Фронтални въздушни възглавници за пътниците отзад, система за предсказване на ситуации и дисплей с допълнителна реалност са само малка част от иновациите, които са интегрирани в новата S-Klasse. Най-луксозният Mercedes е вече на нашия пазар, а екипът ни направи обстоен тест драйв на версията S500 4Matic. Това, което можем да кажем като начало е, че новият Mercedes S-Klasse поставя дигитализацията и изкуственият интелект в автомобилната индустрия на ново ниво. Що се отнася до качеството, то от самата компания го определиха като "на безпрецедентно ниво" и трябва да кажем, че не са преувеличили.
Вече сме свикнали с факта, че всяко ново поколение на S-класата не само задава стандартите за сегмента, но и носи нещо напълно ново в автомобилния свят. Благодарение на предходни генерации на флагмана на Mercedes автомобилната индустрия получи ABS, въздушни възглавници, система за стабилизация, адаптивен круиз контрол, система за нощно виждане и много други, за които ще ни трябва отделна статия за да ги споменем всички. Сега обаче изглежда, че автомобилът от новото поколение с индекс W223 може да изненада не само автомобилната индустрия, но и напредналия свят на цифровите технологии. Ето и четирите основни факта, които ни направиха впечатление по време на тестовото шофиране.
Факт 1. Отвън изглежда впечатляващо
Въпреки доста голямата екстериорна разлика с досегашното поколение, новата S-Klasse представлява голям седан с класическо оформление, благодарение на правилните пропорции с дълъг капак и силно наклонена A-колонка. Такава концепция по дефиниция не може да изглежда зле. А детайлите и стилистичните елементи са въпрос на вкус и е безсмислено да се обсъждат.
Има обаче няколко стилистични елемента, на които си струва да се обърне специално внимание. Основната е, разбира се, дръжките на вратите, които, когато автомобилът се движи, потъват в панелите на каросерията, образувайки абсолютно равна повърхност отстрани на автомобила. Освен стилно, това решение работи чудесно и за аеродинамиката на автомобила. Коефициентът на съпротивление на новата S-Klasse отново е един от най-добрите в класа и е само 0.22.
Освен това S-класата вече разполага с изцяло LED фарове и задни светлини. Последните, между другото, са променили вертикалната си ориентация на хоризонтална, така че сега е просто невъзможно да се обърка новата S-класа с друг Mercedes с четири врати. Освен това като опция се предлагат LED фарове с новата технология Digital Light, които не само осветяват пътя, но при необходимост прожектират върху него със светлинен лъч, маркировки или предупредителни символи.
Трябва да признаем, че обикновено флагманът на Mercedes, с промяната на поколенията коренно променя дизайнерската си парадигма, редувайки брутални черти със сложни форми. Един от примерите е от недалечното минало, когато умишлено квадратният W140 беше заменен от заобления W220, който пък от своя страна отстъпи мястото си на масивния и монументален W221. Но този път нищо подобно не се случи: автомобилът с индекс на тялото W223 остана толкова елегантен, колкото автомобилът от предишното поколение с индекс W222, въпреки че новата S-Klasse е доста по-различна.
Факт 2. В салона е настъпила дигитална революция
В интериора на новата S-класа промените са особено забележими. Луксозният и дори леко "подпухнал" стил на W222 отстъпва място на технократичен интериор с пет дисплея, някои от които са чувствителни на допир и направени по най-съвременната OLED технология. Второто поколение MBUX (Mercedes-Benz User Experience) дебютира именно в новата S-класа. Тук системата, която между другото се разработва в България, е интегрирана в огромен вертикален сензорен дисплей, който контролира практически всички функции на автомобила. А такива има много.
