Когато стане дума за премиум марки, то в главата ви най-вероятно изникват марки, като Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Bentley, Rolls-Royce и други подобни добре познати автомобилни брандове, но едва ли DS минава през мислите на повечето хора. Доказателство за това е и факта, че по време на теста няколко пъти бяхме запитани за марката и модела на черното SUV, което шофирахме.
Самата марка стартира като подразделение на Citroen през 2009 година, а шест години по-късно се отделя като самостоятелна компания, въпреки че отново е под шапката на PSA Group. Повечето от вас обаче би трябвало да си спомнят и за култовия Citroen DS от миналия век, който всъщност дава началото на съкращението, използвано днес от френската фирма.
Автомобилът който ние тествахме и който виждате на снимките е DS 7 Crossback в изпълнение E-Tense 4x4 с най-високото ниво на оборудване и хибридно задвижване и на практика може да се нарече най-луксозната френска кола. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Цялостната форма на модела е доста обла, дизайнът е типичен за SUV, като огромната решетка в предната част напомня малко на тази при моделите на Audi. Въпреки това, DS 7 Crossback има няколко отличителни елемента, които едва ли могат да бъдат сбъркани. Матричните LED фарове са именно едни от тях. При всяко отключване и заключване на автомобила, светлините „оживяват“, като това се дължи на три въртящи се елемента във фаровете, които доста напомнят на очи.
В задницата също можем да отличим светлините, които побират в себе си интересни форми. Малки ромбове отразяват светлината на стопа, а така наречените „трасиращи“ мигачи, също са от елементите които правят впечатление, но и също така доста напомнят на тези при Audi. В долната част на бронята откриваме и големи трапецовидни накрайници от двете страни, които въпреки че не отговарят на размера на ауспуха, все пак съдържат в себе си истински тръби. Интересно е да се отбележи и че, вратите покриват праговете, което е доста голямо предимство, предпазващо от цапане на панталона при слизане или качване в автомобила.
Интериор
Както споменахме и в началото, версията, която тествахме впечатли с доста богато оборудване, а интериорът - с ефектна двуцветна комбинация от черна и кафява кожа по седалките и таблото. Както може да се очаква от един луксозен бранд, то кожените елементи преобладават в интериора и въпреки че от DS са се постарали доста, то една част от материалите не се усещат като премиум такива.
Седалките са доста удобни и предлагат различни настройки, които при нашата версия бяха електрически, като дори тези в задната част разполагаха с електрически облегалки. Запазени опции за предните бяха подгряване, обдухване и масаж, все "глезотии" имащи за цел още повече да причислят модела към т.нар. "премиум".
Пред водача е монтиран 12.3-инчов дисплей, който предлага няколко различни дизайна според режима който е избран и показва различна информация. Както там, така и в целия интериор преобладават стилизираните ромбове, а общият им брой най-вероятно надхвърля 100. Хоризонталната част на централната конзола е доста висока, а върху нея са разположени бутоните за контрол на стъклата, ръчната спирачка, превключвателя на скоростната кутия и копчето за смяна на режимите на шофиране - повечето от тях отново в ромбоидна форма.
Над хоризонталната част на конзолата е разположен 12-инчов дисплей от който се контролират повечето функции на колата. Там се намират управлението на климатика, навигацията и различни настройки на автомобила, част от които са изведени на бутони за бърз достъп под самия екран. Елемент, който допълва премиум усещането е аналогов часовник, който се показва при всяко привеждане на автомобила в действие, а старт-стоп бутон под него подканва за стартиране със светлинно пулсиране, още при качване в автомобила.
Двигател и ходови характеристики
Както споменахме и по-рано, E-Tense добавката е заради хибридното задвижване. SUV-то разполага с 1.6-литров бензинов мотор с 200 конски сили и по един електромотор върху двете оси, които сумарно дават максимална мощност от 300 конски сили и осигуряват задвижване на четирите колела. Времето от 0 до 100 отнема 5.9 секунди по каталожни данни и макар да не сме го измервали с професионална техника, то наистина можем да кажем, че въпреки сравнително високото тегло (все пак автомобилът разполага с три мотора и с допълнителен акумулаторен блок), SUV-то наистина впечатлява с ускорение.
Според производителя може да изминете близо 60 км в изцяло електрически режим, но ние бихме казали, че реално те са 40. Различните режими на шофиране комбинират по различен начин трите мотора, а при превключване на режим “B” от скоростния лост, може да увеличите енергията която се генерира при спиране и така да зареждате батерията. Ако пък решите да я заредите от домашен контакт, то ще са ви нужни поне 8 часа.
Със заредена батерия и спокойно шофиране, може да достигнете стойности от около 5 литра на 100 км, но в повечето случаи разходът най-вероятно ще се върти около 6 литра на 100 км, което макар да е доста добре за автомобил с мощност от 300 конски сили, все пак е далеч от обещаните от производителя 1.7 литра на 100 км.
