6 Декември, 2021 14:52 3 044 44

Пикапът на Tesla ще бъде с четири електромотора

  • tesla-
  • cybertruck-
  • hummer-
  • мъск

Мъск потвърди някои слухове за Cybertruck

Пикапът на Tesla ще бъде с четири електромотора - 1

Две години след представянето на електрическия пикап Tesla Cybertruck, Мъск потвърди важна информация, засягаща задвижването на ръбатото возило. Разбира се, това бе направено чрез профила на милиардера в Twitter като отговор на въпроси свързани с пикапа и някои от неговите преки съперници.

Пикапът на Tesla ще бъде с четири електромотора

Той потвърди появили се по-рано слухове, че серийната версия на Cybertruck ще разчита на четири електромотора, по един на всяко колело. Освен това, пикапът ще притежава и завиващи задни гуми и подобно на Hummer EV ще може да се движи „рачешки“ по диагонал.

Припомняме, че преди две години Tesla Cybertruck бе представена с опции за един, два или три електромотора, които се предлагаха до месец октомври тази година, когато формата за поръчки на пикапа изчезна от сайта на марката.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сегрегатор

    8 9 Отговор
    Ако един от моторите спре, ще върви на една страна?

    Коментиран от #3, #5, #17

  • 2 Този

    9 8 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Публикувано във факти.бг:
    които се предлагаха до месец октомври тази година, когато формата за поръчки на пикапа изчезна от сайта на марката - А стоте долара за поръчката от хорицата къде са госин Муси???

    Коментиран от #4, #7

  • 3 Ал Тъпоне

    8 8 Отговор

    До коментар #1 от "Сегрегатор":

    Като свърши тока в батерията и с 40 мотора да е все тая!
  • 4 гост

    8 8 Отговор

    До коментар #2 от "Този":

    Поръчките са спрени временно , защото надхвърлиха 1,5 МИЛИОНА , което е поне 3 години пълния производствен капацитет !! Досега подадените си важат , а на черно се продават за от 1000 до 5 000 долара , в зависимост от поръчаната модификация и номера на поръчката , тия за отменения едномоторен вариант и без това бяха под 5 % от всичките , сега ще важат за следващия вариант с два мотора и 4х4 !

    Коментиран от #9, #19, #21

  • 5 гост

    9 8 Отговор

    До коментар #1 от "Сегрегатор":

    Точно обратното , и 3 мотора да спрат , което е невъзможно , пак ще продължи да се движи направо с управлението на 4 колела !! И ще има "танково" завъртане на място , с което толкова се хвалеха Ривиан !

    Коментиран от #8, #20

  • 6 Грозно....

    7 7 Отговор
    Печели 1-ва награда.

    Коментиран от #26

  • 7 Шматарок

    5 5 Отговор

    До коментар #2 от "Този":

    Ти да не си мислиш, че са спрели поръчките защото няма търсене и са се отказали да произвеждат модела?
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 DrivingPleasure

    10 7 Отговор
    Ми то за тая каруца само слухове ще има... и депозити за балами
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Грета Тунберг

    8 5 Отговор
    Петият електромотор е под шофьорската седалка.

    Коментиран от #23

  • 13 ЩЕ ЩЕ ЩЕ......

    10 5 Отговор
    Кооооолко години ще щеката за тая консервна кутия....
  • 14 САТЪРА НА ХАНА

    5 5 Отговор
    ПИКАП ЗА МЕТРОСЕКСУАЛНИ .......
    ПИКАП ЛИ Е КОЛА , НА КОЯТО НЕ МОЖЕШ ДА НАТОВАРИШ 40 БАЛИ СЕНО ?
    .......
    ГЛЕДА НЯКОЛКО АМЕРИКАНСКИ ЮТУБ КАНАЛИ ЗА МЛАДИ ФЕРЕМЕРИ .... ИМАТ ПИКАПИ ЗА РАБОТА ... И ПРЕД КЪЩАТА ПИКАПИ ДА ОТИДАТ ДА СЕ ИЗГЪЗАРЯТ ПРЕД МОЛА :))
  • 15 дада

    7 4 Отговор
    това нещо кога ще отговори на европейските изисквания за безопасност да пази пешеходците.

    Коментиран от #16

  • 16 Това е камион

    5 6 Отговор

    До коментар #15 от "дада":

    Отговаря на други стандарти.
  • 17 Войникът-Охрана

    4 5 Отговор

    До коментар #1 от "Сегрегатор":

    Ха ха ха! Мани ти ,че ще климбуца на една страна ,ами кой знае колко ток му трябва за да задвижи тези 4 електромотора -цяла АЕЦ да закачи за него,а пък и тези огромни батерий след експлоатацията си колко ще замърсят природата ни! Ама ЕКО е на мода и май и на далавера !
  • 18 Гост

    3 1 Отговор
    И отново само на картинка.
  • 19 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Какво е продадено на черно? Ред за нещо, което не съществува. Продават илюзии за да въртят пари в балона. Доларът преди две години струваше повече от доларът днес. Тоя им обра парите, завъртя ги през пералнята с акции за надежди и сега е още по-богат. Защо? Защото балъците няма да свършат.
  • 20 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Как един електромотор ще е свързан с другите колела? Има ли валове или някаква трансмисия, която да ги свързва в общ възел, че да стане това, за което говориш?

