30 Март, 2021 10:23 10 823 30

Най-готините източноевропейски спортни коли (спойлер - тук е "комунистическото Ferrari") ЧАСТ II

  • източна европа-
  • спортни автомобили

Независимо дали са произведени в миналото или са нови, тези източноевропейски спортни автомобили са изненадващо добри

Най-готините източноевропейски спортни коли (спойлер - тук е "комунистическото Ferrari") ЧАСТ II - 1
Melkus RS 1000 - комунистическото Ferrari

ЧАСТ I

Продължаваме прегледа на най-интересните източноевропейски спортни автомобили, като отново се пренасяме в Чехия.

4. B-Racing K-1 Attack - Чехия

Най-готините източноевропейски спортни коли (спойлер - тук е "комунистическото Ferrari") ЧАСТ II

B-Racing е компания базирана в Чешката република, а K-1 Attack е основният им продукт, впечатляващ с уникален дизайн и агресивен и модерен външен вид. Предлага се или като ориентиран към улицата спортен автомобил, или като изцяло състезателен автомобил. Attack също е доста достъпен и струва само 21 000 щатски долара. Колата разполага с двигател Honda K Series, но може да се поръча и с електрическо задвижване, но тогава колата се оскъпява с 16 500.

3.Melkus RS 1000 - Източна Германия

Най-готините източноевропейски спортни коли (спойлер - тук е "комунистическото Ferrari") ЧАСТ II

Тогава, когато Берлинската стена все още съществуваше и определяше къде започва Източна Европа, тази изненадващо екзотична спортна кола беше в ярък контраст с действителността. С прякор „Комунистическото Ferrari“, Melkus RS 1000 е една от най-страхотните коли, произвеждани в Източна Германия. Прави се в периода между 1969 и 1979 г., но въпреки екзотичния си външен вид, Melkus RS 1000 е с мощност от само 70 к.с., идващи от малък 2-тактов.

2. Marussia B2 - Русия

Най-готините източноевропейски спортни коли (спойлер - тук е "комунистическото Ferrari") ЧАСТ II

Когато хората обикновено мислят за руски автомобили, те се сещат основно за доста лошо изработените и бавни машини Lada или Москвич. Опитвайки се да промени това, Marussia представи на света първата руска суперкола. Тя дебютира през 2007 г., а моделът В1 наистина беше първият руски суперавтомобил. С мощност от 450 к.с.и лека и алуминиева рама и корпус от въглеродни влакна , колата неусетно бе доразвита до модификацията B2, която се появи през 2009 г. Но въпреки че изглеждат различно, B1 и B2 са механично идентични. Marussia се бореше да оцелее, купувайки отбор от Формула 1 сред другите маркетингови ходове. За съжаление, Marussia "затвори вратите" си през 2014 г., продавайки и екипа от F1 и прекратявайки производството на тази страхотна суперкола.

1. Zill-112S - СССР

Най-готините източноевропейски спортни коли (спойлер - тук е "комунистическото Ferrari") ЧАСТ II

Това е един от страхотен автомобил, който едва ли бихте очаквали да бъде произведени в Съветска Русия. Но това е факт и Zill-112S е легендата на съветската автомобилна индустрия, ZIL е един от първите съветски автомобилни производители, основан през 1916 г. за производство на камиони. Придобивайки благоволение сред съветските лидери за техните копия на американски Packard-и, ZIL се издига до в комунистическата йерархия, като прави лимузини за известни фигури като Йосиф Сталин. Така компанията убеждава съветското командване да им позволи да построят спортна кола, а уникалният 112S оживява през 1961 година. Автомобилът разполага с редови осемцилиндров двигател с мощност 270 к.с., заимстван от една от лимузините на марката. Произведени са само 2 бройки, но ZIL-112S остава един от най-яките автомобили, правени някога в Съветска Русия.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 20 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ПАТРИОТА

    23 36 Отговор
    Типично за еуснаците,Маруся просъществувала 7 години,мир на праха й. ))) Освен да издялат в гората Москвич или Да купят чертежите на Фиат,друго НЕ МОГАТ РУСНАЦИТЕ !!!!!!!!!!!