Типично по френски, возията е мека, а неравностите по пътя почти не се усещат и това въпреки 19-цоловите джанти. Камери в предната част на автомобила следят пътя във всеки един момент и настройват окачването за максимален комфорт, като меката возия се усеща дори по нашите „първокласни“ пътища. В заключение можем да кажем, че въпросното изпълнение на DS, макар и отделено, като марка, представлява малко "по-напудрено" и респективно малко по-скъпо Peugeot 3008.
Цени
DS 7 Crossback започва на цена от малко над 68 хиляди лева за базовата версия с 1.2-литров бензинов двигател и 120 конски сили, а за оборудван по същия начин дизелов автомобил със 130 конски сили ще са ви нужни 71 хиляди лева. Ако държите на 4х4 задвижването, ще трябва да изберете хибридния вариант за минимум 108 хиляди лева, а за версия като тази която тествахме ще са ви нужни поне 123 хиляди лева. Не е никак малко, но ако сте фен на френския автопром, то това е своеобразният му връх.
Обобщение
Както вече споменахме DS е един от сравнително новите играчи на пазара, като се опитва да влезе в премиум сегмента, където преки противници са BMW X3, Audi Q5 и Mercedes GLC. Със сигурност SUV-то предлага някои екстри които не могат да се намерят при останалите марки в този клас, но също така и цената е доста висока за по-луксозен Citroen или Peugeot, както някои биха го определили. В крайна сметка, DS 7 Crossback E-Tense 4х4 е различен и със сигурност се отличава на пътя, като предлага висока мощност и сравнително нисък разход, комбиниран с невероятен комфорт при пътуване и системи от последно поколение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Кози
Коментиран от #6, #7
10:09 30.03.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 ппп
10:16 30.03.2021
5 Митко
10:21 30.03.2021
6 БАЙ Х@Й‼
До коментар #2 от "Кози":
70 бона за 1.2 литровия базов 😉 123 бона за тествания 😉10:44 30.03.2021
7 Баш Батка
До коментар #2 от "Кози":
70 взимаш 1.2 с дръжки за прозорците...123к е екстров10:46 30.03.2021
8 БатП
Коментиран от #18
10:57 30.03.2021
9 Ганио
10:58 30.03.2021
10 Хмммм
10:59 30.03.2021
11 БАЙ Х@Й‼
11:06 30.03.2021
12 Хккхх
11:46 30.03.2021
13 Френско ли е
Френско ли е, тури си го на...
11:48 30.03.2021
14 Вальоо
11:54 30.03.2021
15 Мъдурко
До коментар #3 от "Рено ентусиаст":
Усещаш ли се колко си cмeшeн и жaлъk?!?11:56 30.03.2021
16 Има и други вкусове
Коментиран от #17
13:26 30.03.2021
17 хубава е
До коментар #16 от "Има и други вкусове":
Така си е,... хубава кола , ама доста скъпо удоволствие...е, ако човек е от новоизлюпените и иска да се ''докаже '' какво са 130 и нагоре хилядарка13:58 30.03.2021
18 Komapak
До коментар #8 от "БатП":
Да ти кажа и във Франция не са много... Аз съм в един от най-скъпите курорти. Има един два на фона на 3000 други😉 За всеки влак си има пътници...Коментиран от #35
13:59 30.03.2021
19 антрашпиц
14:10 30.03.2021
20 хаха
14:15 30.03.2021
21 DRIVER
До коментар #3 от "Рено ентусиаст":
Явно си крайно недалновиден и много скаран с автомобилите, щом въобще говориш за сравнение между френски автомобил и марката Лексус !!! Като човек сменил около 30-на лично мои автомобили, повечето от които доста мощни и фен на трите премиум немски марки, мога да кажа, че Лексус особенно с дадени модели са близо до съвършенството на автомобилостроенето !!! Един такъв автомобил е Lexus LS 430 4.3 V8 - все пак , за да бъде създаден е разглобен Mercedes W140 и BMW E38 4.4 и е взаимствано най-доброто от тях + изключителния японски перфекционизъм !!!Коментиран от #22, #24
14:22 30.03.2021
22 Miusuka Madoto
До коментар #21 от "DRIVER":
Брато, защо се хабиш да му обясняваш!? Дори само след прочитане на тъпнятa, която е изx0дил трябва да ти стане ясно за какъв индивид иде реч..и всичко по-нататък губи смисъл by default! Те хората са казали: Да е Х.. - да му го нa6иeш, ами то акъл...14:28 30.03.2021
23 Ганио
14:58 30.03.2021
24 Братле
До коментар #21 от "DRIVER":
За лексус LS 430 незнам но съм карал няколко пъти LS 460 , не моя а на мой близък, която тогава беше 4 годишна. Изобщо не е лоша колата , много е добра дори, но е пълно безумие да се каже че е по добра от един S 500 от същите години. Нито като комфорт , нито поведение на пътя , нито по нищо. Единственото му предимство е че гори една идея по малко. Което едва ли интересува хората които си ги купуват новиКоментиран от #34
15:30 30.03.2021
25 потребител
16:46 30.03.2021
26 Юлиан
До коментар #3 от "Рено ентусиаст":
Не давай мнение за автомобили, които вероятно си виждал само на картинка.16:53 30.03.2021
27 BMW
17:00 30.03.2021
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 барабус
До коментар #28 от "MONIKA":
"Твоите"жени ако по колата те избират барт ми,си ми ясен от коя прослойка си.Свястната жена няма да се интересува от колата ти-има по важни неща от една кола!
