Едноседмичният тест, който направихме на модела Jazz Crosstar ни беше достатъчен, за да се уверим, че новата Honda Jazz разполага с един, наистина интересен и доста по-различен от конвенционалните, хибриден силов тракт, който освен, че впечатлява с тихата си работа във всички режими е и изключително икономичен.
Освен това, повдигнатата Crosstar версия на Jazz е идеална за до болка познатата ни родна действителност. Като цяло Honda Jazz Crosstar е един малък семеен автомобил, характеризиращ се с добра сглобка, просторен салон и икономичен двигател. Ето и по-конкретно за какво иде реч.
Екстериор и интериор
Нищо впечатляващо няма във външния вид на Honda Jazz Crosstar, но в същото време автомобилчето е "сладурско" по онзи начин, който само азиатците умеят. Кросоувър версията има 16 мм по-голям пътен просвет (152 мм), привличащи вниманието пластмасови надкалникови арки, релси на покрива. Както можете да видите и от снимките, промените в сравнение със стандартната версия са козметични, но въпреки това Crosstar вече е типичен представител на малките кросоувъри.
Новият Jazz е малко по-дълъг от предшественика си, но запазва същата ширина на купето. Цялата конструкция е по-твърда. Багажникът е 298 литра (с малка гърбица за литиевойонните батерии ), но що се отнася до практичността, то Honda Jazz Crosstar побеждава голяма част от конкуренцията.
С преместването на резервоара за гориво под седалките от първия ред вече е възможно да се конфигурира салона по много по-ефективен начин, а резултатът е просторен салон за пасажерите и при нужда (когато седалките са сгънати), огромно товарно пространство за велосипеди и други обемисти приспособления за активен отдих. Транспортирането на високо цвете или нещо подобно също вече не е проблем.
Важно е също, че инженерите на Honda очевидно вече са разбрали, че дори и за градска кола, трябва да бъде отделено повече внимание на т.нар. екстри. Приборите са дигитални и информативни, мултимедийната система също е на ниво, а наличието на по-качествени материали, прави нещата да изглеждат отлично.
Наред с традиционната прецизна сглобка, салонът на Honda Jazz Crosstar е без особени забележки. Той е просторен, седалките са малки, но ергономични, а шумоизолирането му е на нивото на доста по-големи и по-премиум автомобили.
Дизайнът също е добре обмислен. Поставката за чаши се намира точно до лявото огледало и въпреки 9-инчовия мултимедиен екран, копчетата за сила на звука или традиционният панел на климатика остават физически.
Материалите, както вече споменахме са с добро качество, въпреки че е в салона е налице предимно пластмаса. Като добавим към това висококачествена камера за обратно виждане и стъклени A-колони и ще откриете, че видимостта по време на шофиране и паркиране е просто страхотна.
Двигател и ходови характеристики
Докато що се касае до външен вид и интериор всичко си е на мястото, но нищо от тези два компонента не е "уау", то Honda Jazz има още едно предимство, на което конкуренцията определено трябва да завижда. Става дума за хибридната система за задвижване. Това обаче не е конструкция, която познаваме например от Toyota, а съвсем различна, водеща до изключително нисък разход на гориво.
Най-близкото сходно решение е това използвано при хиперкара Koenigsegg Regera, но да не се отклоняваме много. Просто трябва да кажем, че ако човек не обърне внимание на работата на цялата система, наречена от японците e:HEV, ще бъде трудно да забележи колко внимателна и ефективна е тя.
Когато се придвижваме из града, използваме електричество и се плъзгаме по улиците в пълна тишина. Литиевойонната батерия обаче не е особено вместителна и издържа 2-3 км плавно шофиране. Когато се разреди, двигателят с вътрешно горене влиза в действие, но в този случай той служи като генератор на енергия.
На извънградско при висока скорост и по-сериозно натискане на десния педал двигателят предава мощност директно на колелата. Най-доброто сравнение би било с кола, която има само пета предавка и я използва само за шофиране по магистрала.
Всичко това означава, че успяхме да намалим средния разход на гориво до 3.1 л/100 км, но това при изключително плавно шофиране. Ако автомобилът се кара "нормално", то реалният му разход е 4 л/100 км.
Самият хибриден силов тракт е интересен. Той се състои от 1.5-литров бензинов двигател и от два електромотора. Двигателят с вътрешно горене дава енергия на първия електромотор, който работи като стартер-генератор, а енергията от него отива във втория електромотор. Стандартната трансмисия на практика няма. Предавателната кутия е с фиксирана предавка, а йон-литиевата батерия е с много малък капацитет.
Подобно решение вече е използвано и в по-големия CR-V и е интересна алтернатива на дизела, що се отнася до икономия на гориво. Разбира се, Jazz Crosstar не е спортна кола. Той ускорява до сто за 9,9 секунди, но управлението е приятно. Японските инженери определено не са обърнали напълно гръб на хората, които обичат да карат по-спортно.
