3 Май, 2021 10:30 10 475 90

Проучване: 20% от собствениците на електромобили биха се върнали към двигатели с вътрешно горене

  • проучване-
  • електрически автомобили-
  • автомобили на ток

Данните са на Калифорнийския университет

Проучване: 20% от собствениците на електромобили биха се върнали към двигатели с вътрешно горене - 1
Снимка: Shutterstock

Учени от института по транспортни изследвания в Калифорнийския университет са направили проучване за това колко голяма част от хората, които са закупили електрифициран автомобил биха се върнали към такъв с двигател с вътрешно горене.

Според данните, един на всеки пет човека, който е закупил plug-in хибрид, би се замислил за евентуална обратна покупка на автомобил с вътрешно горене. При изцяло електрическите автомобили изчисленията са почти същите, като тук хората, които са склонни към това да заменят тока с бензин са равни на 18%.

И в двата случая причината, която е изтъквана от повечето хора е една и това е инфраструктурата за зареждане. Според по-голямата част от анкетираните, тя не е достатъчно развита и на високо ниво.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 27 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 S Class

    51 24 Отговор
    защото 20% са се набутали с Тесла

    Коментиран от #89

  • 2 Дъстър

    70 32 Отговор
    Здравината на една кола се крие в простотата и. Да вземем един Дъстър например - има само необходимите неща, без нови технологии които да те глезят и прочие и за това надживява чисто нови БМВ-та и Аудита най-вече. Всички тия технологии караш и се молиш да не ти се счупи, че ремонта накрая излиза повече от колата. Кой е истинския балък, а?

    Коментиран от #50, #59

  • 3 БАЙ Х@Й ‼

    44 7 Отговор
    plug-in хибрид и електромобил са две различни неща ‼

    Коментиран от #5

  • 4 Дъстър

    37 27 Отговор
    Само нашия Андрешко мисли схеми откъде да докара опърдяна тоалетна на 20 години с ясното убеждение, че е по-добрата кола. Ами не, не е боклука е и само бедните селяни карат стари аудита мерцедеси и ренота. Ако си истински гъзар си купуваш такъв тип кола 2017та и нагоре под 100 000км и тогава можеш да се хвалиш. А не бмв х3 използвано при испанската инквизиция навремето. Дори тия със скучните шкоди и други рена пежа подобни ги разбирам и са по-големи тарикати от балъците с коли напълнени с екстри за първи път ползвани, които като се счупят знаят, че играча ще ходи в официално представителство да ги прави. Ама така е, за да има тарикати, трябва да има балъци.

    Коментиран от #6, #7, #37

  • 5 Е така де!

    27 6 Отговор

    До коментар #3 от "БАЙ Х@Й ‼":

    Нали затова са ти ги дали поотделно - за плъгин хибрид 20%, за електромобил 18%. Или ти е трудно да сметнеш колко процента е един на всеки пет човека!

    Коментиран от #8, #25, #60

  • 6 Всеки според джоба,бре Дъстър

    11 14 Отговор

    До коментар #4 от "Дъстър":

    Нящо за чисто ново БМВ,Мерцедес и прочее над Дъстъра на по 100 км пробег да кажеш?!
  • 7 Купил си Дъстър току що забогателият

    41 34 Отговор

    До коментар #4 от "Дъстър":

    селянин.Продал земите на дедите си и си мисли вече за богаташ с чисто новата си каруца наречена Дъстър,боже,боже,мале,мале!!!

    Коментиран от #10

  • 8 Turbo

    26 4 Отговор

    До коментар #5 от "Е така де!":

    Отказали се от електромобили 18%.Кои карат сега електромобили?Ами богатите.Бедните няма и да си помислят за електромобили при тях ще е 100%,а бедни са 99% от хората.

    Коментиран от #38

  • 9 jap

    46 9 Отговор
    От както електромобилите са на мода навсякъде се изтъкват само предимствата им.Скоро изпълнителния директор на Тойота каза,че качествата на тези автомобили са силно надценени и не може да се разчита в бъдеще те да осигуряват цялата мобилност.

