Ако се загледате по автомобилите по родните пътища често можете да видите автомобили мръснокафяви следи по боята, при това по хоризонталните панели (преден капак и таван). В много случаи това изобщо не е ръжда, а боя, която е избледняла от силното слънце. Що се отнася до по-старите коли, които масово се карат у нас, продължителното излагане на пряка слънчева светлина има пагубен ефект върху защитния слой на лака и на самата боя.
Ето защо, след десетина години на такава "гореща" обработка, боята просто изгаря и губи цвета си. Акрилните покрития, тоест неметалните бои, страдат най-много от избледняване. Между другото, освен непрекъснатото излагане на слънчева светлина, измиването на колата при екстремни горещини също е вредно, особено със студена вода. Рязък контрастен душ има пагубен ефект върху състоянието на защитния лак. На него се появяват микропукнатини, които с времето нарастват, а през зимата в тях попада реагент, който може да провокира появата на ръжда. И тези проблемни точки не са толкова лесни за оправяне. В напреднали случаи ще трябва да пребоядисате цялата кола.
Също така, вследствие на топлината, се случва, че боята просто набъбва. Това най-често се се наблюдава на предните капаци на стари мощни автомобили. В този случай ламарината и боята върху нея са изложени на т.нар. двоен топлинен удар. Мощният двигател генерира обилна топлина отдолу, а слънцето безмилостно пече боята отгоре. Така с течение на времето покритието не издържа.
Много известни европейски тунинг студия са се сблъсквали с такъв проблем. Решението е намерено относително бързо. Обичайния преден капак се заменя с карбонов, който въобще не се боядисва. Това не означава, че това е евтин начин за решаване на проблема, но ако няма боя, тогава няма какво да се подуе. А въглеродът е издръжлив и изглежда красиво.
Слънцето уврежда и интериора на автомобила. Силната топлина може да деформира пластмасовите панели, особено ако колата е стара. В резултат на това в салона започват да се чуват скърцащи звуци, пластмасите се деформират, като може да бъде много трудно да се отървете от такава какафония. За да предотвратите тези неприятни повреди, е добре в жегите да използвате т.нар. сенник.
И накрая не трябва да забравяме, че в производството на пластмаси се използват вредни вещества като бензен и формалдехид. При нагряване те се отделят от материала, следователно е наложително да се проветри интериорът, след като колата стои дълго време в жегата. В противен случай може да получите главоболие. Слънцето уврежда и тапицерията. Тъканите избледняват, а в същото време изкуствената кожа реагира най-зле на топлината, която не само избледнява, но и се напуква.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 киртакис
Коментиран от #5
17:17 23.06.2021
2 честен ционист
Коментиран от #22
17:18 23.06.2021
3 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
А стига ве!
Баварката е 1996 производство, все навън е седяла и няма нищо подобно, лака още блести като нов...
Коментиран от #7, #10, #27
17:19 23.06.2021
4 Цуци
Коментиран от #20
17:19 23.06.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Сатана
Коментиран от #8
17:23 23.06.2021
7 бояджия
До коментар #3 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
България има умерен климат. Я я закарй баварката в Севиля да видиш за 1 лято, какво ще стане с боицата. Сигурно тая антика я държиш постоянно в гараж и изкарваш веднъж на година за баня.Коментиран от #9, #19
17:24 23.06.2021
8 Киселяка
До коментар #6 от "Сатана":
Става и с кока-кола.17:25 23.06.2021
9 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
До коментар #7 от "бояджия":
Че кой е казал че баварката е в България?!17:26 23.06.2021
10 Пръц
До коментар #3 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
Подкрепям колегата за Баварците.Когато я измия комшиите ме карат да почерпя за новия автомобил.Черният металик и след 20+ години си е черен металик.Да завиваш кола с платнище е престъпление защото от вятъра се “жули”боята но едо пролетно—лятно лъскане и е ОК.Коментиран от #11
17:27 23.06.2021
11 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
До коментар #10 от "Пръц":
А така колега, обясни им!Моята е Е 39.
17:29 23.06.2021
12 qwerty
17:37 23.06.2021
13 Псориазис
Коментиран от #15
17:50 23.06.2021
14 Ако бяхме хора
17:54 23.06.2021
15 А може би
До коментар #13 от "Псориазис":
Точно твоята кола е боядисвана от някой голям мераклия в завода, и то не събота следобед!17:56 23.06.2021
16 Димов
19:51 23.06.2021
17 jullliann 72
20:05 23.06.2021
18 Лада Веста Крос
Коментиран от #21
21:42 23.06.2021
19 porek
До коментар #7 от "бояджия":
Значи в Севиля ако колата ти стой на вън, всяка година пребоядисваш таван и преден капак ли ?21:46 23.06.2021
20 селянин
До коментар #4 от "Цуци":
Аз у село имам гараж за четири коли, а в блока на апартамента двоен гараж.21:46 23.06.2021
21 Гост
До коментар #18 от "Лада Веста Крос":
Имал съм Опел внос от Италия и нямаше никаква ръжда.22:38 23.06.2021
22 Трифонов
До коментар #2 от "честен ционист":
След голямата градушка от юли 2014г. в центъра на София, немските коли често ги оправяха с вакуум - една по една всяка дупка, но почти без китосване и пребоядисване. А япоските и френските не ставаха. Отначало изглежда сякаш е излязла дупката, но след час виждаш, че пак е станала релефна... Щото им са много качествени ламарините на япоските коли. Я без тъпотии, щото не ядем доматите с колците. Тънки ламарини, стари технологии и мнооооого нискокачествена пластмаса... това представляват японските коли. А, да, забравих нелепият дизайн!Коментиран от #24
16:08 24.06.2021
23 Дино
07:55 25.06.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Съдията Дред
18:18 25.06.2021
26 Патилан
13:11 19.07.2021
27 Пияница
До коментар #3 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
Епа че блести като са кръпнали гнильочо и са я пръснали на ново целата15:00 19.07.2021