С Mercedes EQS германците предефинират автомобилния лукс - независимо от задвижването. Но за да бъде убедителен навсякъде, EQS трябва да предложи повече от просто висок комфорт при шофиране, висококачествени материали и няколко електронни помощника. Задаваме въпроса: Какво може повече EQS от класическата S-Klasse? Отговорът получихме след обстоен тест на версията EQS 450+.
Rolls-Royce среща Citroen: Така най-кратко може да се опише уникалната возия и обезшуменост на новата електрическа S-Klasse. Mercedes EQS е първокласен автомобил що се касае до комфорт при возене. Той съчетава плавно и ефективно окачване с уникална шумоизолация. Независимо от пътната обстановка в салона е тихо и безопасно. След теста, който направихме, можем спокойно да заявим, че луксозният (електрически) сегмент също има нов еталон и това е EQS.
Богатството от сложни решения в EQS е толкова голямо, че трябва да се съсредоточим само върху тези, които се открояват най-много. В крайна сметка това, което е удивително при Mercedes EQS, не е, че е особено тих. Това, което е удивително, е колко добре този 5.22 метра дълъг автомобил се насочва в тесни завои: прецизно и бързо. Фактът се дължи на управлението на задната ос, при ниски скорости, т.е. при паркиране или маневриране с ниска скорост, колелата се въртят в посока, обратна на предната ос. Обикновено задните колела завиват до 4.5 градуса, но срещу доплащане завиването им става цели десет градуса, какъвто бе случаят с тестовия автомобил. Абсурдно е как тази огромна лимузина взима завоите - диаметърът на завой е 10.9 метра.
При високи скорости задните колела също завиват, но този път в посока еднаква с тази на предните. Тогава, тежащият над 2 500 кг автомобил (междуосно разстояние: 3.21 метра) се усеща като летящ килим. Без каквито и да било вибрации. Скоростта и ускорението са забележителни, но ще се запитате: Какво остава от 107.8-киловатчасаовата батерия, когато Mercedes се кара правилно, тоест по магистрала с висока скорост? Карахме EQS 300 километра по магистрала и с учудване установихме, че колата и тук впечатлява. този път с дълъг пробег и с разумна консумация на енергия.
Пътуването на извънградско поверихме на иновативният круиз контрол. Темпомат, зимни гуми, сух път и малко попътен вятър. Просто е невероятно колко удобна е тази електрическа кола. Системите за подпомагане на шофирането имат основен принос, а тяхната най-голяма сила е да не се забелязват. Бордовият компютър показва консумация на енергия от 25.8 kWh / 100 км, което аритметично води до пробег от 418 км, което в реални условия е повече от пробега на Tesla Model 3 Long Range.
Но това не трябва да ви учудва. В крайна сметка, EQS е най-аеродинамичният автомобил в света с коефициент на въздушно съпротивление от 0.20. Ако искате да карате най-икономичната електрическа S-Klasse, то не трябва да избирате мощната 4х4 версия 580 4MATIC, а трябва да изберете именно тестваната от нас EQS 450+. Тя има само задно предаване и по-тесни гуми. В крайна сметка трябва да разберете, че тази кола в момента е без конкуренция на пазара, като евентуална такава ще се появи в лицето на предстоящото BMW 7 Series.
При показания на скоростомера в диапазона 150 - 200 км/ч постигнахме реална средна скорост от 160 км/ч на 30-километров участък. Тази проба доведе до значително по-голяма консумация на от 35.4 kWh / 100 км, като това бе и максималната стойност в теста. Така енергията ще свърши след почти 300 километра, което също е забележително постижение. Най-ниската консумация от 14.4 kWh / 100 км постигнахме в градския трафик на столицата. Това съответства на пробег от 700 километра, което е значително повече от километрите според WLTP, отбелязани в паспортните данни на превозното средство.
