По-възрастните водачи на моторни превозни средства добре си спомнят времената, когато за нов автомобил се чакаше с години. Сега, предвид липсата на чипове, коронавирусната пандемия и популярността на новия Chevrolet Corvette Z06, в САЩ се получава нещо подобно.
Всеки, който желае екземпляр от наточения Z06 трябва да внесе депозит в размер на 1000 щатски долара и да чака... поне три години. Ще припомним, че наскоро към базовия Corvette Stingray наскоро се присъедини и наточен вариант с индекс Z06, който бързо стана невероятно популярен.
Служител в един от най-големите дилъри на Chevrolet в Съединените щати разказа, че техният екип по продажбите вече приема гаранция от 1000 долара за новия Z06 и за броени дни е успял да съберат 1087 предварителни поръчки. Като се вземе предвид квотата, това означава, че времето за изчакване на новия Corvette вече е надхвърлило три години.
Участниците в MidEngineCorvetteForum отбелязват, че клиентите понякога променят решението си и си връщат депозитите, така че времето за изчакване може да бъде намалено. Това обаче е по-малко вероятно, защото интересът е огромен. Търговецът на Corvette в Атлантик Сити, Ню Джърси, помоли клиентите си да спрат да се обаждат за Z06, тъй като отделът по продажбите вече не е в състояние да обработва заявки за предварителна поръчка на наточен Corvette.
Ако всичко върви по план, производството на Z06 трябва да започне през лятото на 2022 г., но непредвидимата ситуация с недостига на микроелектроника и ограниченията поради пандемията на коронавирус лесно могат да направят неприятни корекции в сроковете.
Суперавтомобилът със средноразположен двигател от осмо поколение в модификацията Z06 разполага с 5.5-литров атмосферен V8 двигател с мощност 670 конски сили, заимстван от състезателния Corvette C8.R. Наточената версия ускорява до 60 мили (97 километра) в час за 2.6 секунди, с 0.3 секунди по-бързо от обикновения Corvette Stingray.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 помнещ
Коментиран от #42, #45
10:19 01.11.2021
2 Smooth Jazz
10:22 01.11.2021
3 При соца даваха картонени коли от ГДР
10:22 01.11.2021
4 Пилот на Ферари
Коментиран от #6, #8
10:44 01.11.2021
5 Перо
10:48 01.11.2021
6 мамин лъжльо
До коментар #4 от "Пилот на Ферари":
Колко са се продавали ,колко ?! Голям си шегобиец (и със сигурност не познаваш действителността преди 1989 год.) ,ако се вярва на твоята "статистика" - всеки пълнолетен човек в България е имал по няколко коли . Всъщност ,най голямо количество автомобили са продадени през 1980 г. - над 88 000 бр. ,но това наистина е само за тази година ,нормалната бройка продадени автомобили за година е между 30 и 35 000 бр. (официална статистика).Коментиран от #9, #12, #15
11:03 01.11.2021
7 Komapak
11:06 01.11.2021
8 дедко
До коментар #4 от "Пилот на Ферари":
Не си в час ,моето момче. Имаше тотален недостиг на МПС ,чакаше се с десетилетия за по нормална /доколкото сделано в СССР е нормална) кола ,а един път снабдил се с кола човек ,знаеше че му е за цял живот и я пазеше ,като зеницата на очите си.Коментиран от #13, #14
11:08 01.11.2021
9 ТАТИН ЛЮЛЮ
До коментар #6 от "мамин лъжльо":
АМА ТОВА ПРЕДИ 1989 АВТОМОБИЛИ ЛИ БЯХА,А 🙇🙇🙇🙇 „А СМОМНЯТЕ ЛИ СИ ГОСПОЖО”...СОЛНИ ПАЗАР ....СОЦ.АУТО ШОП😂😂😂😂МОТОТЕХНИКА ВЛИЗАШ 👨ИЗЛИЗАШ👴ДА ЖИВЕЕ КОРЕКОМ И ЛАДА 1500 S 👋😂👋😂11:13 01.11.2021
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Пилот на Ферари
До коментар #6 от "мамин лъжльо":
Виж данните на Мототехника .През 1980 година в България са продадени 88 210 нови частни леки автомобила . Говорим за "частни " , и около28 000 за служебни .
Цените съответно са :
Волга ГАЗ-24 – 9200 лв.
Polski Fiat 125P – 8700 лв.
Лада ВАЗ 2106 – 8200 лв.
Лада ВАЗ 2103 – 7600 лв.
Лада ВАЗ 21011 – 6600 лв.
Лада ВАЗ 2102 – 6500 лв.