    Коментиран от #24, #43

  • 10 Дъстър

    26 9 Отговор

    До коментар #7 от "Купил си Дъстър току що забогателият":

    И какво като злобееш, ще спечелиш с нещо ли? Истината боли, приятелю, не ти говоря конкретно за Дъстър, има много здрави коли днешно време дори и да си богат - ето ти Лексус например, марка която прави уникално добри двигатели (бензиновите им, не хибридите, че и там има едни проблеми...). Що годе са адекватни ако можеш да преживееш ЦВТ скоростната им кутия която е отвратителна, но горят малко, възпитан вид имат и за разлика от повечето нови БМВ-та Мерцедеси и Аудита, когато погледнеш в двигателя им няма да видиш половината тръби и части и монщуци вътре да са от пластмаса, защоот пластмасата е направена след време да се чупи. Имал съм такива ситуации с които просто щипки пластмасови на капаци и части за двигатели се разпадат буквално след време. Докато като погледнеш всяка тойота нова или лексус ще видиш че първо нямат тия смешните пластмаси отгоре да крият пластмасите вътре по мотора с цел "оптимизация и олекотяване" ами всичко си е сложено правилно без компромиси по мотора. Тия неща просто ги поддържаш и не се чупят, това е. Докато при премиум колите, да били са неубиваеми на времето ама новите такива не са правени за тази цел, правени са да не си купува всеки такава кола, ами само хора които ще ги изхвърлят като излезе новия модел. Ако си такъв тип човек, с удоволствие си ги карай, радвай се на айпада вътре и на екстрите защото наистина са хубави и приятни. Въпроса е, че не са вечни, няма нищо вечно всичко се чупи евентуално и това като се счупи някой мо

    Коментиран от #21

  • 11 Дъстър

    26 7 Отговор
    ...някoй мoдул пo нeгo или някoи ceнзoри бeз кoитo aктивнoтo oкaчвaнe нямa дa рaбoти дa кaжeм, пo-дoбрe дa прoдaдeш цялaтa кoлa. При дъcтърa мoжe дa имa плacтмacи и дa e кeнeф нa вoзия aмa пoнe щe cи изкaрa пaритe зa кoитo e купeн дa прaви бeз дa тe ocтaви нa пътя. Зaщoтo нямa фoрcирaни мoтoри c 5 турбини и ceнзoри нa вceки 10 caнтимeтрa кaктo и cлoжни oкaчвaния, кoитo дa ce чупят. Тo прocтo нямa кaквo дa ce чупи, зaщoтo нямa нищo вътрe. Вcичкo e дaжe пo здрaвo зaщoтo ca cтaритe вeчe изпитaни тeхнoлoгии взeти oт Рeндeтaтa. Мoжe дa cъм ceлянин aмa нe cъм прocт, приятeл.
  • 12 6a13tt

    23 5 Отговор
    20% за сега. Останалите - когато решат да си продадат колата и открият, че на старо не струва нищо.
  • 13 Муха

    31 13 Отговор
    Като имащ и имал СТАРИ (10-15год) висок клас автомобили и карал и каращ нисък клас нови служебни: Карането на нов нисък клас не е оправдано НИКАК! Хем тотал излиза по скъпо, хем караш импотентна консерва!

    Коментиран от #14

  • 14 Дъстър

    20 3 Отговор

    До коментар #13 от "Муха":

    Има и висок клас здрави автомобили нови, въпрос на личен избор е. Доколкото до новия нисък клас не знам кое е оправдано ама има сандерота на по 400 000 км които още вършат работа и собствениците им не ги интересуват такива глупости и комплекси. До избора е. Висок клас има Лексуси има дори корейски висок клас които са с истински изчистени двигатели. Дори мазда залагат на старата добра механика с много подбрения по техните бензинови дизели. Хонда може да не са висок клас ама все още са една от най-здравите марки на света.

