13 Май, 2021 16:08 47 374 72

Няколко употребявани коли, които не са препоръчителни за покупка

  • автомобилът на старо-
  • кросоувъри

Автомобилните експерти от ADAC са съставили списък с популярни кросоувъри, някои от модификациите на които не си струва да се купуват от вторичния автомобилен пазар

Няколко употребявани коли, които не са препоръчителни за покупка - 1

Всички автомобили имат редица недостатъци, които обикновено започват да се проявяват след гаранционния им период. Точно по това време и голяма част от тези коли започват да се продават и сменят собствениците си. Ето защо, преди да купите употребявана кола е добре внимателно да проверете състоянието на автомобила и да проучите неговите силни и слаби страни.

А различните автомобили имат повече или по-малко и от двете. Експертите от германския автомобилен клуб отбелязват няколко автомобила, които не е препоръчително да се купуват, като употребявани, въпреки че, всичко зависи от конкретния екземпляр. Сега ще обърнем внимание на няколко ненадеждни употребявани кросоувъра.

1. Skoda Yeti

Няколко употребявани коли, които не са препоръчителни за покупка

По-конкретно става дума за чешките автомобили с 1.4-литров турбодвигател, който е сдвоен с роботизираната DSG трансмисия на концерна. Експертите посочват, че още преди да премине границата от 100 000 км, колата ще започне да има проблеми с един от тези два агрегата.

2. Volkswagen Tiguan

Няколко употребявани коли, които не са препоръчителни за покупка

Отново става дума за същите възли и агрегати или за екземпляри с 1.4-литров TSI двигател с турбокомпресор и роботизирана скоростна кутия DSG. По-конкретно за тези, произведени през периода 2007-2016 година. При много от тези автомобили ресурсът на двигателя и скоростната кутия не надвишава 100 000 км пробег.

3. Mazda CX-7

Няколко употребявани коли, които не са препоръчителни за покупка

Тук говорим за версията, под капака на която е разположен 2.3-литров двигател с турбокомпресор. Според експертите работата на автомобил с такъв двигател с вътрешно горене създава много проблеми на собственика.

4. BMW X5

Няколко употребявани коли, които не са препоръчителни за покупка

Болшинството от модификаците, произведени през периода 2006 - 2013 моделна година не са за препоръчване според германските експерти. Почти всички версии на германския кросоувър имат проблеми основно с компоненти по двигателите. По-надеждни могат да се нарекат единствено Х5-иците, които имат трилитров дизелов двигател.

5. Hyundai ix35 и Kia Sportage

Няколко употребявани коли, които не са препоръчителни за покупка

Тези два модела са идентични, що се касае до възли и агрегати, а в случая става дума за версии, пускани на пазара като нови от 2010 до 2015 година. Тези автомобили се характеризират с проблемни двигатели, като по-конкретно иде реч за моторите G4KD и G4NA, които често "сдават багажа" преди пробегът да е стигнал 100 000 км.

Няколко употребявани коли, които не са препоръчителни за покупка


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 84 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Механик

    192 24 Отговор
    Абсолютно вярна проучване. Повечето такива коли се развалят доста по-често от останалите им аналози, като най-надеждни са японските
  • 2 БМВ боклук

    150 30 Отговор
    Това за БМВ го знаеме от отдавна. Всички коли и СУВ с идентични двигатели са боклук

    Коментиран от #23

  • 3 Мммммм

    158 12 Отговор
    Ами повечето от нас ще са много щастливи ако могат да си позволят автомобил на които му е изтекла гаранцията. Като погледна паркингът пред блока всичко е 15+г.

    Коментиран от #4, #47

  • 4 Име

    163 39 Отговор

    До коментар #3 от "Мммммм":

    Защото по-старите коли са по-качествени и хората това го знаят

    Коментиран от #20, #45

  • 5 доган

    124 89 Отговор
    Фолксваген е флагман на ненадежноста!

