3 Март, 2022 09:25 67 851 45

Тествахме едно Renault, като никое друго (вижте и БГ цените му)

  • тест-
  • renault-
  • megane e-tech
Тествахме едно Renault, като никое друго (вижте и БГ цените му) - 1

Малага, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Още от пръв поглед, дори и лаик ще види, че това е автомобил, който почти не прилича на останалата продукция на марката. Става дума за новото Renault Megane E-Tech - познато име на една напълно непозната кола. Първото ни запознанство (в движение) бе на организирания от Режията тест в Испания - тест на едно Renault, което е като никое друго. Ето и първоначалните ни впечатления от френския, изцяло електрически компактен хечбек Megane E-Tech.

Правилен размер

Автомобилът се позиционира в така наречения C-сегмент или в компактния клас, ако щете, където Megane винаги е бил. Това исторически погледнато е един от най-наситените с конкуренти автомобилни сегменти и е напълно разбираемо, че Renault и сега се стремят към това, към което винаги са се стремили - да предложат бестселър, който да се конкурира с най-добрите. Този път обаче автомобилът е изцяло електрически.

Тествахме едно Renault, като никое друго (вижте и БГ цените му)

Megane E-Tech е с дължина 4.21 метра, а междуосието му е 2.7 метра. Всъщност новият Megane изглежда доста ръстов играч, но с височина от 1.5 метра всъщност не е много по-висок от стандарта в този клас. Роля за тази, леко "кросоувърска" визия играят късите преден и заден надвеси, големите гуми и джанти, както и фактът, че от Renault са успели да постигнат много добър просвет, което не е типично при електрическите автомобили, които имат батерии в пода. Иначе, автомобилът е построен на платформата CMF-EV, на която е построен и Nissan Ariya, но двата електромобила се различават доста един от друг, защото докато Megane е почти стандартен компактен хечбек, Ariya е оформена по-скоро като SUV.

Сега изглежда, че Renault ще спечели състезанието и за първото пускане в серия, защото Ariya няма да се появи на пазара преди месец юни, тази година. Но да направим и едно друго сравнение - това между Megane E-tech и преките му конкуренти. Ако искаме да назовем такива, следователно трябва да се обърне внимание на VW ID.3 и Citroën e-C4 . Последният, от друга страна, не е чисто електромобилна конструкция, тъй като се предлага и с двигател с вътрешно горене като алтернатива – там говорим за т.нар. споделена платформа.

Тествахме едно Renault, като никое друго (вижте и БГ цените му)

Megane E-Tech вече може да се поръча у нас, като се предлага в три версии на оборудване - Equilibre, Techno и топ модела Iconic. В Испания имахме възможност да изпробваме, както топ моделът Iconic, така и средната версия - Techno. Именно на последната ще обърнем най-голямо внимание, тъй като и според нас, и според специалистите от Renault, точно това ще е най-търсеният вариант.

Пространство и комфорт

Седалките във версията Techno, която тествахме, се регулират ръчно, но имат електрически надуваема лумбална опора. Платът, от който са изработени всъщност е по-интересен. Той е базиран на рециклирана пластмаса, но усещането е като от най-фината вълна. В същото време ако случайно разлеете кафе, сок или нещо от сорта, просто го забърсвате - течностите не попиват в тъканта, както при обикновените тапицерии. С други думи можем да кажем, че общото усещане за качество е повече от добро. И това не се отнася само до тапицерията. Говорим и за пластмасовите детайли, които са твърди, но не изглеждат евтини, а що се отнася до самата сглобка, то и тук французите са дали всичко от себе си.

