Mercedes представи концепта Vision EQXX и даде сериозна заявка в света на електромобилите с пробег от над 1000 километра с едно зареждане. Първите данни за концепта се появиха в края на 2020 година, а през изминалата година от Mercedes показаха няколко снимки на силуета на EQXX, както и повече техническа информация за него.
По-рано днес германците официално показаха концепта и разкриха по-голямата част от информацията за модела. Благодарение на изключително ниското въздушно съпротивление от едва 0.18 и специфичната си форма, EQXX може да се похвали с вече споменатия пробег.
От Mercedes не споделят точния капацитет на батерията, но поясняват, че той е под 100кВч, което решава и част от проблемите с високото тегло при повечето електромобили. Батерията тук тежи 495 килограма, което е с 30% по-малко от тази при EQS. От Mercedes споделят още, че средностатистически американски шофьор ще трябва да зарежда колата само един път в месеца.
Задвижването се осигурява от задно разположен електромотор с мощност от 201 конски сили, а 117 соларни панела върху покрива на колата могат да захранват климатичната система, светлините и инфотейнмънт системата.
Технологиите, също са на високо ниво, а въздушни завеси в предната броня, специални капаци върху джантите и специално разработени гуми в партньорство с Bridgestone допринасят за върховия пробег.
Въпреки, че колата изглежда голяма, то размерите ѝ са подобни на тези на C-Klasse, като същото се отнася за меджуосието и теглото на EQXX. Масата на концепта е едва 1750 килограма, а освен теглото на батерията, голяма роля в това играят и магнезиевите джанти, алуминиеви и карбонови елементи, използвани почти навсякъде по купето и рамата.
Интериорът е не по-малко технологичен от екстериора и предлага 47.5-инчов 8К дисплей по продължението на цялото табло, както и футуристични кръгли въздуховоди в средната част. Седалките също са с необичаен дизайн, а вместо дръжки във вътрешната част, вратите се отварят с колан, подобно на Porsche.
Все още няма никаква информация за това кога модела ще влезе в серийно производство и каква ще е неговата цена, но очакваме това да се случи в съвсем близко бъдеще.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Няма новина
Коментиран от #3, #22, #48
11:47 04.01.2022
2 АпорШе
Коментиран от #55
11:51 04.01.2022
3 Една е колата
До коментар #1 от "Няма новина":
Мерцедес и всички останали.......11:59 04.01.2022
4 КОКО
ПРИЛИЧА НА ПРАВЕН ОТ НЯКОЙ АЗИАТСКИ УЧИЛИЩЕН КРЪЖОК!
Коментиран от #5
12:02 04.01.2022
5 Ефект
До коментар #4 от "КОКО":
Грозно е за да е ефективно, свиквай! При електричките всеки кВ е важен.Коментиран от #9
12:12 04.01.2022
6 Потурко
12:16 04.01.2022
7 Памперс Панц
Коментиран от #18
12:19 04.01.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 КОКО
До коментар #5 от "Ефект":
ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ВКУС!БИХ ПРЕДПОЧЕЛ ДА Е МАЛКО ПО-НЕЕФЕКТИВНО НО КРАСИВО!
ВСЕ ПАК СОБСТВЕНИКА ЩЕ ГО ГЛЕДА ВСЕКИ ДЕН?
И ТОЗИ ВИСОКОТЕХНОЛОГИЧЕН ТЕЛЕВИЗОР НА КОКПИТА Е ГРОЗЕН И ОПАСЕН СПОРЕД МЕН!
