Първи банкрут за германска автомобилна марка

15 Април, 2025 09:56 6 486 11

  • isdera-
  • фалит

Автомобилният производител Isdera подаде молба за фалит

Първи банкрут за германска автомобилна марка - 1

Производителят на спортни луксозни автомобили Isdera подаде молба за фалит. Това съобщи изданието Bild, като в информацията се казва още, че молбата за обявяване в несъстоятелност е подадена в Окръжния съд на Саарбрюкен на 11 април.

Основана в Леонберг, Западна Германия през 1982 година, Isdera (I ngenieurbüro für S tyling, De sign und Racing) се специализира в дребносерийно производство на висококачествени луксозни автомобили.

Като пример за високата стойност на продуктите на Isdera изданието посочва моделът Commendatore 112i, който е продаден на търг през 2021 година за 1.2 милиона евро.

Интересна подробност е, че всеки спортен автомобил Isdera е изработен ръчно от малък екип майстори. Всяко превозно средство се прави по поръчка за първоначалния си купувач.

Компанията отдавна изпитва финансови затруднения, като неведнъж е била на прага на фалита. През 2017 г. Isdera влезе в партньорство с китайския стартъп за електрически превозни средства WM Motor, но и това явно не и помага.

През 2021 година германската марка Isdera беше изцяло придобита от китайската Xinghui Automotive Group, но продължи с изработката на ръчно направени спортни автомобили, както винаги е настоявал основателят Еберхард Шулц.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Урсула 1984

    36 5 Отговор
    Ще произвежда танкове.
  • 2 Последния Софиянец

    36 1 Отговор
    Няма да е последен.
  • 3 Хе хе...

    46 6 Отговор
    Въведете още хиляда санкции срещу Русия и нещата ще се оправят.

    Коментиран от #8

  • 4 Ама Commendatore 112i е прототип

    13 0 Отговор
    Сребърната стрела е закупена от швейцарския бизнесмен Алберт Кльоти на цена от 1 500 000 евро. Кльоти задържа колата в продължение на 5 години, след като я предлага за продажба в eBay за 3 000 000 щатски долара през 2005 г. Колата не успява да бъде продадена, след което е продадена обратно на Isdera през 2016 г. Собственикът на колата, заедно с Шулц и екипа на Isdera Classic, след това възстановяват колата обратно в оригиналната й форма и име и се появяват на автомобилни изложения. На 13 февруари 2021 г. Isdera Commendatore 112i беше продаден на търг на RM Sothebys в Париж, Франция за 1 113 125 евро.
  • 5 Морски

    20 0 Отговор
    Германска марка, Но собственост на Китайци!
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Иван

    9 6 Отговор
    така става като се хванеш с Xinghui, на края стигаш до един хй.
  • 8 Някой

    19 3 Отговор

    До коментар #3 от "Хе хе...":

    Само един от подобни 100 стартъпи производители на бутикови автомобили успява. Причините за фалита не са тези, които си мислиш и това, което ни внушават.
    Трагедия ще е когато изчезне Алфа Ромео, трагедия беше когато изчезна Ланчия.

    Марката Isdera не я бях чувал от 30 години, за мен отдавна не съществуваше.
  • 9 Грандиозен успех

    12 0 Отговор
    Ето как за първи път чух за тази фирма. Е ми ръчно ще ги правят. Няма как да пуснеш конвейр за един автомобил.
  • 10 име

    15 0 Отговор
    Като гледам предницата на Порше, не ми изглежда да са вложили кой знае колко труд!
  • 11 сотко

    7 0 Отговор
    На времето, по-старите които са колекционирали картинки от дъвки Турбо, си я спомняме. Лошо е че фалират тези компании развиващи технологии, и браво на Кристиян Кьонингсек че успява да изплува с неговите разработки