Тествахме едно Renault, като никое друго (вижте и БГ цените му)

Под огромният вертикален екран в централната конзола ще откриете място за безжично зареждане на смартфон, а по-надолу инженерите са използвали плоския под, като създават иновативна и доста функционална система за съхранение на вещи, която е с подвижни прегради. Воланът е малък (не колкото този на Peugeot) и има плоска горна част. Странно изглеждащ е, но пък е удобен и много информативен. Пред кормилото е разположен хоризонтален 12.3-инчов широкоекранен дисплей, а този в централната конзола също е с диагонал 12.3-инча, само че, както вече споменахме, е вертикално ориентиран. И двата дисплея са конфигурируеми по отношение на това, което трябва да показват, решение, което смятаме, че работи чудесно.

Още нещо любопитно е, че Renault сключва партньорство с Google Automotive - компания, която предоставя новата си операционната система на Режията, а Megane E-Tech е първият модел, оборудван с нея. Не се бъркайте, Renault не използва Google Maps като решение за навигация, а внедрява картографската система от German Here, огромна компания, която работи само с карти и данни за бъдещи функции за самостоятелно шофиране за автомобилната индустрия. Тази система функционално е много добра, а гласовото управление работи по-добре от това на много други автомобили, които сме тествали.

Тествахме едно Renault, като никое друго (вижте и БГ цените му)

Що се отнася до ергономията отпред, тя е отлична - седалките са удобни с добре изразена странична поддръжка. Преминавайки по-назад в колата - до задната седалка - констатирахме, че там има достатъчно място, както за краката, така и за главата. Въпреки добрия просвет и батерията, разположена в долната част на колата, в новия Megane можете да седите добре и на задната седалка. "Диванът" е позициониран доста високо, така че да не седите с колене под брадичката. И въпреки това има достатъчно място във височина.

Облегалката на задната седалка е разделена в съотношение 60/40. За съжаление няма централен подлакътник, а също така няма и люк за ски. Багажното отделение не разполага с цялата площ на света, но има прилично голям обем за запълване. Специалистите от Renault посочват 400 литра обем, измерени от пода до горната част на облегалката. След като отворихме багажника, се изумихме от това, колко е дълбок. Подът му е далеч надолу от ръба на вратата. Тук вярваме, че Renault трябваше да използва решение с двоен под като стандарт, но такова няма.

Тествахме едно Renault, като никое друго (вижте и БГ цените му)

Производителност и пробег

Megane E-Tech предлага избор от две батерии - 40 и 60 kWh, но ние тествахме само версии с голямата - 60 kWh. Тя захранва електродвигател с мощност 220 конски сили и с въртящ момент от 300 Нм. С ускорение от 0 до 100 км/ч за 7.4 секунди, и ограничена максимална скорост на 160 км/ч, това е в приемлив диапазон за почти всички видове шофиране. Иновативното Renault има и програми за шофиране, в които можете да избирате между Eco, Sport или Comfort, но единственото нещо, което тези програми правят, е да променят реакцията на газта при натискане на педала.

Опитахме всички тези програми, но в крайна сметка се спряхме на комфорта. След доста продължителен преход постигнахме консумация, която беше около 1.46 kWh при смесено шофиране или казано по друг начин 14 киловата на 100 километра пробег, което, ако зареждате от битовата мрежа, се равнява приблизително на 3.50 лв. Това е много приемлив разход, макар и при по-високи температури от около 20 градуса по Целзий, каквито са по това време на годината в Южна Испания.

Тествахме едно Renault, като никое друго (вижте и БГ цените му)

Renault посочва очакван пробег според стандарта WLTP от 450 километра, който смятаме, че е възможно да се достигне в добър ден, но реално, със стандартно шофиране, с хора и багаж в колата и със зимни гуми, пробегът ще падне с около стотина километра, Така че реалният е около 350 километра с едно зареждане.

Интелигентни решения

Най-голям интерес представлява решението на Renault да внедри предварително загряване на батерията, като тя се загрява до 35 градуса по Целзий. Това важи и при предварително загряване на паркираната кола през зимата. Решението работи добре, стига да оставате заряда над 12 процента. Ако имате по-малко, загряването няма да работи. За сравнение, има производители, загряването на батериите при които не работи под 50 процента, което е твърде голямо ограничение.

