Тествахме (и извън асфалта) новото Subaru Forester. Вижте и колко струва у нас

24 Декември, 2024 09:55, обновена 24 Декември, 2024 14:16 19 504 56

  • subaru-
  • forester-
  • тест
Тествахме (и извън асфалта) новото Subaru Forester. Вижте и колко струва у нас - 1

Болоня, Италия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Карахме новото Subaru Forester, което представлява сериозна актуализация на модела, пуснат на пазара през 2019 година. Външно промените не са много, но японците, както винаги, обръщат внимание на по-важни за тях неща, като проходимост и многофункционалност. Все пак новото Subaru Forester ни впечатли и с по-атрактивен екстериорен дизайн, но най-вече с важни подобрения в комфорта и мултимедията, запазвайки непокътнати и дори надграждайки своите офроуд качествата. А последните са такива, които превъзхождат всички, които се борят в този сегмент.

Тествахме (и извън асфалта) новото Subaru Forester. Вижте и колко струва у нас

Subaru продава Forester от 1997 година и дори след толкова години на пазара този модел все още не е много познат у нас. Сега на ход е шестото поколение на този модел. И ние го изпробвахме, както е обичайно за тази марка, не само на асфалта, а и в доста сериозни офроуд терени. И се върнахме приятно изненадани. Японците залагат на формулата: Това, което е надеждно, е по-добре да не се променя, а просто да се подобрява и именно така са постъпили и с новия Forester.

Екстериор и интериор

Тази кола запазва размерите си, като променя само два от тях: Forester е с 25 мм по-широк и с 30 мм по-дълъг. Най-забележителният обаче е неговият просвет от 220 мм, което го позиционира като най-добрия в своята категория. Що се отнася до дизайна, вече споменахме, че промените не са много, но виждаме нова затъмнена и по-голяма радиаторна решетка, към която се присъединява и нов дизайн на фаровете. Продължавайки отстрани, можем да видим нова защитна лента без хром, която е доста по-практична.

Тествахме (и извън асфалта) новото Subaru Forester. Вижте и колко струва у нас

Отзад се вижда как думата Forester обхваща почти цялата дължина на вратата , тенденция, която се материализира в много от последните лансирани модели на всички автомобилни марки. Отвътре Forester все още се чувства old school, с много бутони, което на нас определено ни хареса. Повечето бутони обаче са интегрирани във волана и премахнати от лявата страна на таблото.

Тествахме (и извън асфалта) новото Subaru Forester. Вижте и колко струва у нас

Лостът за автоматична скоростна кутия , изненадващо, все още е разположен в средата и е такъв, какъвто сме свикнали да го виждаме, а не е заменен от модерните напоследък джойстици - все неща, които сме сигурни, че много клиенти ще оценят и харесат. Същите, които ще продължат да ценят таблото с аналоговите оборотомер и скоростомер и малка цифрова информация в центъра. От друга страна, централният екран е нов и по-голям, който от 8 инча е преминал на 11.6”.

Тествахме (и извън асфалта) новото Subaru Forester. Вижте и колко струва у нас

Но преди всичко промяната е в оформлението на този екран, което сега е вертикално. Почти всички функции се управляват чрез докосване, въпреки че се поддържат и два физически контролера (един за силата на звука и един за радиостанцията) и два бутона за регулиране на температурата от всяка страна. Седалките са ергономични и доста комфортни, а качеството на материалите, макар да не изглежда луксозно, е изключително добро, също като сглобката в купето.

Тествахме (и извън асфалта) новото Subaru Forester. Вижте и колко струва у нас

В тези автомобили, предназначени за семейства и приключения, багажникът играе основна роля. Тук той е с обем от 525 литра до тавана , който лесно може да бъде увеличен ако се сгънат седалките, достигайки до впечатляващите 1 731 литра. С други думи новият Forester е подобен на досегашния, като японците са направили само нужните прецизни корекции, за да изглежда по-добре и да е по-комфортен и функционален.

Двигател и ходови характеристики

Subaru е известен със своя e-boxer двигател, който е четирицилиндров бензинов агрегат с добавен електрически мотор, за да покаже етикета ECO. Той постига максимална мощност от 136 конски сили и въртящ момент от 182 Нм. Към класическия четирицилиндров атмосферен боксер е добавен и електромотор, който е с мощност от 16.7 коня. Мощността не е много, но пък динамиката на колата е добра и липса на тяга започва да се усеща само във високите обороти.

Тествахме (и извън асфалта) новото Subaru Forester. Вижте и колко струва у нас

Много други SUV-та в този сегмент предлагат задвижване на четирите колела като екстра или опция, достъпна само за най-високите нива на оборудване, нещо, което не се случва тук. Всички модели на японската марка предлагат стандартното AWD сцепление. В това шесто поколение японците твърдят, че са подобрили до 24 точки от култовото им 4х4 задвижване, за да постигнат по-малко тегло на колата, както и по-ефективна и по-висока производителност на колата извън асфалта.