    Коментиран от #22, #25

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Тесльо бута от единия край🤣🤣🤣
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 За какво му е връзка

    2 3 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Твоя автомобил с четири задвижващи колела ли е? Дори да остане задвижването само една едно колело, автомобилът ще може да продължи да се движи направо. Само не знам каква е вероятността дори един двигател да откаже, да не говорим за три едновременно. Дори на старите двигатели на Тесла модел S оправиха детските болести. Онази Тесла дето мина един милион и влезе в рекордите на Гинес, само през първите две години и 200 хиляди километра беше сменила три двигателя, а вече повече от милион километра няма повреди по двигателите. То вярно, че този пикап ще е почти вечен, защото няма как да изгние, ама чак пък толкова че двигателите да са минали по няколко милиона километра, не ти ли идва в повече? По-вероятно е батерията да се скапе през това време, отколкото двигателите. Как виждаш да ги претовариш, като имат обща мощност над 1200 коня. Над 90% от тировете са с мощност под 500 коня.

    Коментиран от #29

  • 26 Хайл

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Грозно....":

    Първата награда е дур с брада🤣🤣🤣
  • 27 Офроудър

    2 1 Отговор
    Кефят ме ръбати джипове, защото тази концепция намирам за най-правилно за офроуд автомобил. Обаче тука ми идва в повече. ПРЕКАЛЕНО грозно е особено отпред.

    Коментиран от #28

  • 28 Offroader си е

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Офроудър":

    Това ще е един от най-добрите офроудъри, като се почне от най-истинското 4 по 4 с двигател на всяко колело, всеки от които се регулира най-прецизно както към въртящ момент, така и по обороти и дори по посока на движение, като някои от колелата могат да се въртят в противоположни посоки при нужда.

    След това се мине през половин метър клиренс който може да се регулира отделно за всеки "мост".

    После три милиметра неръждаема ламарина която е почти невъзможно да се надере или огъне при сблъсък с клони или пък да ръждяса и изгние защото боята е начукана от камъчета. Стъклата също са (почти) бронирани.

    Наличието на монофазно 230 волта и дори трифазно захранване 400 волта и огромния капацитет на батерията правят излишно мъкненето на генератори при бивакуване, а компресора може да надува дюшеци лодки и подобни.

    Неслучайно има милион и половина заявки за него.

    Също така е и работен кон и може да дърпа огромни ремаркета по черните пътища на нивите което също е офроуд. За строителите също е незаменим помощник. За всички, които ценят тези му качества, безспорно грозният му външен вид, не тежи толкова при избора на най-подходящото превозно средство.

    Коментиран от #30, #31

  • 29 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "За какво му е връзка":

    С тези предавателни числа на редуктора не ми се вижда да изкара повече от километър, ако един двигател движи три спрели, през трансмисиите им. Ще прегрее за нула време.

    Коментиран от #32

  • 30 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Offroader си е":

    Ако ламарината не се гъне лесно няма да гаси кинетичната енергия при сблъсък, а ще я предава към купе и пасажери. Някои места в автомобилите се отслабват умишлено, за да се омекоти удара.

    Коментиран от #33

  • 31 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Offroader си е":

    Не, не е случайно, че има милион и половина заявки за него. Колко от тях са смятали, че е с ДВГ? 60% ли бяха от американците?

    Коментиран от #34

  • 32 Два или три, каква е разликата?

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    В момента три моторния модел може да работи както само с двата задни двигателя, така и само с предния двигател, който на практика движи и задните два двигателя, които са директно свързани към колелата и не могат да се разкачват чрез съединител или изключване от скорост. Когато двигателите не работят, имат минимално съпротивление и на практика работят като маховици. Трябва ти енергия да ги ускориш, но след това връщат тази енергия при намаляване на скоростта. Само това ще е потенциален проблем, ако е изгорял двигателят или управлението му, защото няма да може да се ползва и регенеративното спиране и тази енергия ще трябва да се поеме от работещите двигатели или спирачната система. Но за натоварване и дума не може да става, да не говорим за претоварване на двигател с мощност 300 коня. Има тирове с общо тегло 40 тона, които са с по-малка мощност.

    Коментиран от #35

  • 33 Така е!

    0 1 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Не е безопасно да се блъснеш в дърво с БТР. Но поне пикапът има въздушни възглавници и автопилот, та опасността е по-малка.

    Коментиран от #36

  • 34 Има разлика

    0 1 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Надали тези 60% са от хора които са си поръчали електрически автомобил. Но дори да приемем изключително умната ти теза, че някой си поръчва автомобил и не знае с какво задвижване е, тогава основната причина за покупката би трябвало да е външният вид. Тоест влизаш в противоречие сам със себе си. Ford f150 като е толкова красив мощен и хубав, защо има само 200 хиляди заявки за електрическия си модел, а за недодялания с теслата cyber truck има седем пъти повече заявки?
  • 35 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Два или три, каква е разликата?":

    В грешка си. Енергията за задвижване на два спрели двигателя през два редуктора с по 1:9 предавка си е много и ще е трудно за само електродвигател да ги върти и тях и да влачи и пикап.