Но никой не трябва да си прави илюзиите, че Mercedes EQS може да се сравни с S-класа по отношение на пробег. Това, което отличава EQS що се касае до електромобили обаче е големият капацитет на батерията. А този факт се допълва от перфектно функциониращ маршрутизатор, включително предварително кондициониране на батерията. По този начин удобството по време на път е уникално. Въведете дестинацията чрез гласово управление, изчислите маршрута със спирки за зареждане и прогноза и сте готови. С други думи последното поколение немски електрически автомобили вече не изостава от Tesla по отношение нито на качеството на силовия тракт, нито на пробег. А това означава, че Mercedes извади кола, която се явява еталон при електромобилите и от тук на сетне всички ще трябва да се сравняват с нея.
След като уточнихме тези факти, разбира се, вече можем да напишем и няколко реда за простора в салона и багажното отделение (щедър и лесен за товарене благодарение на задната врата), качеството на изработка или за звука на аудиосистемата Burmester, но трябва също така да обърнем внимание и на още нещо, което е особено поразително - системите за подпомагане на шофирането. Предупреждението за напускане на лентата и функцията за контрол на скоростта работят толкова дискретно, че почти не се забелязват.
Автоматичната рекуперация при шофиране без активиран ACC също е абсолютно образцова. Хубаво е да се види, че EQS не само забавя скоростта при коли отпред, но и когато пешеходец пресича платното. А главният head up дисплей, за който Mercedes вдига много по-малко шум от подобната проекция с добавена реалност на Volkswagen, работи толкова гладко и ненатрапчиво, че също трябва да се счита за еталон от най-висок клас. Силен плюс в и без това перфектната безопасност е системата Digital Light, която за съжаление е опция и за нея, както и за завиващите с 10 градуса колела, трябва да се доплати. Вие просто карате през нощта на дълги светлини, а насрещно движещите се коли не забелязват това. Те са прецизно "изрязвани". Както обикновено с автомобилите за тестово шофиране, и в нашата кола присъстваха почти всички екстри, които обаче покачват драстично цената на автомобила.
Перфектното оборудване ако се взима предвид съотношението цена/качество е именно тестовият ни EQS 450+, което означава по-малко оборудване, но голямата батерия и 10-градусово управление на задната ос, както и пакета Advanced Plus (цифрови светлини), отказвайки се от хипер екрана и широките гуми. Но всичко е въпрос на избор и възможности. И въпреки високата цена, EQS излиза като едноличен лидер в електрическия луксозен клас и може би следващият конкурент няма да бъде новата Model S, а BMW 7 Series. Но това в обозримо бъдеще, през което, със сигурност Mercedes няма да стоят на едно място.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 майтап
10:38 26.03.2022
3 Емо
10:38 26.03.2022
4 Мхм
Коментиран от #8
10:38 26.03.2022
5 Бегай бе
Коментиран от #23, #35
10:41 26.03.2022
6 Qwerty
10:43 26.03.2022
7 определено
Коментиран от #15, #37
10:44 26.03.2022
8 факт
До коментар #4 от "Мхм":
Нормално няма немски коли които да стават за нещо10:58 26.03.2022
9 чичо Пешо
11:01 26.03.2022
10 Име
Коментиран от #17
11:04 26.03.2022
11 смех
11:06 26.03.2022
12 друга е истината
Коментиран от #13, #19
11:09 26.03.2022
13 кой се хване
До коментар #12 от "друга е истината":
Капан за глопаци11:15 26.03.2022
14 Еталон за шарани
Коментиран от #18
11:16 26.03.2022
15 Именно!
До коментар #7 от "определено":
Пък и ако не живееш в къща или кооперация със собствен гараж с ток в него ,като собственик на ЕЛ. автомобил си заробен с часове на месец да чакаш по колонки за зареждане на возилото си! Пък и съм чувал ,че там цената на тока е соленичка,а и сега при самоубийството на ЕК ,повишението цената на газта си излиза хем прескъпа кола ,хем прескъпо зареждане!Коментиран от #16, #38
11:29 26.03.2022
16 прост народ
До коментар #15 от "Именно!":
Що бе. Аз живея в Обеля в панелен блок с 200 семейства. Всички в блока имат ел.автомобили, някой по 2 броя -и за жената. Вечер като се приберем от балконите всички пускаме кабели с ток в градинката пред блока.Чула жабата от 20-тия етаж на панелката , че в сащ където живеят в еднофамилни къщи купуват ел коли и решила и тя да кара ел кола.