    Коментиран от #2

  • 2 не позна

    22 17 Отговор

    До коментар #1 от "ПАТРИОТА":

    пропускаш AURUS и най-добрите изтребители и ракетни двигатели в света

    Коментиран от #6

  • 3 зилАВ

    13 14 Отговор
    През 1961 година осемцилиндровите - редови двигатели отдавна са изхвърлени, нашите тепърва започват с прилагането му. През 1961 година вече са 30 години назад.
  • 4 Komapak

    13 3 Отговор
    Освен, че основателя е българин нищо друго не видях в "българската" кола.
  • 5 Ммммм

    8 2 Отговор
    Искам да се возя на Марусяяя. Готини колички са всичките, интересно какви ли са им цените, защо не писах те?
  • 6 чукча

    6 14 Отговор

    До коментар #2 от "не позна":

    Ахахахахахахаххахахахахахахахахахаха
    най-добрите, вика

    При изпoлзвaнeтo нa Cу-34 и Cу-35 ce прoявихa прoблeми в тяхнoтo прoгрaмнo ocигурявaнe, нeдocтaтъци при изпoлзвaнeтo нa нoви cиcтeми зa cвръзкa и рaдиoeлeктрoннoтo рaзузнaвaнe. Някoи кoнcтруктивни рeшeния изoбщo нe зaдoвoлихa руcкитe вoeнни. Бoрднитe cиcтeми зa caмoлeтитe и вeртoлeтитe зa зaщитa oт зeнитни кoмплeкcи нe ce прoявихa дocтaтъчнo дoбрe в бoйни уcлoвия.

    Нaпримeр cиcтeмaтa зa РEБ „Витeбcк”, пocтaвянa нa вeртoлeтитe Кa-52 „Aлигaтoр”, щe бъдe зaмeнeнa c пo-cъврeмeннa вeрcия, пишe Блиц. Изпoлзвaнeтo нa някoи cрeдcтвa зa рaдиoтeхничecкo рaзузнaвaнe, изпoлзвaни oт cпeциaлнитe caмoлeти oт типa нa Ил-20 и A-50, пoкaзa, чe ca мoрaлнo ocтaрeли, a другa чacт ce нуждae oт ceриoзнa мoдeрнизaция.
  • 7 Мн сте зле

    11 3 Отговор
    Къде е Татра мtх v8? Kanye West кара такова чудо. Уникален дизайн и доста повървява.
  • 8 реалиста

    3 1 Отговор
    marussiata е с английски мАтор cosworth
  • 9 Косе Босе

    8 10 Отговор
    Вижте колко сте Руско-пристрастни "Факти".В статията показвате коли от соца/времената на комунистическата диктатура/които отново са фокусирани върху "яките коли"на Русия /приемник на СССР.И то какви коли?Някакви"Marussia"и"ZIL" изписани на английски а не на руски,сякаш тези коли са стъпили на западният пазар.От това следва внушението че те са едва ли не продавани на западният пазар!Статията е подвеждаща и цели да внуши на младите хора който нямат и спомен от ония времена че СССР /Русия/"виждате ли"е имал и страхотни технически достижения в автобилостроенето,но без да уточнявате защо не е започнато производство макар и в малки серий.Едната била създадена от група ентусиасти /MARUSSIA/ и то е след 2000 год.тs.няма место в тази статия която основно е за соца.Друото Руско "чудо"ZIL пък е произведен в 2 броики!!!,цели две броики!!! Къде в статията са споменати Българските "БУЛГАРРЕНО СПОРТ"произведен в Пловдив-60г.и забележете,въведен в редовно производство а не в 2/два/броя като"ZIL",да не говорим за спортният автомобил /български от Русе/който се произвежда в малки серий в Англия.Вие че сте Руско издание то е ясно,но оперирайки на територията на България поне от "кумова срама"пишете малко и за нашите достижения,иначе оставате в графата "фалшиви новини"Кога ще напишете за българските "Булгаррено"за спортният автомобил на човека от Русе който се произвежда в Англия,за завод "Балкан"в Ловеч който правеше мотопедите"Балкан",телевизорите "Опера"и"Велико Търново" и

    Коментиран от #10, #17

  • 10 Стига толкоз достатъчно😅😅😅

    3 4 Отговор

    До коментар #9 от "Косе Босе":

    Седнете
  • 11 Ивайло

    8 2 Отговор
    И докога ще пишете тоя "спойлер" в заглавията на статиите??? Толкова ли е трудно да използвате една много лесна и хубава българска думичка - "подсказка"??? Какви ти спойлери, какви ти аероперки???
  • 12 Косе Босе-продължение

