7 Юли, 2021 12:26 8 581 7

Ето го хиперкара на Peugeot

  • peugeot-
  • 9x8-
  • хиперкар
Ето го хиперкара на Peugeot - 1

Peugeot представи спортния прототип 9X8 за новия клас Le Mans Hypercar (LMH) от състезанията за издръжливост на FIA WEC. Параметрите на силовата централа на автомобила са строго регламентирани и вече са известни, така че сега производителят е обърнал внимание на дизайна и аеродинамиката - например колата няма обичайното задно крило. Новият състезателен автомобил на Peugeot е създаден съвместно от екипите на Peugeot Sport и Peugeot Design и ще се състезава в Световното първенство за издръжливост на FIA през 2022 година.

„Тъй като 9X8 е Peugeot, първоначалният дизайн, който следвахме, е голяма котка, която се готви за скок - стойката отразява леко наклонения напред кокпит“, отбелязва дизайнерът на Peugeot Матиас Хосан. Семейните черти на марката могат да се видят в дизайна на предната и задната оптика (лъвски нокти), интериора (i-Cockpit) и в избора на цветова схема - хипер автомобилът използва същата комбинация от цветове, като моделите на Peugeot Sport Engineering - селеново сиво с акценти на зелен криптонит.

Ето го хиперкара на Peugeot

Името на хипер автомобила е съставено от цифрата "9" - обозначава серията, запазена за спортните прототипи на Peugeot за дълги състезания; буквата X - символизира задвижване на четирите колела и хибриден силов тракт и неизменният атрибут на всички най-нови автомобили на марката - осем.

Авторите на автомобила обаче са особено горди не от идентичността на други продукти на марката, а от аеродинамичния дизайн, част от който беше отхвърлянето на крилото. „Липсата му е важна стъпка в иновациите,“ казва Жан-Марк Фино, директор на Stellantis Motorsport. „Постигнахме определена степен на аеродинамична ефективност, която елиминира тази част. Но не питайте как. Възнамеряваме да запазим тази тайна възможно най-дълго."

Ето го хиперкара на Peugeot

Peugeot 9X8 има предни и задни дифузьори, които осигуряват налягане при висока скорост, и три надлъжни „перки“, чиято цел е да стабилизират колата в завоите. Леко прекъсване на външните панели на кърмата, очевидно, действа като спойлер: въздушните течения, обгръщащи тялото, образуват зона с високо налягане пред него, допълнително увеличавайки налягането на задния мост към пътя.

Силовият тракт на 9X8 се нарича Peugeot Hydrid4 500kW. Състои се от монтиран отзад V6 2.6 битурбо двигател с мощност 680 конски сили, двигател-генератор с мощност 200 киловата (272 конски сили) и 900-волтова батерия, разработена от дъщерната компания Saft на Peugeot и Total. Върхова мощност - същите 680 конски сили, а по време на състезанието двигателят с вътрешно горене и електродвигателят могат да работят както заедно, така и поотделно.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алфа Сектант🐈

    23 14 Отговор
    Ох на батко котарачито. Дачия🦾Рено💯Пежо👌 Най-здравите и стилни коли, правени някога🏆🥇🏆

    Коментиран от #5

  • 2 Нормален

    25 6 Отговор
    Усещам, че ще има нов шампион в 24-те часа на Ле Ман

    Коментиран от #6

  • 3 Komapak

    20 1 Отговор
    Ако наистина са успели да махнат задното крило говорим за революция. Малко ме съмнява като се има в предвид, че по аеродинамкката работи цял свят. Да видим... Успех 😊
  • 4 Валентин

    17 3 Отговор
    Преди години спечелиха на Льо Ман с 908
  • 5 Японеца

    4 9 Отговор

    До коментар #1 от "Алфа Сектант🐈":

    Бягай да спиш!
  • 6 Татко ти

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "Нормален":

    Със сигурност ще има,стига им толкова на Тойота.
  • 7 Kevin

    7 2 Отговор
    Скоро научих от предаване по Дискавъри, че дизайнерът на първите модели BMW 5, BMW 7 и на Mercedes W108, W114, W115 е французинът Пол Брак.