Букурещ, Румъния. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
След като ви разказахме впечатленията си от нискобюджетното Renault Express Van, сега е време да обърнем внимание и на Renault Kangoo. Този автомобил също е част от лекотоварната гама на марката, наречена Renault PRO+, но се нарежда в своеобразния ѝ "премиум" сегмент. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Второто лекотоварно предложение на Режията вече е изцяло ново и позиционирано доста по-високо от Express Van. Външният вид на автомобила е доста модерен и стилен, което създава усещане за лек автомобил, а не за лекотоварна "баничарка". Хромирани елементи, фирмено разпознаваеми светлини и псевдоподкартерна защита, правят новото Kangoo да прилича повече на кросоувър, отколкото на многофункционален ван.
Интериор
И ако отвън Kangoo прилича на кросоувър, то салонът е практичен и наподобява този на минивановете. Много жабки, висока позиция на водача и огромна остъклена площ са фактори, които значително подобрят комфорта на пътуване. Това, което отличава Kangoo Van от Express е изключително богатото оборудване, особено при високите нива на екипировка. Тук седалките са значително по-удобни, а разстоянието за краката и на водача, и на пасажера - оптимално.
Най-интересна обаче е товарната част на новото лекотоварно Kangoo. По-конкретно става дума за страничната врата към товарното отделение, наречена Open Sesame by Renault. При нея е премахната В-колонката от дясно, което дава възможност за изключително голям товарен отвор с ширина 1446 мм. Предната пасажерска врата пък се отваря до 90 градуса, като така през товарната странична врата могат да се вкарат доста дълги предмети.
За да може да се увеличи дължината на товарното пространство, преградата зад водача и пасажера е модулна и с няколко елементарни движения пасажерската седалка потъва в пода, а част от преградата се завърта под прав ъгъл едновременно отваряйки товарно пространство до предното стъкло и защитавайки водача от предметите до него. Това е едно изключително хитро и функционално решение, което извежда новото Kangoo с една крачка напред пред преките конкуренти.
Двигатели и ходови характеристики
Новото Kangoo Van има избор от дизелови и бензинови агрегати - 1.3-литров турбобензинов мотор (100 и 130 к.с.) и 1.5-литров турбодизелов двигател (75, 95 и 115 к.с.). Тези агрегати работят съвместно с шестстепенна механична трансмисия или със седемстепенна автоматична EDC скоростна кутия с два съединителя. Автоматикът не се предлага за базовите мотори с най-ниска мощност - 100 к.с. при бензиновите и 75 к.с. - при дизеловите.
Тестовият автомобил бе оборудван с култовият 1.5-литров дизел на марката, за който сме говорили много, при това все хубави неща. И тук този агрегат не направи изключение. Много икономичен, с предостатъчен въртящ момент, дизелът не усещаше товарът от 280 килограма, който беше умишлено вкаран отзад. Возията е мека, клиренсът е висок, но въпреки това кренът в завоите е минимален.
С други думи французите са дали най-доброто от себе си при оформлението и настройките на новото Kangoo. Все още няма цени за България, като моделът ще бъде лансиран на нашия пазар през септември. За по-бюджетното изпълнение Express цените вече са известни и са на сайта на марката. Те са малко по-високи от тези на досегашния бестселър Docker, а впечатленията ни за него, можете да видите ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Крум
10:49 16.07.2021
2 Марио
10:50 16.07.2021
3 Бат Арни
Коментиран от #6
10:54 16.07.2021
4 барабус
Карам от над 20години коли на ПСА и почти никакви оплаквания нямам.Наскоро си купих американски джип с мотор и кутия на мерцедес-е няма такъв чуплив боклук!Радвам се ,че се отървах навреме от него и пак си карам френските бангии.
11:03 16.07.2021
5 един от многото
11:04 16.07.2021
6 ABCD
До коментар #3 от "Бат Арни":
Дано да си прав,че аз карам двигател 115 к.с бензин 1,6 куб. на Дачия Дъстър и нищо не става от него. Много е слаб. На АМ Тракия в посока Бургас му пада скоростта на места и вдига разхода до към 15 на стоКоментиран от #11, #24
11:08 16.07.2021
7 сектант
11:22 16.07.2021
8 Леле
Коментиран от #10
11:26 16.07.2021
9 Механик
11:34 16.07.2021
10 Механик
До коментар #8 от "Леле":
Сигурно си млад разбирач и едва ли знаеш, че някога имаше автомобили, на които скоростният лос седеше на кормилната колонка?! И само факта, че такъв лост изисква по-сложна механика (лосотова система) чрез която да доведе преместването до избирача на скоростната кутия, премести скоростният лост долу, между седалките.Сегашните автомобили с предно предаване и система от гъвкави кабели (на български "жила") позволява тоя лост да бъде сложен на почти всяко място. А и това разположение на превключвателя не е най-неудобното. Дори изобщо не е неудобно. А на добрият водач не му пречи къде е тоя лост, за разлика от лошия, на който му пречи вълната.
