29 Май, 2021 13:15 12 315 64

Знаете ли защо автомобилите ще поскъпват?

  • автомобили-
  • цени-
  • поскъпване

Бяха посочени причините за значителното увеличение на цените на автомобилите

Знаете ли защо автомобилите ще поскъпват? - 1
Снимка: Shutterstock

Отговорът на този въпрос на "пръв поглед" е елементарен. Поради поскъпването на всички части и компоненти, от които са произведени автомобилите, се покачват и цените на самите автомобили. Например стоманата, използвана за каросерия, скоростна кутия и части на рамата, дори пластмасата, обвита около броните и облицовките на вратите съставляват голяма част от производствените разходи, а тези продукти непрекъснато поскъпват.

Също така си струва да се добавят повишаващите се заплати на работниците, логистиката, инвестициите в нови технологии и пълзящата инфлация. Всичко това силно влияе на производителите на автомобили. В такава ситуация намаляването на производството помага, но само за кратко. Така че, дори в такива трудни условия, производителите не разочароват своите акционери.

Закриването на заводи не пречи на компаниите да се представят добре. Въпреки че са сглобени по-малко автомобили, отколкото преди няколко години, те са с по-високо качество, но и са по-скъпи. Спадът в производството обаче продължава, този път поради недостиг на микрочипове. Така според прогнозите ще бъдат произведени 4 милиона автомобила по-малко.

За много производители тези фактори могат да бъдат сериозен тест. Автомобилната индустрия има високи фиксирани разходи. За да останат на повърхността, компаниите не трябва да търпят загуби. А спадът в производството само увеличава разходите. Има няколко начина за възстановяване на печалбите. Купувачите няма да могат да приемат увеличението на цените на автомобилите.

Таванът е 12% увеличение на цената. В същото време индексът на достъпност на превозните средства започна да намалява, тоест сега много по-малко хора са готови да дадат повече пари за нова кола. Спадът в продажбите поради по-високите цени на автомобилите неизбежно ще предизвика загуби.

Същото обаче ще се случи и ако цените се поддържат на същото ниво, но производството се намали. Това постепенно ще доведе и до друг проблем - дори употребяваните автомобили ще стават по-скъпи. И какво остава нас потребителите. Ще бъдем принудени да избираме между по-скъпа кола или да останем без такава изобщо.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    85 5 Отговор
    За качество може много да се поспори.Новия автомобил е една малоценна и малотрайна вещ.Ако се произвежда здраво и качесвено ще отрежат клона на който седят.Всичко е човешка суета.

    Коментиран от #13

  • 2 Това е мандра

    64 3 Отговор
    Като никой не им ги купува е все тая колко са ги увеличили!
  • 3 Стоян Александров

    64 10 Отговор
    Спокойно има супер готини, здрави и екологични китайски автомобили. Само Евро мафията да прекрати този цирк и да пусне за продажба тези коли. А на всичко птгоре са и в пъти по-евтини от европейските таралясници
  • 4 тарикату

    36 2 Отговор
    карам дъртата кофа дорде пукна
  • 5 mi6osp

    34 4 Отговор
    Напоследък автомобилите, черната и бялата техника, смартфоните и др. поскъпват, защото Китай рязко намали износа си на най-обикновени интегрални схеми и електронни елементи, на които той е основен производител. В Китай тези части са в изобилие , така че който по света иска да произведе автомобил и прочие, моля да заповяда в Китай. Така Китай реализира частично монопола си 85% от световното производство на редкоземни метали.
  • 6 gost

    15 1 Отговор
    заради UNECE -до 2022 всички нови коли трябва да отговарят на този стандарт , това оскъпява всяко устройство в колата и то много

    Коментиран от #29

  • 7 Размисли и страсти

    25 4 Отговор
    В Китай или Индия VW например продават едни и същи автомобили по-ЕФТИНО от колкото в Бг. Защо? Пак са на печалба...Иначе могат да си дигат цените а купувачите да ги бойкотират и да купуват това което е достъпно за тях...Не случайно Шкода започна да подяжда продажбите на по-скъпите VW , по-късно се появи и Дачия )))

    Коментиран от #10

  • 8 анонимен

    34 11 Отговор
    Купувате си една тойота и се пенсионирате с нея. След това кола не ви е необходима.
  • 9 1212

    27 2 Отговор
    Преди мачкаха колата и от нея правеха пералня, сега мачкат пералнята и правят кола.