Така например, четиризоновият климатичен контрол има 17 режима на работа за пътниците отпред и 20 за пасажерите в задната част на салона. Седалките са с 19 електродвигателя за регулиране в повече от 8 равнини и са оборудвани не само с функцията за отопление и вентилация, но и за масаж. В допълнение, повече от 250 LED елемента са отговорни за амбиентното осветление на интериора, които са разположени на разстояние не повече от 1.6 см един от друг. Те са част и от функцията за т.нар. енергизиране, която дебютира на W222 и която използва осветление, аромати и музика, за да създаде различно настроение в колата.
Още нещо, което ни направи впечатление е, че новият MBUX разполага и с Interior Assist, който използва камери в салона и изкуствен интелект за разпознаване и предвиждане на желанията и намеренията на пътниците. Той прави това, като интерпретира посоката на главата, движенията на ръцете и езика на тялото и реагира с подходящи функции. Например, ако водачът погледне през рамо към задното стъкло, системата за подпомагане на интериора автоматично сваля щората.
В допълнение, шофьорът на новата S-Klasse вече има пред себе си нов 12.3-инчов цифров инструментален клъстер с 3D дисплей. Но още по-изненадващ е огромният head-up дисплей с прожекционна площ от 77 инча и с функция за добавена реалност. Сега предното стъкло показва не само всичко, налично от стандартните инструменти и информация от бордовия компютър, но и дава навигационни съвети, които в реално време, използвайки графични индикатори и стрелки, показват необходимата лента за движение, посоката на изхода или желания завой.
И, разбира се, истинската революция в технологиите за безопасност са фронталните въздушни възглавници за пътниците отзад. По време на сериозни челни сблъсъци задната въздушна възглавница може значително да намали натоварването на главата и шията на пътниците отзад. Трябва обаче да се отбележи, че тази иновация все още се предлага като допълнителна опция само за S-класата с удължено междуосие.
Факт 3. Икономични и мощни двигатели и уникална возия
Към момента S-класата се предлага в две модификации на каросерията: с къса и дълга база. Но появата на още по-дълга версия с префикса Maybach, както и модификацията Pullaman, е само въпрос на време. Що се отнася до двигателите, то към момента те са пет.
В момента за седана са обявени само пет двигателя - три бензинови и два турбодизела. Макар и малко по-късно, под капака на флагмана обаче ще бъде монтиран дори и V12 мотор. Освен това на бял свят предстои да се появят две модификации на S-класата от дивизията AMG, едната от които дори ще бъде хибридна. Също така през следващата година ще има плъгин хибридна версия, която при пълно зареждане на батериите ще може да преодолее до 100 км изключително с електрическа тяга.
Що се отнася до сега наличните версии, под капака на базовата модификация S350d е монтиран дизелов компресорен „шестак“ с обем 3 литра и мощност 286 коня и 600 Нм. Една стъпка по-високо е версията S400d, също дизелова, която с подобен работен обем, поради различна програма за управление, вече разполага с 330 конски сили и 700 Нм въртящ момент.
Бензиновите версии вече са в изпълнение на така наречения мек хибрид, когато електрически мотор-генератор е интегриран в двигателя и трансмисията. В Mercedes тази система се нарича EQ Boost. Базовата бензинова версия на S450 е оборудвана с редови турбо шестцилиндров мотор с мощност от 367 к.с. и 500 Нм пиков момент. Още 22 к.с. може да добави EQ Boost за кратко време. Версията, която ни беше предоставена за тест, към момента се явява най-мощната бензинова за новата S-Klasse, предлагаща се в България. Тя е с индекс S500 и е оборудвана с турбо шестцилиндров мотор с мощност от 435+22 к.с. Също така се подпомага от електромотор, който добавя 22 конски сили (EQ Boost). Най-мощната е S580 и е с четирилитров мотор с мощност 503+20 коня, но тя ще бъде налична у нас към края на годината.