    Коментиран от #15, #17, #34, #88

  • 15 Дъстър

    19 5 Отговор

    До коментар #14 от "Дъстър":

    "Дизелови бензини". Та.. никой не ви кара да си взимате дъстър ама като си вземете ауди Q5 от 2013та година и се чудите защо под него има локва с масло, пак ще ви дойде до акъла дали да взимате осма употреба премиуми повече. "Ама как вървиииии кат усъ". Е то... и бизнеса на сервиза на такива бангии "вървииии" .
  • 16 Статията беше друга

    14 8 Отговор
    Статистиката е правена в Америка, и в оригиналната статия пишеше, че проблема е че не всички имаха в къщи 220 волта за да могат да зареждат! За това искат обратно! Но тук са го превели по друг начин!
  • 17 Муха

    6 13 Отговор

    До коментар #14 от "Дъстър":

    Наслушал съм се на подобни приказки. И като ги питаш що взе нова киа спортидж, а не сийд, що взе нов тусон, а не i30 и т.н. да не изброявам всичките ми познати "капацитети" с нови автомобили и почват да мигат на парцали и да не знаят кво да кажат. Иначе, не, не е комплексарско да караш в града сув само на предно! Ма той нов ма! Мухаха.....ах!

    Коментиран от #19, #53

  • 18 НЕнаЕЛколите

    31 6 Отговор
    Защо аз не бих си купил електромобил?
    1. защото батерията ще се скапе преди 10-та година. Съжалявам, но като купувам нова кола, която струва една чанта с пари очаквам да издържи поне 15-20 години, за да си струва инвестицията, а и съответно през това време да съм имал възможността да събра пари за нова кола.
    2. Цената на една нова батерия за електромобил е прекалено висока и не си заслужава инвестицията. По-добре тия пари да се спестят за нов автомобил.
    3. Технологията е такава в момента, че с едно зареждане мога да измина прекалено малко километри. Електромобилите не стават за дълъг път.
    4. Няма достатъчно места в страната, където мога да си заредя електромобила.
    5. Няма в страната достатъчни облекчения за собствениците на електромобили.

    Коментиран от #40

  • 19 Дъстър

    11 2 Отговор

    До коментар #17 от "Муха":

    Не знам, аз искам само да ми върши работа. Въпрос на личен избор просто.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Komapak

    14 4 Отговор

    До коментар #10 от "Дъстър":

    Лексуса гори малко! Да бе да. Под 14 на сто не слиза. Личен опит....

    Коментиран от #22, #23

  • 22 Дъстър

    9 0 Отговор

    До коментар #21 от "Komapak":

    Еееми, за да имаш пари за бензинов 6так си иска и бензинче
  • 23 Дъстър

    8 0 Отговор

    До коментар #21 от "Komapak":

    иначе хибридите на лексус ги гледах 6, 7 средно

    Коментиран от #36

  • 24 KENEPHBG

    9 22 Отговор

    До коментар #9 от "jap":

    Ела в Европа да видиш таксита Приус на половин милион км как продължават да вървят без геле. Проблемът ви е че живеете в отходната канализация на Европа и нищо друго не сте видели. Страната - KENEPH, Главата - KENEPH. Битието определя съзнанието.

    Коментиран от #27, #30

  • 25 БАЙ Х@Й ‼

    17 4 Отговор

    До коментар #5 от "Е така де!":

    Мога да смятам. Просто доводите за отказ от двата РАЗЛИЧНИ типа автомобил не е нормално да са ЕДНАКВИ‼ С единия мога да отида посред зима от Варна до София ,
    без да търся зарядна станция , като кондуктор тоалетна на последна спирка, а с другия не! Дано си ме разбрал !

    Коментиран от #48

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 sbs

    7 2 Отговор
    СЛАГА СИ ЕДИН ГЕНЕРАТОР РАЙДЪР --ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ---В БАГАЖНИКА --И СИ ЗАРЕЖДА ---
  • 30 jap

    13 1 Отговор

    До коментар #24 от "KENEPHBG":

    Приус е хибриден а не електрически модел.
  • 31 Гост

    7 2 Отговор
    Къде е онова момче, което обясняваше, че нямало нито един човек, който да иска да се върне от ел на двг.