    Коментиран от #11, #12

  • 10 гост

    7 23 Отговор

    До коментар #7 от "Размисли и страсти":

    Ти на снимка ли ги видя и "прецени" , че са едни и същи ?? Сигурно ще си много изненадан , ама не позна , ама хич !! Ама карай , то това не те грее , щото пропада опорката за "добрия Китай" и "лошия ЕС " , нали ??

    Коментиран от #15

  • 11 гост

    11 9 Отговор

    До коментар #9 от "1212":

    Всъщност и двете ги мачкат и правят кутии за консерви от тях , ама това не звучи "Ентелегентно" , според тебе нали ?? А всъщност идеята е , че колата трябва да се експлоатира като пералня , ремонти само в гаранционния срок за сметка на производителя и след това при повреда в моргата !! Никой не си купува пералня втора употреба !! Е поне от белите хора , тука и пералните и колите може и трета да си купят !
  • 12 гост

    6 13 Отговор

    До коментар #9 от "1212":

    И още една разлика , най-съществената , ако питаш мен !! Разходите за "експлоатация" на пералня са ИЗКЛЮЧИТЕЛНО малка част в сравнение с цената и в магазина , между 5 и 10 % в зависимост от цената на вода , ток и перилни препарати !! А разходите за експлоатация на петролка са между 200 и 500 % от цената и !!! И колкото по-дълга е експлоатацията , толкова повече са последните ! И с времето даже се увеличават , така че покупната цена ти е последната грижа !!

    Коментиран от #17, #18

  • 13 сектант

    31 3 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    За съжаление всичко днешно време се прави ЗА ПАРИ. Щом вече бутат ъпдейти на електромобили които вдигат мощността и предлагат дори по добър интерфейс ако си плащаш вип пакети на инфотейнмънта НА МЕСЕЦ... всичко е да те навие да плащаш на месец и с колите това искат защото това са сигурни суми всеки месец и се печели и от таксички и банките и те са доволни. Трябва да държат дяловладелците от уолстрийт щастливи. На никой не му пука за качеството вече дори повечето марки гледат на клиент като на грешка в матрицата. Преди клиента беше на първо място сега гледат само как да те отпратят по-бързо. Така ще е. Накрая излиза, че тия със старите си таратайки са по-големи тарикати от балъка с чисто нов Шкода супърб комби от 2018та който сега се продава за 26 000 лева демек за 3 години е изгубил 40 бона от цената си като нов. И балъка ще продължи да плаща на месец като поп за новата конфекция. Колата не е каквото беше. Свиквайте.
  • 14 сектант

    14 2 Отговор
    най-много се забелязват тия абсурди при екстрите които за 2 3 инча повече на екрана струват 4 или 5000 лева отгоре на някои марки. особенно с ауди могат да стъпят на цената на една Дачия само екстрите. Ауди са премиум бранд и са стилни автомобили, но да си вземеш Мерцедес и да дадеш куп пари и да няма голям екран е плюнка в лицето на клиента. Какво им пречи да са с 1 и същи екрани например?
  • 15 Сметки

    18 5 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Хич не схващаш какво ти казва човека.
    Какъв добър Китай, каква лоша Европа ?
    Въпроса е защо VW продава едни и същи ламарини на много различни цени ?
    Да не би като ги замъкнат до Китай, заради транспорта да поевтиняват, вместо да ги оскъпява това
    Искат с 1500 кг желязо и електроника реално колкото 2 playstation конзоли да изкарат 90% печалба върху вложените материали при продажбите в Европа.

    Коментиран от #27

  • 16 Амчи то

    19 2 Отговор
    нормално,всичко ще поскъпва,при толкова яко печатане на хартийки без покритие.Нали това беше идеята,да се печатат яко пари,за да се стимулира инфлацията и "растежа"!

    Коментиран от #63

  • 17 Дизела

    16 4 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Ти редо вен ли си?Смяна на масло с консумативи е 300 лева.Смяна ангренажен ремък 500 лв на 200 000 км.При цена на Кади 40 000 лв е под 1% и се прави на 30 000 км.За 100 000 км ще изгоря нафта за 10 000лв.Къде ги видя 200 до 500 % от цената?

