Rimac може да стане новият собственик на Bugatti. Тази информация все още не е официално потвърдена, но с нея се спекулира на много нива в концерна VW. Историята на предполагаемото прехвърляне на френската луксозна марка Bugatti под контрола на хърватите Rimac Automobili сега има своето продължение. За първи път чухме за такава възможност през септември миналата година от немското списание Manager Magazin, а сега същото издание публикува още една порция слухове.
Твърди се, че Rimac и Porsche, член на групата Volkswagen, ще сформират ново съвместно предприятие, в което хърватите ще притежават 55%, а германците - 45%. Именно на тази структура ще бъде предадена марката Bugatti.
Ще припомним, че Porsche е основен инвеститор в Rimac от 2018 г. Първоначално делът му е равен на 10 процента, но през 2019 г. е увеличен до 15%, а тази пролет - вече до 24%. Цената на последната транзакция беше 70 милиона долара. Основателят и ръководител на компанията, 33-годишният Мате Римац, след поредното увеличение на портфолиото на Porsche побърза да заяви, че неговото въображение винаги ще остане независимо.
В същото време Rimac, като инженерингова фирма, вече работи с Porsche като клиент, разработвайки някои иновативни компоненти за немския производител на спортни автомобили. Интересът към Римац и неговата марка сега е толкова висок, защото в началото на лятото се състоя премиерата на електрическия хиперкар Nevera - един от най-мощните и бързи серийни автомобили в света.
И през следващата година Rimac Automobili планира да излезе на борсата с пазарна стойност от над 6 милиарда долара. Очевидно това е много положителна новина за Porsche. Корейската група Hyundai Motor, която също инвестира в хърватите, също ще се възползва значително от акциите на Rimac.
Тук си струва да се отбележи, че Rimac отдавна не е стартъп, а пълноценна печеливша компания, която печели от продажби на технологии. Сред купувачите са Aston Martin, Koenigsegg и Automobili Pininfarina. Хиперкарът на последния Battista е технически много близък до гореспоменатата Nevera. Очевидно, ако Bugatti стигне до Rimac, тогава моделите на марката ще станат напълно електрически.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 русенец
Коментиран от #2, #3, #6
10:24 18.06.2021
2 2235
До коментар #1 от "русенец":
ние продаваме държавата и купуваме квот кажат краваритеКоментиран от #19
10:26 18.06.2021
3 ГРЕШКА
До коментар #1 от "русенец":
Нищо не продаваме !!!! И чалъми не можем . . . .10:29 18.06.2021
4 Пак добре
Коментиран от #5, #20
10:33 18.06.2021
5 само водород
До коментар #4 от "Пак добре":
водорода е по-добре от вредни замърсяваши скъпи бавно зареждащи се батерии с ограничена продължителност на живот !Коментиран от #8
10:43 18.06.2021
6 тнгт
До коментар #1 от "русенец":
Хървати друг път.Римак е дъщерна фирма на VW.
А това е едно бутафорно вътрешно-фирмено прехвърляне
10:59 18.06.2021
7 Тоест
11:04 18.06.2021
8 Госあ
До коментар #5 от "само водород":
Разбира се ! Но трябва здрав контрол над простолюдието, за да тръгнат нещата в правилната посока.Коментиран от #10, #11
11:07 18.06.2021
9 Ветропоказател
Електричка и Бугати не се връзват
Коментиран от #13
12:07 18.06.2021
10 14 88
До коментар #8 от "Госあ":
Смешник научили ли енциклопедията напълни ли си малката главица с тпи термини как беше "хаплоиден" ахахахахаха.Жълтур неграмотен12:12 18.06.2021
11 Ако знаеш колко си прав
До коментар #8 от "Госあ":
Откъде смяташ, че идва дезинформацията за електромобилите? Прав е човека от пети коментар, който казва "водорода е по-добре от вредни замърсяваши скъпи бавно зареждащи се батерии с ограничена продължителност на живот !"Разбира се че е по-добре за Toyota, която ще сменя водородните клетки на всеки 200-300 хиляди километра, а при градско шофиране и по-често, защото живота на клетките се измерва в часове работа, а най-добрите технологии позволяват този пробег. Разбира се Toyota контролира цената и затова е добре!
