30 Март, 2021 10:18 12 329

Най-готините източноевропейски спортни коли (спойлер - има и българска) ЧАСТ I

  • източна европа-
  • спортни автомобили

Независимо дали са произведени в миналото или са нови, тези източноевропейски спортни автомобили са изненадващо добри

Най-готините източноевропейски спортни коли (спойлер - има и българска) ЧАСТ I - 1
Българската суперкола Sin R1

Източна Европа не е регион, известен със спортни автомобили , източноевропейските превозни средства са изключително евтини и максимално опростени. Основно тези превозни средства са произвеждат от бившия Съветския съюз преди 1991 година, като историята на автомобилното производство в Източна Европа обикновено се свързва с марките Lada, Skoda, Dacia и Trabant. Но това беше миналото и въпреки че марки като Skoda и Dacia успяха да продължат своя живот, регионът все още има почти несъществуващ имидж, що се отнася до спортни и готини автомобили.

В днешно време освен хърватската марка Rimac и невероятния им хиперкар C Two , много хора не знаят, че Източна Европа наистина е дом на някои страхотни спортни автомобили, независимо дали са произведени в близкото минало или все още се произвеждат. Това са истории за аутсайдери с непознати имена, което не означава, че тези коли нямат своите достойнства. Сред тях има и една българска. Ето някои от най-страхотните спортни автомобили, излезли от Източна Европа, за които вероятно не сте чували.

8. Arrinera Hussarya - Полша

Най-готините източноевропейски спортни коли (спойлер - има и българска) ЧАСТ I

Представена като прототип през 2011 г., Hussarya е кръстена на хусарите - най-емблематичният полски кавалерийски полк от 15 век. Колата влиза в производство през 2016 година и е със средно разположен двигател Chevy LS V8, който има мощност от около 650 к.с. - достатъчно, за да ѝ осигури време за ускорение от 0-100 км/ч за 3.2 секунди. Колата добива популярност след силно представяне на фестивала на скоростта в Гудууд. Hussarya е сред най-страхотните източноевропейски спортни автомобили и може би най-готиният полски автомобил, правен някога.

7. Leopard 6 Litre Roadster - Полша

Най-готините източноевропейски спортни коли (спойлер - има и българска) ЧАСТ I

Тези от вас, които са запознати с британската марка Morgan, ще забележат, че Leopard е с много подобна концепция - ръчно изграждане на автомобила в ретро стил по т.нар. "олдскул" метод. Изграждайки само 25 роудстъра годишно, Leopard използва алуминиев корпус, построен върху шаси с тръбна рама, а "6-литровото" име идва от силовия тракт - двигател Chevy LS V8 от Corvette . Мощен, създаден ръчно и много уникален, Leopard Roadster е невероятен спортен автомобил.

6. Sin R1 - България

Най-готините източноевропейски спортни коли (спойлер - има и българска) ЧАСТ I

Първоначално основана в Англия през 2012 г., компанията се мести у нас и R1 продължава да се развива. Влизайки в производство през 2015 г., R1 е направен както в версия на състезателен автомобил, така и в пътническа такава. Идеолог на проекта е Росен Даскалов, като и двата варианта са построени върху стоманено тръбно шаси с корпус от въглеродни влакна. И двете разновидности използват средно монтиран американски класически мотор Chevy LS V8, произвеждащ между 450 и 650 к.с. Ограничавайки производството на 30 автомобила годишно , Sin R1 е ексклузивна, но и сериозна суперкола.

5. Praga R1r - Чехия

Най-готините източноевропейски спортни коли (спойлер - има и българска) ЧАСТ I

Основана през 1907 г. , Praga е сред най-старите източноевропейски марки и произвежда всичко - от селскостопански машини до резервоари, от ежедневни автомобили до самолети. Модернизирана през 90-те години марката пуска доста успешни мотоциклети и камиони. Praga също така прави няколко картинг модела, които им спечелиха репутация в автомобилния спорт. С тегло само 1300 килограма, R1 беше тяхното навлизане в света на суперкарите. Автомобилът, който се появява на бял свят през 2013 година е фокусиран върху пистата, с корпус от въглеродни влакна, по-голяма сила на притискане от теглото на колата и двигател от болид от Formula Renault с мощност 210 к.с.

ЧАСТ II