    Коментиран от #33

  • 32 Не 20

    5 4 Отговор
    А 220 %ще се откажат.Аман с тия електрокари Рекорд Пловдив
  • 33 Turbo

    6 3 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Тук е но се крие многониковия тесльо.Показва се когато му е удобно.
  • 34 НИЩО ЛИЧНО

    8 4 Отговор

    До коментар #14 от "Дъстър":

    НИЩО ЛИЧНО БРААТ ,АМА ВОЗИХ СЕ НА ЕДНО ТАКСИ ДЪСТЪР ,Е НЯМА ТАКАВА КАРУЦА .ДРУГИТЕ ИМ МОДЕЛИ ПО СТАВАТ
  • 35 авто фен

    4 10 Отговор
    Тоест 92% не биха си купили отново кола с двигател.Нормално. Ел.колата е много по-модерна,динамична и безшумна.

    Коментиран от #41, #61

  • 36 Komapak

    10 1 Отговор

    До коментар #23 от "Дъстър":

    Подозирам, че крака ми много "тежи". Иначе е хибрид. И това за 6, 7 дето си го написал си е чиста фантастика.

    Коментиран от #51

  • 37 Гост

    6 8 Отговор

    До коментар #4 от "Дъстър":

    Само най-д0лнит€ с€ляни си купуват скъпа кола, за да са истински г.3ари.
  • 38 Гост

    11 3 Отговор

    До коментар #8 от "Turbo":

    ама нали електромобилите щяха да поевтиняват и да завземат пазара на 100% до 2022?
  • 39 Има се предвид друго

    5 5 Отговор
    Статистиката е правена в Америка, и в оригиналната статия пишеше, че проблема е че не всички имаха в къщи 220 волта за да могат да зареждат! За това искат обратно! Но тук са го превели по друг начин!
  • 40 MegaVolt

    5 13 Отговор

    До коментар #18 от "НЕнаЕЛколите":

    Некомпетентен си по всички точки. $12,500 е цена на 40 кВтч за Лийф, от която ти свалят за връщане на старата. Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот". 
    Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот.  Потвърдено от множество серийни тестове". Т.е. батерията няма да се сменя. Автомобилния клас клетки се ползват за стационарно съхранение на ток от перки и фотоволтаици след 10-13 години служба в автомобила. Дунев сервиза могат да подменят единични клетки ако нещо се скапе. Като няма да сменяме батерия, имаме 4 бона напред годишно САМО от гориво. Аз карах по 20 хил. точно Лийф първа генерация фейслифт. Сега съм с Айоник. DC зарядни вече има навсякъде да се оринеш. Финес Чарджинг, Елдрайв, еКарс, Волтспот, EV Point, Kolkotok, Nexton и други. Отвори PlugShare да видиш. Който иска, кара на ток за 2 лв/100. Който не иска, само мрънка като свекърва.

    Коментиран от #42, #70

  • 41 БАЙ Х@Й ‼

    10 2 Отговор

    До коментар #35 от "авто фен":

    Как си с процентите 🤔🤔🤔 /92+18= ???/
  • 42 дада

    9 5 Отговор

    До коментар #40 от "MegaVolt":

    ще ти ги вземе тея 4 000 лева само репатрака като се скапе някоя част
    от електрониката като я закара до русе отделно ремонта

    Коментиран от #46

  • 43 8899

    7 12 Отговор

    До коментар #9 от "jap":

    Кое е надцрнено бе пичага.Я прочети мнения и анкети в чуждестранните форуми да видиш дали не можело да се разчита на ел автомобилите.Колите с ДВГ са повреда на колела в сравнение с ел автомобилите.При електричките мъката със сервизите изчезва.Няма какво да им се чупи.Повече няма да имаш проблеми с течове на антифризи ,масла ,прегрявания на двигатели,бобини,свещи,ремъци,обслужвания и тем подобни простотии.ДВГ вече е стара технология и и то проблемна ако трябва да се сравняват двата вида.