    Коментиран от #20, #22

  • 18 Дизела

    20 1 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Купи си Тесла на дебела цена и после говори за покупната цена била последна грижа.После си приготви една пачка за смяна на батериите и електромотора след 180 000 км, защото толкова им е гаранцията.Приготви си и кредитна/дебитна карта за бързи зарядни станции.

    Коментиран от #19

  • 19 MagnaVolt

    4 15 Отговор

    До коментар #18 от "Дизела":

    Що бе, кво против имаш Taycan Cross turismo, i-Pace, iX3, EQC и E-Tron Sportback? Никой авер досега не е хвърлил батерия, както ти хвърляш дюзи. И да стане, батко ти Дунев сменя отделни клетки в сервиза на 4-ти км. Ти за 8 години и 160 хил. си 30 бона напред само от гориво и още 10 от ремонти и поддръжка. Разход 2 кинта на 100 (ако нямаш солари, ако имаш е 0, безплатно!), ремонти няма, поддръжка няма, платено паркиране няма, данъци няма, само газ и кеф! Колата на ток е съвършеното МПС, което ти плаща да го караш хехехехееее!

    Коментиран от #23, #61

  • 20 MagnaVolt

    3 6 Отговор

    До коментар #17 от "Дизела":

    Тук говорим за коли, не за дрехи

  • 21 Куку руку ку

    15 2 Отговор
    Поскъпват заради претъпкване с ненужни и скъпи джунджурии.
    Колата трябва да има климатик и да вдига 220... всичко друго е изгъзица.
  • 22 Дфен

    10 3 Отговор

    До коментар #17 от "Дизела":

    Смяна на ремък на кади е 1200 лв. Ти си луд

    Коментиран от #24

  • 23 Дизела

    13 4 Отговор

    До коментар #19 от "MagnaVolt":

    Нищо против нямам,само цената на колата.Ти да не караш Taycan?Минавам 500 000 км пробег дюзи не съм сменял.За 2 лева на бърза зарядна не може да заредиш.
  • 24 Дизела

    6 5 Отговор

    До коментар #22 от "Дфен":

    Зависи какво още си сменял освен ремъка и в кой сервиз са ти го сменяли.
  • 25 гост

    4 17 Отговор
    Ще поскъпват пушилниците, електромобилите само ще ПОЕВТИНЯВАТ!!!!!

    Коментиран от #26, #28

  • 26 Дизела

    11 2 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Пак нещо си сънувал свети Илон Мъск.Всички автомобилни производители започнаха да правят електрически автомобили и хибриди.Това означава край на въглеродните емисии за Тесла.Като спрат и субсидиите за електромобили и цената на Теслите е яко нагоре.Мечтиии тесларски.

    Коментиран от #31, #32

  • 27 гост

    7 11 Отговор

    До коментар #15 от "Сметки":

    Фолксваген и да иска НЕ МОЖЕ да продава едно и също и не е луд да го прави !! Затова има отделни заводи в Китай , които произвеждат САМО за Китай !!! Както и всички други !! Китайските модели са различни от европейските колкото земята от луната !! Първо китайските не се подлагат на краштестове , щото няма такова изискване !! Затова китайските модели не издържат на европейските тестове и повечето не могат да се продават в Европа !! Също така нямат задължителни за Европа системи , доскоро дори АБС беше рядко като серийно оборудване , да не говорим за системи за стабилност , против пробоксуване и куп други , без които в ЕС не можеш да продаваш нищо !! И накрая дори нормите за емисии са други !! Фолксваген продава в Китай модели отпреди 2-3 поколения , орязани от почти цялата електроника и не говоря за "ел. пакет" , щото обикновено това знаете вие за електроника !! В ЕС вече се изисква новите модели при катастрофа САМИ да се обаждат на 112 примерно и още един куп неща , системи за автоматично спиране , за ограничение на скоростта над позволената и т.н. !!! Това в Китай го НЯМА и няма да го има ! И стига със селските ви "разсъждения" , щом се казва Голф и тук и в Китай , значи са еднакви !! Еднакви са , ама дръжки , иди си вземи китайски голф и ще видиш , че отдолу е Голф 5-6 най-много , а в Европа продават 8 !!!