Коментиран от #20, #30
11:46 26.03.2022
17 мерцедес задава тон ама друг път
До коментар #10 от "Име":
Задаваш тона, когато си първи. Когато си последен можеш само да плащаш за реклама и да се надяваш някой да се хване11:50 26.03.2022
18 Qwerty
До коментар #14 от "Еталон за шарани":
Mercedes никога не е бил кола за бедни! Никога! Това че някои е решил да се ‘отърка’ в лукса за 10 000 лева, е друга ‘бира’! Теб като те притесняват модулите, не си я купувай! Дачия няма такива модули!Коментиран от #21, #22, #31
13:18 26.03.2022
19 w220
До коментар #12 от "друга е истината":
Вземи се образовай малко за w220. Викакаш и двигателя М113 е не става и 5g- троник не става. Мерцедес слагат 5г- тронка в Майбах, ама за българското мислене е така.13:19 26.03.2022
20 Народа вярно е прост
До коментар #16 от "прост народ":
Живея на 20-ти етаж в Обеля, чете статия за електрическата S класа на Mercedes и единственото оправдание за което се сеща че не може да си я купи е че няма къде да я зарежда.А не се сеща че целия апартамент заедно с обзавеждането и автомобила който кара, струват по-малко от този автомобил и тези, които могат да си го позволят, живеят в къщи с гараж за поне два автомобила. ПОНЕ!
Ако не вярваш, преброй колко чисто нови S класа има пред блока ти и ни информирай? Най-много да има някоя 20-годишна S класа на някой който живее в панелка под наем на 20-тия етаж и е теглил кредит да я купи.
13:48 26.03.2022
21 Бедно ти е мисленето
До коментар #18 от "Qwerty":
Да. Притесняват ме, защото електрониката е най-ненадеждното и скъпо нещо. А в ел колите освен модули и електроника друго няма. Без значение дали е Дачия, мерцедес или друго.14:16 26.03.2022
22 Алчния Ганьо гледа парите
До коментар #18 от "Qwerty":
Никой не го интересува дали е за бедни или за богати и колко струва. Като те остави по средата на пътя друга песен ще запееш14:25 26.03.2022
23 Ники
До коментар #5 от "Бегай бе":
В момента се опитвам да купя кола на жена ми за близо 300к … и не мога от 4 месеца защото е претоварено цените отидоха нагоре , търсенето е повече от предлагането .. и в луксозния сегмент всичко се чака зверски … 2 години чака един приятел нова г класа .. а за яхти да не ти обяснявам … старите са на цената на новите и има фулл клиенти .. в момента в света има толкова много богати хора .. и в БГ има .. колкото никога през историята на човечеството не е имашо …15:20 26.03.2022
24 незнайко
16:14 26.03.2022
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Кефал
18:36 26.03.2022
28 Антон
Коментиран от #34
18:43 26.03.2022
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 каде ги намерихте тея 20 000 волта
До коментар #16 от "прост народ":
в таз обеля те ги крият в трансформатора дето крадливото енерго получи на подарък19:13 26.03.2022
31 дачия е рено а
До коментар #18 от "Qwerty":
рено от край време си е гувноо ти си го карай а ако си крадец богаташ се моли да не се осъзнаят тея дето си направил беднии да не те пррречукатКоментиран от #32, #45
19:14 26.03.2022
32 Феномен Д
До коментар #31 от "дачия е рено а":
А немското коли строене е АМИН.20:12 26.03.2022
33 Z като заклан
До коментар #1 от "Z като запек":
Има само запорожци бате20:24 26.03.2022
34 Гост5
До коментар #28 от "Антон":
На твоята барака какви са и седалкитеКоментиран от #41
20:42 26.03.2022
35 Йо Несбьо
До коментар #5 от "Бегай бе":
Нали се сещаш, че и заплатите ще скочат? От тази година май бяха €12 бруто минимално на час в Германия (не помня точно), нищо чудно да станат и €15 заради цените и инфлацията...Иначе, аз самият не бих си купил такава кола, дори и да можех. По-добре нещо, което да ми придава стойност и доходи, вместо да робувам за него. Ако трябва да плащам 10 години по 2000 лева месечно и да живея под наем, какви доходи трябва да имам? Според мен поне 10 пъти по 2000 лева, за да мога да си гледам интересите. Богати хора, разбира се, има много, както и много се разнообразиха начините да се забогатее. Никога в историята не е имало толкова възможности. Все си мисля за биткойн. Едно време (2009) беше по $0.50. Нямах възможност, бях безработен и не можах да си купя 20-30. Само си представете сега да ги продаде човек 30х$45 000 - Ами то и за внуците ще има!