Всички двигатели от новия S-клас са комбинирани с 9-степенна автоматична 9G-tronic трансмисия, която превключва предавките абсолютно неусетно, а момента се предава през нея на колелата с помощта на патентованата 4MATIC система. Само базовата S350d се предлага и във версия със задно задвижване. Тестваната от нас версия S500 разполага с повече от прилично ускорение, двигателят е изключително безшумен (особено в режим комфорт), а поведението на огромния седан е абсолютно предсказуемо. Последното до голяма степен се дължи на уникалното шаси и окачване.
Шасито с пневматични елементи е адаптивно. Освен това специални стереокамери под предното стъкло анализират пътната настилка и регулират твърдостта на амортисьорите до 1000 пъти в секунда. В допълнение, опционалният Active Body Control има нова функция Impulse Inside и индекса „E“ в името си. E-Active Body Control сега не само се противопоставя на поднасянето на колата в остри завои, но когато се използва заедно със системите за безопасност PRE-SAFE, той може да повдигне каросерията на автомобила от двете страни в случай на страничен удар, точно преди това.
Интерес представлява и асистента за автономно шофиране, който смело можем да кажем, че е най-добрият за момента, интегриран в сериен автомобил. Системата открива място за паркиране и го прави сама, следи колите отпред и отстрани и в зависимост от трафика може да предприеме изпреварване само с подаването на мигач. Чрез топография и данни от GPS определя скоростта, с която даден завой може да се вземе. Като цяло единственото изискване е да държите ръцете си на волана и при по-добра маркировка (която липсва на много места у нас) автомобилът ще ви заведе до желаната от вас дестинация сам. При това с доста скромен (за стандартите на този клас) разход на гориво от девет литра на сто километра пробег (за версията S500).
Факт 4. Висока цена
Естествено всички уникални системи, опции и материали, които са използвани за направата на новата S-Klasse си имат своята цена. Едва ли някой очаква този технологичен връх в автомобилната индустрия да е евтин. Освен всичко, това е и колата с най-уникалната возия, като по този показател новата S-Klasse драстично изпреварва преките си конкуренти от Audi и BMW. Цените, които ви показваме са базови за всяка от модификациите, като от тук насетне започва добавянето на различни опции (а те съвсем не са малко) и респективно цената расте. Ето и ценовата листа на новата S-Klasse за България.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ергеньин
Коментиран от #7, #25, #66, #70
14:59 15.06.2021
2 карчи
Коментиран от #24
15:00 15.06.2021
3 Марио
Коментиран от #14, #51, #62, #72, #77
15:02 15.06.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 TSLA
Коментиран от #40, #59, #84
15:09 15.06.2021
6 Гроздето е кисело
Коментиран от #12
15:11 15.06.2021
7 Stoich
До коментар #1 от "Ергеньин":
Отгатвала желания? Па да взема да я покарам, барем отгатне какво ми се прави с Меган Фокс и току-виж ми вързала. Ама няма кой да ме пусне да я карам... колата де.Коментиран от #10
15:11 15.06.2021
8 братишка
А тука ще се кара от добре напомпана батьовка с адидас джапанки и ланец на първвата седалка а отзад нищо
15:16 15.06.2021
9 ала бала
Коментиран от #19
15:21 15.06.2021
10 ала бала
До коментар #7 от "Stoich":
Коя е тая Меган Фокс?Коментиран от #31
15:23 15.06.2021
11 Бате
15:25 15.06.2021
12 Смешно
До коментар #6 от "Гроздето е кисело":
То само стоповете да бяха, уроци по дизайн трябва да взимат от Ауди и Лексус. Иначе мерцедес все същите сапунерки.15:25 15.06.2021
13 Механик
Там където става думи за големи, товарни машини и където шофирането е тежка работа, да! Ама за лек автомобил, кудето шофирането е част от удоволствието, за какво ни е робот?
Изобщо, каква е тая мания към лаптопи на колела? Не усещате ли, че в тия машини няма душица? Живата душица на автомобила я няма и все едно да правиш секс със сексробот, който при това сам си се такова?
