Новото поколение на Skoda Fabia спечели най-престижната автомобилна награда у нас "Кола на годината 2022". Това се случи късно снощи по време на официална церемония, провела се в "Капитал Форт" в София.
Марката Skoda печели приза за втори пореден път, след като в миналата той беше присъден на модела Octavia. Тази година, освен Fabia до финала достигнаха Range Rover, Skoda Eniaq, Nissan Qashqai и BMW iX. На събитието, организирано от Прес Авто Клуб България, станаха известни и победителите в подкатегориите: лек автомобил, кросоувър, високопроходим автомобил, градски автомобил, електромобил и премиум автомобил.
В категорията "Лек автомобил" наградата беше присъдена на Skoda Fabia, спечелила в оспорвана битка с BMW i4, Hyundai i20, Mercedes C-Klasse, Peugeot 308.
При кросоувърите отличието отиде при Nissan Qashqai, който надделя над DS4 Crossback, Opel Mokka, Renault Arkana, Volkswagen Taigo.
В категорията "Градски автомобил" най-много гласове събра отново Skoda Fabia, изпреварила Dacia Spring, Fiat 500 Electric, Honda e и Hyundai i20.
При високопроходимите автомобили наградата спечели новият Range Rover, изпреварвайки Ford Explorer, Jeep New Compass, RAM 1500 и Subaru Outback.
В категорията "Електромобил", наградите бе присъдена на друг модел на Skoda - Enyaq. Тя спечели в конкуренция с BMW iX, Dacia Spring, Hyundai Ioniq 5, Volkswagen ID.4.
При най-луксозните или т.нар. "Премиум автомобили", първото място спечели електрическият кросоувър BMW iX, който се пребори сред финалистите Audi Q4 e-tron, BMW M3/M4, Mercedes EQS и Range Rover.
В конкурса участваха всички автомобили, появили се на нашия пазар през изминалата 2021 година, които са над 60 на брой, като до финалния кръг достигнаха по пет автомобила от всяка категория.
Кандидатите бяха оценени от журито на "ПАК България", сред които сме и ние, по няколко групи от критерии, всеки от които има различна тежест във формирането на крайната оценка - дизайн (външен и вътрешен), задвижване (двигатели, трансмисии), функционалност, удобство, пътно поведение/динамика, безопасност и цена/предлагане.
След прецизна пресявка до финала достигнаха по пет автомобила във всяка от категориите, а победителите от тези категории си оспорваха голямата награда "Кола на годината 2022". Основен партньор на конкурса “Кола на годината 2022”, организиран от Прес Авто Клуб България, беше “Уникредит". А ето и класирането в отделните категории и точките, които събраха финалистите след гласуването:
Лек автомобил
Skoda Fabia - 104
Peugeot 308 - 98.5
BMW i4 - 85
Mercedes-Benz C-Class - 41
Hyundai i20 - 41
Кросоувър
Nissan Qashqai - 99.5
Renault Arkana - 83.5
Volkswagen Taigo - 78
Opel Mokka - 77
DS4 Sportback - 52
Високопроходим автомобил
Range Rover - 111.5
Ford Explorer - 94
Subaru Outback - 81.5
Jeep New Compass - 59
RAM 1500 - 40
Градски автомобил
Skoda Fabia - 108
Dacia Spring - 97.5
Honda e - 73
Hyundai i20 - 58
Fiat 500 Electric - 53.5
Електромобил
Skoda Enyaq - 101.5
Volkswagen ID.4 - 82.5
BMW iX - 81
Hyundai Ioniq 5 -65.5
Dacia Spring - 59.5
Премиум-автомобил
BMW iX - 89.5
Range Rover - 88
Mercedes-Benz EQS - 85.5
BMW M3/M$ - 72.5
Audi Q4 e-tron - 54.5
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Име
Коментиран от #4, #37, #38
07:32 25.03.2022
3 мечо
07:36 25.03.2022
4 Абсолютно
До коментар #2 от "Име":
Правилно. Но поне не е Лада!07:43 25.03.2022
5 сектант
07:47 25.03.2022
6 Вижте
08:09 25.03.2022
7 jap
Коментиран от #13, #20
08:23 25.03.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Мхм
08:49 25.03.2022
10 Горублянския
08:49 25.03.2022
11 Шоп0
09:10 25.03.2022
12 АБЕ
09:23 25.03.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Иво
10:21 25.03.2022
15 2020-2022
10:44 25.03.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 СтанаТя
Коментиран от #19
11:05 25.03.2022
18 Б А Й Х @ Й ‼️
11:21 25.03.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Джапанка
До коментар #7 от "jap":
Jap-чом я кажи сега колко нови Шкоди с комбинация TSI-DSG си карал, до какви километри, с какви проблеми и колко "дълъг" престок в сервиза??? Ама разказ от 1-во лице е.ч., не преразказ от "Разкази под Шипковия храст"!!!И аз веднага мога да ти докажа с 2 лични коли от 0 до около 200 000 км в БГ, какво е правено в Еура Тек по двигател-скорости=нищо!!! Освен регулярните обслужвания!!!
