Изглежда странно познато това ново Suzuki Swace, нали? Ако все още не сте чували за новото предприятие на Suzuki за производство на емблеми, ще ви бъде простено, че се мъчите да се сетите за друга марка, откъдето сте разпознали формата. Веднага след като ви кажат, че това е Toyota Corolla Touring Sports с нова емблема, става изключително трудно да забележите промените в стила, които Suzuki са си направили труда да направят. Всъщност, като изключим радиаторната решетка и предната броня, други такива няма.
Все пак Swace е много интелигентно изглеждащо комби. Може би сме свикнали твърде много с образа на повдигнати кросоувъри, но има и какво да харесате в изчистените линии на това Toy-uki. Suzuki поддържа нещата прости и по отношение на задвижващия агрегат. Единствената опция е 1.8-литров хибрид, който съчетава четирицилиндров бензинов двигател със 100 к.с. с електрически мотор с мощ от 70 к.с., като двата работят заедно, за да произвеждат максимум системна мощност от 120 к.с. по всяко време.
Тази мощност се изпраща към предните колела чрез нашия стар приятел CVT скоростната кутия, а Suzuki твърди, че малката батерия позволява движение само на ток на „къси разстояния“, но те, както и при Toyota-та, са много къси. И така, какво печели всяка страна от тази малка сделка? Е, Suzuki успява да продава ефективни хибриди, които намаляват стойностите на емисиите им, без изобщо да се налага да върши много работа, а Toyota може да увеличи своето постоянно нарастващо влияние в индустрията.
О, и има добри новини за британската автомобилна индустрия, защото всеки Swace ще бъде произведен заедно с Corolla във фабриката на Toyota в Бърнастън в Дербишир. За нас хубавото е, че докато за Toyota-та, а и за много други нови коли в момента трябва да се чака поне седем месеца, то Suzuki-то с емблема на Toyota е налично и може да се закупи веднага. Е, на малко по-висока цена от тази на аналогичната Corolla.
Ако предпочитате лицето на Suzuki, купете си Swace. Ако искате същата кола с по-мощен двигател или ако дилърът на Toyota е по-близо до дома ви, тогава купете Corolla Touring Sports. И двете са добре подредени хибридни комбита с добре преценен фокус върху комфорта и разхода на гориво. Както вече казахме обаче, Swace го получавате веднага.
Иначе, що се отнася до конкретната кола, то трябва да знаете, че Swace (както и Corolla) няма да осигури най-привлекателното изживяване при шофиране, но стандартно има добро оборудване, всички материали са достатъчно качествени и се усеща добрата сглобка. Освен това, въпреки че Suzuki не планира да продава твърде много от тези коли годишно (целта е 2000 през първата година на продажба на Swace), всеки малък тласък на автомобилостроителната индустрия, дори и у нас, е добре дошъл в момента.
Хибридното комби на Toyota (и на Suzuki) никога няма да бъде най-динамичното превозно средство. И разбира се, Swace не се справя като комбито Ford Focus, например, като основният недостатък е нереалната обратна връзка в управлението. С други думи това не е "драйвърска" кола.
Акцентът обаче е върху комфорта, който - особено с малките колела на Swace (16 цола) и високопрофилните гуми - осигурява меко, но не прекалено клатещо се качество на возене. Това със сигурност е нещо, на което по-спокойните шофьори и потенциални купувачи ще дадат приоритет пред динамичните способности. От возията на Swace нямаме никакви оплаквания.
1.8-литровият двигател също е сравнително тих и плавен, въпреки че опитът за натискане на педала на газта до пода води до известен шум. Той обаче е причинен и от кутията CVT, така че трябва да се избягва спортния режим. Иначе хибридният асистент, който е под формата на електромотор се грижи за краткия спринт от 0-40 километра в час и е достатъчно безболезнен за безпроблемно придвижване в града.
По магистрала Swace не е бърз автомобил, но така или иначе не е кола, която реагира добре на такъв вид лечение. Твърдението, че разходът е 3.5 литра на 100 км в цикъла WLTP е далеч от реалния свят, но всъщност Suzuki-то е доста икономично. Разходът след повече от 600 километра, които изминахме по време на нашия тест, беше 5.5 литра на 100 километра пробег.
Шофирането ни бе смесица от градско, извънградско и магистрала. Ако магистралата е мястото, където ще се движите най-много, то помислете за някой дизел (докато все още ги продават), който ще предложи по-добри цифри. А, и този режим само на ток. Той наистина е предназначен за много къси разстояния, така че забравете за него.
Що се отнася до салона на Suzuki-то, както е в случая с екстериора на Swace и тук всичко е много безобидно. Също така вътрешното пространство е идентично с еквивалентната спецификация на Corolla Estate. За щастие това е нещо добро в наши дни, особено що се отнася до използваемостта и разположението на бутоните.
Има всичко, което искаме; ясни и лесни за използване бутони на волана, прости циферблати и подходящ панел за управление на климатика, който не само изглежда интелигентен, но също така ви позволява действително да променяте температурата в купето, без да откъсвате погледа си от пътя.
