18 Юни, 2021 10:17 5 620 21

Хърватите от Rimac поемат контрола над Bugatti

  • rimac-
  • bugatti
Хърватите от Rimac поемат контрола над Bugatti - 1

Rimac може да стане новият собственик на Bugatti. Тази информация все още не е официално потвърдена, но с нея се спекулира на много нива в концерна VW. Историята на предполагаемото прехвърляне на френската луксозна марка Bugatti под контрола на хърватите Rimac Automobili сега има своето продължение. За първи път чухме за такава възможност през септември миналата година от немското списание Manager Magazin, а сега същото издание публикува още една порция слухове.

Твърди се, че Rimac и Porsche, член на групата Volkswagen, ще сформират ново съвместно предприятие, в което хърватите ще притежават 55%, а германците - 45%. Именно на тази структура ще бъде предадена марката Bugatti.

Ще припомним, че Porsche е основен инвеститор в Rimac от 2018 г. Първоначално делът му е равен на 10 процента, но през 2019 г. е увеличен до 15%, а тази пролет - вече до 24%. Цената на последната транзакция беше 70 милиона долара. Основателят и ръководител на компанията, 33-годишният Мате Римац, след поредното увеличение на портфолиото на Porsche побърза да заяви, че неговото въображение винаги ще остане независимо.

В същото време Rimac, като инженерингова фирма, вече работи с Porsche като клиент, разработвайки някои иновативни компоненти за немския производител на спортни автомобили. Интересът към Римац и неговата марка сега е толкова висок, защото в началото на лятото се състоя премиерата на електрическия хиперкар Nevera - един от най-мощните и бързи серийни автомобили в света.

И през следващата година Rimac Automobili планира да излезе на борсата с пазарна стойност от над 6 милиарда долара. Очевидно това е много положителна новина за Porsche. Корейската група Hyundai Motor, която също инвестира в хърватите, също ще се възползва значително от акциите на Rimac.

Тук си струва да се отбележи, че Rimac отдавна не е стартъп, а пълноценна печеливша компания, която печели от продажби на технологии. Сред купувачите са Aston Martin, Koenigsegg и Automobili Pininfarina. Хиперкарът на последния Battista е технически много близък до гореспоменатата Nevera. Очевидно, ако Bugatti стигне до Rimac, тогава моделите на марката ще станат напълно електрически.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 русенец

    34 1 Отговор
    Хърватите продават технологии, а ние - чалъми.:(

    Коментиран от #2, #3, #6

  • 2 2235

    34 0 Отговор

    До коментар #1 от "русенец":

    ние продаваме държавата и купуваме квот кажат краварите

    Коментиран от #19

  • 3 ГРЕШКА

    32 1 Отговор

    До коментар #1 от "русенец":

    Нищо не продаваме !!!! И чалъми не можем . . . .
  • 4 Пак добре

    5 17 Отговор
    Тези компании поне като се видели колко са технологично изостанали, си пазаруват нови технологии от хърватина, за разлика от Toyota, която също е технологично изостанала относно електромобилите на батерии, но вместо да си го признае и да поеме правилния път, продължава да хвърля дезинформация за електромобилите и да се надява, че един ден клиентите ще предпочитат да си купят водороден автомобил пред електромобил с батерии и хвърлят всичките си усилия в тази безперспективна технология.

    Коментиран от #5, #20

  • 5 само водород

    17 3 Отговор

    До коментар #4 от "Пак добре":

    водорода е по-добре от вредни замърсяваши скъпи бавно зареждащи се батерии с ограничена продължителност на живот !

    Коментиран от #8

  • 6 тнгт

    13 4 Отговор

    До коментар #1 от "русенец":

    Хървати друг път.

    Римак е дъщерна фирма на VW.

    А това е едно бутафорно вътрешно-фирмено прехвърляне
  • 7 Тоест

    8 1 Отговор
    Порше ще запази контрол над Bugatti, понеже държат 20% в Римак, а сигурно и ще увеличат дяла.
  • 8 Госあ

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "само водород":

    Разбира се ! Но трябва здрав контрол над простолюдието, за да тръгнат нещата в правилната посока.

    Коментиран от #10, #11

  • 9 Ветропоказател

    2 0 Отговор
    За какво са им
    Електричка и Бугати не се връзват

    Коментиран от #13

  • 10 14 88

    1 3 Отговор

    До коментар #8 от "Госあ":

    Смешник научили ли енциклопедията напълни ли си малката главица с тпи термини как беше "хаплоиден" ахахахахаха.Жълтур неграмотен
  • 11 Ако знаеш колко си прав

    1 5 Отговор

    До коментар #8 от "Госあ":

    Откъде смяташ, че идва дезинформацията за електромобилите? Прав е човека от пети коментар, който казва "водорода е по-добре от вредни замърсяваши скъпи бавно зареждащи се батерии с ограничена продължителност на живот !"