    Коментиран от #44, #71

  • 44 Бръм

    6 6 Отговор

    До коментар #43 от "8899":

    И ДВГ и електричките са все стари технологии, само че при ДВГ каквото са могли да измислят и подобрят са го направили, та чак изгъзици мислят вече, а при електричните тепърва има какво да се развива, най-вече при батериите. Защото ако една електричка стигне ниво от 1000 км с едно зареждане лятото с включен климатик и примерно нормално зареждане за една нощ, а с бързо 30 минутно да кажем 200 км, имам ли възможност, бих си взел, вместо такава с ДВГ. Въпрос на време и желание автопроизводителите да постигнат такива резултати.

    Коментиран от #45

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Да да

    6 6 Отговор

    До коментар #42 от "дада":

    Той репатрака и с ДВГ да си, пак ще ти ги вземе! Или ти мислиш, че си с предимство, щото караш ДВГ кола? 😂😂

    Коментиран от #72

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Ицо

    5 6 Отговор

    До коментар #25 от "БАЙ Х@Й ‼":

    Масата тука са виждали Ел кола само като ги подмине спарк. Карал съм служебен e-up, за града е идеален. Целта на Ел колата не е да замени изцяло такава с ДВГ, а да предложи адвкватно возило за града. В момента в София има инфраструктура за зареждане, дефакто цяла Европа вече е с type2 и няма драми както в щатите, да не пропускам и безплатното паркиране в синя или зелена зона. За менидеялното е една малка електричка за в града (e-up, citygo или id3 ) и голям suv дето побира багаж и е удобен за извънградско.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 ТАБСО

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Дъстър":

    ..особенно три цилиндровите-върха на сладоледа..
  • 51 Дъстър

    1 2 Отговор

    До коментар #36 от "Komapak":

    ето много удачен пример

    Коментиран от #52, #67, #90

  • 52 Хайл

    4 0 Отговор

    До коментар #51 от "Дъстър":

    Какво слушаш бе човек?!?!

    Коментиран от #55, #56

  • 53 илия

    7 2 Отговор

    До коментар #17 от "Муха":

    Купих чисто нов КИА СПОРТИДЖ само с предно.На две години става и е на 30 хил. км. Перфектна возия и никакви проблеми.

    Коментиран от #54

  • 54 Аз имах

    5 2 Отговор

    До коментар #53 от "илия":

    Киа Спортидж от 2016-та 1.6 бензин с предно предаване и ръчни скорости.Харчеше много,вървеше мудно и ''удоволствието'' да я карам около 2.5 години ми струваше 12000 лева загуба когато я продадох(със 300 зора).

    Коментиран от #73, #77

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Дъстър

    2 0 Отговор

    До коментар #52 от "Хайл":

    хаха ахха
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Кольо Тесларов

    4 0 Отговор
    боя се че процента е силно занижен, предвид увеличаващите се проблеми с инфраструктурата от зарядни станции и постоянно растящите цени на ел.енергия
  • 59 Волвар

    6 1 Отговор

    До коментар #2 от "Дъстър":

    До голяма степен подкрепям идеята за простотата. На мен ми трябва голяма кола, с голям двигател, с големи седалки, предпочитам РСК. Но не и когато простотата е Дачия. Широчината ми е недостатъчна, двигателят - малък, всичко е прекалено пластмасово.
  • 60 7395

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "Е така де!":

    Даже и не схващаш измамата в "изследването", нали? При 100% електричка зависиш от станциите които са малко и зареждаш ДЪЛГИ ЧАСОВЕ (забрави да зареждаш някоя Теслъ вечер от домашния контакт- я заредиш за 40км., а не) и реално София-Бургас-София за по-малко от 24 часа е почти невъзможно. И хората с основание недоволстват.
    От друга страна при плъг-ин хибрида максимума днес е 100км. на ток (мерцедес някакъв мисля), повечето са около 50км. Спокойно ти стигат да ходиш на работа и вечер за 6 часа да заредиш батерията догоре от нормалния контакт. Да не говорим, че на обществените станции тоя хибрид се зарежда 1-1,5 часа- аз в Кауфланд-а обикалям поне 30 минути и ей ти го зареден ток за 20+км.