Коментиран от #15, #41
15:27 15.06.2021
14 Смешно
До коментар #3 от "Марио":
Какви стандарти задава тази грозна кола освен на лаладжиите като теб пред блока и тия платените журналисти от германските списания? Какво има този мерцедес ,което всички конкуренти да нямат?Коментиран от #18, #27
15:27 15.06.2021
15 ала бала
До коментар #13 от "Механик":
Кой ти е казал,че всеки милионер шофира за удоволствие,а не предпочита да го возят, а той да си гледа бизнес въпросите?Коментиран от #26
15:29 15.06.2021
16 Мазда
15:49 15.06.2021
17 Грозна кола
Коментиран от #43
16:26 15.06.2021
18 Anonymous
До коментар #14 от "Смешно":
Замълчи вместо да бълваш злоба като типичния селски тарикат просто заради това че някой си е дал мнението. Колата и аз не я харесвах въобще в началото, но свикнах както много други хора. Подминавай коментарите като не ти допада мнението на другите хора, вместо да се държиш токсично! Хубав ден!Коментиран от #21
17:09 15.06.2021
19 Anonymous
До коментар #9 от "ала бала":
Ти като собственик на лада нива ли даваш мнение?17:11 15.06.2021
20 Истината
Коментиран от #23
17:30 15.06.2021
21 Смешно
До коментар #18 от "Anonymous":
Токсично? Ти не даде нито една обосновка на мнението си, което съм цитирал. Всичко каквото предлага тази грозна кола, го предлагат и конкурентите й. А това ,че ти си свикнал с грозния мерцедеас, не ме задължава мен и аз да свикна с грозното. За това има конкуренция и всеки може да си каже мнението,а който има пари за такава кола, да си избере,която му харесва. Това да не е вестник Работническо дело, та всички в хор да се изказваме единодушно. На един му харесва тази кола, на друг не.Такъв е живота.17:37 15.06.2021
22 Смешно
17:39 15.06.2021
23 Смешн5557
До коментар #20 от "Истината":
И десет удивителни да сложиш тази кола няма да стане нито по-хубава, нито по-малко кичозна!Коментиран от #45
17:40 15.06.2021
24 6969
До коментар #2 от "карчи":
Шишо не е за такава кола шишо бай Ставри му го е наточил18:00 15.06.2021
25 сектант
До коментар #1 от "Ергеньин":
не знам дали прави но е достоен съперник на новата кия к818:12 15.06.2021
26 Механик
До коментар #15 от "ала бала":
От край време, когато някой не иска да върши мякаква работа, той плаща на някой, който да я върши.Ще кажеш, скъпо излиза. А аз ще ти кажа, че за парите на автопилота и 2/3 от ненужната електроника, тоя милионер спокойно ще си наеме 2 шофьора, точно както е правил предишния милионер.
Ще кажеш че това не е вярно и зависи за колко време ще е нает шофьора. Да, така е в дългосрочен план, но мислиш ли, че тоя милионер ще ката тази кола 20 години?
И защо един човек да не получава работа, от което да си храни семейството, ами парите трябва да идат в джоба на другия милионер, дето прави колата?
И какво ще стане когато всички ние станем излишни?