    Коментиран от #15, #17, #64

  • 6 Някой си

    74 48 Отговор
    Корейци.. Никога повече...
  • 7 Форд Транзит 2.2

    72 13 Отговор
    Уникален боклук
  • 8 Нуй

    18 160 Отговор
    Нищо вярно в тази статия! Най якия SUV на БМВ е Х5 184к/с 3D около 2000-2002г

    Коментиран от #9, #71

  • 9 ха ха

    156 5 Отговор

    До коментар #8 от "Нуй":

    Ти кой клас си моето момче- втори или трети?

    Коментиран от #10

  • 10 Ижт

    167 2 Отговор

    До коментар #9 от "ха ха":

    Трети е, ама повтаря. БМВ е мечтата точно на такива като него
  • 11 Бай Онзи

    97 7 Отговор
    Абсолютно вярно потвърждавам особенно като видя маздата найстина е уникален боклук пуу.
  • 12 Иван

    83 14 Отговор
    Като се допълни и Киа Соренто, върхът на селянията.
  • 13 Прости ми Ганьо

    44 84 Отговор
    Абе келеши,3-ка дизел на БМВ е един от най-издръжливите им мотори,”разбирачи” бол.Разбира се,ако е от Италия,нов внос...работата е ясна

    Коментиран от #14

  • 14 Бай ей

    126 23 Отговор

    До коментар #13 от "Прости ми Ганьо":

    Да. 3-ка дизел е по издръжлив само в сравнение с останалите двигатели на бмв.

    В сравнение с всички други марки е тотален боклук
  • 15 2665

    106 8 Отговор

    До коментар #5 от "доган":

    Беше. Някога. Когато правеше Голф 2-3 и Пасат В3-4 с 1.8 моно и старите 1.9 ТДИ мотори. От 20 години насам само кенефи правят.

    Коментиран от #16, #18

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Случаен

    10 17 Отговор

    До коментар #5 от "доган":

    Беше до 2012-2013, от както се появи трето поколение ЕА888 нямат ядове.
  • 18 Анонимен

    26 28 Отговор

    До коментар #15 от "2665":

    И тия кенефи на картинки ли ги гледаш? Защото аз ги карам, проблеми няма.

    А старите са коптори, Голф 3 по ръжда го бие само Мазда и Опел. Пасат 3и 4ри са с проблеми по дебитомери, Ел стъкла и още една камара неща. Мога да пиша още, както и за Б5и 5.5

    Единствения здрав е Голф 2 с изключение на КР

    Коментиран от #19

  • 19 Баткое

    10 22 Отговор

    До коментар #18 от "Анонимен":

    Ела да тестваш за каквото си пожелаеш един Голф 3 1997 юни АЕЕ двигател и после ще се замислиш за общия знаменател .

    Коментиран от #56

  • 20 шофер

    57 16 Отговор

    До коментар #4 от "Име":

    Защото са им скъсани джобовете и хората нямат пари.Доходите са малки,тези приказки за старите коли можеш в кръчмата да ги разправяш !

    Коментиран от #24

  • 21 Без фолксвагена,моргите за коли....

    27 6 Отговор
    Изглеждат много пусти и тъжни,а с БМВ врата са като увеселителни паркове за патладжаните....
  • 22 1000 SEL

    15 24 Отговор
    Х3 първо поколение особено фейса след 2006 е доста по надеждно от това Х5 ! Особено ако е и с 3ка дизел мотора е кукла ! Доказано здрава и издържлива джипка .
  • 23 Фен на БМВ

    21 26 Отговор

    До коментар #2 от "БМВ боклук":

    От 6 марки, БМВ ти е трън в очите. То бива-бива простотия ама край няма....

    Коментиран от #41

  • 24 Коментара

    7 4 Отговор

    До коментар #20 от "шофер":

    + от мен за коментара

    Коментиран от #30

  • 25 Гледам само над 50хилки возила

    0 3 Отговор
    Мафия има ли?
  • 26 abc

    21 2 Отговор
    Ае Дачията да не е умряла, че нито хубаво нито лошо за нея. Никой нищо не пише.
  • 27 Анджело

    5 20 Отговор
    Най-убавата кола е мойта. Собару 3бека
  • 28 странно

    59 4 Отговор
    Странно защо в статията са пропуснали уникалните боклуци на Ленд Роувър ?!
  • 29 румънеску

    35 3 Отговор
    Ох, отдъхнах си. Дъстъра го няма в класацията.
  • 30 дърт шофьор