Това, което не ни хареса е, че седалките не са снабдени с оптимална странична поддръжка, а други комби коли от този клас предлагат повече място за краката отзад и по-голямо пространство за багаж. Тук има 596 литра товарен обем като стандарт и 1606 литра, ако се свалят задните седалки. За сравнение ще кажем, че гореспоменатият Focus Estate разполага с 608 литра пространство отзад, а Skoda Octavia Estate предлага 640 литра.
Доставената от Toyota информационно-развлекателна система обаче е малко по-удобна за използване от тази, която ще намерите в близките конкуренти. В Suzuki тя разполага с осем инчов сензорен екран, който е информативен, но е с малко остарели графики. За щастие, свързването на Apple CarPlay и Android Auto е стандартно дори при базовите версии и е значително по-добро от устройството, което Suzuki използва в Ignis, Swift, Vitara и S-Cross.
И накрая стигаме до цената. Единствената реална опция е избор от седем различни цвята на боята, като всички с изключение на основното бяло струват допълнително. Други допълнителни екстри, които трябва да отбележим, са практични елементи като товарна мрежа за багажника, багажник на покрива и защитен филм върху дръжките на вратите. Също така си струва да подчертаем, че Suzuki предлага гаранция от пет години/100 000 км за компонентите на хибридната система и цели седем години или 140 000 км обща гаранция.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 МаКаТа
15:52 07.12.2021
2 сектант
15:52 07.12.2021
3 afs
Коментиран от #9, #10
16:03 07.12.2021
4 Пилот на Ферари
Коментиран от #7, #23
16:11 07.12.2021
5 Алекс
18:23 07.12.2021
6 Тойко
Коментиран от #17
18:52 07.12.2021
7 ГУМЕН КРАДЕВ
До коментар #4 от "Пилот на Ферари":
Комшията кара Сузуки Игнис , хубава количка е , двигателя е 1.3 JTD на Фиат .20:16 07.12.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Ицо
До коментар #3 от "afs":
Сттията е супер, прочети я пак - разхода (реален) е посочен и всъщност са посочени всички плюсове и недостатъци на тойотата (сузукито).21:38 07.12.2021
10 Ldkudjd
До коментар #3 от "afs":
Това също не е пълен хибрид - голям аматьор си. За фокус не знам, но хибрида на октавия е в пъти над този, а багажника определено е най-важното нещо, когато става дума за комби. Ревюто на Радо Славчев е обективно, каквито са му и другите.Коментиран от #15, #22
21:41 07.12.2021
11 пламен
22:08 07.12.2021
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 авто фен
Коментиран от #21
01:07 08.12.2021
15 авто фен
До коментар #10 от "Ldkudjd":
Хибридът на Октавия е в пъти над този само по цена и безсмисленост на инвестицията! Когато трябва ти да си плащаш колата от джоба, ще ме разбереш.Коментиран от #19
01:09 08.12.2021
16 ТЕЗИ КОИТО ПОКАНИ МЕРКЕЛ
08:01 08.12.2021
17 az sam be
До коментар #6 от "Тойко":
първо научи какво означава "мек" хибрид.08:34 08.12.2021
18 4774
10:29 08.12.2021
19 Баща ти
До коментар #15 от "авто фен":
Джендиии,хибридите си ги карай ти и не давай акъл за дизелите,без това го и нямаш10:49 08.12.2021
20 Aleksej
Коментиран от #24
12:08 08.12.2021
21 Съдията Дред
До коментар #14 от "авто фен":
Ще ми е интересно да видя как при скорост от 140 кмч, хибрида на Тойота ще харчи само 6 на сто. При скорост от 90 може, но при 140 ? А и от скромния ми опит с хибриди на Тойота/нямам, само съм карал/ знам, че само на ток се движи първите 20-30 метра, сред това се включва двигателя.12:46 08.12.2021
22 afs
До коментар #10 от "Ldkudjd":
Пълен хибрид е, другите са зареждащи се хибриди :)))14:47 08.12.2021
23 Глей ти
До коментар #4 от "Пилот на Ферари":
Последните модели на Витара и С-Крос са доста добри. Двигателя 1.4 бензин и класическия автомат на Айсин се справят чудесно. Колите са леки, държат се добре на пътя (по-добре от Октавия 3 например), натъпкани са със всякакви екстри, които работят безпроблемно. Единствено материалите са по-евтини, но все пак Сузуки не е конкурент на Ролс Ройс.15:46 08.12.2021
24 Електричар
До коментар #20 от "Aleksej":
50 км само на ток го могат само плъг-ин хибридите, но там цените за тоя клас започват от 70 хиляди. От тойотите ми хареса как върви само Камри, 2.5 л двигател за 4 цилиндъра, просто е друго усещането , като колата е с големи бутала. А и тоя хибрид явно им помага да не влизат в капана на даунсайзинга, което си е положително.15:52 08.12.2021
25 Гост
16:58 10.12.2021
26 Гост
16:59 10.12.2021
27 Бум Бом
Коментиран от #28
20:17 10.07.2022
28 Питанка
До коментар #27 от "Бум Бом":
Такси ли караш? 30000 за 5 месеца, браво!13:20 10.04.2023