Коментиран от #28, #79, #80
18:15 15.06.2021
27 Йордан
До коментар #14 от "Смешно":
Всъщност, има доста неща, който има а в БМВ и Ауди ще се появят след 2-3 години ( както винаги е било), толкова много че ако тръгнем да ги изреждаме ще отнеме време, като 3 D проектора, 3 Д таблото, жестовете, новата система за масаж системата за паркиране и тн и тн... Да вярно е , че се появява в такъв период, когато до новата 7-ца остават още 2 години, а до новата А8- ца още 1... Но е факт, че Ауди и БМВ има доста да крадат ( както винаги)Коментиран от #34, #58, #60
18:47 15.06.2021
28 Йордан
До коментар #26 от "Механик":
Ако следваме твоята логика, човешкият прогрес щеше да е на нивото от 19-ти век. Че за какво му е да купува милионера кола, като може да си купи каляска, да наеме, 2-ма коняря, и кучияш...Коментиран от #37
18:51 15.06.2021
29 Асд
18:53 15.06.2021
30 дявола
Коментиран от #35, #49
19:03 15.06.2021
31 Stoich
До коментар #10 от "ала бала":
Същата като Николета Лозанова, ама не е циганка и няма силикон.19:04 15.06.2021
32 колата е грозна
19:07 15.06.2021
33 АЛ КУРОПАТКИН
19:43 15.06.2021
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Смешно
До коментар #30 от "дявола":
Не случайно са казали,че селяните и мангоджеревците най-харесват Мерцедес,защото са много интелигентни и умни!20:11 15.06.2021
36 Смешно
3D таблото първото в света е създадено от българска фирма и те работят за Пежо и Мерцедес.
Жестовото управление БМВ го въведе преди 5 години в 7-ма серия,та вече и в 5-та серия.
Автономното паркиране го въведе Тойота в Приус 2003-та година и Лексус 2006-та в LS 600h
20:15 15.06.2021
37 Куче влачи рейс
До коментар #28 от "Йордан":
Кучияш?20:17 15.06.2021
38 Добре дошли при бай Марин
Коментиран от #47
20:24 15.06.2021
39 Пръцко
20:28 15.06.2021
40 Гост
До коментар #5 от "TSLA":
Кожени седалки, кожен шит волан, хромирани елементи за подсилване на лукса, приятен дизайн с удобства, всеки детайл изпипан до съвършенство, НЕ СЕ САМОРАЗПАДА ПО УЛИЦИТЕ. И ти смяташ, че варелите на Тесла са по-напред от това???? Трябваше ли да доказваш, колко сте зле?Коментиран от #52
21:17 15.06.2021
41 Гост
До коментар #13 от "Механик":
Автономното шофиране е за хора, които не могат да шофират.21:19 15.06.2021
42 гост
Коментиран от #44
21:19 15.06.2021
43 Гост
До коментар #17 от "Грозна кола":
Май никой не ще да ти купи маслояда, а колега?21:20 15.06.2021
44 Гост
До коментар #42 от "гост":
Те Мерцедес имат навика от завода с ръждата по калницие да ги пускат. Що си не мъл4а, по-добре?21:21 15.06.2021
45 Гост
До коментар #23 от "Смешн5557":
И 100 коментара да напишеш няма да станеш по-умен.21:23 15.06.2021
46 оня с коня
21:30 15.06.2021
47 ь23пит314
До коментар #38 от "Добре дошли при бай Марин":
Тук за автомобили пишат.21:33 15.06.2021
48 Златар
Коментиран от #50
21:39 15.06.2021
49 Боко
До коментар #30 от "дявола":
БЕШЕ!22:58 15.06.2021
50 Боко
До коментар #48 от "Златар":
НАП да се самосезира!23:00 15.06.2021
51 ФАКТ
До коментар #3 от "Марио":
кое му е уникалното на колата бе колега..:) то цялата кола е само с таблети..отпред таблети отзад таблети..отвън визията е..отпред добра..отзад..зле МНОГО ЗЛЕ..поне 5 по грозна от предшественика й...И поне 3 пъти по грозна от ес класата от 2010...и говоря и от вън от вън по зле..това си кола направена само от таблети..какво му е красивото не разбирам..спокойно е могло да я нарекат "Мерседес ТАБЛЕТ"....и като ти изтъкват тези екстри..не забравяй че всяка една от тях е свързана с проблеми. и то не след дълго...като повечето ес класи..това се бъгне онова се бъгне....а при толкова електроника...и таблети..със сигурност често ще звъниш в мерседес..да ти пращат майстори по електроника...23:52 15.06.2021
52 TSLA
До коментар #40 от "Гост":
Е кво имам да доказвам нещата са ясни автопилота на Мерк е примитивен Тесла се движи сама за какво говорим изобщо.00:10 16.06.2021
53 авто фен
Коментиран от #54
00:15 16.06.2021
54 TSLA
До коментар #53 от "авто фен":
Аз съм сигурен че качество на материали сглобки и тн при мерцедеса са топ но като нови технологии и иновации Мерка е бая след тесла.Такива дисплей на стъклото имаше още при Ситроен Ц6 2005 и при Корвет от 98-ма
еърбега за краката е новост но все пак това не е иновативна технология като например самодвижещата се Тевла тонова е наистина впечатляващо.