Тествахме (и извън асфалта) новото Subaru Forester. Вижте и колко струва у нас

И както разбрахме, след като попаднахме в пресечена местност с лепкава кал, инженерите на Subaru са се справили страхотно. Тази иначе леко скучновата кола за управление по асфалт, се превръща в страхотен офроудър. Някои разгадават името Forester, като "горски рейнджър", но истината е, че този автомобил не е създаден да стои в сянката на дърветата. Това е автомобил за тези, които се осмеляват да излязат с него на сняг, кал или пясъчен терен; и преди всичко, които не се страхуват.

Тествахме (и извън асфалта) новото Subaru Forester. Вижте и колко струва у нас

С традиционния Subaru X-Mode автомобилът се адаптира още повече към терена според своите три режима. Още нещо, което го отличава от конкуренцията, е, че тази отличната проходимост е налична и при движение на заден ход, нещо, което истинските офроудъри ще оценят високо, защото знаят, че в пресечена местност се налагат много маневри. С други думи визията на този автомобил съвсем не предполага за възможностите му извън асфалта. Това е нещото, с което новия Forester превъзхожда всички останали от този клас.

Тествахме (и извън асфалта) новото Subaru Forester. Вижте и колко струва у нас

Колата естествено си има и минуси. Това, което ни направи впечатление, е, че въпреки че японската марка твърди, че е успяла да намали шума в купето с до 39%, истината е, че ние все още смятаме, че тя може да се подобри, особено когато шофирате бързо на магистрала. Другото, което ни направи впечатление, е че в ситуации като изпреварване или потегляне от място липсва малко повече мощност.

Тествахме (и извън асфалта) новото Subaru Forester. Вижте и колко струва у нас

Но всички тези недостатъци се отнасят до движението на автомобила по асфалт, а ние изминахме маршрут от почти два часа, изпълнен с доста препятствия: кал, камъни, неравности... Колата през цялото време демонстрираше изключително поведение, с офроуд способности, които другите SUV на на пазара нямат. Вярно е, че разходът се увеличава в пресечена местност, което е логично, а в нормални условия колата даде разход между 8 и 9 литра бензин на 100 километра пробег.

Тествахме (и извън асфалта) новото Subaru Forester. Вижте и колко струва у нас

Това е автомобил, който се отличава и с това, че е много безопасен, и това е още един от силните козове на Subaru. Автомобилите на тази марка разполагат и с така наречената система EyeSight, която е добавила интересни функции като адаптивен круиз контрол, функция за разпознаване на знаци или нова широкоъгълна монокулярна камера и нов преден радар. Така че, ако искате SUV за повече от обикновени ежедневни задачи и се осмелявате да го карате извън пътя, това е опция, която си струва да обмислите.

Цени

Тествахме (и извън асфалта) новото Subaru Forester. Вижте и колко струва у нас

За разлика от много от конкурентите, при Subaru и по-конкретно при новия Forester, цените са се вдигнали минимално в сравнение с тези на досегашното поколение. Базовата цена на новия Forester стартира от 79 940 лева, а в най-високото ниво на оборудване достига 92 940 с ДДС. Първите клиенти на този модел обаче получават от вносителя у нас доста сериозен бонус от 10 000 лева, като тази своеобразна промоция важи до края на месец март 2025 година. Така, че ако искате да притежавате най-проходимия SUV, то непременно вижте новия Forester.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 36 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миро

    40 16 Отговор
    Добра кола е форестъра и винаги е била. Няма външен вид, но пък е надеждна, функционална и проходима. Цената и е добра, но с бонуса от 10к, иначе идва скъпичка. Ревюто е супер, поздравления.
  • 2 Румен

    28 17 Отговор
    Да, ревюто е добро, описателно и даже критично където трябва. Колата си е грозничка, но пък проходима и идеална за млади хора с активен начин на живот. Цената й с този бонус също е прилична. Не е евтина, но това е субару, не е за всеки.

    Коментиран от #22

  • 3 Име

    55 9 Отговор
    Е каква лепкава кал видяхте?? Карали го по асфалт и малко равна сгурийка.. р там и Клио минава ..
  • 4 дядо поп

    82 3 Отговор
    Когато пишете цените на новите автомобили , пишете и колко струват в САЩ и страните от западна Европа. Много хора ще се учудят от разликите.
  • 5 РЕалисто

    53 6 Отговор
    ужасен интериор, слаб двигател, но пък дава малко дефекти .........

