4 Юли, 2021 10:30 9 466 27

5 причини, поради които не бива да пренебрегвате гумите си това лято или защо е важно да сложим летни гуми

  • летни гуми-
  • съвети
5 причини, поради които не бива да пренебрегвате гумите си това лято или защо е важно да сложим летни гуми - 1

За мнозина гумите за автомобил може да изглеждат като малка грижа. Има и такива, които смятат, че употребата на зимни гуми това лято е по-лесния вариант отколкото да ги сменят с летни. Имайте предвид обаче, че летните гуми са все толкова важна част от пътната безопасност и дори след глобалната пандемия летните гуми в добро състояние значително ще увеличат шанса да се придвижвате по-безопасно. Ето защо не е лошо да погледнете какво се търкаля под колата Ви.

5 причини, поради които не бива да пренебрегвате гумите си това лято:

1. Летните гуми спират по-бързо на мокро

Модерните зимни гуми са разработени да се държат добре на сняг, лед и киша и умерено на дъжд, но когато става въпрос за напоени с дъжд улици през лятото, летните гуми са далеч по-добри. Разликата в спирачното разстояние между износена зимна гума и лятна гума в добро състояние на мокра настилка е над 12 метра при скорост от 80 км/ч*. Това е дължината на повече от два автомобила и е от голямо значение когато спирате рязко, за да избегнете удар в препятствие на пътя.

2. Летните гуми предотвратяват аквапланинг

Аквапланингът е опасен феномен, при който гумата губи контакт с пътната настилка когато твърде голямо количество вода застава между повърхността и протектора на гумата. Резултатът е неконтролируемо приплъзване, при което шофьорът не може да направи много освен да се надява на добър развой на събитията. Зимните гуми са отлични за аквапланинг на киша, което е различен феномен, но не могат да се сравнят с летните гуми когато се озоват в огромна водна маса. Докато лятната гума може да издържи на скорост над 80 км/ч на мокър път преди автомобилът да изпадне в състояние на аквапланинг, износена зимна гума ще излезе извън контрол при скорост от около 60 км/ч*.

3. Летните гуми правят шофирането по-комфортно и прецизно

Въпреки, че могат да изглеждат много сходно на пръв поглед, летните и зимните гуми са фундаментално различни. При зимните гуми, всичко от дизайна на протектора до по-меката каучукова смес е разработена, за да направи шофирането по-безопасно в студено време. Не само, че не работят добре през лятото, но нагорещената настилка ще направят така, че те ще се износят по-бързо и ще загубят свойствата си за безопасност за следващия зимен сезон.

„Летните гуми от друга страна, са разработени, за да предоставят безопасност и комфорт при шофиране през лятото. Топлите градски улици и горещите магистрали, които са вредни за зимните гуми, са „естествена среда“ за летните гуми. Те ще предоставят лесно шофиране с прецизно управление и бърза реакция спрямо движенията на волана. Това прави шофирането не само по-комфортно, но и по-безопасно в ситуации, в които е нужно да правите резки маневри, за да избегнете нещо на пътя.“, коментира Мартин Дражик, продуктов мениджър за Европа в Nokian Tyres.

4. Състоянието и качеството на гумата са важни фактори за безопасност

„Когато става въпрос за смяна на гумите, поставянето на каквото и да е под колата не ви гарантира по-безопасно шофиране. Преди да сложите летните гуми е важно да проверите състоянието им. Ако имат дълбочина на протектора по-малко от 4 мм, ще е разумно да обмислите покупка на нов комплект, тъй като тези гуми вече не са безопасни на мокро. Проверката дали гумите ви имат еднакво ниво на износване, а също и за дупки и прорези е важно преди шофиране, не използвайте продукт, който изглежда повреден. Също така, гумите не трябва да се използват, ако са над 10 години, или ако не са използвани за период от повече от 6 години.“, казва Дражик.
Когато закупите качествена лятна гума за лятото и първокласна зимна гума за зимните месеци, ще получите оптимална безопасност за сравнително дълъг период от време.

5. Търговците на гуми са добре подготвени за обслужване на клиенти

Търговците на автомобилни гуми взимат нужните мерки, за да направят така, че клиентите могат да посетят магазините и гумаджийниците безопасно. Много вериги взимат допълнителни мерки за дезинфекция на магазините и осигуряват подходящо безопасно разстояние между персонала и клиентите. Също така запомнете, че много търговци на гуми имат онлайн магазини, където можете да запазите и дори да закупите продукти и услуги, както и да се свържете с персонала за въпроси и нужда от съдействие.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 САТЪРА НА ХАНА