Коментиран от #55
00:33 16.06.2021
55 Госあ
До коментар #54 от "TSLA":
Иновативна технология е задвижването и горивната клетка на Мираи 2021, която измина 1003 км с едно зареждане. Несравнимо по елегантна от тоя кютук. С теслите изобщо не я сравнявам.Коментиран от #56
00:50 16.06.2021
56 TSLA
До коментар #55 от "Госあ":
Пробегът зависи от средната скорост с която даден обект изминава дадено разстояние.Горивната клетка е глупост поради електролизата необходима за производство на водород транспортирането и съхраняването на водород и зависимостта от компаниите произвеждащи го
Батерията осигурява независимост на ползвателите.
Коментиран от #74
01:18 16.06.2021
57 Мерцедес е схема на германците
03:31 16.06.2021
58 Морския
До коментар #27 от "Йордан":
Същите функции ги има в BMW модел 2020,но много от тях не работят в България,като например намаляване на скороста автоматично преди кръстовище,а други просто е опасно да се използват в тази държава,като автоматично изпреварване т.е. ненужни07:55 16.06.2021
59 tate
До коментар #5 от "TSLA":
Като си толкова умен я кажи Кой загуби втората война , пак ще напиша в бачкането имаме бус "Форд" и "Мерцедес" Форда зимата е 20 минути молби да запали ,Меро подаваш ключа завърташ грееш и палиш !! А сега си помисли кой загуби и кой спечели 2 СВ,Война !!08:26 16.06.2021
60 Пурко
До коментар #27 от "Йордан":
Въпросните екстри се разработват от външни независими фирми и разработчици и след това се предлагат на автомобилните компаний за вграждане! Така че няма никакво крадене, а кой първи ще ги предложи на пазара в определен модел!08:33 16.06.2021
61 Мисирка
И как точно ги е дал като ABS го има в другите коли 30 години преди Мерцедес да го въведе, а въздушните възглавници Мерцедес ги въвежда почти последен след всички други
08:59 16.06.2021
62 kkk
До коментар #3 от "Марио":
Какво "ревю" бе- жалките драскачи просто са преразказали рекламната брошура. И вервай ми, на тея нещастници никой не им е дал еС-класата за тест- закарали са им колата за няколко снимки и толкова, максимум да са седнали вътре за 3 минути.И тази "уникална" кола в момента дава толкова много дефекти по софтуера на модерните таблети (някой нещо е ос-рал при поредният ъпдейт), че по Европа-та почти са спрели да доставят коли на клиентите.
