През следващите пет години новите модели Lada ще получат нов 1.3-литров бензинов турбо двигател. Този агрегат е съвместна разработка на Daimler и Renault-Nissan и се монтира на модели на Mercedes, Renault и Dacia, а мощността му е 150 конски сили. Това заяви президентът на АвтоВАЗ Никола Море на изложението "Innoprom-2021"
„Този двигател е разработен съвместно с Daimler и има отлична мощност от 150 к.с. Той е много ефективен и идеален за нашите автомобили“, обясни топ мениджърът. Все още не е известно кои модели Lada ще бъдат оборудвани с новия двигател. От компанията отбелязват, че тези коли принадлежат към "по-скъпия сегмент".
Освен това АвтоВАЗ планира да създаде в бъдеще производството на хибридни автомобили, както и на електромобили. Според мениджъра това ще се случи след прехода на автомобилите Lada към нова платформа. Руската компания ще може да започне да произвежда "зелени" автомобили през 2027-2028 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мале Мале
11:45 08.07.2021
2 хъхъ
Коментиран от #46, #54
11:48 08.07.2021
3 1 и 3
Коментиран от #18, #22, #26, #45, #50
11:48 08.07.2021
4 Селоман
Коментиран от #62
11:49 08.07.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Асим Байрич
11:50 08.07.2021
7 А новия чушкопек
11:52 08.07.2021
8 Леле мале
Такава цигания рядко се среща ^^
Коментиран от #70
11:53 08.07.2021
9 Ганьо Ганьоо
Коментиран от #19
11:55 08.07.2021
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Миро
Коментиран от #14
11:57 08.07.2021
12 да бе
11:58 08.07.2021
13 Алексей
Коментиран от #57
11:59 08.07.2021
14 ЛамариненГлава
До коментар #11 от "Миро":
Много конструкция трябва за 150 к.с. - сигурно за 300 к.с. се слага 2 пъти повече ламарина ли ? )11:59 08.07.2021
15 Ицо
12:00 08.07.2021
16 Ккк
12:00 08.07.2021
17 Хубава реклама за Лада
12:03 08.07.2021
18 мечоклечо
До коментар #3 от "1 и 3":
Не мисля, че си прав. VW Polo Г40 е 1282 куб см. едновалов мотор с надув от 0,7 бара на компресора. Технология от преди 20+ години и прави 115 кс. на вала. Чисто 1.3, с подобрено пълнене и по-голямо надналягане (около 1 бар) спокойно прави 150 кс. на вала. Комбинирано с адекватна кутия и относително ниско тегло на целия автомобил, става мотор, който поне ще си издържи гаранцията.12:03 08.07.2021
19 Сокчо
До коментар #9 от "Ганьо Ганьоо":
На Ганьо износът му в сектор "автомобили и части" е почти три пъти по-голям от на могучая. Това без да броим софтуеъра за автомобили. С него нещата стават съвсем унизителни за най-голамата държава с света. То половината Лада е произведена в България ако не знаеш.Коментиран от #21
12:04 08.07.2021
20 Емилия
Коментиран от #27, #63
12:16 08.07.2021
21 То и АК-47 беше така
До коментар #19 от "Сокчо":
Все сме "най-добрите" като макетата.Та това ми е отговора..12:17 08.07.2021
22 333
До коментар #3 от "1 и 3":
Стария мотор на жената беше 78кс от 600 кубика. Разработен през 80-те, произведен през 90-те и сигурно беше на 300х километра. Виждал съм мотоциклет с що-годе същата литрова мощност на 750000км.115кс/л не е някаква умопомрачителна мощност, не знам защо ги пишете тия простотии.