    Тоест хората с хибриди НЯМАТ повод да се оплакват (и не се оплакват) от липсата на зарядни станции- за тях не е критично. Но понеже ще е грубо да изкарат изследване как 50+% от хората каращи 100% електрички искат да ги разкарат набутват и плъг-ин хибридите в схемата.

    Жокер- 3-ма човека с Тесли ги смениха за плъг-ин хибриди, и това у ФАЩ където има колкото щеш Суперчарджъри, ще познаеш ли що?

    Коментиран от #62

  • 61 авто фен

    2 5 Отговор

    До коментар #35 от "авто фен":

    Тоест 82% не биха си купили отново кола с двигател.Нормално. Ел.колата е много по-модерна,динамична и безшумна.
  • 62 Ееееее

    1 7 Отговор

    До коментар #60 от "7395":

    В истинската статия въобще не е това което пишеш! В истинската статия, пишеше че проблема е в това, че в Америка нямат 240 волта в къщи и им се налага да зареждат на зарядни станции, от което се губи смисъла за ел. кола, защото цената е по-висока и се губи време! Ако е в къщи, не се губи време (1 секунда за включване и една за изключване) и цената е по-ниска! Другото беше, че главно се връщат хора които имат например Фиат 500Е, която няма нищо особенно, освен че върви на ток! Докато хора с Тесла, почти не се връщат обратно! Статията е в electrek.co! Който не вярва какво пише, да влезе да чете!

    Коментиран от #63, #74

  • 63 Turbo

    5 1 Отговор

    До коментар #62 от "Ееееее":

    Нали имаха 240 волта в САЩ бе тесльо?Пак се измяташ, както на теб ти е удобно.

    Коментиран от #66

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Научи се да четеш, чушкопек

    0 5 Отговор

    До коментар #63 от "Turbo":

    След като 20% се отказват защото нямат 240 волта зарядно вкъщи, значи останалите в 80% имат. Ти защо не се оплакваш че нямаш 110 волта у вас? Ами защото никой в България няма, за да имаш и ти!

    Ти ако можеш да се зареждаш директно от контакта 240 волта, в Америка ти трябва скъпо зарядно устройство, което трябва да бъде монтирано от правоспособен електротехник.

    Коментиран от #76

  • 67 Komapak

    4 0 Отговор

    До коментар #51 от "Дъстър":

    RX450h. Ми.... Пак казвам, под 14 на сто не пада, но не това ми е целта. Чиста статистика

    Коментиран от #84

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #40 от "MegaVolt":

    Ти си назад с 20 бона само то продажна цена, какви сметки за евтин ток правиш?
  • 71 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #43 от "8899":

    Не вече няма да трябва да си сменяш сам маслото, което за л€в@ците е много трудно. Сега ще трябва да търпиш проблемните ъпдейти на електрониката и несработването й като последица от това.
  • 72 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #46 от "Да да":

    Мен са ме теглили няколко пъти приятели без да ми искат пари. Теглил ли си Тесла?
  • 73 Гост

    9 1 Отговор

    До коментар #54 от "Аз имах":

    Кой гл0п@к си купува чисто нова кола за да я продаде след 2 години? Прави си сметката по-добре и няма да си толкова на загуба.
  • 74 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #62 от "Ееееее":

    Не вярвам че електрическа кола предназначена за пазарите в САЩ няма да е адаптирана за техният ток. Всяка марка която прави коли за САЩ ги адаптира според пазарите там. Мисли малко като четеш съмнителни източници.
  • 75 Turbo

    0 5 Отговор

    До коментар #69 от "Turbo":