Коментиран от #21, #27, #31, #32
11:50 25.03.2022
21 jap
До коментар #20 от "Джапанка":
Мой приятел си купи чисто нова Фабия 1.6TDI-DSG през 2015-та.Още първата година започна да потегля със закъснение и да придърпва при смяна на предавките.В сервиза смениха маслото на кутията и препрограмираха управляващия модул но разлика почти не се усети.Продаде колата точно преди да изтече удължената и гаранция и се зарадва,че се отърва.В момента кара Нисан Кашкай и вече близо 4г не е дал нито един дефект.Коментиран от #22
12:03 25.03.2022
22 Джапанка
До коментар #21 от "jap":
Т.е. нищо конкрерно, освен слухове от типа ЕШК...Ела да ти дам да покараш ремапната Октавия 2.0 ТДИ с 6-степнно ДСГ на 170 000 км и да кажеш придърпва ли, тресе ли...колко е седяла в сервиз...
Да не говориме колко бързо и за какви добри пари се продава такава кола с история....
Коментиран от #24
12:32 25.03.2022
23 Разбирач Разбирачев
Коментиран от #25
12:40 25.03.2022
24 jap
До коментар #22 от "Джапанка":
Возил съм се много пъти на колата за която пиша и твърдението ми не се основава на слухове.Спомних си даже,че по едно време колата губеше антифриз а в сервиза не откриха причината и препоръчаха просто да се долива.Добре,че един от монтьорите се зае по обстойно с проблема и откри теч в близост до ЕGR клапана та благодарение на него смениха поне тази част по гаранция.Коментиран от #26
12:57 25.03.2022
25 Прав си
До коментар #23 от "Разбирач Разбирачев":
но парадокса е,че цената е твърде висока за ниското качество.13:12 25.03.2022
26 Джапанка
До коментар #24 от "jap":
Аха и вече си вещ по всички въпроси свързани с ВАГ групата... и хипотетичния проблем, който колата е имала за колко време я е оставил в сервиза, оправен ли е по гаранция???Нещо да кажеш за разхода на масло при последното поколение на Сивик с 1.5 турбо-бензинов мотор?
Как пък при мене на душманско магистрално каране не ми "пипна" масло, антифриз??? И то на 3 дизелови Октавии от различни генерации???
13:46 25.03.2022
27 123
До коментар #20 от "Джапанка":
Точно това щях да му пиша. То се видя от следващите мнения. Качвал се на една Шкода на някой пълен кърък. Защото, има и такива. Иначе, дествително до 2013 имаше някои проблеми с тази комбинация - двигател и скоростна кутия. После ги оправиха. Добра е Фабията. И някой съвсем праввилно пишеше, че са оценявали съотношението цена - качество. Ами да, и съвсем правилно. Има и по-добри модели и марки, ама като дори със средна заплата не можеш да си позволиш месечната вноска за лизинга не е за покупка. Затова улиците са пълни със Шкоди - най-доброто качество за тази цена.14:17 25.03.2022
28 голф 2 най надежден и
14:35 25.03.2022
29 Бай Благой
VW Group , Едно беЕмВе и едно японче за цвят...
14:36 25.03.2022
30 hahaha
16:25 25.03.2022
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 хахахахахахахаххахахахахаха
До коментар #20 от "Джапанка":
така за 8 месеца 12 чисто нови, ама чисто нови шкодички се предадоха в мойте ръце . невероятни боклуци. когато ти си купиш чисто нова кола ама не на лизинг кеш брой на ръка ела и пиши .Коментиран от #33, #35
16:31 25.03.2022
33 А сега де
До коментар #32 от "хахахахахахахаххахахахахаха":
Най-вероятно става въпрос за неправилно шофиране колега. Октавия 4, за година и три месеца 51000 км. Два пъти в Еуратек - за масла и филтри. Така, че - говори ми. Ако я караш в червеното, не осем, осемдесет ще строшиш. Не са важни конете под капака, задкормилното..Коментиран от #34
21:05 25.03.2022
34 Феномен Д
До коментар #33 от "А сега де":
Нищо не става от Ваг-фолк групата дай номер да ти пратя рено на 270 000 с орг окачване няма амортисьори няма шарнири.Коментиран от #36
21:45 25.03.2022
35 Стига вицове….