Добре е и за производителите на водород. Водородът е най-разпространеният елемент във вселената, но не можеш да го заредиш в автомобила, ако нямаш зарядна станция, която струва милиони. Тоест производителите на водород и собствениците на зарядните станции контролират цената за зареждане. Държавата също, чрез данъци и акцизи пък и някоя друга такса. Значи и за тях е добре!
За изминаването на 100 километра, са необходими под 20 киловатчаса за зареждане на батерията дори на автомобил с 1000 коня. За същите километри, са необходими 80 киловатчаса само за производството на водорода и привеждането му във вид готов за зареждане. Значи и производителите на енергия са доволни и контролират цените, голяма работа, че за производството се замърсява четири пъти повече.
При електромобилите, можеш да си заредиш от най-обикновен контакт, точно когато цената на тока е най-евтина и по този начин контрола е в твоите ръце. Съвременните батерии изкарват п
Коментиран от #12, #21
12:20 18.06.2021
12 Продължение
До коментар #11 от "Ако знаеш колко си прав":
Съвременните батерии изкарват повече отколкото купето на автомобила, освен ако то не е от алуминий.Токът можеш да си го произведеш и сам от фотоволтаици на покрива през по-голяма част от годината, а животът на фотоволтаиците е 25 години и можеш да си направиш доста дългосрочен план за инвестицията. При водорода могат да ти сменят цената още на другия ден, въпреки че и в момента е 4 пъти по-скъпо да караш на водород, отколкото на бензин и няма никакъв икономически смисъл да минеш на водород!
Коментиран от #14, #15
12:23 18.06.2021
13 Само така си мислиш!
До коментар #9 от "Ветропоказател":
До скоро и мустанг и електричество не се връзваше, но сега мустанга е електрически.Да не говорим че електромобил и турбо са оксиморони, но porsche има тайкан Турбо s.
Подценяваш влиянието на марката при покупка в наши дни.
12:26 18.06.2021
14 факт
До коментар #12 от "Продължение":
Освен това този водород ще трябва за влакове машини и тн.12:33 18.06.2021
15 РЗС
До коментар #12 от "Продължение":
Ще ни светнеш ли в какво го съхраняваш тока от фотосите и колко често се сменява това в което го съхраняваш и колко струва така цялата инсталация? Не съм сигурен колко пуках годишно ток, но се греем на газ и мисля, че само тока ми беше 7000 киловата, ще ми го сметнеш ли каква инсталация и колко пари ще ми Излезе, когато забранят газта и минем на електричество изцяло, каква инсталация ще ми е нужна за около 12 000 киловата на година?16:22 18.06.2021
16 Вълко Червенков
20:07 18.06.2021
17 Бай Х@й
Факт без прецедент .
22:38 18.06.2021
18 Komapak
10:23 19.06.2021
19 Само на хартия
До коментар #2 от "2235":
Купаваме, не забравяй няма да получим нищичко.09:07 20.06.2021
20 Turbo
До коментар #4 от "Пак добре":
То и ти тесльо не си признаваш за гаражните магазини и наемите били чиста печалба хахаха държал си бил видиотеки и си плащал по 300 лева заплати при минимална заплата от 435 лв през 1991 година хахахаха цежълси си тесльо16:24 20.06.2021
21 Turbo
До коментар #11 от "Ако знаеш колко си прав":
Боже,боже ела си прибери версиите.Теслю разбирача ,развивал някога бизнес с видео касети под наем,сега дава под наем 4 гаражни магазинчета под наем и това за него е чиста печалба хахахаха изведнъж почна да се вживява като визионер и започна да дава акъл как трябва да се развива автомобилен производител като Тойота хахахаха тесльо вземаш се много на сериозно.16:37 20.06.2021