    32 1 Отговор

    До коментар #24 от "Коментара":

    Пропуснал си доклада на еврокомисията по качеството. Упрекват производителите, че умишлено залагат състаряване на изделието, да може да изкара гаранцията, но да сдаде малко след това. Много лесно става, когато изделието има софтуер. Или си мислиш, че това не важи за автомобилите. Жив и здрав!
  • 31 bla bla

    30 11 Отговор
    Ми какво очаквате при положение че италянеца като я купи нова след 100хк не сменя никви масла а само доливка ако се наложи и после не били надежни, ми няма как то сичко се изпържило и задръстило.Пържат ги по 500-600хк. после идват тук на по 180хк. и хиксовете били боклук - ами реално си купувате боклук бре хора.Кой нормален човек ще даде 230000лв. за кола и после ще я даде за 20000лв. ако не и я изкарал душата ....
  • 32 Антон

    21 17 Отговор
    Какви 100 хил км, какви 200-300-400 хил км. Нормалните хора си купуват нова кола на лизинг от дачия до ес класа, според дохода им. Карат 4-5 год. махат, и взимат следващата. Само скъсаняците мечтаят за ламарина брак на 500 хил км, ама реални 123 хил, която да върви оше 500 хил.км.

    Коментиран от #35, #37

  • 33 мучо

    10 4 Отговор
    ама що се косите бе хора, ще ги сменяме през година и толкоз, какви проблемни двигатели какви 5 пари............
  • 34 ф иеш жи

    13 3 Отговор
    а запорожец и трабант как са развалят ли се
  • 35 игш и ги

    10 7 Отговор

    До коментар #32 от "Антон":

    ако дойде народен съд нали знаеш кво се случва на НОРМАЛНИТЕ ХОРАдемек крадци като тебе и фукари

    Коментиран от #48

  • 36 БатП

    15 5 Отговор
    Направо ми е писнало да чета неуморните глупости на някои хора. Как го измислиха това от германския автомобилен клуб. Х5 имало проблеми с компоненти на двигателя, освен ако не бил трилитровия дизел. Демек този модел е тука, заради бензиновите. Една проста проверка в мобиле.бг показва, че от 2007 до 2013 има 390 обяви за Х5, от които дизелови са 330. Дотук добре. НО! Реално проблемния агрегат е 4.8 V8. Трилитровият бензин си е куче. От 60-те бензинови, 34 са V8. И какво излезе, по-малко от 10% от Х5 на пазара са с проблемния двигател. И само за протокола, аз си имам една от непроблемните на безобразно много километри и ако това е непрепоръчителна за покупка кола, моля се следващите да са все такива

    Коментиран от #40

  • 37 Да ама не

    9 1 Отговор

    До коментар #32 от "Антон":

    Докато купуването на нова Дачия е събитие за средностатистическия българин на заплата, трудно ще се стигне до такива "навици" в България.
  • 38 ракетко

    2 9 Отговор
    фолксваген, скода...
    1,2 нормален или тси
    1.4...
    1.8тси,2.0 тси
    2,0 тди до 250 000кме ок
    всички 3 цилиндрови
    всичко бензиново на бмв, което е и в пежо и ситроен
    дизелова тойота или хонда акорд
    дизел субару, след 2010г нещата се оправят при японците
    американски автомобил дизел с мотор от вм, завод за трактори

    Коментиран от #42, #50

  • 39 Нови боклуци

    7 2 Отговор
    Че във временто на уредите за еднократна уппотреба, коя нова кола е конструирана с ресурс по-голям от 99'999 км?! Сега системите за проектиране и производство оптимизират ресурса на всички детайли и възли да издържат до 99'999 км, дори им слагат чипове-броячи, които блокират действието ако са навъртели 99'999 км!
  • 40 Баварче вада

    7 3 Отговор

    До коментар #36 от "БатП":

    Абе остави ги бе - тея журналя търсят скандалното и затова пишат глупости да си вдигат рейтинга със глупави невярни сензационни твърдения да ядосват хората излишно !
  • 41 бат Рамбо

    3 6 Отговор

    До коментар #23 от "Фен на БМВ":