Skoda 120L – 6400 лв.
Лада ВАЗ 2101 – 6100 лв.
Skoda 105L – 6000 лв.
ИЖ-2125 – 6000 лв.
Москвич 2140 – 5700 лв.
Москвич 2138 – 5000 лв.
ЗАЗ 968А – 3900 лв.
Коментиран от #16
11:28 01.11.2021
13 Пилот на Ферари
До коментар #8 от "дедко":
Има тотален недостиг защото тогава започва ерата на автомобилите. Няма как пазара да се наводни за три дена !Ерата „Мототехника”
През 1964 г. е създадено ДТП (държавно търговско предприятие) “Мототехника”, което за следващия точно четвърт век остава единственият роден монополист в търговията с нови автомобили за частни лица (срещу левове). Асортиментът от предлагани леки коли през втората половина на 60-те години не крие особени изненади. На всеки 7-8 години на мястото на старите модели “Москвич”, “Жигули”, Trabant, Wartburg, Polski Fiat и Skoda идват техните по-съвременни версии, което в общи линии оформя лицето на българския автомобилен пазар до края на социалистическата епоха.
11:30 01.11.2021
14 Пилот на Ферари
До коментар #8 от "дедко":
В края на 1965 г. у нас пристигат първите 100 броя от новия “Москвич” 408, чийто монтаж стартира в България година по-късно и с един замах “изстрелва” нашата страна в елитното общество на световните автомобилни производители (макар че те никога не научават за това). Тогава цената на модела е 3900 лева, като за сравнение продаваните по същото време разновидности на Wartburg например струват между 3850 и 4100 лева (нека припомним, че след паричната реформа от 1962 г. цените на същите две марки не надхвърлят 2600 лв.).11:31 01.11.2021
15 Пилот на Ферари
До коментар #6 от "мамин лъжльо":
2020 г.: Едва 27 428 продажби на нови автомобила ???!!! Включително служебните !Обаче при старите дараци , всеки влачи от където му падне.
11:35 01.11.2021
16 като си почнал
До коментар #12 от "Пилот на Ферари":
Пич , ама напиши и че през 80-те стартовата заплата беше 90 лв. ,а за вишист 120 лв.Коментиран от #17
11:44 01.11.2021
17 Пилот на Ферари
До коментар #16 от "като си почнал":
Средномесечна работна заплата :1980 година - 182,50 лева
1981 - 191,58 лева
1982 - 196,92 лева
1983 - 199,42 лева
1984 - 207,33 лева
1985 - 213,67 лева
1986 - 224,75 лева
1987 - 234,33лева
1988 - 252,88 лева
1989 - 274,33 лева
И това е без премиите и уравненията.
Коментиран от #18, #19
11:53 01.11.2021
18 благодарен
До коментар #17 от "Пилот на Ферари":
Мдаа ,средна заплата през 1982 г. - 182 лв. и 50 ст. (по твои данни) ,цена на нова Волга - 9200 лв. ,което ще рече ,че за да си купя Волга трябва да бачкам ... 51 месеца (без да харча нито стотинка за нещо друго). Благодаря.Коментиран от #20
12:03 01.11.2021
19 Komapak
До коментар #17 от "Пилот на Ферари":
Имаше един вестник "вечерни новини" Там имаше обяви от типа на: продавам полски фиат на части в движение... 😂😂😂12:11 01.11.2021
20 Пилот на Ферари
До коментар #18 от "благодарен":
А сега колко месеца ще работиш за тоя Корвет ?Коментиран от #21, #23, #44
12:31 01.11.2021
21 Komapak
До коментар #20 от "Пилот на Ферари":
Пропускаш нещо много важно. Докато американски автомобил можеш да си позволиш то европейски в същия клас не можеш защото струва два пъти по-скъпо.Коментиран от #22
12:43 01.11.2021
22 Пилот на Ферари
До коментар #21 от "Komapak":
Средностатистическия Българин нищо не може да си позволи освен стара каруца. До там ди докараха за 30 години демокрация.В началото на демокрацията един западен политик се изказа по ташата телевизия . Думите му буквално бяха :
"Вие Българите сте богати хора . Ремонтирате си автомобилите само с нови части "!!!
Сега ги ремонтираме от автоморгите !
Коментиран от #25
12:47 01.11.2021
23 зачуден
До коментар #20 от "Пилот на Ферари":
Ама ти ,сериозно ли сравняваш Волгата с новият Корвет???Коментиран от #24
12:52 01.11.2021
24 Пилот на Ферари
До коментар #23 от "зачуден":
Преди 40 години Волга си беше един доста добър автомобил . Не съди от сегашна гледна точка.А и говорим за заплати и покупателна способност.