    Коментиран от #38

  • 36 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #33 от "Така е!":

    Не си ходил в казарма. БТР-60 тежи 10 тона и вдига 80 км в час, като изминава до 500 км по суша. Не се блъска а преминава през стени, реки, и гори. Сайбър няма нищо общо. Нелепо сравнение.

    Коментиран от #37

  • 37 Е така де!

    0 1 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Представи си, че се блъсне в най-елементарно бетонно препятствие, което се поставя пред входа на военните поделения, което тежи повече от 10 тона. Дори да се блъсне само с половината си скорост от 40 км в час, мислиш ли че някой в б.т.р. ще се измъкне без фрактури? Освен ако не са им сложили airbag, за който не знам? Предвид формата и теглото, cyber truck също ще може да преминава през малки дървета без никакви поражения. Да не говорим за клони и стъргане на камъни по пода. Или пък да изтървеш някоя дървена греда върху него.

    Не знам дали ще му правят краш-тест, защото се води камион, но ще е интересно да го видим.

    Коментиран от #39

  • 38 Пак обърка енергия и мощност

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    Нетната енергия за задвижване на двата двигателя ще е точно нула. По-точно ще се равнява само на загубите на триене в лагерите и предавките, които са нищожни на фона на енергията за преодоляване на съпротивлението на търкаляне на гумите и челното съпротивление. Ако само си отвориш прозореца, ще изразходваш повече енергия за преодоляване на челното съпротивление, отколкото за въртенето на двата двигателя.

    Единствената разлика ще е в мощността при ускорение, но при поддържане на една и съща скорост, разлика в мощността няма да има.

    Коментиран от #40

  • 39 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Е така де!":

    Друго не можа ли да измислиш? А какво става със Сайбър ако се удари в камион, което, за съжаление, е доста често срещана катастрофа, за разлика от бетонна блокада пред казарма?

    Коментиран от #41

  • 40 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Пак обърка енергия и мощност":

    Ама с право те п0дигpaват тука. Единственият работещ двигател няма да върти само лагерите на неработещите. За да преодолее усилието на редуктора, който при обратно задвижване вече ще е мултипликатор, ще трябва сериозно усилие, мощност и за времето, за което ще го прави - енергия. Знам, че ти е объркващо и не можеш да си го обясниш, но не е от значение, че ти не можеш, а че е вярно.
  • 41 Е какво да стане?

    0 1 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    Ще му се отвори еърбегът, а на камиона тежко му? Ще го смачка, а на пикапа нищо няма да му има.
  • 42 Ти да видиш?

    0 1 Отговор
    За маховик да си чувал? На практика двигателите са два маховика. И колко голямо мислиш, че ще е усилието да ги завъртиш в сравнение с усилието да ускориш 2 тона? Колко мислиш, че е теглото и радиуса на един ротор? Ще го сравниш ли с теглото и радиуса на 2 броя гуми за SUV 325х60R20 с дълбоки грайфери покрити с кал с дебели стоманени джанти?

    Май роторите ще са като перце в сравнение с тях, въпреки предавателното съотношение 1:9.

    Има бусове с двойни гуми, които са със стотина коня и нямат проблеми да си развъртят гумите, а ти ми говориш, че 300 коня не стигат да развъртят два ротора?

    Коментиран от #43

  • 43 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Ти да видиш?":

    Да ги развъртиш но до 9 пъти по-високи обороти от на колелетата, защото минават през предавка 9:1. Иска се мощност, която във времето иска много енергия. Натоварването върху едиственият ти работещ мотор ще е много по-голямо.
  • 44 Пак обърка енергия и мощност

    1 1 Отговор
    Прочети колкото пъти е необходимо пост 38. Енергията за развъртането до 20 хиляди оборота ще е абсолютно една и съща независимо Дали развърташ двигателите с един киловат мощност или с 250 киловата в случая. Научете се най-накрая че с по-голяма мощност работата се върши за по-кратко време и енергията е абсолютно същата както да я свършиш с по-малка мощност, но за повече време. Както ти казах единствено времето за ускорение ще е различно. Вече няма да бие повечето спортни автомобили, но със сигурност ще ускорява по-бързо от твоя автомобил дори само с един двигател 300 коня. Тази енергия не е изгубена, а се използва когато отнемеш газта и при електромобилите по-голямата част от нея се връща обратно в батерията. Дори в двигателите с вътрешно горене умишлено монтират маховик с доста по-голям диаметър от ротора на електродвигателя. Във Формула 1 за целта ползват керс система, която развърта маховика до 50000 оборота, но въпреки това дава само 60kw за 6 секунди. Колко ли енергия е необходима за развъртането! Я да видим разбрал ли си нещо и можеш ли да сметнеш? Мога да се обзаложа че не можеш да направиш тази връзка между енергия мощност и време и да сметнеш колко енергия дава при мощност 60 киловата за време 6 секунди.