Болоня, Италия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Карахме новото Subaru Forester, което представлява сериозна актуализация на модела, пуснат на пазара през 2019 година. Външно промените не са много, но японците, както винаги, обръщат внимание на по-важни за тях неща, като проходимост и многофункционалност. Все пак новото Subaru Forester ни впечатли и с по-атрактивен екстериорен дизайн, но най-вече с важни подобрения в комфорта и мултимедията, запазвайки непокътнати и дори надграждайки своите офроуд качествата. А последните са такива, които превъзхождат всички, които се борят в този сегмент.
Subaru продава Forester от 1997 година и дори след толкова години на пазара този модел все още не е много познат у нас. Сега на ход е шестото поколение на този модел. И ние го изпробвахме, както е обичайно за тази марка, не само на асфалта, а и в доста сериозни офроуд терени. И се върнахме приятно изненадани. Японците залагат на формулата: Това, което е надеждно, е по-добре да не се променя, а просто да се подобрява и именно така са постъпили и с новия Forester.
Екстериор и интериор
Тази кола запазва размерите си, като променя само два от тях: Forester е с 25 мм по-широк и с 30 мм по-дълъг. Най-забележителният обаче е неговият просвет от 220 мм, което го позиционира като най-добрия в своята категория. Що се отнася до дизайна, вече споменахме, че промените не са много, но виждаме нова затъмнена и по-голяма радиаторна решетка, към която се присъединява и нов дизайн на фаровете. Продължавайки отстрани, можем да видим нова защитна лента без хром, която е доста по-практична.
Отзад се вижда как думата Forester обхваща почти цялата дължина на вратата , тенденция, която се материализира в много от последните лансирани модели на всички автомобилни марки. Отвътре Forester все още се чувства old school, с много бутони, което на нас определено ни хареса. Повечето бутони обаче са интегрирани във волана и премахнати от лявата страна на таблото.
Лостът за автоматична скоростна кутия , изненадващо, все още е разположен в средата и е такъв, какъвто сме свикнали да го виждаме, а не е заменен от модерните напоследък джойстици - все неща, които сме сигурни, че много клиенти ще оценят и харесат. Същите, които ще продължат да ценят таблото с аналоговите оборотомер и скоростомер и малка цифрова информация в центъра. От друга страна, централният екран е нов и по-голям, който от 8 инча е преминал на 11.6”.
Но преди всичко промяната е в оформлението на този екран, което сега е вертикално. Почти всички функции се управляват чрез докосване, въпреки че се поддържат и два физически контролера (един за силата на звука и един за радиостанцията) и два бутона за регулиране на температурата от всяка страна. Седалките са ергономични и доста комфортни, а качеството на материалите, макар да не изглежда луксозно, е изключително добро, също като сглобката в купето.
В тези автомобили, предназначени за семейства и приключения, багажникът играе основна роля. Тук той е с обем от 525 литра до тавана , който лесно може да бъде увеличен ако се сгънат седалките, достигайки до впечатляващите 1 731 литра. С други думи новият Forester е подобен на досегашния, като японците са направили само нужните прецизни корекции, за да изглежда по-добре и да е по-комфортен и функционален.
Двигател и ходови характеристики
Subaru е известен със своя e-boxer двигател, който е четирицилиндров бензинов агрегат с добавен електрически мотор, за да покаже етикета ECO. Той постига максимална мощност от 136 конски сили и въртящ момент от 182 Нм. Към класическия четирицилиндров атмосферен боксер е добавен и електромотор, който е с мощност от 16.7 коня. Мощността не е много, но пък динамиката на колата е добра и липса на тяга започва да се усеща само във високите обороти.
Много други SUV-та в този сегмент предлагат задвижване на четирите колела като екстра или опция, достъпна само за най-високите нива на оборудване, нещо, което не се случва тук. Всички модели на японската марка предлагат стандартното AWD сцепление. В това шесто поколение японците твърдят, че са подобрили до 24 точки от култовото им 4х4 задвижване, за да постигнат по-малко тегло на колата, както и по-ефективна и по-висока производителност на колата извън асфалта.