    Коментиран от #38

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 запознат

    29 7 Отговор
    Всъщност , (след като се запознах с т.т. данните) виждам , че новото по нищо не се различава от "старото" , като пиша нищо - имам предвид абсолютно нищо , дизайна е малко по ... загрозен и - това е ! Иначе, ако новият фейс-лифт е като предходният модел (за него съм сигурен) ще е много (ама - много) добра , непретенциозна , дуракоустойчива и лека за поддръжка кола .
  • 8 Опорка

    41 4 Отговор
    80 бона! Не случайно джиповете на старо държат високи цени.

    Коментиран от #12

  • 9 тъй шъй

    38 6 Отговор
    Данни като за 1.6 атмосферен-136кс. Добавена старт-стоп система с 16кс. Нищо не се споменава за линеартроник- CVT некомфортно и ненадеждно.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 А50

    31 4 Отговор
    На последния автосалон Субару ме разочароваха от сглобката на интериора и материала, меко казано бяха зле, а гледах на тях с надежда за качество. Явно е останала само старата слава
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 някойситам

    37 6 Отговор
    Опит да направят от Субару едно много евтино Сузуки. Не бих дал тези пари за кола с такъв външен вид, двигател и интерор 2025 година. Имах 4 субару, това което виждам - не е субару.
  • 16 Ония с фордо

    41 4 Отговор
    Супер подобрение , размера на дисплея е увеличен с 3,6 инча !
    Много важно !
  • 17 Анонимен

    51 2 Отговор
    На мен 136 коня ми се виждат малко за това купе.
  • 18 НДК

    12 11 Отговор
    Идеална кола, но...заплатите в БГ, уникални!:)
  • 19 ПоКУРко

    20 12 Отговор
    С две думи - Голям Баклюк!
  • 20 гост

    21 4 Отговор
    Не лоша машината ,но на тази цена е нехуманна за около 40к лв със всички разходи може да се докара от Америка на 2-3 години и и 20-30 к км
  • 21 Новия Дъстър

    32 4 Отговор
    е с по-мощен двигател от това Субару!
  • 22 оня с коня

    17 15 Отговор

    До коментар #2 от "Румен":

    Не е почтенно да спекулираш с определението "млади хора" натрапвайки им идеята си че това Субару/136 коня/ е баш за тях.И така:Пуша си цигарата на прозореца и гледам как в Гаража на отсрещния тротоар една млада дама вкарва маслено-зеленото си "Ламбурджини Урос",чийто звук на 620-те коня е неповторим!Всъщност излиза че говориш за Бедните "млади хора"/нещо което отказваш да уточниш/,но те поради скромните си фин. възможности и Субарото няма да купят.

    Коментиран от #27

  • 23 Почти сто бона

    32 6 Отговор
    За пластмасарник със 136 коня 😂😂😂😂. Тия са на командно дишане от поне 20г
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 шофер

    6 21 Отговор
    Зимъска всички бутат а куаттро върви и лети.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Един друг

    10 1 Отговор

    До коментар #22 от "оня с коня":

    Как може в една марка и модел да направиш поне три грешки, бе... Ламборгини Урус, бе. Всъщност... Туарег.

    Коментиран от #29

  • 28 редник

    17 1 Отговор
    /...мощност от 136 конски сили и въртящ момент от 182 Нм./

    Скромно...
    Защо нямат дизел?

    Коментиран от #31

  • 29 оня с коня

    11 0 Отговор

    До коментар #27 от "Един друг":

    И аз се зачудих на грешките си относно марката но от друга страна пък що да се хабя да го пиша правилно,след като така или иначе никога няма да имам такова МПС
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Порно

    7 2 Отговор

    До коментар #28 от "редник":

    Уршуляка не дава дизел, пък и марката никога не му е била фен
  • 32 Порно

    12 4 Отговор
    136 коня са ОК , но ако ги вади от 2,5 литров двигател, не от 1,6
  • 33 въъ

    11 6 Отговор
    Аз още първото поколение на Форестър не мога да "убия", те шесто пуснали.
  • 34 Тоалетната хартия

    12 1 Отговор
    Това CVT, както и липсата на ръчна, ме е отказало от тая марка. Може да е добро за някой пенсионер да ходи на вилата....
  • 35 Сечко

    12 4 Отговор
    2025 Forester Touring MSRP е $39,995 в Щатите
    Не мога да разбера защо в БГ трябва да е толкова скъпа
  • 36 Ах цената ! :))

    16 7 Отговор
    Колата я бива, НО !
    За тия същите пари, даже и по малко, китайския танкист размазва горския !
    Сравнението е ..... абе несравними са !
    Ама били крали китайците, били копирали и т.н. Като че ли другите не крадат и не копират. Китайците поне си го признават, че са взели от всички всъдеходи най-доброто за да създадат TANK 300 ! Последното е разхода на гориво 9 - 10 литра на 100 км, ама като гледам и горския лапа яко :))
    Всички изостават и китайците са вече най - големия износител на коли в света ! Качеството им е много добро, а цените са повече от поносими на фона на другите. С евтини суровини и енергия е така ! Другите нека лапат мухите и да налагат санкции !!! :))
  • 37 Сечко

    9 1 Отговор
    Сори, а 2025 Forester Base e $29,695
  • 38 Арбайтен

    14 1 Отговор

    До коментар #5 от "РЕалисто":

    136 коня за такава джипка са много малко , поне 200-250коня са нужни на пресечен терен за да дърпат яко.