До коментар #32 от "хахахахахахахаххахахахахаха":
На блъскащи колички ли сте си играли или сте се събрали страшните специалисти???Аз съм скромна фирма…мога да ти докажа сервизните истории на 3 лични Октавии от ЕТ и още 10-на служебни Октавии 2,3 и 4 от 2012-та насам….и да ми покажеш, кога 1 от тях е била със сериозен технически проблем извън планово и в сервиз??? За двигател (2.0 TDI CR всичките) и скорости ( и ръчни и ДСГ) НИТО 1 не е била за какъвто и да е проблем!!!
Ти с какво ще отговориш и какви проблеми си имал???
23:52 25.03.2022
36 Д Фен
До коментар #34 от "Феномен Д":
Да, да знаеме го теоето такси….то няма окачване, то левитира….Още имам горчив спомен от горивната помпа на едно Канго 1.5 dCi купувано ново от тук!
Преди години от пуст фанатизъм - 21 1.7 моно-инжекция….най-безпроблемно от към механика, като купе пълен провал…изяде го кафявата чума и след това Сафран 2.2 12V….много елетроника и екстри, дори регулируемо окачване, но нищо работещо….и накрая биела през блока…ай мерси!!!!
Коментиран от #39
00:00 26.03.2022
37 Йо Несбьо
До коментар #2 от "Име":
В Чехия се карат много. Познавам шефове на отдели, които изкараха десетилетия наред с една и съща Фабка. Старите Фелиция още се карат и масово се продават за над 1500 лева и то въпреки високият разход от 8,5 л/100.Не мога да кажа, че колата е луксозна или комфортна, защото не е, но за базовите потребности върши чудесна работа.
Мнозинството чехи дори не шофира луксозни или нови автомобили. Те са по-скоро за фирмени нужди, но все пак е нормално автомобилът да е 5-8-годишен.
А в България сме без пари и въпреки това се опитваме да показваме стандарт. Не е логично да се изхвърляме с автомобили, които не можем да поддържаме, но го правим.
12:37 26.03.2022
38 Йо Несбьо
До коментар #2 от "Име":
Исках да кажа това - нацията ни е невзрачна, защото няма как да заблестим - ниски доходи, стари коли, несанирани сгради, лоша инфраструктура, болен и неспортуващ народ... И голяма част от това се дължи на неправилни решения. Не може да имаш 2000 лева спестявания и да ги хвърлиш за кола, че и да изтеглиш кредит за целта. Не може да купиш автомобил, който не можеш да поддържаш или ползваш пълноценно и да стои пред блока. Не може купеният автомобил да е през ден в сервиза... А такава е реалността!За мен колата трябва да се приеме като инвестиция, която да ти помага да достигнеш по-високи доходи и чрез тях да се изплати. Т.е. купил си кола за 500 лева, обслужил си я за 200, планирал си да я ползваш 3 години, предвиждаш обслужване за 400 лева през този период, значи след 36 месеца благодарение на колата трябва да имаш поне 1100 лева обратно, за да не си на минус. Застраховките и горивото не ги смятам, индивидуални са.
А в България човекът си бачка за 710 лева бруто, има спестени 2000 лева, изтегли и кредит, купи "ноФ Фнос" и накрая колата през месец в сервиза, а има и вноски по кредита, има ремонти, висене пред блока... Поне е тема за разговор на маса...
12:53 26.03.2022
39 Феномен Д
До коментар #36 от "Д Фен":
Може и така да е с кангото но моята е купувана нова и това което пиша е истина. Ти ми говориш за канго сигурно нов внос. Аз имам колеги с коли производство Германия и са проблемни.20:32 26.03.2022
40 Още преди да отворя и
Това е най-измислената и скапана марка в света може би като Тата.Който плаща той печели тази класация е за рибки.Ако си купите шкода и има 5г.гаранция на 6-тата е тотал щета.Дори и някъв китаец ще надживее Шкода.Казвам го от опит пластмасов кожух на термостата пука се на път и ви изтичат водите😁😁😁 и разни други пластмасови тарикатели по-двигателя за по- тънко.Скорости леш и др. други немско чешки тъпотии.Вземете си японец или кореец да си спинкате спокойно и да си харчите парите по-други неща.😁😁😁😁😁😁🤪🤪🤪😹😹😹😹😂😂😂
16:24 19.12.2022