    8 5 Отговор
    ...бяха произведени в сътрудничество с "прогнилият"запад,а не с помощта на Русия,която след като окраде дадените ни от Запада технологий,закри тези производства и ни докара до просешка тояга след това пробутвайки ни скапаните си заводи,който ставаха единствено за скраб/попитайте Лупи лъжеца,колко е доволен от Руската скраб/.От тогава станахме банановата република на Русия,произвеждащи само грозде и ябълки за техният пазар.Като пишете за тези "велики"руски достижения пишете и за нашите за да се сравнят и да се види че ние сме произвеждали много по качествени неща от тях/руснаците/но благодарение на запада,а не с пияните Рашко.Хора пишете и коментирайте в този руски сайт,покажете им че в битовата техника бяхме много по напред от тях,за да не им разрешите да ви убиват самочувствието ,нещо което правеха 45 год.руско робство.Първо бъдете патриоти тогава русофили.Всяко бъдете трябва да се отвоюва от този който те е мачкал най много!
  • 13 Косе Босе до N4 Komapak

    5 8 Отговор
    A в Руските коли колко части са руски? Срамота е и признак на тотална техническа изостаналост,да имаш население над 150мл.души,да си самовнушаваш че си част от световният елит,а да не можеш да произведеш поне една чистачка за колата на която се вози руският цар Путин!!!И стига сте пяли песента за Руската военна техника,статията е за битовата техника ,произвеждана преди повече от 70год.А що се отнася до военната им техника,пак от ония времена,ще ви кажа че те ни продаваха по "приятелски"старата си техника,пребоядисана на цената на нова,която изплащахме с грозде,домати,ябълки и консерви,защото ни унищожиха заводите произвеждащи по западни технологии,за да ни превърнат в бананова република.И още щяхме да сме такава ако бяхме с тях,и тези които искат да с ме с тях нека отговорят какво можем да научим от тях.Можем ли с тяхни технологий да произвеждаме телевизори,прахосмукачки,мотопеди,леки автомобили,компютри идр.Нека N4Komapak Да отговори на този въпрос за да разберем колко е подготвен за този разговор или разговора ще е диалог с телевизор и то Руски.Чакам отговор!

    Коментиран от #14, #16, #18

  • 14 Ганьо

    7 4 Отговор

    До коментар #13 от "Косе Босе до N4 Komapak":

    Е сега като сме с американците какво произвеждаме? И сме пет пъти по бананова република!
  • 15 Komapak

    3 1 Отговор
    Зила си е руски то е ясно. Марусята е родена много след като избухна демокрацията. Та за времената преди да избухне демокрацията съм работил в института на СТЗ. После в едно хай тек предприятие поделение на Правец. Да кажеш, че има нещо общо със зеленчуците?! България си имаше индустрия и машиностроене при бай Тошо. Нямам представа какво е било консервното ни производство защото нямам наблюдения от точно това време. Мога само да ти кажа, че в момента си произвеждаме хеликоптери за ОАЕ в едно изключително невзрачно хале. И да кажеш, че нищо не се произвежда, няма да ти повярвам защото съм видял повечето нови заводи в България(такава ми е работата)
  • 16 Komapak

    6 2 Отговор

    До коментар #13 от "Косе Босе до N4 Komapak":

    Още нещо. Не знам поради какви причини от един коментар реши, че съм русофил. Аз съм русофоб, дори яростен. Все пак втората ми жена беше рускиня! Нека гледаме обективно на нещата. Русия не и дреме за производството, макар че има такова. Колко е качествено е съвсем отделна тема. Имат си ресурси и природни блага, ползват си ги. Колкото и да си чешем езиците ние нямаме природни изкопаеми и се налага да произвеждаме. Това че производството ни е дребно е съвсем отделна тема. Имах англичанин за партньор цели 12 години. Много други предприемачи съм срещал. Това че в България няма голямо производство е икономически обосновано (автомобилно например). Ако с едно огромно производство се случи срив се случва и катаклизъм. Диверсификация на риска е най-нормалното нещо, което се случва в днешна България. Малки или средни предприятия. Големи мастодонти не са ни нужни. Управлението на една такава организация си е цяла наука. И понеже ни липсва азиатската дисциплина се налага контрола да е повече. Докато съзнанието за качество достигне необходимите параметри. Ако ме разбра, добре, ако не си е за твоя сметка.
  • 17 Марио

    5 1 Отговор

    До коментар #9 от "Косе Босе":

    Кос ли си, бос ли си не те знам но хайде първо да прочетеш статията и тогава да пишеш глупости. За господина от Русе пичовете от мобиле са писали много пъти ама кой да чете дай само да пишем.
  • 18 Случаен

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Косе Босе до N4 Komapak":

    Всичко им е руско. Другото са митове и легенди

    Коментиран от #19

  • 19 Komapak

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Случаен":