12:23 04.01.2022
10 зелен ганьо
12:25 04.01.2022
11 меркантилност
Коментиран от #16
12:28 04.01.2022
12 Елон Смъркача
Коментиран от #13
12:29 04.01.2022
13 брао пич
До коментар #12 от "Елон Смъркача":
Изчакай още пет-шест-надесет години и ще можеш да си купиш този модел на мерцедес, щом теслата не е на нивото ти!12:36 04.01.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Съдията Дред
12:39 04.01.2022
16 Plameni
До коментар #11 от "меркантилност":
Само че при китайците батерията е 144квч,а при Мерцедес 88 квч .Май няма разлика хахаха.Също Мерцедес ще изразходва едва 10 квч на 100кмКоментиран от #20
12:40 04.01.2022
17 Иво
12:40 04.01.2022
18 Ааха
До коментар #7 от "Памперс Панц":
Само дето Теслата се продава а това само го сниматКоментиран от #19
13:05 04.01.2022
19 Plameni
До коментар #18 от "Ааха":
Само че е създадена за година и половина ,а след десет години смятай ...13:15 04.01.2022
20 меркантилност
До коментар #16 от "Plameni":
и зимата мерцедеса ще яде дървото13:39 04.01.2022
21 Браво
Коментиран от #27
13:40 04.01.2022
22 гост
До коментар #1 от "Няма новина":
хаха, забавен си. къде е масовата кола, къде е прототипът? разлика оттук до небето. то и ФВ направиха кола с нисък разход, ама какво стана с нея, спомняш ли си? над 100евро цена с интериор на Поло, шумен двуцилиндров дизел и ниска скорост, какво като харчи 2л.? и това е същото. никой досега бе е пуснал карбонова батерия, просто защото е скъпа за производство, не че не искат да спестят тегло. тесла модел Ес има пробег от над 1000км, тествано и доказано, но просто не е при реалистични условия, където минава "само" 700км. Изкарайте го това чудо на пътя да го видим може ли да харчи под 10кв, защото това са си 2л гориво, а колата е тежка и голяма, някак си не го виждам това да се получи при реални условия. Или ако стане ще е като теста на Тесла, със 60км/ч средна скорост през нощта. да не говорим за динамичните му характеристики и цена, няма смисъл.Коментиран от #24
14:01 04.01.2022
23 Хаха
Коментиран от #25
14:02 04.01.2022
24 Кашони
До коментар #22 от "гост":
Тесла Ес минавала 1000 км ама по вертикална линия пусната от самолет. Било прототип а Роадстера какво е кога ще го видим? А семито него кога? А пикапа? То лесно да правиш ширупотреба като 3 и У и да викаш аз мога. Какво можеш кашони ли?Коментиран от #29, #64
14:08 04.01.2022
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 DrivingPleasure
14:27 04.01.2022
27 DrivingPleasure
До коментар #21 от "Браво":
За последната година Мерцедес пусна 5 НОВИ модела, Тслата освен да ви притопля 5та година манджата за роудстъра и сайбъртрък пуска само тарикатлъци. Техническия напредък при Илончо - 0! Пак Мерцедес му открадна шоуто и с автономните14:34 04.01.2022
28 Госあ
Коментиран от #30
14:55 04.01.2022
29 Ти правиш ли разлика
До коментар #24 от "Кашони":
Между концепт и прототип?Концепта е една идея. Картинка нахвърляна като скица. А Тесла представи прототип на споменатите от тебе roadster и пикап, както и камиона, бяха работещи прототипи, който клиентите можеше да пробват.
На представянето на roadster, публиката беше повозена в него за да усети ускорението.
Камиона беше даден за тестове на клиентите, които го бяха поръчали, а Джей Лено покара пикапа из града няколко дни след представянето.
Въпреки това, Илон Мъск твърди, че е много лесно всеки да направи прототип, но истинското предизвикателство е да организираш серийното производство на този прототип и то на прилична цена.
А от Mercedes още и до прототип не са стигнали. Засега показват картинки и концепти. И с право предвид пазарното фиаско на първият им електромобил EQC, който беше гласен за убиеца на Tesla модел 3, но за първите два месеца едва продадоха 50 бройки в родна Германия.
15:41 04.01.2022
30 Така е!
До коментар #28 от "Госあ":
Всички започнаха да изкарват десетки електрически модели и продажбите на Тесла рязко се сринаха.Тази година продадоха само около милион, догодина ще се сринат още повече на два милиона, а след две-три години напълно ще спрат да се търсят и ще продадат мизерните 5 милиона бройки, нали?
Не знам в каква реалност живееш, но в нашата реалност до две години, Тесла ще продава повече от Mercedes, а още днес пазарната и капитализация е десет пъти по-висока от на daimler.