    Щом ти ползвам ника, значи не е твой.
    Но ако мислиш, че е твой, пък оплачи се на някоя арменска религиозна личност.
  • 76 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #66 от "Научи се да четеш, чушкопек":

    Да правиш електрическа кола или какъвто и да е уред на ток за САЩ на 220 В е все едно да правиш за Европа електроуреди за 110 В. Пак са те метнали от Тесла ТВ и ти пак си налапал въдицата. Утре като станат 40% отказали се ще се оправдаят сигурно, че колите са били с десен волан, правени за САЩ и ти ще им повярваш нали?
  • 77 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #54 от "Аз имах":

    ... освен ако не ти се е наложило, за което се надявам да не съм прав. Както и да е. Българите си купуваме нова кола с намерение да я караме десетина години, преди да я пробутаме на някой друг.
  • 78 Еееейййй

    0 6 Отговор
    Чушкопеци, не се правете на умни, влезте в сайта electrek.co и прочетете статията. Като не са ви ясни нещата там са обяснили, кой и за какво иска да смени на ДВГ кола!

    Коментиран от #80

  • 79 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #68 от "Turbo":

    Аз съм Гост. Ти си гост.
  • 80 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #78 от "Еееейййй":

    Поредният вярващ на Тесла ТВ. Абе момче! Има ли електрически уред предназначен за пазарите на САЩ, без опция да работи на 110 В? Мисли бе мисли!

    Коментиран от #81, #82

  • 81 Абе ей

    0 5 Отговор

    До коментар #80 от "Гост":

    Прочети статията, преди да плямпаш! И виж за кои електрически коли, хората не искат! В статията си пише, че това е основната причина! Другата е, че всъщност хора които карат коли като електрическия Фиат 500 решават да се върнат към ДВГ, а такива които са например с коли като Тесла, не се връщат към ДВГ коли! Прочетете, все пак статията е преписана от там, макар и невярна!
  • 82 Абе ей

    0 5 Отговор

    До коментар #80 от "Гост":

    Пак да ти напиша, статията е преписана от electrek.co! Но не е преведена или преписана вярно!
  • 83 Бай...

    1 2 Отговор
    Към Дъстъра, кой може да ти злобее за дъстъра.
    Някога, не да имаш, а да ли ще можеш да си мечтаеш за нова кола като ауди, бмв или нещо подобно. Все едно да ти обяснявам колко е вкусно кебапчето ти като ядеш баничка с боза.
  • 84 Дъстър

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "Komapak":

    това е UX
  • 85 гост

    1 5 Отговор
    Аз живея в Норвегия и имам Тесла. Няма друго такова щастие на земята. И без пари да ми дават чисто нов пушилник, никога няма да го взема и да се откажа от най-добрата кола на света. Само един неграмотен простак може да твърди че се е "набутал" с Тесла. В Норвегия и в малките градчета има зарядни колкото искаш, дори и в изостаналата Източна Европа има достатъчно за да нямаш никакви проблеми. Стогодишните треперят от страх защото не могат да напишат и една елементарна комп програма а чакат на също толкова изостанали подизпълнители, ха ха ха

    Коментиран от #86, #87

  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #85 от "гост":

    Норвегия да не е село в Пловдивско бе гост хахахахахахаха теслъта закачена на стената ли я държиш хахахахаха то бива лъжи.
  • 88 Mnogo si umen

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Дъстър":

    Новата NSX сигурно не е висок клас?
    шматка...
  • 89 Баварец

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "S Class":

    Не е Тесла, защото Тесла си има 500 км пробег, а е това, че пушилниците са все още доста по-евтини от EV и PHEV. Също PHEV са все с малки ДВГ, което изяжда кефа, но скоро ще имаш 50% въглероден данък, което ще вдигне със 70-80% цената на изкопаемите горива, защото ДДС идва отгоре, а после идва по-висок данък МПС, а накрая и ограничение за влизане в градовете и така, барутарника S-klass сам ще го закараш в Надин (вторични суровини). И така!
  • 90 Баварец

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Дъстър":

    Еб@ти селянията, ужас!