Още през 2016 година, на автомобилното изложение в Женева, DS Automobiles представи атрактивното концептуално електрическо купе DS E-Tense. Тази кола не влезе в серийно производство, но сега, шест години по-късно, ѝ беше даден втори живот под формата на батериен суперавтомобил със силов тракт с мощност 815 конски сили.
Иновацията запазва предишното си име (но придобива префикса Performance), монокок от въглеродни влакна и някои панели на каросерията, докато дизайнът на предната и задна част е преработен и модернизиран. Технологията е напълно нова и заимствана от болида от Формула Е за сезон 2023.
DS взима за основа шестгодишния E-Tense. Колата е базирана на монокок от въглеродни влакна, а външно новата суперкола може да се различи от концепцията от 2016 г. по холографски дисплей вместо решетка, дневни светлини с 800 светодиода и камери на мястото на фаровете.
Интериорът на иновацията все още не е показан, но там е запазена звуковата система Focal Utopia, която се сдобива с допълнителни два високоговорителя Scala Utopia Evo. Различна е и кожената тапицерия. Що се отнася до силовия тракт, то при новата версия имаме значително повече мощност.
DS E-Tense Performance е два пъти по-мощен от прототипа от 2016 г., който беше оборудван с един електродвигател с мощност 402 конски сили. Електрическият автомобил се задвижва от два агрегата, които се монтират и на автомобилите на отбора DS във Формула E за 2023 г.
Електрическият мотор на предната ос произвежда 340 конски сили, а на задния мост - 475 конски сили. Заявеното време за ускорение на суперколата от място до 100 километра в час е около две секунди, а максималната скорост не е посочена. Интересното е, че засега не можете да разчитате на голям автономен пробег.
Това е така, защото капацитетът на батерията е само 25 киловатчаса. Затворена в карбоно-алуминиев корпус, батерията е разработена от Saft (дъщерно дружество на TotalEnergies), поставена е зад седалките и е оборудвана с т.нар. "потопяема" охладителна система, тоест клетките ѝ са потопени в непроводима течност.
DS Automobiles възнамерява да започне тестването на работещия прототип преди края на февруари. В бъдеще DS E-Tense Performance ще се използва за тестване на нови технологии и решения, които след това ще бъдат внедрени на серийни електрически превозни средства на френската марка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Значи пържиш я до работа
10:32 08.02.2022
2 Пилот на Ферари
10:32 08.02.2022
3 🇧🇬БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #7
10:38 08.02.2022
4 🇧🇬БАЙ Х@Й‼
10:39 08.02.2022
5 Пич
10:41 08.02.2022
6 е и?
10:48 08.02.2022
7 Абе, от светофар до светофар
До коментар #3 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":
ако си първа кола, можеш да се кефиш на ускорението. Сваля стреса мигновено и се кефиш като малко дете. Забравяш си проблемите. Поне докато си в колата.Коментиран от #9
10:58 08.02.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 🇧🇬БАЙ Х@Й‼
До коментар #7 от "Абе, от светофар до светофар":
Между светофарите обикновено има ограничение 40, а вече и камери 😉😉😉Коментиран от #10
11:14 08.02.2022
10 Боян Конов
До коментар #9 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":
Ходи пеша тогава да та ива...Направо слизаме и бутаме. А на камерите им мога се източа. Ела ти покажа папката с 4000+ глоби неплатени Ти мисли този където кара с 20 и е на едно шише водка от сутринта . ТарикатКоментиран от #11
13:55 08.02.2022
11 Язе
До коментар #10 от "Боян Конов":
Рано или късно,всичко се плаща.Ще сменят нещо системата и си в гр.транспорт.18:37 08.02.2022
12 иво
12:27 09.02.2022
13 pbdan
22:27 10.02.2022