Тествахме едно Renault, като никое друго (вижте и БГ цените му)

За да върши достатъчно добра работа през зимата, Megane E-Tech е оборудван и с термопомпа и има активна система, при която събира умерен въздух от различни места - двигател, салон и отвън. Това на практика е подобна система, с която Tesla се похвали, когато пуснаха Model 3 и Model Y. Колко добра работа върши тази системата, ще ви разкажем веднага щом имаме възможност да тестваме колата у нас.

Когато батерията трябва да се презарежда, електрическото Renault има бордово зарядно устройство, което може да издържи до 22 kW. За бързо зареждане се поддържа до 130 kW. Между другото, Renault обещават, че в дългосрочен план ще могат да доставят автоматично плащане на бързите зарядни устройства на Ionity, така че да не се налага да използвате нито приложение, нито карта, за да започнете да зареждате, когато се свържете към "бързия ток".

Тествахме едно Renault, като никое друго (вижте и БГ цените му)

Комфорт, а не спорт

На пътя Megane върши страхотна работа. От Renault се похвалиха предварително, че са дали на колата доста директно предаване на волана, нещо, което забелязваме веднага. Така с лекота избягваме големите ъгли на завиване, за да направим необходимите маневри. Това се забелязва предимно в градските райони, разбира се. С други думи с по-малко въртене на волана, колата завива и маневрира повече.

Въпреки че Megane има спортен екстериор, той все пак е настроен като по-удобен автомобил. С изключение на директният волан, електромобилът не е особено спортен, що се отнася до характеристиките на шофиране, но вероятно ще подхожда идеално на повечето купувачи. Защото, можем да определим колата, като много приятна за каране.

Тествахме едно Renault, като никое друго (вижте и БГ цените му)

При по-висока скорост се чува лек шум от по-тънката изолация на арките над колелата, а заради по-големите странични огледала, се долавя и известен шум от вятъра. Но като цяло колата е доста тиха при скорости под 120 км/ч. При рязко ускорение и доускорение, колата показва някои признаци на така нареченото управление на въртящия момент, като се налагат корекции с волана, защото силите дърпат и в двете посоки, но това често се случва, когато става дума за кола с мощност от над 200 конски сили и с предно предаване. За сравнение, преките конкуренти VW и Cupra са избрали вместо това задно задвижване.

Споменахме трите версии на оборудване и, че това ще бъдат единствените избори, които можете да направите. Има обаче и батерии с два различни капацитета - 40 и 60 киловатчаса, които захранват електромотори с мощност 130 и 220 конски сили, съответно. Определено за препоръчване е версия с по-мощния мотор и с по-голямата батерия. Един от минусите е, че няма да се предлага със задвижване на четирите колела, както ще бъде при Ariya, но все пак говори за компактен хечбек с предно, какъвто Megane винаги е бил.

Тествахме едно Renault, като никое друго (вижте и БГ цените му)

Заключение

При автомобили от този клас много често цената е най-важна, а що се отнася до нея, то Megane E-Tech е позициониран много добре спрямо конкуренцията. Защото с опциите с оборудване, които Renault предлага, почти няма конкуренция сред европейските алтернативи. С други думи, в зависимост от нивото на оборудване, задвижващият електромотор и капацитета на батерията, цената на новото Renault Megane E-Tech е доста атрактивна.

Тествахме едно Renault, като никое друго (вижте и БГ цените му)

Имайки предвид това, което предлага новото Renault, смятаме Megane E-Tech за добра покупка. В допълнение, този автомобил ни дава прекрасна глътка свеж въздух, с дизайн, към който мнозина може би ще бъдат леко резервирани. Но външният вид е въпрос на вкус и точно поради тази причина оставяме всеки сам да прецени от снимките, които направихме в слънчева Испания. Едно обаче е ясно: Когато се качите в колата, няма да останете разочаровани, защото тук Renault прави няколко големи стъпки, при това в правилната посока.