Коментиран от #31, #32
15:46 04.01.2022
31 Кашони
До коментар #30 от "Така е!":
Излагаш се много яко. Колкото роадстера може да караш толкова и тази кола едно към едно. Дали ще станат реалност зависи само от това дали ще им излязат сметките накрая на червено или зелено.15:50 04.01.2022
32 Гадател
До коментар #30 от "Така е!":
А тази година дали е милион? За догодина с кълбото си пак си гадаел а уж беше казал че си го заврял отзад за по силно усещане..... на енергията де.Коментиран от #37
15:52 04.01.2022
33 Милен
16:21 04.01.2022
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Именит
Направили една кола и какво от това?!?!?
Тесла са с близо милион продадени през 2021 , а през 22-ра ще са с 1.5 млн и въобще не ги интересуват мерцедес!
Коментиран от #36
17:10 04.01.2022
36 Plameni
До коментар #35 от "Именит":
По същата логика тия от Тесла са големи смешници ,един дизел ,един бензинов автомобил немогат да произведат , а да не говорим за хибридни или водородни ,защото всичко това Мерцедес го правят едновременно с производството на електромобили .Дори печелят най-престижните състезания като Формула Е и Формула 117:22 04.01.2022
37 А колко е?
До коментар #32 от "Гадател":
930 хиляди продажби и 1,2 милиона производствен капацитет за последното тримесечие не е ли около милион автомобила годишно?Колко ще са според тебе продажбите тази година с два пъти повече фабрики и колко ще е производствения капацитет в края на годината?
Коментиран от #38
19:40 04.01.2022
38 Plameni
До коментар #37 от "А колко е?":
Хаха гост предвижда 2 000 000 автомобила, а Мъск 1 500 000 за тази годинаКоментиран от #42
19:46 04.01.2022
39 Да си дойдем на думата!
19:53 04.01.2022
40 Alex
19:53 04.01.2022
41 Хмммм
Коментиран от #43, #46
20:30 04.01.2022
42 Мащаб
До коментар #38 от "Plameni":
Гост винаги работи в мащаб едно към гьотере😄.20:36 04.01.2022
43 MIB
До коментар #41 от "Хмммм":
1000км с батерия под 100квч,а при Тесла как е? Щом Mercedes EQS изминава повече от Тесла SКоментиран от #44
20:46 04.01.2022
44 Хмммм
До коментар #43 от "MIB":
Кой EQS изминава повече от Тесла?Коментиран от #49
20:50 04.01.2022
45 незнайко
21:24 04.01.2022
46 Къпан пор
До коментар #41 от "Хмммм":
Километрите пробег на Тесла при - 20 градуса падат с 60%.Коментиран от #47
21:55 04.01.2022
47 Хмммм
До коментар #46 от "Къпан пор":
Що при Мерцедес ще се увеличават ли?22:02 04.01.2022
48 Ноло
До коментар #1 от "Няма новина":
Само и в проозводство да влезе муаааааахахаххахаххахахахахх22:40 04.01.2022
49 Plameni
До коментар #44 от "Хмммм":
Скоро четох за някакъв тест за реално изминати километра с електромобили Mercedes EQS ( не се сещам за модел) беше класиран на четвърто място пред Tesla S с равни километри ,но изминати при по ниска температура Друг тест американски на ЕРА също Mercedes EQS мисля че беше 450+ AMG също изпревари Tesla model S по изминати километра22:57 04.01.2022
50 Ко не
Коментиран от #51
23:35 04.01.2022
51 Балък
До коментар #50 от "Ко не":
Като нямаш какво да кажеш...00:09 05.01.2022
52 Остави го този лаладжия Илон
Тогава тукашните умници обявиха тази цел за лъжа и познаха. Тесла нито отвори фабриките, нито продаде 750 хиляди автомобила. Продаде 936 172
Защо тогава се учудваш че може да продаде 2 милиона за 2022 година, при положение, че е обещал 1,5 милиона?