А иначе колата си е много добра,но цената е бая висока-така е.
Мога да ти кажа,че над 20 години карам само френско ,а сега съм на Гранд Чероки с МБ мотор и скорости,но такива проблеми с френските не съм имал като с джипа.
17:18 30.03.2021
30 Френска тола никога
17:22 30.03.2021
31 123
19:05 30.03.2021
32 qwerty
19:40 30.03.2021
33 Разбирач
За същите параметри от тоя модел DS трябва да се бръкна поне с 30 хилки повече
Аз да не съм луд да купя това нещо ит снимките толкова скъпо
По добре Пежо джип 3008 НОВ, хем по евтин хем по луксозен и 4х4
19:40 30.03.2021
34 Йо Несбьо
До коментар #24 от "Братле":
Не само, че Лексус е по-качественият избор, но и се разваля в пъти по-малко! Японското качество си е японско качество. Електроника, която за разлика от немската, ще работи безотказно и след 20 години.. Доказани мотори без проблеми...21:03 30.03.2021
35 Йо Несбьо
До коментар #18 от "Komapak":
И в Чехия почти не се срещат ДеЕси! Моят личен опит е с Пежо 106, което беше приятен градски дребосък, извънредно широк за размерите си отвътре, но нищо повече, както и с хибрид 508. 508 хибрид го бяха измислили дизело-електрически, което на мен ми допадна, дори беше 4х4 комби, но в режим "Само електричество" изминаваше НЕВЕРОЯТНИТЕ 4 КИЛОМЕТРА! Както може да се очаква, върнах го! Не е нормално това - уж хибрид, пък 4 км на електричество... И всичко на невероятни цени, за които бих си взел далеч по-стабилна японка...Коментиран от #38, #42
21:14 30.03.2021
36 Дръ, гел
Дори с ръка на сърцето ви казвам че до преди седмица го мислих за някво от многото там ментаци Сангйонг, Датсун и т.н ... Та като го за питах разбрах че е Франсе и човака каза че струва колкото Бмв Х3/нямам представа кво има в предвид цена, двг, екстри/
Коментиран от #40
21:44 30.03.2021
37 Дидо
21:49 30.03.2021
38 Алфа Чакал
До коментар #35 от "Йо Несбьо":
Да не е бил с батерия от детско АТВ.23:07 30.03.2021
39 нещастници
23:53 30.03.2021
40 до съседа ти
До коментар #36 от "Дръ, гел":
каквото и да има е до 1.6, отвътре е добре, отвън мноого объркан дизайн като първа кола на неизвестни индийци.... жалко!23:58 30.03.2021
41 Гост
01:09 31.03.2021
42 Komapak
До коментар #35 от "Йо Несбьо":
Притежавам RX 400.няма случай да е паднал под 13 на сто. Хибрид... Мхмммм ама харчи бензин. Аз съм доволен. Безотказна машина. При мен на - 25° само му посочвам ключа и пали. Та толкова за японките 😉02:16 31.03.2021
43 0000
02:17 31.03.2021
44 Накъдри Юкселов
03:27 31.03.2021
45 ктшт жт
07:19 31.03.2021
46 Бай Ставри
07:55 31.03.2021
47 Vag
09:10 31.03.2021
48 Жжж
Коментиран от #55
09:28 31.03.2021
49 8899
11:14 31.03.2021
50 Съдията Дред
12:34 31.03.2021
51 Рено ентусиаст
14:40 31.03.2021
52 Павката
Напудрено 3008 и Грандланда и..хоп 120к.....
Ситроен явно продължават с безсмислиците, както бяха навремето със С6...
Коментиран от #53
17:48 31.03.2021
53 Вальоо
До коментар #52 от "Павката":
Аре да не мешаме с6. Точно С6 си е кола уникат,която е единствена и неповторима. Това че хората не могат да си позволят да я поддържат и я плюят е друг проблем !20:10 31.03.2021
54 ВВВ
Нито един немски автомобил без хидравлично окачване, не може да има същата возия.
А ще струва доста повече, нали така, селски разбирачи с 20+ годишни немски нафтови печки?
А С6 е Хилядолетният Сокол, ако знаете какво е това.
А Ауди е една понапудрена Шкода, прекалено скъп за подръжка по българските пътища.
Потребители на френски и японски автомобили, не се унижават да спорят с потребители на немската тройка.
20:59 31.03.2021
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Баба Гицка
09:14 01.04.2021
57 Автора боК
Не, нито на теория, нито на практика може да се нарече така. Автор на статии за автомобили....ххахахаха... ти за Бугати чувал ли си?? Или мислиш, че са корейски?
15:51 08.09.2021