Тествахме едно Renault, като никое друго (вижте и БГ цените му)


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 53 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    65 14 Отговор
    Ми, и ревюто, и колата много ми хаверсавт. Цената ми е една идея височка, но предвид ситуацията със всички цени на нови автомобили и факта, че е е електромобил - и тя става. Французите, заедно с корейците много дърпат в последно време.
  • 2 Марио

    20 13 Отговор
    Да, статията е добра,колата - също,но не ми харесва на външен вид. Ама то на вкус и на цвят, нали знаете
  • 3 MaKaTa

    44 6 Отговор
    Всичко е ОК, но не знам защо напоследък всички коли трябва да приличат на кросоувъри. Това си е хечбек и винаги меган е бил такъв. Иначе доста добре е описана колата от Радо.
  • 4 Дучу

    41 71 Отговор
    В Русия карат ли такива? Съзидават ли такива стоки? Или знаят как да арестуват децата? Питам само

    Коментиран от #7

  • 5 Абсолютно невъзможна

    65 9 Отговор
    за народа, ние сме страна на кошарите. Скоро карането на каквато и да е кола ще е лукс.

    Коментиран от #12

  • 6 Перник

    17 50 Отговор
    Франсетата ги бива само с дизела, тролеи/трамваи забрави, ше стоят постоянно в сервиза

    Коментиран от #35

  • 7 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    19 6 Отговор

    До коментар #4 от "Дучу":

    А ти защо биеш майка си ???

    Коментиран от #8

  • 8 антрашпиц

    11 6 Отговор

    До коментар #7 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Той и други работи прави с нея....
  • 9 Мнение

    15 35 Отговор
    Колата става, но ако е с двигател 1.5дци. Тази електричка реално има пробег от 100--120 км ако прилича на Нисан Лийф и не става за нищо.

    Коментиран от #36

  • 10 Читател на факти

    61 2 Отговор
    Всичко беше много добре докато не стигнахме до цената.

    Коментиран от #11

  • 11 гост

    16 21 Отговор

    До коментар #10 от "Читател на факти":

    Абсолютно , за тия пари след месец ще може да се купи Модел У Пърформанс , която е на светлинни години от това !

    Коментиран от #28, #43

  • 12 гост

    35 23 Отговор

    До коментар #5 от "Абсолютно невъзможна":

    Сега малка изненада за тебе и дружките ти , дето слушате само "говорит Москва" !! Според официалната статистика на НОИ в България в момента НАД 400 000 (четиристотин хиляди ) човека се осигуряват на максималния доход от 3400 лв месечно !!! Което значи че получават толкова или ПОВЕЧЕ на месец !! Други над 320 000 се осигуряват на между средната заплата от 1650 лева и максимума от 3400 !!! И това са само тия на заплата , собствениците и съдружници във фирми както и тия със "свободни професии ( в които влизат дори лекари и адвокати) могат да избират на какъв доход да се осигуряват и естествено избират минималния , а получават в пъти повече !! Е от тия близо милион дали има някой който не може да си позволи някакви си 500-600 лева на месец лизинг за това ??

    Коментиран от #23, #26

  • 13 Брях!

    15 21 Отговор
    Тия направо електрифицирали фичката на капака! Вече мяза на вибратор! )))

    Коментиран от #24

  • 14 Ако ги няма...

    12 29 Отговор
    2-те патерици - Нисан и френската държава, рено отдавна да е погребано и забравено!