Коментиран от #53
01:19 05.01.2022
53 Ширупотреба
До коментар #52 от "Остави го този лаладжия Илон":
Мъск обеща Роадстер за 2020 а вече сме 2022. Обеща и Семи за 2021 и още го няма. Обеща и пикап и него го няма. Обеща да ходи до Марс и там нищо. Обеща скоростно метро и него ги няма. Има само едни ширупотреби Тесла 3 и Тесла У. Е да ама вече другите компании не спят, има десетки други като 3 и У. Така че чакай от умрял писмо.Коментиран от #54, #56
09:12 05.01.2022
54 Сериозно?
До коментар #53 от "Ширупотреба":
Ми те и Мерцедес обещаха Mercedes One Amg за 2016, а и той още го няма! Иди ги питай, къде е?09:28 05.01.2022
55 Nikolay
До коментар #2 от "АпорШе":
Ти Порше виждал ли си ?10:58 05.01.2022
56 Ами просто му излезнаха криви сметките
До коментар #53 от "Ширупотреба":
Илон Мъск и той прави грешки и подцени реалността. Както виждаш смяташе да произведе 750 хиляди автомобила миналата година, като му останат батерии и за други модели и камиона, но се оказа че в реалността търсенето на Тесла е по-голямо отколкото дори Мъск предполагаше.За някои от моделите, ако сега поръчаш, предполагаемия срок за доставка е 2023 година. И то от произвежданите модели.
За пикапа има 1,4 милиона заявки, но търсенето на настоящите модели надвишава производствените възможности и се налага отлагане на новите модели, докато построят достатъчно производствените възможности и осигурят достатъчно батерии, защото в момента те са тясното място в производството. Като решат проблема с батериите ще могат да произвеждат милиони и да задоволят търсенето.
Светът преминава към електромобили и ще трябва да се произвеждат около 100 милиона годишно. Засега има огромен недостиг и ще спечели този който може да предложи най-голяма бройка производство дори от два-три модела, а не този който е предложил 50 модела и продава по-малко от всеки. За 50 модела ти трябват 50 производствени линии. Много по-лесно се произвеждат в мащаб по-малък брой модели.
Коментиран от #57
10:58 05.01.2022
57 Ширупотреба
До коментар #56 от "Ами просто му излезнаха криви сметките":
Дрън дрън кажи си го Мъск не може да произведе нищо друго от кашон с колела. Да кашона се търси но е кашон. Колко от тези 900 000 произведени са Тесла 3 знаеш ли? Сигурно над 90 %. Кашон до кашон мила моя маино ле.11:58 05.01.2022
58 Това е
12:38 05.01.2022
59 Иван
15:17 05.01.2022
60 Alexxx
То ако толкова бяха добри,щяха да бяха "ПИОНЕРИ" в електричките,а те дори и за "ЧАВДАРЧЕТА" не стават.
А проблемите в колите им не се спират,това,че не се пише в българските медии,не значи,че не е истина.
Коментиран от #61
20:15 05.01.2022
61 Plameni
До коментар #60 от "Alexxx":
Алекс тоя разход от 10квч на100 км се равнява на 1л.на 100км при 200кс .и за такъв клас четириместен автомобил ,как мислиш?Коментиран от #62
21:38 05.01.2022
62 Това нищо не е
До коментар #61 от "Plameni":
7-местен седан тежащ 2,2 тона Tesla модел S със 700 коня, измина 1078 км с 98 киловатчаса, което е под 10 киловатчаса на 100 километра.Като това е реален автомобил и реален рекорд документиран в Гинес, а не някаква концепция, която от Mercedes се съмняват, че някога ще влезе в производство.
Коментиран от #63
11:00 06.01.2022
63 Plameni
До коментар #62 от "Това нищо не е":
Само забрави че въпросната Тесла модел S при реални условия които включват спиране, ускорение, изпреварване изминава 500 км.11:14 06.01.2022
64 Гого
До коментар #24 от "Кашони":
Евала за коментара ! Илон Мъск е най смешния на планетата !22:56 06.01.2022
65 Ала-Бала
09:14 07.01.2022
66 Бай Иван
Иначе всичко написано звучи обещаващо.
13:23 08.01.2022