    Разбира се че е по-добре за Toyota, която ще сменя водородните клетки на всеки 200-300 хиляди километра, а при градско шофиране и по-често, защото живота на клетките се измерва в часове работа, а най-добрите технологии позволяват този пробег. Разбира се Toyota контролира цената и затова е добре!

    Добре е и за производителите на водород. Водородът е най-разпространеният елемент във вселената, но не можеш да го заредиш в автомобила, ако нямаш зарядна станция, която струва милиони. Тоест производителите на водород и собствениците на зарядните станции контролират цената за зареждане. Държавата също, чрез данъци и акцизи пък и някоя друга такса. Значи и за тях е добре!

    За изминаването на 100 километра, са необходими под 20 киловатчаса за зареждане на батерията дори на автомобил с 1000 коня. За същите километри, са необходими 80 киловатчаса само за производството на водорода и привеждането му във вид готов за зареждане. Значи и производителите на енергия са доволни и контролират цените, голяма работа, че за производството се замърсява четири пъти повече.

    При електромобилите, можеш да си заредиш от най-обикновен контакт, точно когато цената на тока е най-евтина и по този начин контрола е в твоите ръце. Съвременните батерии изкарват п

    Коментиран от #12, #21

  • 12 Продължение

    0 4 Отговор

    До коментар #11 от "Ако знаеш колко си прав":

    Съвременните батерии изкарват повече отколкото купето на автомобила, освен ако то не е от алуминий.

    Токът можеш да си го произведеш и сам от фотоволтаици на покрива през по-голяма част от годината, а животът на фотоволтаиците е 25 години и можеш да си направиш доста дългосрочен план за инвестицията. При водорода могат да ти сменят цената още на другия ден, въпреки че и в момента е 4 пъти по-скъпо да караш на водород, отколкото на бензин и няма никакъв икономически смисъл да минеш на водород!

    Коментиран от #14, #15

  • 13 Само така си мислиш!

    0 4 Отговор

    До коментар #9 от "Ветропоказател":

    До скоро и мустанг и електричество не се връзваше, но сега мустанга е електрически.

    Да не говорим че електромобил и турбо са оксиморони, но porsche има тайкан Турбо s.

    Подценяваш влиянието на марката при покупка в наши дни.
  • 14 факт

    0 3 Отговор

    До коментар #12 от "Продължение":

    Освен това този водород ще трябва за влакове машини и тн.
  • 15 РЗС

    5 0 Отговор

    До коментар #12 от "Продължение":

    Ще ни светнеш ли в какво го съхраняваш тока от фотосите и колко често се сменява това в което го съхраняваш и колко струва така цялата инсталация? Не съм сигурен колко пуках годишно ток, но се греем на газ и мисля, че само тока ми беше 7000 киловата, ще ми го сметнеш ли каква инсталация и колко пари ще ми Излезе, когато забранят газта и минем на електричество изцяло, каква инсталация ще ми е нужна за около 12 000 киловата на година?
  • 16 Вълко Червенков

    5 1 Отговор
    Римац е пример за това,как в нормална държава от калибъра на България,може да се създаде висококачествен продукт,който да заинтересува световноизвестни компании,които да вложат пари в него.Малката разлика е,че хърватите са доста различен народ от нас,който по манталитет е по-близо да западният начин на мислене,а ние сме с голям процент ориенталска безхаберност в характера.Съответно и резултатите са други.
  • 17 Бай Х@й

    4 1 Отговор
    Хърватите имат автомобилостроене България НЕ .
    Факт без прецедент .
  • 18 Komapak

    2 0 Отговор
    Вагините си го местят от единия крачол в другия. Явно обаче им писна да наливат безконтролно пари в Бугати и контрол за изразходването на милиардите евро, ще има.
  • 19 Само на хартия

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "2235":

    Купаваме, не забравяй няма да получим нищичко.
  • 20 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Пак добре":

    То и ти тесльо не си признаваш за гаражните магазини и наемите били чиста печалба хахаха държал си бил видиотеки и си плащал по 300 лева заплати при минимална заплата от 435 лв през 1991 година хахахаха цежълси си тесльо
  • 21 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Ако знаеш колко си прав":

    Боже,боже ела си прибери версиите.Теслю разбирача ,развивал някога бизнес с видео касети под наем,сега дава под наем 4 гаражни магазинчета под наем и това за него е чиста печалба хахахаха изведнъж почна да се вживява като визионер и започна да дава акъл как трябва да се развива автомобилен производител като Тойота хахахаха тесльо вземаш се много на сериозно.