    Коментиран от #17

  • 15 тошо

    4 24 Отговор
    много лоша имитация на реинж ровар
  • 16 Евфропейски провал

    11 26 Отговор
    Какъв жалък автомобил същото недоразумение като немските кочини ид.3,4,5 и тн.Отепед никякво багажно отделение кабеляьи батерии а бе инженерна трагедия.
  • 17 фв и без фичка е кен ефф

    23 4 Отговор

    До коментар #14 от "Ако ги няма...":

    а немските клозети фу ве да не би да са друго
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 и тука ли я публикувахте

    8 5 Отговор
    Тази пр рекламна презентация я писаха по всички сайтове
  • 20 Burgas

    19 3 Отговор
    Ако цените бяха с 20000 надолу или като другите държави имаме субсидии щеше да е добър избор и навярно бих си купил.
  • 21 Dsadsa

    19 3 Отговор
    Всичко над 40000 за хечбек е грях според мен.
  • 22 1122

    16 5 Отговор
    СКЪПИ ЕДНОДНЕВКИ,СЛЕД ПЕТ ГОДИНИ НОВА БАТЕРИЯ и колко ще струва тя,а зимата с какво се топлим,все пак не живеем в Африка.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Йо Несбьо

    6 9 Отговор

    До коментар #13 от "Брях!":

    Купувал съм си играчки от сексшопа. Някои действително са с вибриращо действие. Вътре в силиконовата слива има яйце, което вибрира с ток на батерии. Има и такива с озвучаване от шибаща се жена... Интересно е и човек като му се доиграе някъде, вади и си ползва дискретно...

    Ренде имах едно... Нисък разход, дизел, обаче се трошеше всеки месец. Иначе широко, удобно, голямо... 60 000 обаче за ново Ренде?! Никога !
  • 25 Komapak

    6 19 Отговор
    Аз съм предубеден, разбира се, но Рино... никога. Влизайки в детайлите, PSA са по-добрия френски избор. За огромно мое съжаление, франсетата не мислят като мен и купуват масово рино. Според собствените ми наблюдения върху бусовете рино е просто смях в сравнение с другите. А рино....... електричка...... Леле😀😀😀 Явно е за големи ентусиасти, предвид цената. Сигурен съм, че ще продадат 5-6 бройки. Колкото и ягуар 😀

    Коментиран от #40

  • 26 Йо Несбьо

    8 4 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Преди години попитах работодател да ме осигурява на максималната заплата. Тогава беше около 2000 лева май... За мое учудване той се съгласи. Оказа се, че и други правят същото - заради кредити, заради други неща...

    Коментиран от #38, #39

  • 27 5 ЛЕВА Е БЕНЗИНА

    7 2 Отговор
    ИЗЧЕЗВАЙТЕ
  • 28 Димитър

    3 2 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Да ти кажа честно въобще не съм фен на Рено, но ти определено си мъскопитек.
  • 29 БРЦК

    10 3 Отговор
    Ел автомобилите се пропагнидират заради абсолютния контрол. Първо горивото виче е в ръците на джендърите -либеро фашисти. Цените високи пак в техни ръце . Пробег 100-150 км . Къде ще ходите и постоянно под наблюдение. А може до Кауфланда и обратно пълно малоумие. Събуждайте се
  • 30 баба ти от Пловдив

    8 3 Отговор
    какво рено бееееее????? 1963 в Пловдив- първият с вода! къде изчезна човека????? ние бяхме в 3 ти клас в у- ще Христо Смиркенски и видяхме всичко как го взехааааааааааа!!!!!!!
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Миро

    6 2 Отговор
    Спецялно за Гост и приказките за 400 000 осигуряващи се на 1400лв и нагоре сънували го или причината е още по зле.
  • 33 Мечо кух

    8 5 Отговор
    Електрическите автомобили са като ваксините : след 10 години ще ги отчетат като голяма грешка

    Коментиран от #37

  • 34 удивен

    6 8 Отговор
    Седалките са като на фиат от началото на 90-те години, а фаровете като "ксенони" от илиенци..
  • 35 eCars

    9 4 Отговор

    До коментар #6 от "Перник":