    19 14 Отговор
    ДАЖЕ В ДЕТРОЙТА - МИЧИГАН НЯМАМЕ ЗАКОН ЗА ЛЕТНИТЕ И ЗИМНИТЕ ГУМИ , В СЪСЕДНА КАНАДА СЪЩО НЯМАТ ......
    ........................... ................. ....
    ЧИСТО МАФИОТСКИ БЪЛГАРСКИ ЗАКОНИ В ОБЛАГА НА ОПГ СИК ИМАТЕ ПРИ ВАС
    .................
    И ДА РЕЙТИНГА НА ГУМИТЕ Е ВАЖЕН ..... КАРАМ С ГУМИ КОИТО ИМАТ РЕЙТИНГ ДО 180 КМ/Ч ....... А ИМА ИДИОТИ КОИТО БЛЪСКАТ С 140 С ГУМИ ДО 130 КМ/Ч

    Коментиран от #20

  • 2 Гумаджия

    25 6 Отговор
    Само глупости пишете.Сравнява изтъркана зимна с лятна гума. За аквапланиннга колко една ще ти помогне толкова и другата, ако караш бързо и влезне в голяма локва само господ може да ти помогне.
  • 3 Адвокат

    34 1 Отговор
    Гумите са важни, ама най-важното е да си адекватен спокоен и умерен. Джигитите гинат с нелоши гуми обикновено. Карайте по правилник, не се увличайте в скорости, внимателно планиране и извършване на изпреварването и няма проблеми дори със старите ви гуми

    Коментиран от #6, #12

  • 4 jар

    22 6 Отговор
    От години карам с Мишлен Кросклимат(всесезонни)и не вися по опашките пред сервизите за гуми преди всеки "сезон" което ми спестява пари и нерви.Представянето на тези гуми не е на топ ниво но когато се кара внимателно слабостите им(предимно на мокро)не проличават.

    Коментиран от #14

  • 5 Жан Клод ( с двата ножа)

    8 10 Отговор
    Всяка зима 4 чисто нови гуми, карам и лятото и така.

    Коментиран от #16

  • 6 Морския

    6 2 Отговор

    До коментар #3 от "Адвокат":

    така е,ама трябва да имаш и адекватни гуми.
  • 7 Пълна лъжа

    20 0 Отговор
    5-та точка в статията е абсолютно невярна.Гумаджиите са едни от най долните мародери.Винаги "установяват" криви джанти без да има никакви признаци или нужда от замяна на вентили и често нарочно слагат неподходящи балансиращи тежести само и само отново да се върнеш за да си платиш за "поправките" но пък напълно заслужават мърсотията и мизерните условия на гадната си работа.

    Коментиран от #26

  • 8 един от многото

    18 2 Отговор
    Зимни гуми , летни гуми , забравиха изглежда много хора , какво беше на времето да се вредиш и да вземеш две нови "Видинки " за предни и регенерата за отзад.
  • 9 факт

    6 2 Отговор
    Зимата верижна машина му е мкята заевете тия реклами за 4х4 и висока проходимост колело проходимост няма
  • 10 Не благодаря

    9 3 Отговор
    Пак съвети от Нокиан за лов на заблудени шарани с надеждтата да си продават боклуците
  • 11 Алфа Ромео

    8 1 Отговор
    5 месеца работих частично на 300 лв., толкова за летните гуми, изпариха се...
  • 12 Лада Веста Крос

    11 6 Отговор

    До коментар #3 от "Адвокат":

    Джигитите масовия случай карат с пълни цървули, в опита си да подражават на мутрите дето карат коли от съвсем друг клас и сменят всеки сезон гумите с чисто нови. Всичко по колата е важно, като се почне от гумите. Масовата част от кочините по улиците са за скрап и затова народа се изпотрепва. За жалост това не се признава у нас като причина, макар и че това основната причина. А огромната част от хората дори не искат да приемат че технически изправната кола е ключов за безопасността! И това няма нищо общо с това колко е стара колата!

    Коментиран от #15, #19

  • 13 Курбанколи Пардимагомедов

    13 0 Отговор
    Малко късно за реклама на летни гуми.Качил съм ги още края на март.Осем броя джанти за зимни и летни,ако ми е кеф и сам ги сменям за 30-40 мин.Карал съм преди всесезонни ,корейска марка ибях супер доволен-добро поведение на сухо,до 115км/ч при много силен дъжд и много прилично при слаб снеговалеж.Всеки да си купува каквото му е на кеф и според джоба.Ако карате внимателно и съобразено с пътните ,климатичните условия и способностите на колата даже ис по евтини гуми няма да имате проблеми.
  • 14 Баш майстора

    16 0 Отговор

    До коментар #4 от "jар":

    Бях скептичен за всесезонките,но преди доста години си взех Гоодиер вектор 4 сезона за втората кола ,за топъл град зимно време в които пада сняг веднъж годишно (всесезонните)са си идеалния вариан , разбира се да не са китаиски нисък клас.
  • 15 Име

    18 1 Отговор

    До коментар #12 от "Лада Веста Крос":

    Изпотрепването по улиците е заради шофьора а не заради колата.

