В момента в гамата на Volkswagen можем да открием цели седем различни кросоувъра, които комбинират бензинови, дизелови или електрически агрегати, както и предно, задно или 4х4 задвижване. Започвайки от най-малкия T-Cross и достигайки го до върховия Touareg, германската марка предлага „джипове“ за всеки вкус и ценови клас, което понякога може да направи избора малко по-труден. Днес ще ви представим златната среда, а именно средния по размери Volkswagen Tiguan със задвижване, което комбинира бензинов двигател и електромотор.
Започвайки с малко предистория, ще кажем, че VW Tiguan е вторият кросоувър в гамата на германците, чието второ поколение бе представено през 2016 година, а съвсем наскоро то претърпя и фейслифт. Освен всички технологични новости и разкрасителни елементи, по-малкият брат на Touareg получи и нови опции за задвижване, една от които е именно plug-in хибридната версия за която ще стане дума в следващите редове. Преди да пристъпим към това обаче, ще обсъдим някои от другите елементи на обновения Tiguan, като започнем с екстериора.
Екстериор
Промените по визията на обновения Tiguan започват още в предната част, където забелязваме нови светлини с различна форма и различен „стайлинг“. При всички нива на оборудване те разполагат с LED технология, а като опция може да получите и матрични фарове с IQ.Light системата на Volkswagen, която се грижи за максимална осветеност, без да заслепява останалите водачи на пътя. Решетката също е нова и по-голяма, а под нея откриваме и ревизираната броня, която дори в изпълнение Elegance, като това което тествахме, изглежда агресивно. Ако все пак желаете още по-агресивна визия, може да заложите на R-Line пакета, който пристига с други брони, прагове и джанти.
Подобно на предната част, задницата също е запазила своята визия, но се е сдобила със светлини с нови графики и LED технология. Освен модерните „трасиращи“ мигачи, стоповете изпълняват и интересна анимация при отключване и заключване, а промяната на графиките в тях привлича по-добре вниманието при спиране. Между стоповете откриваме новата емблема на Volkswagen, както и надпис Tiguan точно под логото на германците. Лошо впечатление правят единствено хромираните имитации на ауспухни наклрайници в долната част на бронята, които вече са неизменна част от повечето нови автомобили.
Интериор
Цялостната концепция на интериора е запазена като в модела преди фейслифта и промените засягат главно технологичната страна на нещата. Материалите са на високо ниво, както по таблото, така и по корите на вратите, а практичността е била една от главните цели при замислянето на вътрешното пространство. Доказателство за това са множеството места за поставяне на предмети, като например трите различни отделения на таблото, пространството под предните седалки, централната конзола, джобовете на вратите, както и допълнителните джобове от двете страни на задните седалки.
Главните промени са при дисплеите, като например този в централната част, чийто размер може да достигне 9.2 инча или пък дигиталният километраж пред водача, който е сериен още от второто ниво на оборудване. Една от новостите, които също се превърна в тенденция през последните години е панелът за управление на климатичната система, който вече е изцяло със сензорни бутони за разлика от физическите „врътки“, които се поставят преди фейслифта.
Като повечето модерни автомобили и тук присъстват всички видове възможности за свързаност, макар всички портове да са единствено с USB Type C изводи, което може да не ви хареса, ако разполагате с по-старо устройство и нямате съответния кабел. Въпреки това, опцията за безжичен Apple CarPlay или Android Auto в комбинация с безжичното зареждане могат да разрешат този проблем.
Както споменахме, практичността е основен аспект в разработката на обновения Tiguan и макар това да не е най-големият модел в гамата, той предлага отлично пространство и комфорт, както в предната част за водача и пасажера, така и за пътниците отзад. Единствено може да срещнете проблеми при превозването на трима души в задната част, тъй като мястото за рамената им най-вероятно ще е компромисно.
При тестваната от нас версия багажникът е с обем от 476 литра, което със 139 литра по-малко от версиите без батерия, но въпреки това предлага достатъчно обем и е един от водещите в класа си. Под долната кора може да откриете и място на което да поставите кабелите за зареждане, за да не се „мотаят“ из багажника.
Двигател и ходови характеристики
Както вече споменахме, ние тествахме plug-in хибридната версия, която разчита на 1.4-литров бензинов двигател със 150 конски сили и електромотор, който подсилва максималната мощност до 245 конски сили и максимален въртящ момент от 400 нютон метра. Електромоторът черпи мощност от 13кВч батерия, намираща се под задните седалки, която според Volkswagen е достатъчна за пробег от 50 км изцяло на ток и изненадващо за нас, почти успя да изпълни обещанието си при спокойно градско шофиране. Все пак ако решите да стъпите здраво на педала и да пробвате ускорението от 0 до 100, батерията ще ви послужи за съвсем кратко. По отношение на ускорението, то отнема 7.5 секунди до 100 км/ч, което съвсем не е бързо по днешните стандарти, но пък в комбинация с електрическата тяга и високият въртящ момент, колата със сигурност не се усеща толкова бавна.
При тази версия разходът на гориво е едно от важните неща. В комбинация с автоматичната трансмисия с 6 предавки и задвижването на предните колела, „нашият“ Tiguan показваше стойности между 6 и 7 литра на 100 километра при заредена батерия и смесен цикъл на шофиране.