И както разбрахме, след като попаднахме в пресечена местност с лепкава кал, инженерите на Subaru са се справили страхотно. Тази иначе леко скучновата кола за управление по асфалт, се превръща в страхотен офроудър. Някои разгадават името Forester, като "горски рейнджър", но истината е, че този автомобил не е създаден да стои в сянката на дърветата. Това е автомобил за тези, които се осмеляват да излязат с него на сняг, кал или пясъчен терен; и преди всичко, които не се страхуват.
С традиционния Subaru X-Mode автомобилът се адаптира още повече към терена според своите три режима. Още нещо, което го отличава от конкуренцията, е, че тази отличната проходимост е налична и при движение на заден ход, нещо, което истинските офроудъри ще оценят високо, защото знаят, че в пресечена местност се налагат много маневри. С други думи визията на този автомобил съвсем не предполага за възможностите му извън асфалта. Това е нещото, с което новия Forester превъзхожда всички останали от този клас.
Колата естествено си има и минуси. Това, което ни направи впечатление, е, че въпреки че японската марка твърди, че е успяла да намали шума в купето с до 39%, истината е, че ние все още смятаме, че тя може да се подобри, особено когато шофирате бързо на магистрала. Другото, което ни направи впечатление, е че в ситуации като изпреварване или потегляне от място липсва малко повече мощност.
Но всички тези недостатъци се отнасят до движението на автомобила по асфалт, а ние изминахме маршрут от почти два часа, изпълнен с доста препятствия: кал, камъни, неравности... Колата през цялото време демонстрираше изключително поведение, с офроуд способности, които другите SUV на на пазара нямат. Вярно е, че разходът се увеличава в пресечена местност, което е логично, а в нормални условия колата даде разход между 8 и 9 литра бензин на 100 километра пробег.
Това е автомобил, който се отличава и с това, че е много безопасен, и това е още един от силните козове на Subaru. Автомобилите на тази марка разполагат и с така наречената система EyeSight, която е добавила интересни функции като адаптивен круиз контрол, функция за разпознаване на знаци или нова широкоъгълна монокулярна камера и нов преден радар. Така че, ако искате SUV за повече от обикновени ежедневни задачи и се осмелявате да го карате извън пътя, това е опция, която си струва да обмислите.
Цени
За разлика от много от конкурентите, при Subaru и по-конкретно при новия Forester, цените са се вдигнали минимално в сравнение с тези на досегашното поколение. Базовата цена на новия Forester стартира от 79 940 лева, а в най-високото ниво на оборудване достига 92 940 с ДДС. Първите клиенти на този модел обаче получават от вносителя у нас доста сериозен бонус от 10 000 лева, като тази своеобразна промоция важи до края на месец март 2025 година. Така, че ако искате да притежавате най-проходимия SUV, то непременно вижте новия Forester.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
10:08 24.12.2024
2 Румен
Коментиран от #22
10:17 24.12.2024
3 Име
10:17 24.12.2024
4 дядо поп
10:19 24.12.2024
5 РЕалисто
Коментиран от #38
10:24 24.12.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 запознат
10:25 24.12.2024
8 Опорка
Коментиран от #12
10:36 24.12.2024
9 тъй шъй
10:57 24.12.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 А50
11:01 24.12.2024
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 някойситам
11:45 24.12.2024
16 Ония с фордо
Много важно !
11:59 24.12.2024
17 Анонимен
12:02 24.12.2024
18 НДК
12:13 24.12.2024
19 ПоКУРко
12:16 24.12.2024
20 гост
12:17 24.12.2024
21 Новия Дъстър
12:18 24.12.2024
22 оня с коня
До коментар #2 от "Румен":
Не е почтенно да спекулираш с определението "млади хора" натрапвайки им идеята си че това Субару/136 коня/ е баш за тях.И така:Пуша си цигарата на прозореца и гледам как в Гаража на отсрещния тротоар една млада дама вкарва маслено-зеленото си "Ламбурджини Урос",чийто звук на 620-те коня е неповторим!Всъщност излиза че говориш за Бедните "млади хора"/нещо което отказваш да уточниш/,но те поради скромните си фин. възможности и Субарото няма да купят.Коментиран от #27
12:27 24.12.2024
23 Почти сто бона
12:35 24.12.2024
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 шофер
12:50 24.12.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Един друг
До коментар #22 от "оня с коня":
Как може в една марка и модел да направиш поне три грешки, бе... Ламборгини Урус, бе. Всъщност... Туарег.Коментиран от #29
13:53 24.12.2024
28 редник
Скромно...