    Нали знаеш,мен..."Гроздето е кисело..."казала лисицата гледайки нагоре и отминала облизвайки се...
  • 42 Еееее

    5 0 Отговор

    До коментар #38 от "ракетко":

    Кво си написАл, бе. Трети клас с мн труд, а.
  • 43 123

    15 6 Отговор
    Всъщност нито един употребяван автомобил не е препоръчителен за покупка, ако човек има възможност да си купи нов от същия клас. Митовете за старите вечни автомобили са силно преувеличени. Най-малко елементарното стареене на материалите води до редица проблеми по всички елементи на автомобила. За технологиите, вложени в автомобила няма дори нужда да се говори. Елементарния пример е система като ESP - задължителна в ЕС след 2013 година. Спасила е хиляди човешки животи. Но, у нас средната възраст на автопарка е 20 години, а автомобилите които са в рамките на 7-8 години сигурно не са повече от 7-8 %.

    Коментиран от #49, #68

  • 44 шафиор

    16 6 Отговор
    най-добрата кола е служебната!
  • 45 Роко

    5 3 Отговор

    До коментар #4 от "Име":

    Не е ли защото нямат средства за по нов автомобил, и аз имам мерцедес на 25 години но ако имах пари бих си взел по нов.
  • 46 Иван

    3 1 Отговор
    Не е точно така! 4.4 моторът също не е идеален, има и 4.6 мотор. 3.0и пък е здрав, но куц. Не знаеш и как е поддържана колата "нов внос", да предположим, че не разбираш и вземеш някой да ти помага с оглед и проби - и там няма гаранция, че ще е читав екземпляр. Все пак Х5 е доста добър автомобил, но вече старичък. Големият проблем е, че с тези употребявани автомобили е много лесно същият автомобил да го платиш двойно, тройно и четворно през ремонти и резервни части.
  • 47 Хайл

    6 2 Отговор

    До коментар #3 от "Мммммм":

    Хората са умни и купуват коли правени качествено,а не нови
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Хайл

    11 0 Отговор

    До коментар #43 от "123":

    Точно заради тази система стават катастрофи защото разчитат тя да прави всичко и да ги пази...не е мит че старите коли са вечни,нито за умората на материала-в Германия почнаха да изкарват старите ауди 80/90 яйцето и си ги карат,но попитай за цената и се плашиш-струват повече от ауди а4,а6 от 2005 г...сигурно щото е уморен материала
  • 50 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "ракетко":

    Я напиши пак че не ти се разбира
  • 51 истинко

    3 11 Отговор
    Глупости на търкалета! Платена антиреклама! Няма нищо по добро от НОВИЯ автомобил! За мен автоматичните DSG скоростни кутии са най качествените защото там компютъра избира предавката в зависимост от натоварването на двигателя и по такъв начин пази тези агрегати! Аз вече дълго време карам такава кола - Шкода, и нямам никакъв проблем!!Разбира се че ако си мурдар, тероризираш ги и не ги обслужваш навреме и с качествени консумативи тези агрегати ще сдадат по бързо багажа! Разбира се всеки който иска да купува "качествените" употребявани боклуци от Италия дето не им сменят маслото а само го доливат!

    Коментиран от #59

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 истинко

    8 2 Отговор
    Aвтo-кoчинaтa ce нaпълни cъc cтaри бoклуци - дaрaци c прeвъртeни или мaнипулирaни килoмeтрaжи! Ceгa нaглите aвтoджaмбaзи нe рeaлизирaт никaкви пeчaлби a caмo зaгуби и пищяяяяят и пищяяяяят! Aбe cвикнaхa тe дa прoдaвaт 20-т гoдишни aвтoмoбили cъc 200% нaдцeнкa...
  • 56 Никога АЕЕ

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Баткое":

    Това е неземен боклук,пълна ижекция с делко и палец,смятай до къде е достигнала инжинерната мисъл в vw
  • 57 ввв

    12 0 Отговор
    Напълно вярна статия. Мой роднина си взе чисто нов VW Polo от представителство в Германия и на път за вкъщи му гръмна двигателя на магистралата... 1.4 TSI
  • 58 гост