Коментиран от #12
11:40 16.07.2021
11 Бат Арни
До коментар #6 от "ABCD":
За бензиновите им не мога да кажа нищо, нямал съм допир. Преди клиото имах голф, купих го нов от магазина, 1.6 бензин, повече никога няма да купя такъв. Колко масло изгори сигурно Приста Ойл в Плевен не са произвели толкова. За дизела на реното гарантирам, супер мотор аз се родих с това клио, да, не е като голф-а в пътно поведение и обезшумяване, но няма пълно щастие никаде.Коментиран от #29
11:47 16.07.2021
12 Stoich
До коментар #10 от "Механик":
Абсолютно си прав! Карах навремето L-300 4x4, където и двата лоста /ск. кутия и раздатка/ бяха с "жила" и нямах никакви проблеми.Коментиран от #16
11:49 16.07.2021
13 А бе
Коментиран от #14, #25
12:30 16.07.2021
14 Stoich
До коментар #13 от "А бе":
И не само това. По-грозно и по-трошливо.12:37 16.07.2021
15 прррц
12:42 16.07.2021
16 hahah
До коментар #12 от "Stoich":
И двамата си личи колко нови автомобила сте имали. половината мерцедеси лоста за скоростите е на кормилната конзола.Коментиран от #18
12:45 16.07.2021
17 рено ентусиаст🇫🇷🐓
12:58 16.07.2021
18 Stoich
До коментар #16 от "hahah":
Имал съм нови антомобили, когато произвежсаха такива, а не рехави паркетници, като тия Мерцедеси дето ги споменаваш. Повечето дизели са с двигатели на Рено, с изключение на недоразумението V6. Ама добре че още го има и се чупи, че ще умрем от глад сервизите.Коментиран от #22, #23
14:20 16.07.2021
19 Рено трафик
А пък да не говорим новата им гордост 2.0dci по-добре да не сменяш масло няма смисъл то така ли иначе си го пие,но няма проблем и то е в рамките на нормата!
Коментиран от #26
14:33 16.07.2021
20 Забрана за рено!
Коментиран от #27
14:39 16.07.2021
21 Уестия
16:19 16.07.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Какво означава
До коментар #6 от "ABCD":
му пада скоростта? от колко на колко пада и ако е на баирите е нормално,макар,че аз има други наблюдения върху Дъстерите,че съвсем спокойно поддържат и над разрешената за магистрала скорост. Що се отнася до разхода аз също карам модел на Режията Рено с 4х4 и моментния разход понякога надминава 26 л,но това е нормално,ако при теб показва 15 л можеш само да се радваш. Средния ми е между 5,6 и 6,1 в зависимост от тежестта и настроението,но в чужбина пада на 5,3 до 5,5. На Дъстър тези показатели трябва да са още по-ниски. Карал съм Меган 3 с такъв двигател и съм падал до 4,5 среден,на Дачията го сложи с 1л нагоре.18:06 16.07.2021
25 То това е в
До коментар #13 от "А бе":
основата на всичко. И аз предпочитам Порше,но карам чисто нов СУВ но не на предпочитаната марка,въпреки че ми е любима.18:08 16.07.2021
26 Я какъв
До коментар #19 от "Рено трафик":
експерт се извъди,нещо в сервизите и собствениците не говорят за такива неща. Кисело ли ти е,а?18:12 16.07.2021
27 Да бързо
До коментар #20 от "Забрана за рено!":
си се разделил защото си осъзнал,че дори и Рено не можеш да поддържаш.Не ми казвай,че си сменил за 1 година всичко,защото карам поредно ново Рено от магазин и не 1 а повече от 5 години не съм имал ядове освен обслужване което си е резон.18:15 16.07.2021
28 Владо
Коментиран от #30
19:25 16.07.2021
29 Бат Слай
До коментар #11 от "Бат Арни":
Аз пък имам опит с 1.5 дизел 75к, както и Голф 1.6 бензин. Голфа е без проблем и ще си го карам още, а клиото е на 4 години и 65000 км, мотора е доста еластичен, като смесен разход до тук 5.4, но скоростната кутия ми къса нервите, а тия от Омникар срещу Икея нещат да я сменят, защото цитирам - "новите са си рециклирани стари и са същия буклук". Затова ще го сменям скоро, ама да видим с какво...21:35 16.07.2021
30 Kiro
До коментар #28 от "Владо":
Баничарка със задно нова няма11:44 17.07.2021
31 Патил
12:29 17.07.2021