09:05 16.06.2021
63 дскдск
09:07 16.06.2021
64 Не благодаря
Коментиран от #76
09:12 16.06.2021
65 боклуци
09:15 16.06.2021
66 Гост
До коментар #1 от "Ергеньин":
Прави селяни10:15 16.06.2021
67 Петър Колев
10:35 16.06.2021
68 мм84
Коментиран от #75
10:36 16.06.2021
69 Бай Онзи
10:43 16.06.2021
70 Куку
До коментар #1 от "Ергеньин":
Ако си я купиш, съвсем случайно, специално за тебе ще я програмират да ти прави шкембе чорба! А пък като и туриш и едно газово, сама ще се сети, че шкембето го ядеш с много чесън...А боб чорбата ще ти бъде бонус от производителя...10:55 16.06.2021
71 1944
11:25 16.06.2021
72 Гошо
До коментар #3 от "Марио":
Не виждам, какво задава. По различното от другите флангмани е, че си прибира дръжките в движение. А това, че задните възглавници се заплащат допълнително... не знам как да го коментирам дори.Тесен кокпит, грозният таблет по средата, малките фарове и стопове на това туловище... А пък писателя на статията пробутва некви екстри дето са на 15 години вече. Не знам тая статия, какви рибки иска да улови, ама на фона на заливащия пазар от Китай до 5 години, Европа няма, какво да предложи
Коментиран от #78
11:37 16.06.2021
73 Бай този
15:14 16.06.2021
74 Госあ
До коментар #56 от "TSLA":
Мноо си иновативен и креативен бате, не моа споря с теб :))) аааа и еко разбира се.15:51 16.06.2021
75 авто фен
До коментар #68 от "мм84":
И предишния беше най-грозния в класа- дядовски автомобил с тия квадрати за фарове отпред и задницата сапунерка, същия грозник като тоя.16:18 16.06.2021
76 авто фен
До коментар #64 от "Не благодаря":
Точно! Това е най-точното сравнение хаха16:22 16.06.2021
77 Фау
До коментар #3 от "Марио":
След 5 години, като излязат моделите, дето сега им скалъпваме софтуера, ще скифташ к'во става! Ако включиш всичкия асистънс - няма как да блъснеш такава кола! Говоря за народна кола и е с много повече възможности от този мерджан. Разбира се, мерджанът тогава ще е вероятно с още повече софт :)16:22 16.06.2021
78 Аутомотив
До коментар #72 от "Гошо":
В грешка си :) В ГОЛЕЕЕЕМА ГРЕШКА :) Китай просто отсъства от хоризонта. Япония също некъде се губи ;)Коментиран от #83
16:25 16.06.2021
79 Програмист
До коментар #26 от "Механик":
ненужна електроника няма - запомни го това и повече не се излагай! Ако е ненужна, автопроизводителите няма да плащат ЛУДИ ПАРИ на програмисти и инженери!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!16:28 16.06.2021
80 Програмист
До коментар #26 от "Механик":
и няма НИКОГА да станем излишни - напротив ще плащат все повече за все по-висококвалифицирани кадри. АЗ ВЕЧЕ СЪМ СВИДЕТЕЛ, КАК ЕДНА КОМПАНИЯ СЕ НАИГРА СЪС СЛОЖНА СИСТЕМА, КОЯТО ЩЕ МОЖЕЛА ОТ ЕВТИНИ НЕСПЕЦИАЛИСТИ ДА СЕ ПАРАМЕТРИЗИРА! СЕГА ИМ ТРЯБВАТ ВИСОКОКВАЛИФИЦИРАНИ ПРОГРАМИСТИ С БИЗНЕС ПОЗНАНИЯ на всичкото отгоре - най-скъпите :) :) :) Има възмездие :)16:35 16.06.2021
81 адекватен
16:53 16.06.2021
82 Антимилиционер
17:19 16.06.2021
83 Гошо
До коментар #78 от "Аутомотив":
Е колко да съм в грешка? Като навлязат електричките и Китай като ги запродава по 15 хиляди лева? Тяхната икономика може да си позволи всичко17:29 16.06.2021
84 Койчо
До коментар #5 от "TSLA":
Абсолютно си прав !Малко хора го осъзнават все още. ще им отнеме някакво време , например 3-4 годинки , чувал си за българския реотан приказката ☺️
08:02 17.06.2021
85 1000 SEL
12:02 06.09.2021
86 Този коментар е премахнат от модератор.