    4 1 Отговор
    Не мога да разбера,хем са боклуци,които не издържат и по 100хил. км.,хем ги купуваме на старо на по 500хил.,хем нормалните хора карат колите си 4-5г.,а ние ги купуваме "милионници",те да не карат и като спят.
  • 59 VAG Sucks

    15 0 Отговор

    До коментар #51 от "истинко":

    Чисто ново Caddy, карано предимно на магистрала, на 99.000км хвърли скоростна кутия (DSG). Добре, че беше още в гаранция и си го оправиха, но веднага след това продадох колата.
  • 60 Да не забравяме

    8 0 Отговор
    Колите в BG 60%се развалят от неправилен монтаж!?
  • 61 МЕХАНИК НА ТИТАНИК

    4 1 Отговор
    Карай голфа тройката и ръгай мацката с маслобойката
  • 62 елин

    7 3 Отговор
    За Корейските не бих коментирал не съм имал не знам. Но , че немските след 2005 ЕURO-4 и по-новите са пълен боклук ( само външен вид имат и марката е останало ) останалото вечно проблеми с елеkтрониката им " вечно светещи лампички " или change engine ".Много пъти съм го казвал имах VW 2006 и Мерседес 2009 ( купени от Германия със сервизно минало) по-сервизите висях време и пари. (знам веднага с " -"ще ме оценят защо го правят когато им казваш истината не ми е ясно да се " нахвърлят " .

    Коментиран от #63

  • 63 БатП

    3 3 Отговор

    До коментар #62 от "елин":

    Добре, ама защо това, че си си взел дарак, значи, че всички други немски коли са боклуци. Аз моята вече от 5 години я карам почти, 200к км съм навъртял и не е светнала един път Check engine. Ето, явно немските са страшно здрави. В същото време знам една японка, дето откакто е взета седи в сервиза, пак със сервизно минало и само проблеми, а е на 5-6 години.
  • 64 Тираджия

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "доган":

    Беше до 2000 год.
  • 65 GURU

    1 1 Отговор
    Правя по 50 000 служебни км на година само с нови автомобили в гаранция. Карал съм поне 7-8 различни модела. Новото си е ново. Личните ми коли обаче са над 20 годишни, но на майстор не ги водя. Правя си ги сам, че да знам как е свършена работата. Майсторът и да знае как да го направи по-добре от мен няма да свърши работата както аз на личната си кола.
  • 66 ГУРУ

    1 0 Отговор
    Относно карането на нова кола. Предходната нова служебка я взех на 200 км, смених първо масло на 38 000 км и я блъснах на 44 000 в задницата на един VW. Всички възглавници отворени, коланите затегнати, таблото мармалад, греди и т.н. деформирани. Фактурата към застрахователя я видях - 9000 лв. при положение, че колата струваше 22 000 нова - шкода фабия. След инцидента, колата имаше някои своеволия в студено време, иначе за месец ми я върнаха неразличима от нова. Просто не купувайте коли, които обичайно са подходящи за служебни.
  • 67 ГУРУ

    2 0 Отговор
    Друг случай с моя служебна кола. Ситроен C3 бензин атмосферка. На по-малко от 3 години - на 92 000 км късам ангренаж, при положение, че в книгата пише да се смени на 120 000 при нормално шофиране и на 105 000 при агресивно. Двама други мои колеги скъсаха ангренаж на същия курник - единия на 96 000, другия на 102 000 км. В кой е грешката се пита в задачата?
  • 68 erm

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "123":

    Esp е серийна в Пасат б5. 5 от 2000г.
  • 69 пейо

    2 0 Отговор
    Интересното е че имам такъв IX35 точно с този двигател. Карам го от 3 години и съм му навъртял над 100 000км. Засега не съм имал някакви проблеми. Обслужване и консумативи винаги на време.
  • 70 КоравНуй

    0 0 Отговор
    Ей от всичките марки, пак сте се хванали за това БМВ бе, дее и комплексарите! Пикаете ли газ от яд??? :)
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Смешки

    2 0 Отговор
    Спрете да вярвате,че всичко немско е най-доброто!Ама то в БГ това си е култ към простотията-Голфчета,Беемвенца,Аудинца и други подобия на автомобили умират тук . ТОЧКА.