Защо нямат дизел?
Коментиран от #31
14:02 24.12.2024
29 оня с коня
До коментар #27 от "Един друг":
И аз се зачудих на грешките си относно марката но от друга страна пък що да се хабя да го пиша правилно,след като така или иначе никога няма да имам такова МПС14:09 24.12.2024
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Порно
До коментар #28 от "редник":
Уршуляка не дава дизел, пък и марката никога не му е била фен14:24 24.12.2024
32 Порно
14:40 24.12.2024
33 въъ
14:54 24.12.2024
34 Тоалетната хартия
15:28 24.12.2024
35 Сечко
Не мога да разбера защо в БГ трябва да е толкова скъпа
15:32 24.12.2024
36 Ах цената ! :))
За тия същите пари, даже и по малко, китайския танкист размазва горския !
Сравнението е ..... абе несравними са !
Ама били крали китайците, били копирали и т.н. Като че ли другите не крадат и не копират. Китайците поне си го признават, че са взели от всички всъдеходи най-доброто за да създадат TANK 300 ! Последното е разхода на гориво 9 - 10 литра на 100 км, ама като гледам и горския лапа яко :))
Всички изостават и китайците са вече най - големия износител на коли в света ! Качеството им е много добро, а цените са повече от поносими на фона на другите. С евтини суровини и енергия е така ! Другите нека лапат мухите и да налагат санкции !!! :))
15:32 24.12.2024
37 Сечко
15:35 24.12.2024
38 Арбайтен
До коментар #5 от "РЕалисто":
136 коня за такава джипка са много малко , поне 200-250коня са нужни на пресечен терен за да дърпат яко.Коментиран от #39
16:02 24.12.2024
39 Гледай и въртящия момент
До коментар #38 от "Арбайтен":
Горския - 136 конски сили и въртящ момент от 182 НмТанка - 227 конски сили и максимален въртящ момент 387 Nm
И разхода на гориво е в разлика от 0,5 литра на 100 км.
Коментиран от #41
16:20 24.12.2024
40 незнайко
Този разход не е ли много за автомобил със 140 коня двигател ? Защо тази голяма кола е с такъв маломощен мотор ? От СУБАРУ се излагат !!!
17:03 24.12.2024
41 Демократ
До коментар #39 от "Гледай и въртящия момент":
Ако знаеше физика и механика по скоро щеле да знаеш също така и факта че дърпа мощността а не въетящия моментКоментиран от #49
17:13 24.12.2024
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 ХЪм
17:43 24.12.2024
45 Гост
18:07 24.12.2024
46 Абе става
Коментиран от #52
19:01 24.12.2024
47 ТИЯ УДРЯТ У ЗЕМЯТА
19:02 24.12.2024
48 Турбодизел
19:24 24.12.2024
49 Барба Ганьос
До коментар #41 от "Демократ":
Я пак?Коментиран от #50
20:52 24.12.2024
50 Демократ
До коментар #49 от "Барба Ганьос":
Ако знаеше физика и механика по скоро щеле да знаеш също така и факта че дърпа мощността а не въртящият моментКоментиран от #55, #56
22:35 24.12.2024
51 Валентин Герой
22:39 24.12.2024
52 Гост
До коментар #46 от "Абе става":
Абе става, ама не и на тази цена! По горе та ме сложили минуси инженери които не разбират ох коли, заслепепи фенове, любители на ориза!Какво 4х4 със 136 коня и тяга 190 Нютон метра?
Ама вие сериозно ли? А бученето, което автора така елегантно описва? 4х4 със CVT? Добро е ва ежедневна употреба и 10 санта сняг, кви офроуд изпълнения ви гонят??? Спецове...
22:40 24.12.2024
53 Ян Бибиян
23:15 24.12.2024
54 ганю
нем добра цена хем върви здраво
01:23 25.12.2024
55 ганю
До коментар #50 от "Демократ":
защо мощността не е ли свързана с въртящия момента случайно машинни елементи да си прочитал някоя книжка или учебник
или поне поглеждал така неангажиращо?
но много експерти има в бг нищо че са цървули от село
Според култовата фраза на Карол Шелби
„конските сили продават коли, но въртящият момент печели състезания“
зрасти
01:35 25.12.2024
56 Този коментар е премахнат от модератор.