    Коментиран от #34, #43

  • 28 Домакин

    7 1 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Тия мечти тесларски и друг път си ги дъвкал,ама след първия път вече НЕ са интересни!
  • 29 Boxer 3

    20 1 Отговор

    До коментар #6 от "gost":

    Докато Федералният "Резерв" печата планини от долари - така ще е!
    Докато в реалната икономика се вливат морета от фалшиви пари - цените ще растат.
    Нулите няма къде да отидат!
    Важи за всички стоки и услуги!
    А, оправданието? - Кризата, предизвикана от Ковид - колко удобно!

    Коментиран от #30

  • 30 Чете ли статията?

    1 4 Отговор

    До коментар #29 от "Boxer 3":

    Очевидно мислиш по инерция и не виждаш разликата между инфлация, която си описал и при която всичко се вдига заради наводняването с пари и чистите пазарни механизми по които в момента са се вдигнали цените, а за разлика от инфлацията, покупателната способност на населението намалява, защото производството не се е вдигнало от налетите пари.

    В случая става въпрос за нарушени вериги за доставки заради коронавируса, а вдигането на цените е заради недостига на определени стоки и материали, чиито цени са вдигат. По принципа на махалото, към момента производството им е много печелившо и много инвестиции от "напечатаните" ще се вложат там и ще предизвикат излишък на тези стоки и материали, който на своя страна ще бутне цените им драстично. Нищо ново под слънцето. Така е било, така е сега, така и ще бъде.

    Коментиран от #33

  • 31 Чети внимателно?

    1 5 Отговор

    До коментар #26 от "Дизела":

    Къде в поста на госта видя Тесла? Замисли се Как работи подсъзнанието ти! В момента в който прочетеш думата електромобил, веднага го асоциираш с Тесла. Защо ли?

    А сега да се върнем на думата - като си казал Volkswagen, Какво се случва с цените на електромобилите им и на останалите автомобили, като погледнеш в ретроспекция? Кои се качват и кои падат?
  • 32 А сега за Тесла

    1 5 Отговор

    До коментар #26 от "Дизела":

    Както виждаш, Тесла продължава да получава пари от останалите заради въглеродни кредити, но въпреки това тази седмица за пети път вдигна цените за тази година, за да ограничи поръчките. Първите четири вдигания на цените очевидно не са постигнали желания ефект и все още не могат да смогнат с поръчките. Следователно цените не се диктуват от въглеродните кредити, а от търсенето. Когато не могат да си продават всички произведени бройки, чак тогава ще свалят цените, както направиха в края на миналата година. Чак тогава ще направят и представителства в други страни, за да разширят пазара без да им се налага да свалят много цените. Пак чиста пазарна икономика. И както правилно отбеляза, Тесла не предлага нещо ексклузивно като ferrari, за да ограничи изкуствено произведените бройки за да вдигне цената. По-скоро ще е обратното - ще продава максимален възможен брой автомобили на възможно най-ниска цена.
  • 33 Boxer 3

    11 0 Отговор

    До коментар #30 от "Чете ли статията?":

    "Чисти пазарни принципи" - за съжаление не съществуват сега.
    Сега има финансова диктатура, не по-малка от комунистическата, навремето. Сега ФЕД решава кои фирми и сектори да стимулира с евтини пари , както БКПто едно време с дотациите, което е едно и също. Важното, че няма свободна икономика, сега е управляема, ( едно време й казваха "планова"). Печаташ пари, стимулираш производства, които са на минус и иначе биха си потънали. Има много болестни процеси в съвременната икономика и определено не са по-малко от преди!
    Това води до дефицити, непредвидимост и нестабилност в производството, което до какво води? Спекула!
    Всички болестни процеси са налице!
    Но аз съм съгласен с тебе, че нищико не се е променило и няма и да се промени, нищо ново под слънцето, за съжаление...

    Коментиран от #35, #64

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 За съжаление си прав

    6 1 Отговор

    До коментар #33 от "Boxer 3":

    Няма как да не се съглася с тебе. Политиците и парите съвсем изкуствено дават предимство на която сфера решат, а ако говорим за България дават предимство на когото решат. Няма да забравя, как гордостта на държавата едно време беше пушещите комини. Тогава здравето на хората дори не беше включено в уравнението, ако изключим строежа на болници, които не се грижат за здравето, а за болестите.