Някои системи за безопасност - като тази за поддържането на лентата, например - изглеждат малко свръхчувствителни, но като цяло управлението е точно и предсказуемо. Возията може да се определи по-скоро, като мека, но кренът в завои не е прекалено голям.
Цена
След такъв списък с плюсове се създава впечатлението, че кросоувър версията на Jazz ще се продава като топъл хляб. Е, тук нещата се усложняват. Българският вносител е определил минималната цена за Jazz Crosstar от 55 000 лева, което е доста повече от цените на голяма част от преките конкуренти на модела. За сметка на това обаче взимате един свръхикономичен, многофункционален и прецизно направен автомобил.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Христомир
Коментиран от #17
09:54 21.05.2021
2 Бангеев
09:56 21.05.2021
3 За тези пари
09:57 21.05.2021
4 gost
Коментиран от #15
10:07 21.05.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Пфффф
Коментиран от #13
10:19 21.05.2021
7 1234
Нищо за 50 000 лева
10:28 21.05.2021
8 Иво
Коментиран от #9
10:43 21.05.2021
9 МаКаТа
До коментар #8 от "Иво":
Скъп е да, ама реален разход 4 на 100 при това на бензинова кола няма друг.Коментиран от #10
10:47 21.05.2021
10 Иво
До коментар #9 от "МаКаТа":
Абе тия разходи са пунта мара! На моята 200 коня, бензин и дават 7 среден, ама си гори точно 10.И не се оплаквам даже е супер за пет метра автоматик! Преди 15 години 2.0 115 коня горяха 12-13...Коментиран от #11
11:00 21.05.2021
11 Сашо
До коментар #10 от "Иво":
Тестът е в реални условия, а и толкова пише на борд компютъра, виж снимката. Иначе си прав, че лъжат производителите, но тези от Хонда явно са измислили смислен хибрид, а не като другите, само и само да покрият еко нормите.11:51 21.05.2021
12 3365
12:24 21.05.2021
13 АКИРАДЖ СИНГХ
До коментар #6 от "Пфффф":
по добра ли щеше да е бъде зглобяване от Бели,Черни или жълти мамуни а? радвай се че са го сглобявали ГОСПОДАРСКАТА КАФЯВАТА РАСА а не някви примитивни диваци дето не са създали нищо в света......14:11 21.05.2021
14 Не знам
Коментиран от #19
16:04 21.05.2021
15 Жоро
До коментар #4 от "gost":
Стегфлация - висока безработица, ниски заплати и сравнително висока инфлация.18:05 21.05.2021
16 ммммммммммммммм
19:14 21.05.2021
17 Емил
До коментар #1 от "Христомир":
Автомобил?! Нещо си се объркал - това е тротинетка с четири колела за двама!Коментиран от #18
20:00 21.05.2021
18 ттттт
До коментар #17 от "Емил":
Да, но цената е безбожна!20:22 21.05.2021
19 Психо от Курило
До коментар #14 от "Не знам":
Наистина не знаеш (аз също), но и не си прочел статията. Аз така я разбирам , батерията е с малък капацитет стигащ за 2-3 км. но единия ел. мотор, задвижван от двигателя, произвежда електричество и задвижва втория, това на практика означава почти непрекъснато движение с малка скорост (градско) само на ток, т.е. малко не коректно автора пише за два ел. мотора, по-ясно щеше да е , ако напише ел. мотор задвижван от генератор, който на свой ред е задвижван от ДВГ.Коментиран от #20
20:43 21.05.2021
20 Психо от Курило
До коментар #19 от "Психо от Курило":
Забравих да добавя, Каптюра за който пишеш изминава на ток само 60км (доста по-малко в действителност) и трябва да се зарежда в контакта или да си кара само на гориво, така че ако изминеш 200 км от тях първите 40-50 на ток и това е. Хондата може да измине всичките 200 на ток, като разхода на гориво ще ти е само за задвижване на генератора. Много добра идея, според мен и много по-удачна от чисто електрически автомобил.20:51 21.05.2021
21 шофйор
Коментиран от #27
21:37 21.05.2021
22 кое му е по хубавото от зафира на метан
02:13 22.05.2021
23 Напечатаните трилиони зарад ковето
02:25 22.05.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Ами
Като е толкова добра, да я пуснат на приемлива цена и да печелят от оборот, защо е това изхвърляне
18:49 22.05.2021
26 2050
05:25 23.05.2021
27 Димитър
До коментар #21 от "шофйор":
Не само, за тези пари си взимаш Пежо 2008 в GT изпълнение. Хубава е хондата, ама за не за тази цена. За около 35-40000 по бива, но алчноста е грях.17:59 23.05.2021
28 ффф
16:57 24.05.2021