12:18 08.07.2021
23 КОГААА
12:19 08.07.2021
24 pyle
12:21 08.07.2021
25 ЕДНОДНЕВКА
Коментиран от #52
12:22 08.07.2021
26 номад
До коментар #3 от "1 и 3":
какво е изпилен моторКоментиран от #28
12:26 08.07.2021
27 Centurion
До коментар #20 от "Емилия":
Правили са и 1.8 за 190Е и за първите С класи.Бензинови мотори.Но както и да е.Аз лично не бих купил кола с подобен мотор.Може пак да е 150кс но да е атмосферен и не по малко о 2.литра.,че и нагоре.Предпочитам двигател с голям ресурс който да докарва конете от литрова мощност.Коментиран от #31, #32
12:29 08.07.2021
28 куку руку ку
До коментар #26 от "номад":
Без никакъв запас от механична якост и съответно с малък ресурс. Ярък пример е дизелът на Субару, който късаше колянов вал на 70-80 хиляди км. Друг пример са двигателите на формула 1.12:34 08.07.2021
29 Пешо от блока
Коментиран от #34
12:46 08.07.2021
30 Чук
12:54 08.07.2021
31 Жгмъц
До коментар #27 от "Centurion":
И къде го тоя мотор моля????Коментиран от #42
12:55 08.07.2021
32 Стига ва
До коментар #27 от "Centurion":
И задължително с чугунен блок нали)???? Мечтател12:56 08.07.2021
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 ВикиЛексъсОсло
До коментар #29 от "Пешо от блока":
Има хидравлика и дигитален климатроник и ел.стъкла Лада Веста от 2016 г. - в Русия и Беларус се продава с 1.6 литровия атмосферен със 97 коня. В ЕС е спряна и Веста вече след Лада Нива-Ърбън - тъй като нямат мотор приел новият файнъл Евро 6д темп сертификат за 2021-2022-2023 г......а ще трябва да избързат и с хибридите... тъй като от есента на 2023 г. излиза Евро 7 и него ще го покриват само пълни хибриди и електрички. А за 2022 г. ако искат да си върнат продажбите в ЕС спешно трябва да почнат монтирането на 1.3 литровия турбо мотор нисаан-рено груп мотор на Веста.Коментиран от #38, #49
12:59 08.07.2021
35 Факт
Коментиран от #39, #41
13:41 08.07.2021
36 шопендар
13:44 08.07.2021
37 Fen
14:08 08.07.2021
38 Случаен
До коментар #34 от "ВикиЛексъсОсло":
1.6 двигателя, руския е 106 коня, японския който е само с вариатор е 114 коня, а има и два руски 1.8, на базата на 106 коньовия, те са 122 и 145. Няма 97 коня двигател14:19 08.07.2021
39 някой
До коментар #35 от "Факт":
1.6 битурбо дизел, да да, повярвах ти XDКоментиран от #43
14:20 08.07.2021
40 Jacques Yves Moineau
14:50 08.07.2021
41 Дори да е вярно
До коментар #35 от "Факт":
Не можеш да сравняваш служебен автомобил, който върти по стотици километри на ден и не изстива с личен автомобил, който дори не може да загрее през зимата откакто го запалиш докато стигнеш до крайната точка. Не е тайна, че студеният старт износва най-много двигателя. Един личен автомобил след десетина години ще е на 130 000 км и ще е много по-скапан от 2-3 годишен служебен автомобил на 330 000 км.Коментиран от #44
14:52 08.07.2021
42 Jacques Yves Moineau
До коментар #31 от "Жгмъц":
Skyline G на Мазда. 2.5 атмосферен бензин, 194 коня.14:53 08.07.2021
43 Ако искаш вярвай
До коментар #39 от "някой":
Няма да те убеждавам в нищо. Явно не си карал кола по нова от 25 г. западна.Коментиран от #47, #69
15:21 08.07.2021
44 Факт
До коментар #41 от "Дори да е вярно":