    Ами не точно.... На руския Ролс ройс двигателя ли, скоростна кутия ли, диференциал ли? Вярно сглобката е руска, но има в тубата обзор на един руснак, който само дето със смях не коментираш дефектите. Защото за толкова пари Ролс ройс поне три пъти по-добър избор. Колкото и да ненавиждам БМВ. Под Франкфурт има фабрика Ролс ройс със знамената отпред. Да ти кажа само, че аз немски език от работещите там не чух. Официалния език на Ролс ройс е английски.... Факт
  • 20 Димов

    2 1 Отговор
    Няма го ЗИС 101 Спорт.
  • 21 Косе Босе-продължение

    3 1 Отговор
    До Ганьо-кажи Бай Ганьо ако сега сме с Русия какво ще произвеждаме по Руски лиценз,ще отговориш ли или ще говоря с руски телевизор!Това което се произвежда в момента е благодарение на европейски и други фирми,а не на Руско ноу-хау,или руски патенти/лицензи/.Само че сега стоките се изнасят на запад и никой не ни бойкотира като Руснаците след 90-те години,като отказаха да ни купуват стоките/селскостопански/,защото сме сменили курса на запад и още повече защото бяхме 100%орирнтирани към руския пазар.трябваше да бъдем наказани за новата си ориентация на запад.Отидоха да купуват ябълките на Полша /най-големият им враг,но не и от България.А банановите ти републики в България в момента са плод на русофилистичната ти фантазия! А ако си прочел правилно това което съм написал би трябвало да се съгласиш или не с това кой ни провали производството по западни технологий/Споменах за какво става въпрос/И още повече да отговориш на въпроса какво би ни дала Русия като техническо производство с което да излезем на международният пазар,след като самата тя е технически изостанала на светлинни години от запада и не може да произведе една чистачка за автомобил? Останалото е приказки за дребни копейки и разговор с развален руски телевизор,ако все още има такава антика.Морозовците са руски патент и ти го доказваш най-добре.
  • 22 Косе Босе до Марио

    0 2 Отговор
    Марио ли си,Ларио ли си? Чети и взимай отношение по статията,а ако взимаш отношение по даден пост коментирай написаното а не обобщавай без да изразяваш мнение.В ораторството като част от философията на това се казва бягство от темата поради липса на аргументи.останалото го оставам на липсата на ерудиция в дискусиите която при теб е силно изразена,а аз нямам намерение да те обучавам на това!Трябва да потърсиш помощ на друго място.Тука дискутираме а не оправяме някои пропуски на участниците.
  • 23 Алексей

    3 0 Отговор
    Напъвам се и не се сещам за един що годе нормален, среднопоносим соц бензинов двигател за лека кола. А пък за дизелов съвсем и няма за какво да се напъвам тъй като това напълно отсъства.
  • 24 GTE

    3 1 Отговор
    Голям смях. Нито еднао от соц фераритата не би могло да догони Golj II GTI или Форд Ескорт XR3i които са серийни таратайки.
  • 25 Бай Кольо

    2 0 Отговор
    До всички русофили да ви питам нещо, кажете ми само един продукт който сте срещали по света с надпис:Made in Russia:

    Коментиран от #26

  • 26 Komapak

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "Бай Кольо":

    Абе то и made in Germany вече не е повод за гордост...
  • 27 Тези

    2 1 Отговор
    които знаят кой е Леонид Брежнев ще разберат за какво става дума, : та той беше казал– Ако сигурността и независимостта на СССР зависеха от колите, бъдете сигурни че щяхме да имаме най-добрите коли в света. Само че, сигурността и независимостта на една държава, заобиколена от хиени, готови всеки момент да я разкъсат зависят от друго - танкове, самолети, ракети, армия и т.н. Това обяснява донякъде положението със тогава съветското, а днес - руско автомобилостроене. И друго - съветския ЗИЛ 112 е произведен далечната 1961 г, докато другите са доста по-напред във времето. Мисля, че няма база за сравнение... Та тези, които не-знаят кой е Леонид Брежнев, но мразят руснаците, Русия и всичко руско и плюят по него да знаят все пак - коли премиум модели може и да няма, но танкове, самолети и ракетни комплекси - колкото искаш. Айде лек ден от мен!
  • 28 Pff

    1 0 Отговор
    Незнаех че изрточна Германия се намира в източнаевропа. Те и Полша и Чехия са си по към централна, така че в БГ сме си номер едно по производство на супер коли, жалко че не сме ги виждали още.
  • 29 Чико

    2 0 Отговор
    А бе защо се хабите по тия форуми че има и ограничения за речника и т н . Я си организирайте една среща па да си стане истински спор .
  • 30 K-1 Attack

    1 0 Отговор
    K-1 Attack не е чешка, а словашка сглобяема кола!