Въпреки това няма как да не изкажем и един от големите минуси на този модел, а именно задвижването. При plug-in хибридната версия, целият въртящ момент се предава единствено към предните колела и няма опция за 4х4, която е налична за същият по мощност „чист“ 2.0-литров бензин или пък вариантът с дизелов агрегат с 200 конски сили, който предлага подобен разход и автоматична трансмисия със 7 предавки.
в заключение ще кажем, че бихме препоръчали plug-in хибридната версия на хора, които през седмицата шофират в града до работа, където могат да усетят предимството на електрическото задвижване, а през уикенда предпочитат да се отдадат на извънградско пътуване, без да се притесняват за оставащия пробег и зарядни станции като при класическите автомобили на ток. А що се отнася до цените и колко струва въпросният хибрид, вижте и преценете сами.
Цена
Базов Tiguan с предно задвижване и малък бензинов мотор започва от 59 хиляди лева, докато за добре оборудван R-Line модел с голям бензинов или дизелов мотор ще трябва да се бръкнете поне с 85 хиляди лева. Версия като нашата с хибридно задвижване ще ви стъпи на поне 70 хиляди лева, преди да доплатите екстрите, които желаете.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Име
13:22 19.02.2022
2 този
Коментиран от #5
13:50 19.02.2022
3 Пич
14:48 19.02.2022
4 ала бала
15:12 19.02.2022
5 Тома Неверни
До коментар #2 от "този":
И как с обикновен хибрид ще караш 50 км в града само на ток ?Коментиран от #7
15:30 19.02.2022
6 Смешно
16:05 19.02.2022
7 този
До коментар #5 от "Тома Неверни":
Отговорът е прост,ама да обясня за ентусиазираната младеж.Разликата от 20х.лева и повече-при РАВ е над 30х.лева при първоначална покупка, няма как да се покрият поне 100х.км.Сметките въобще не излизат с плъгин.А и токът младежи пари струва.И неговата стойност се равнява на близо 2литра гориво градско.Чист хибрид харчи 4.5 градско.А след реалните 40 км, харча на ВАГ плъгин е доста неприятен при по-дълъг маршрут.16:11 19.02.2022
8 Солчица
16:42 19.02.2022
9 авто фен
17:24 19.02.2022
10 Вальоо
17:32 19.02.2022
11 Относно Rav4
- Тойотата е AWD-i, a Тигуана с предно
- Тойотата е 306 коня, значително по-бърза от Тигуана
- Тойотата може да направи и над 90 км чист електрически пробег градско, сравнено с под 50 при Тигуана
- Тойотата не е с турбо двигател
- Тойотата при нисък заряд на батерията започва да работи като обикновения хибрид, което пак е много икономично, а и продължаваш да си разполагаш с всичките 306 коня
- Тойотата е с безстепенна скоростна кутия (е-CVT, да не се бърка със старото CVT) и според мен е много по-плавна и приятна за каране
- Тойотата е с 10 години гаранция - двойно на Фолксваген
17:36 19.02.2022
12 Само да кажа
Коментиран от #13, #19
17:49 19.02.2022
13 Вальоо
До коментар #12 от "Само да кажа":
Да,ама пък като влезнеш в един сервиз,ще видиш много повече европейски марки отколкото японски. Факт. Скъпи са,но пък в цената са пресметнали и здравината. И аз не съм им голям фен,но има неща който трябва да им се признаят. Отделно и че, са пионери в хибридите и са доста надеждни,имайки предвид че има хибриди на по 10-15г. и се движат наред с другите коли съвсем нормално. А и нашите пътища не са предназначени са скорости повече от 100-110.17:55 19.02.2022
14 този
А сериозно по темата ,като противник на елмобилите даже бих предпочел елкола пред плъгин.Всъщност нито едното нито другото.Карам най-високия клас хибрид от Тойота.Нямам безплатен ток.Сметката не ми излиза в полза на плъгин.
18:12 19.02.2022
15 Qwerty
Коментиран от #16, #17, #20
18:28 19.02.2022
16 Дфен
До коментар #15 от "Qwerty":
Пълен леш кратко и ясно19:05 19.02.2022
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Тиган
20:24 19.02.2022
19 един там
До коментар #12 от "Само да кажа":
Ако за теб кола 306 к.с. е спъната се чудя какво ли караш? Интересни са и тези баничарки, които явно са над мощността на РАВ 4, който уж им пречел. Абе ти изобщо имаш ли книжка? Не за жълта, каквато вероятно имаш, а за шофьорска питам.20:56 19.02.2022
20 123
До коментар #15 от "Qwerty":
Как ги изчисли тези 80%, като това, което чета Тойота са с най-големи продажби? И дори да си прав, което не е вярно и дори 80% да карат варелите на ФВ, това прави ли ги по-добри, икономични и надеждни? Не, нали. Та какво изобщо се мъчиш да кажеш и да убедиш някой? Това, че селтаците карат кучата народна марка не значи изобщо, че тя е добра. Дори напротив...21:02 19.02.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Някой
Коментиран от #23
22:58 19.02.2022
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Bmw
23:11 20.02.2022