    Нашето Зое 40 за 4 години и близо 90 хил. км извлачи над 400 монтажа на зарядни станции из цялата страна и сервиз вижда само когато минава ГТП. Много корава машина.
  • 36 Невярно

    3 3 Отговор

    До коментар #9 от "Мнение":

    Кона 64 кВтч при скорост 120 минава близо 400км. А градско до 600.
  • 37 TSLA

    0 5 Отговор

    До коментар #33 от "Мечо кух":

    Цвикау завода се преоборудва за 1.3 млрд и 26 месеца. Гига Шанхай коства 2 млрд. от 0 и заработи след 12 месеца. GM спря само един осмак на Корвет и последва вълна от фалити на доставчици. Беше им казано на всичкото отгоре, че трябва да продължат да сервизират вече продадените двигатели... с въздух. Това е за малкотиражен мотор.

    Тези марки, дето ги гледате по улиците, ги чака не гибел, а пълно унищожение. Фалити на доставчици, синдикати и цели региони. Няма милиарди за нови заводи за коли на ток. Шефовете знаят какво следва и мишкуват, и отчитат дейност "по иновациите", за да избутат до тлъстата пенсия, защото след тях потоп.

    Единственият производител, а не сглобител на коли е Тесла.
    "На вторите ще им трябва телескоп, за да ни видят" - Елън Мъск

    Коментиран от #45

  • 38 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #26 от "Йо Несбьо":

    Ма разбира се , един милион в България плащат залудо , та да ти се върже опорката , хаха !!! Само за твое сведение удръжките от 3400 заплата от осигуровки и данък общ доход са ПОВЕЧЕ от минималната заплата , даже са над 1000 лева !!! Демек тия " лъжливите" трябва да работят без пари , само за удръжките , хаха !! Всъщност масовия случай УКРИВА доходи , тоест получава много повече , отколкото се осигурява !! И това наистина са стотици хиляди !!
  • 39 гост

    1 4 Отговор

    До коментар #26 от "Йо Несбьо":

    Пак да ти обясня , че сега ще плещиш , че говоря наизуст ! От брутната заплата имаш 10 процента данък общ доход , плюс 8 процента здравни , които са изцяло от работещия !! Отделно имаш над 40 процента осигуровки за разни фондове , които се делят 40 на 60 процента с работодателя , ама в случая който то се ще ще си плащаш сам !! Има куп калкулатори брутна нетна заплата в нета , че ми писна , на 3400 заплата данъците са към 1600 лева с тия от работодателя , които ще си плащаш сам , ако се правиш на тарикат !! Тоест не минималната , а средната заплата гонят !!
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 SDEЧЕВ

    5 2 Отговор
    БАЗОВИЯ МЕГАН СТРУВАШЕ 30 ХИЛЯДИ ЛЕВА ПРЕДИ 10 ГОДИНИ ,СЕГА СЪЩАТА КУПЧИНА ЖЕЛЯЗО 100. СМЯХ....ТОВА КАТО ГО КУПИШ СИ ОСТАНА НЕЧНО ТВОЕ СТАВА И ЗА КОВЧЕГ
  • 42 Фен

    1 2 Отговор
    Такава прахосмукачка не бих си купил за огромната сума . Да си ги карат франсетата.
  • 43 да бе да

    5 0 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    И как го реши това като Model Y е 50% по-скъп от реното ?
  • 44 Българин

    4 0 Отговор
    Рено Меган 2019г. бензин беше към 30000лв.Помня това защото тогава си купихме Рено Клио Грандтур за 24000лв.Сега Меган да струва 90000лв си е пълна глупост, ели пък за пробег от 350-400км.Само да кажа ,че с моето дизелово Клио с един резервоар от 40л. изминавам над 1000км.Д, а можеби ел колите са напред в технологиите, но техните цени към момента са непосилни за обикновения българин а и като пробег все още има какво да се желае.
  • 45 ...

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "TSLA":

    я кажи сега що им паднаха за 1г акциите с 44% тогава? :)