Аз ти казвам какви са фактите. И аз я паля всяка сутрин студена, защото стои на пътя. Личната може и гараж да има. На ден я гася и паля около 30 пъти. Изключвам старт-стоп системата всеки път, защото от 30 ще станат на 300. Сменяни са доста неща. Акумолатор, стартер,помпичка на педала на съединителя, но мотора е абсолютно здрав, тих и си върви перфектно. И се научете да преглътнете неща които са вярни, а не да носите от 9 дерета вода. Колегата по горе не вярва. Ако ще, то с тия промити анадолски мозъци за това сме все на опашката.Коментиран от #68
15:31 08.07.2021
45 Лауди фен
До коментар #3 от "1 и 3":
Тия с ладите са свикнали да чакат основен ремонт на 100к, така че …Коментиран от #48
15:36 08.07.2021
46 Иво
До коментар #2 от "хъхъ":
И в кой модел са споменатите от теб двигатели? А дали този модел е верно Мерцедес или нещо около, около?15:41 08.07.2021
47 някой
До коментар #43 от "Ако искаш вярвай":
Карам немска от 2008г. Не съществува бюджетен дизел с обем 1.6 и две турбини17:10 08.07.2021
48 Случаен
До коментар #45 от "Лауди фен":
200 хил по става. 100 хил може само ако си рукож*п и наливаш кофти масло. Вестите издържат и по 300 хил.17:11 08.07.2021
49 Случаен
До коментар #34 от "ВикиЛексъсОсло":
Няма да се връщат в ЕС. Разделиха си световните пазари. Лада ще е само в Русия. Политика на Рено-Нисан :/ . Че и Лада обединиха с Дачия. Няма как да ги продават в европа и да крадат продажби от Дачия. Че и платформите ще са им еднакви от 2025. Само двигателите се говори че ще са руски. Не е нито добре, нито зле. От една страна 0.9 тце е боклук, от друга тия руски двигатели са на базата на самаровия 1.3. То и затова не им се получава 1.8 да направят, а и мощността им е малка.17:14 08.07.2021
50 kkk
До коментар #3 от "1 и 3":
Добре дошъл си да ти покажа 12 таксита с баш тоя смотан 1,3л. и 150 коня- няма кола на по-малко от 140 000км. и си работят перфектно.Да обяснявам ли, че пробег на такси реално е минимум х2 за семейна кола? Да, моторите не подлежат изобщо на "основен ремонт", но спокойно си издържат по 250 000км. нормално каране.
Жокер: почвайте да свиквате с идеята, че скоро ще си купувате или нови коли от магазина, или ще ходите с автобуса- вече са единици двигателите които подлежат на ремонт
Коментиран от #51
19:04 08.07.2021
51 Порно
До коментар #50 от "kkk":
Кошмарно бъдеще рисуваш. С Пежо 308 съм изкарал до 320 000 км и не беше мръднал. А лада имаше двигател 1300 и беше 64 коня. Сега със 150 коня може 250 000 да не изкара.Коментиран от #64
20:56 08.07.2021
52 Пълни Глупости
До коментар #25 от "ЕДНОДНЕВКА":
Служебните коли 10 на брой са шкоди 1.3 три цилиндъра.И са по над 300хиляди. Карани само в Бг. Имаме само един случай на скъсана верига на маслена та помпа.22:59 08.07.2021
53 Бако
Коментиран от #60
23:48 08.07.2021
54 Ммм
До коментар #2 от "хъхъ":
И са от рено..01:03 09.07.2021
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Некой си
Няколко факта за прехваления мерцедес (малка буква):
1. Пикапът X-Classe - Nissan Navara до последното болтче.
2. Citan - Renault до последното болтче.
3. Двигателите на A и B-Classe - сбирщайн от Reanult, BMW, Ford.
Вие живеете в 80-те години още.
Да не говорим, че коментирате от държава, която произвежда... чушкопеци. А коментарите ви са, все едно сте CEO на VW или Тойота.