12:58 01.11.2021
25 Komapak
До коментар #22 от "Пилот на Ферари":
Винаги има начин. И средностатистически ми звучи точно като средостъкмистически. Който иска може да намери начин. Дали с ръцете, дали с ума си. Докато при комунизма имаше някакъв указ 56 и дотам. Тогава и да знаеш и да можеш пак не ти разрешаваха или те натискаха да имаш това за което мечтаеш. Иначе Корвет са повечето в жълт цвят, нещо което въобще не ми харесва.Коментиран от #26
13:00 01.11.2021
26 Пилот на Ферари
До коментар #25 от "Komapak":
При Социализма във всяка селска къща имаше крави , кози , овце , прасета , патици , кокошки , пуйки ......Сега няма сутрин един петел да изпее. Ликвидираха всичко . Как тогава можеше , а сега не ?
При социализма по указа хората гледаха животни за продан , лук , чесън , подправки , копринени буби , бамя , корнишони ......
Сега всичко го внасяме .
Даже традиционните боб и леща .
Познавам хора които си построиха нови къщи с три партиди прасета.
Сега няма какво да произведеш , нито къде да го продадеш.
А тогава държавата гарантираше изкупуването.
Коментиран от #27
13:05 01.11.2021
27 Komapak
До коментар #26 от "Пилот на Ферари":
Селското ни стопанство винаги е било неефективно и трудоемко. Има си начини за механизация и не е до лично стопанство от един декар. В момента произвеждаме какво ли не, но производителите които познавам не искат да афишират дейността си. Миналата седмица беше сключен договор за зарядни станции за Англия на стойност над 20млн. паунда. Отделно произвеждаме милиони датчици за почти всички немски автомобили. Частния бизнес винаги ще намери празната ниша докато държавата е лош стопанин и предприемач. Живях и тогава и сега. С една малко изключение. Абсолютно винаги съм бил много добре заплатен. Дори не искам да си спомням какво беше. Че в момента не е това което трябва да бъде е съвсем отделен въпрос. И пак подчертавам дебело. Сега ако искаш много, можеш. Преди и да искаш и да не искаш не можеш. Не бих се върнал обратно преди 89г. за нищо на света.Коментиран от #28, #29
13:26 01.11.2021
28 Пилот на Ферари
До коментар #27 от "Komapak":
Хората произвеждат цели автомобили - ние датчици !Чехия , Полша , Румъния , Словакия , Сърбия , Словения , Хърватия ....
Да не говорим че в Русия се произвеждат към 60-70 модела от различни марки.
Коментиран от #31
13:34 01.11.2021
29 Пилот на Ферари
До коментар #27 от "Komapak":
Селското ни стопанство си беше много ефективно . Всеки четвърти домат в Европа беше Български.Защо се отказаха животновъдите ? Изкупуват ги на живо тегло по цени от преди 20 години!
Освет това на магазина да си виждал родно телешко ? Пишат предимно говеждо - от стари крави.
Телетата ги изнасят за Албания ????
Сега сеят само царевица , слънчоглед и пшеница. И въпреки че тая година има рекордни добиви и свръх производство , въпреки че ги спонсорираме - цените двойни . Защото на международните борси било така ????
Прибират реколтата и директно на корабите !
А при нас на магазините - цените нагоре !
13:39 01.11.2021
30 Котараков
Коментиран от #32, #33
13:46 01.11.2021
31 Komapak
До коментар #28 от "Пилот на Ферари":
Да. В нормални времена естествено ще са по-добре. В момента тайванците прецакаха света с чипове и Словакия и Чехия са в криза защото над 60% от икономиката им е пряко зависима от автомобилите. Сърбия не ми я хвали че май никога не си минавал във вътрешността на страната. Примерно Войводина. Словения не съм чул да сглобява автомобили. Не си прав изобщо, че нищо не произвеждаме. Има икономически бум в Шумен, но никой не обръща внимание на факта. Масово недостига качествен персонал поради простия факт че сме много близо до Европа и всеки който може отдавна е там. Друг е въпроса дали за постоянно или временно.Коментиран от #34, #35, #36
13:47 01.11.2021
32 Komapak
До коментар #30 от "Котараков":
Уточнявам 1984г се купуваше лада след 12г чакане.14:04 01.11.2021
33 Пилот на Ферари
До коментар #30 от "Котараков":
Колко години чака за мобилен телефон след като се появиха ? Въпреки че няма място за сравнение , но пак отне 10 години до наводняването на пазара у нас.14:05 01.11.2021
34 Пилот на Ферари
До коментар #31 от "Komapak":
Всеки който се връща от Европа през Сърбия , казва че пътищата са много по добри от нашите. От нашата граница почва пущинака. Например пътя през Дунав мост две .Коментиран от #38
14:09 01.11.2021
35 Пилот на Ферари
До коментар #31 от "Komapak":
Как може да не си чувал за електромобилите от Хърватия ? Нали си падахте по електричките ?Топ електромобилът от Хърватия
1200 конски сили, ускорение от 0 до 100 километра за 2, 9 секунди. Електромобилите на хърватския производител Римац са сред най-бързите в света.