    Коментиран от #39

  • 39 Гледай и въртящия момент

    7 1 Отговор

    До коментар #38 от "Арбайтен":

    Горския - 136 конски сили и въртящ момент от 182 Нм
    Танка - 227 конски сили и максимален въртящ момент 387 Nm
    И разхода на гориво е в разлика от 0,5 литра на 100 км.

    Коментиран от #41

  • 40 незнайко

    10 0 Отговор
    ( а в нормални условия колата даде разход между 8 и 9 литра бензин на 100 километра пробег. )
    Този разход не е ли много за автомобил със 140 коня двигател ? Защо тази голяма кола е с такъв маломощен мотор ? От СУБАРУ се излагат !!!
  • 41 Демократ

    1 8 Отговор

    До коментар #39 от "Гледай и въртящия момент":

    Ако знаеше физика и механика по скоро щеле да знаеш също така и факта че дърпа мощността а не въетящия момент

    Коментиран от #49

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 ХЪм

    8 0 Отговор
    преди беше интересно да видиш нова кола, сега всеки търси нещо старо, доказано, щото новите са....
  • 45 Гост

    3 6 Отговор
    За 90 000 се купува Тигуан бъркан с екстри и с двигател 200 коня, дизел или бензин, който за същата употреба е два пъти повече кола! И преди да ми скобите на надеждността, само на кажа, хората които дават теви пари на НОВ автомобил, им дреме за това...
  • 46 Абе става

    6 0 Отговор
    4х4 на Субару е ОК. Дотук. И това е всичко, което отличава този автомобил. Не виждам къде и с какво друго е конкурентен на многообразието от СУВ-та. Да не говорим, че с този двигател не само че е висок разход на гориво (в реалността сложете поне 1.5лтр/100 отгоре) но и анемичен с ускорение 12 сек до 100 и макс скорост 190км/ч. Да не забравяме и за CVT скоростната кутия, която не обича по-висока скорост за продължително време. Т.е. както писа някой колега - автомобил за пенсионери, които от време на време да ходят на село. Без теглене на ремарке, че CVT не обича и това.

    Коментиран от #52

  • 47 ТИЯ УДРЯТ У ЗЕМЯТА

    0 4 Отговор
    СИЧКИ И ТОЛКОЗ !
  • 48 Турбодизел

    8 1 Отговор
    Последните читави коли (ако Субару изобщо могат да се нарекат читави) излязоха на пазара някъде 2005-2007. Гледайки всичко, което показаха след това ме кара да се чудя защо аджеба Fuji Heavy Industries продължава да я мъчи тая утрепана марка.
  • 49 Барба Ганьос

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "Демократ":

    Я пак?

    Коментиран от #50

  • 50 Демократ

    1 3 Отговор

    До коментар #49 от "Барба Ганьос":

    Ако знаеше физика и механика по скоро щеле да знаеш също така и факта че дърпа мощността а не въртящият момент

    Коментиран от #55, #56

  • 51 Валентин Герой

    2 2 Отговор
    Страхотен Автомобил
  • 52 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #46 от "Абе става":

    Абе става, ама не и на тази цена! По горе та ме сложили минуси инженери които не разбират ох коли, заслепепи фенове, любители на ориза!
    Какво 4х4 със 136 коня и тяга 190 Нютон метра?
    Ама вие сериозно ли? А бученето, което автора така елегантно описва? 4х4 със CVT? Добро е ва ежедневна употреба и 10 санта сняг, кви офроуд изпълнения ви гонят??? Спецове...
  • 53 Ян Бибиян

    1 1 Отговор
    Жалко е за всички скопени автомобили, нов автомобил с 130-150 коня и вдига до 180-190, през 1912 год. е имало автомобил дигащ 220 км/ч. Сто години след това и автомобилната индустрия не е мруднала на никаде освен в цените нагоре.
  • 54 ганю

    0 0 Отговор
    ами хубаво е ама скъпарско по добре уазка
    нем добра цена хем върви здраво
  • 55 ганю

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Демократ":

    защо мощността не е ли свързана с въртящия момент
    а случайно машинни елементи да си прочитал някоя книжка или учебник
    или поне поглеждал така неангажиращо?
    но много експерти има в бг нищо че са цървули от село
    Според култовата фраза на Карол Шелби
    „конските сили продават коли, но въртящият момент печели състезания“
    зрасти
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.