Коментиран от #58
08:56 09.07.2021
57 Хайл
До коментар #13 от "Алексей":
Защо,руснаците имат хубави горива и масла.това че ВЕЧЕ двигателите НЕ СЕ правят КАЧЕСТВЕНИ не значи че са лоши горивата.300 000 км са ОБИДНО МАЛКО ЗА КОЙТО И СЪВРЕМЕНЕН ДВИГАТЕЛ09:03 09.07.2021
58 Хайл
До коментар #56 от "Некой си":
Точно,дори някой спорят че щом пише мерцедес Е мерцедес-да,с емблема на мерцедес не се става такава кола...на времето крадяха мерника от капака и го слагаха на москвич ама не стана мерцедес09:07 09.07.2021
59 Аврам
09:43 09.07.2021
60 невярващи
До коментар #53 от "Бако":
Рено трафик е колата с би турбо 1,6. Опел виваро също имаме такъв. Едни и същи са. 2017 година. Смазваме ги от каране и най важното са служебни. Не лични. Нали знаеш как се кара служебна кола. Та те всички коли внос от Германия са по на над 300к километра. Не знам какво се учудвате09:53 09.07.2021
61 В е л и к и я
12:18 09.07.2021
62 Сигурно
До коментар #4 от "Селоман":
Това е обичайната гледка в твоето село, ама света на 2 часа полет от него е доста различен, такъв какъвто ти не можеш да осмислиш :)14:24 09.07.2021
63 жоро уудстока
До коментар #20 от "Емилия":
Не мога да коментирам как са в леглото Рита Ора и Андж.Джоли,защото не съм ги пробвал.Собственик на"Бенц"едва ли ще го критикува,а тука се празнят непритежаващи такава кола!Със сина имаме нова А-КЛАСА 1,6,122коня и"цедка"1,8,184 коня оригинални германци.Чули-недочули за сделката с"Рено"си чешете пръстчетата...Първо пробвайте,после комент...16:17 09.07.2021
64 kkk
До коментар #51 от "Порно":
Кошмарно или не- това е бъдещето. Всички мотори които се разработват сега са "еднодневки"- буквално караш докато му падне компресията и го изхвърляш, при тях "основен ремонт" не е предвиден и просто е невъзможно да се направи. Бонус- серв. интервал масово е 30 000км. което е убийствено за всеки мотор. Турбина, дюзи, помпи- всичко е с предвиден срок на живот около 300 000км. максимум. Да изкара гаранцията от 6-7г. и 200 000км. е важно, после на никой не му пука.Забравете вече за 10-годишна кола 3-та употреба от където и да е- или 3-5 годишна до 50 000км. (на теория съществуват такива), или нова на лизинг/духинг от дилъра. Много скоро кола над 5 години и 60-70 000км. ще е почти непродаваема- свиквайте...
Коментиран от #75
19:55 09.07.2021
65 Сетих се
Коментиран от #66
22:57 09.07.2021
66 kkk
До коментар #65 от "Сетих се":
А аз се сещам, че ние НЕ ПРОИЗВЕЖДАМЕ автомобили07:45 10.07.2021
67 висок
11:24 10.07.2021
68 Истината
До коментар #44 от "Факт":
Анадолските мозъци произвеждат почти всичко!02:54 12.07.2021
69 Тритурбо
До коментар #43 от "Ако искаш вярвай":
И коя марка е тази кола ве пич? Бла...блааа...16:32 14.07.2021
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Ал Тъпоне
10:58 23.09.2021
72 Аз пък
21:41 22.12.2021
73 Румбата
15:59 30.12.2021
74 ивелин
18:03 04.01.2022
75 emu
До коментар #64 от "kkk":
Много правилно защото имах мерседес ЕИРО-4 произведен на 27-11- 2008 година КОД. на двигателя ОМ-6469861705235 .Въпреки съм го поддържал всичко на време съм сменял на 230.000( двестатридесет) хил. км. двигателят заклини.( на 350-400 метра лек шум докато спря -с 90 км се движех-" изтрака" без даже да светне лампичката на маслото. ( това стана в чужбина) Извиках пътна помощ закарах го в сервиза беше младо момче и го попитах "Как може така бърза да заклини двигателят " ? Погледна мен и погледна отстрани нямаше никой отстрани и ме попита "на колко км е колата " казах му 230.000 хил. Той ми каза " 70.000 хил.км считай " гратис" те рядко изкарват толкова обикновено най-много 120.000-160.000 хиляди" Гледах го като ударен " мокър" парцал не можех да повярвам.18:25 04.01.2022