Xъpвaтcĸият cтapтъп зa eлeĸтpичecĸи cyпepaвтoмoбили Rіmас пoeмa yпpaвлeниeтo нa пpeмиyм бpaндa нa Vоlkѕwаgеn Grоuр Вugаttі. Бaлĸaнcĸaтa ĸoмпaниятa вeчe пpитeжaвa ĸoнтpoлeн дял oт 55% в нoвaтa ĸoмпaния Вugаttі-Rіmас.
Коментиран от #37
14:13 01.11.2021
36 Пилот на Ферари
До коментар #31 от "Komapak":
И какъв икономически бум има в Шумен ? Няколко Турски фирми които наемат предимно турскоговорящи !Най големия турски инвеститор в града - "Алкомет", чийто мажоритарен собственик е Фикрет Индже. Той стои лично зад привличането на няколко нови фирми от южната ни съседка.
Турската "Камбро Озей БГ", която произвежда ламинирани табли , производителят на машини за пластмасови изделия "Аккая ЕПС ЕПП БГ" и "ЕНПАЙ трансформър компонентс България", която прави изолационни материали за електротехническата промишленост.
14:22 01.11.2021
37 Komapak
До коментар #35 от "Пилот на Ферари":
Къде в поста ми видя да се споменава Хърватска?! Само леко кривни от магистралата в Сърия и ще разбереш какво ти говоря. Бил съм на път наполовина асфалтиран нашоловина макадам! Май за Лавена не си чувал. Фикосота. Да не говорим за множеството други. От 3г не съм бил там, но има и още много. Много обичам от ъакива като теб за които българския предприемач го няма. Обиждаш мен и много други работодатели.Коментиран от #39
14:59 01.11.2021
38 Komapak
До коментар #34 от "Пилот на Ферари":
Минавам рез Сърбия около 4 пъти годишно. За голямо предпочитане е въобще да не спираш или да си пускаш телефона. В едно селско магазинче на един колега му взеха 4евро за една бира. Абе..... Само да ми паднат в България да видиш какво дране ги чака тия!Коментиран от #40, #41
15:02 01.11.2021
39 Пилот на Ферари
До коментар #37 от "Komapak":
А ти явно не си минавал през Северна България ? Май Сърбия ще ти си види мед и масло. Да не говорим за селата в Балкана.Коментиран от #43
15:12 01.11.2021
40 Пилот на Ферари
До коментар #38 от "Komapak":
В Сърбия ти взели 4 € за бира ? А в България 2€ за кафе по ли е добре ?15:14 01.11.2021
41 Пилот на Ферари
До коментар #38 от "Komapak":
Комшията минава 4 пъти в месеца през Сърбия. Мнението му е корено различно от твоето.15:15 01.11.2021
42 Глупости
До коментар #1 от "помнещ":
За Трабант не се чакаше. Купуваше се без ред! Както и за Полски Фиат 125П и Запорожец. Лично си купих без ред ЗАЗ 968 81-ва година15:18 01.11.2021
43 Komapak
До коментар #39 от "Пилот на Ферари":
Минавал съм по два пътя които дори ги няма на картата в България и пак е по-добре от вътрешните пътища на Сърбия. Лично проверено.15:30 01.11.2021
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 onq s konq
До коментар #1 от "помнещ":
Чакай, чакай, след още година две само ще си мечтаете "колко хубаво беше при соца". Тази година тока поскъпна 500%, следват горивата и от там догодина всички цени +500%, а заплатите +5%, с парите които имате в банките ще може да си купите само по едно руло тоалетна хартия. Тогава ще ви питам как беше при "соца".:-D:-D:-D:-D:-D
Коментиран от #46
12:49 03.11.2021
46 мдааааа
До коментар #45 от "onq s konq":
Ама те тези чудесии ни ги докараха на главата все отбор наследствени социалисти, синове и дъщери на татковците и майките си. Комунизмът си отива? Бил си отишъл а??14:10 03.11.2021