    Хубавото е, че в момента голяма част от политиките са насочени към здравето и добруването на хората, но тези политики влизат в конфликт с начина на печелене на пари от миналото, а в много случаи и са поредния начин за изкарване на лесни пари, както коронавируса към момента. Получава се така, че сега когато много се грижат за здравето на хората с всякакви регулации, сме по-болни отколкото преди, когато комините си пушеха на воля и никой не знаеше какво е това катализатор за автомобил.

    Така че нищо не е това, което изглежда, а за някой политики са необходими десетилетия, за да се види резултата.

    Коментиран от #58

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Хайл

    6 1 Отговор

    До коментар #34 от "Грета Тунберг":

    Скъпа, колко пъти ти обяснявам, че не съм във Факултета в Норвегия, а във Факултето в София и не мога да оставя кабела за зареждане през нощта, защото братчедите като видят кабел и не могат да устоят да не го приберат.

    Коментиран от #38

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 много си тъп Саше

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    В Норвегия да спре тока?Пак си си играл цяла нощ с вибратора дженди и бушоните са изключили.
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 много си тъп Саше

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "turbo":

    Талкова му е акъла. На нас двамата не ни трябваше вибратор снощи, нали? Добре си изкарахме, палавнико!
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Сметки

    6 3 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Знаеш ли колко е разликата като себестойност на един Голф 5 и един голф 8, в който има една шепа повече електроника ?
    Никаква

    Коментиран от #51

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #46 от "Грета Тунберг":

    На 40% заряд на батерията съм.Докъде ще стигна, максимум 150 километра.Ще почакаш скъпа!

    Коментиран от #50

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Грета Тунберг

    1 1 Отговор

    До коментар #48 от "гост":

    Пали пушилника и идвай,екологията няма значение за двама влюбени.
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Като прочетох коментарите

    2 3 Отговор
    Ми се додрайфа. Тук няма ли модератори или в неделя почиват?

    Коментиран от #54

  • 54 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #53 от "Като прочетох коментарите":

    Хапче ли да ти дам хахахахах или сам ще си вземеш легена хахахахахах
  • 55 Сметки

    2 3 Отговор

    До коментар #51 от "гост":

    Пак недоразбран...
    Не ти казвам каква цена са им сложили, то е ясно че по техните сметки струват много. Казвам ти знаеш ли, че реално всичките им електроники и системи и дивотии се събират в една малка торбичка от Била. Колкото един playstation са. Нереални са тези 20-30 хиляди отгоре

    Коментиран от #56

  • 56 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #55 от "Сметки":

    Е да де , то по твоята "логика" най-скъпото в колата са ламарините , щото са най-големи и най-тежки , хахахах !!!! Че и боядисани даже , хахаха !!!
  • 57 Гост

    1 1 Отговор
    Питайте Илон Мъск защо поскъпнаха неговите коли.
  • 58 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "За съжаление си прав":

    A! A! A! Ш'са сетиш. Аз това ти го разправям от 3 години.
  • 59 агсдф

    0 0 Отговор
    Защото няма конкуренция.
    Автоматизираха сума процеси т.е. им излиза по-евтина "работната ръка", правят повечето части в общи заводи с което също намаляват разходите и т.н.

    А и отделно нали трябва да прокарат замърсяващите планетата електрички...
  • 60 Стар пън

    2 0 Отговор
    Ако махнат повечето от накачените глупости, няма да има нужда да вдигат цените, но те ги увеличават!
  • 61 mexeee

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "MagnaVolt":

    само ток да има нали?
  • 62 Nekoi

    1 0 Отговор
    Супер тъпа статия!
  • 63 Инсайдър

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Амчи то":

    В новия световен ред няма място за мобилност.Тенденцията ще е все по малко хора да си позволяват нови коли,а старите ги забраняват.Както казваше Дейвид Айк още преди десетина години,настъпва световен комунизъм,ама тоя истинския на Маркс.без частна собственост.без семейства,деца собственост на държавата,без свободна воля и т.н....с изключение на управляващия елит от хазарски произход
  • 64 Инсайдър

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Boxer 3":

    Така е ,защото капитализма и комунизма са печени в една и съща фурна...лондонското Сити и филиала му уолстрийд