    Последните 20 години в статистиките няма произшествия заради технически неизправности.

    Всички катастрофи са заради безразсъдно каране.

    Джигитското каране е проблема
  • 16 никой

    1 7 Отговор

    До коментар #5 от "Жан Клод ( с двата ножа)":

    И аз така. Чисто нови зимни издържат две зими и две лета.На третата зима джаскам и наново. Естествено,взимам сравнително добри зимни,а не разни измислени ,произведени в Далечния изток.
  • 17 Гост

    13 0 Отговор
    Извън града навсякъде триноги по храстите и радар камери. Караме с 90 и не смеем да настъпим повече. В града на всяко кръстовище камери и на всеки завой тринога. Не смеем да вдигнем над 50. Обяснете ми сега, колко опасни са всесезонните гуми при такива скорости.

    Коментиран от #18, #22

  • 18 Тжж

    6 2 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Докато има търговци на гуми и шарани да вярват, все ще ти говорят как трабва да купуваш гуми
  • 19 ьяа

    0 4 Отговор

    До коментар #12 от "Лада Веста Крос":

    Само като ти прочетох мисловното излеяние ми стана ясно че или си шофьор новобранец или изобщо не си шофьор
  • 20 Jacques Yves Moineau

    10 0 Отговор

    До коментар #1 от "САТЪРА НА ХАНА":

    То и в България не е задължително да караш със зимни гуми. Има закон за грайфера.
  • 21 74387

    1 6 Отговор
    Аз карам от 3 години двете си коли в германия с всезонни гуми. На евтината си кола съм с нексен н блу а на новата кола съм с бриджстон. Нексена кърти мивки. Излишно е да казвам че карам старата кола всеки ден до работа и обратно със скорости от малко над 200 км в час без значение мокро или сухон тука без това винаги е мокро вали 10 месеца в годината. С по гадния и пи скъп бруджстон А нещо си карам със скорости близки до 250 в час по джипиес 268 според електронния километраж на въпросната кола. Не виждам логична причина да давам 2 пъти годишно по 60 евро на кола за смяна на гуми и да губя два надника годишно като кв отида на работа за да карам колите за смяна на гуми. Нямам право да ги сменям сам на улицата. Не искам да казвам и свалям гуми и боклуци в багажниците ск инда ми ядат половината тераса. Лятото са мирише на гума. Или да давам по 60 еврона сезон за два комплекта хотел за гуми.
  • 22 Plameni

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Много е просто ,всесезонните гуми винаги имат по дълъг спирачен път и по-влошени параметри независимо от скоростта спрямо летните гуми през лятото и зимните през зимата. Относно цената, не спестявате кой знае колко от гумаджия поради високата цена на всесезонните гуми
  • 23 Един

    1 1 Отговор
    Радо, нищо от това което си написал НЕ Е ВЯРНО! Няма как една лятна "пластмасова" гума да спира по-добре на мокро! Имам летни гуми , които са по-тежки и по-твърди от зимните с които карам! И комфорта стях е като на каруца по калдаръм!
  • 24 Каруцар

    1 0 Отговор
    В основата на многото жертви и катастрофи по пътищата е причина задкормилното същество. Простака и идиота на пътя каквато и кола да му дадеш ще направи катастрофата. Камери по пътищата и откриване на нова професия - ЛОВЕЦ НА ПЪТНИ ИДИОТИ. ЛОВЦИТЕ ПОЛУЧАВАТ ПРОЦЕНТ ОТ ГЛОБИТЕ НА ИДИОТИТЕ.
  • 25 Жоро

    0 0 Отговор
    Карам с АТ гуми , те са летни с обозначение М+S (кал+сняг). Абсолютно никакви проблеми нито зимата нито лятото , спират превъзходн на мокро. За две години само един път ми се включи АБС-а зимата. Гумите са сложени на лека кола 4х4. Китайски.
  • 26 Луд

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Пълна лъжа":

    Толкова точно си го написал ,че дори и гумаджийте ще ти цъкнат плюсче:)
  • 27 Ник

    0 0 Отговор
    От личен опит съм се убедил, че в географски ширини където има голяма амплитуда в температура, трябва да се кара с гуми отговарящи на пътните условия. Виждал съм шофьори със зимни гуми да карат на 40 градуса жега (нз колко е било на асфалта) и освен че свирят гумите има и недозавиване и то със сравнително малка скорост. Същата ситуция, но с летни гуми при -5 градуса. Само че в тази ситуация дори е още по-опасно (возил съм се и си като в шейна).