20:44 26.03.2022
36 Карам бричка
Коментиран от #39
20:58 26.03.2022
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 TSLA ®
До коментар #15 от "Именно!":
Мрън мрън.... БГ мама,Колата се зарежда за 4 секунди: 2 закачаш кабела, 2 го откачаш.
3-фазните коли не са за принцеси и стотинкаджии.
21:31 26.03.2022
39 Наркос
До коментар #36 от "Карам бричка":
Мерцедес никога не е била марка за хора с ниски доходи. Дори да вземеш втора ръка не можеш да си позволиш поддръжката!Карай си таралясниците и моля те спри да се вреш в лявата лента !
Коментиран от #42, #52
21:36 26.03.2022
40 мечо
21:45 26.03.2022
41 Антон
До коментар #34 от "Гост5":
Аз имам няколко…..Може да прочетеш коментарите в предишната статия -особености на новите коли, които дразнят шофьорите и ще разбереш
Коментиран от #51
21:49 26.03.2022
42 факт
До коментар #39 от "Наркос":
мнгалцедес скоро ще фалира и ще е част от миналото с посредствени коли толкова21:56 26.03.2022
43 нема да има ток
22:39 26.03.2022
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 те бедите
До коментар #31 от "дачия е рено а":
за това са бедни, щото са тъпи и няма как да се усетят, затова и те ще са бедни и децата им и внуците им02:10 27.03.2022
46 Асххх
Коментиран от #53
04:13 27.03.2022
47 Не, мерси
05:35 27.03.2022
48 ЛОШО
До коментар #1 от "Z като запек":
НАРУШЕНИЕ НА ЗАКОНА 300КМ В ЧАС ДА СЕ ИЗДИРЯТ И ДА СЕ ГЛОБЯТ ВОДАЧИТЕ,400КМ ПРОБЕК ПЪЛЕН ПРОВАЛ ТЕЖИ ПОЧТИ 3 ТОНА ГОЛЯМ РАЗСОД ЗАРАДИ ТЕЖЕСТТА 25КВ НА 100КМ СМЯТАЙТЕ ЗА СЕГА ПО О,21СТ.НА КИЛОВАТ САМО МИНУСИ ЕЛЕКТРОМОБИЛА Е ДЛЪЖЕН ДА МИНАВА С ЕДНО ЗАРЕЖДАНЕ НАД 1000КМ АЗ НЕ МОГА ДА СПИРАМ НА ВСЕКИ 300КМ ДА ЗАРЕЖДАМ ПО 1 ЧАС ДА ГУБЯ ОТ ЛИЧНОТО СИ ВРЕМЕ ЗАРАДИ ЗАРЕЖДАНЕ!Коментиран от #54, #55
10:10 27.03.2022
49 Иван
11:04 27.03.2022
50 Гост
11:09 27.03.2022
51 Гост5
До коментар #41 от "Антон":
И какви са последно?11:19 27.03.2022
52 Карам бричка
До коментар #39 от "Наркос":
Незнаех, че има и лява лента11:19 27.03.2022
53 MIB Plameni
До коментар #46 от "Асххх":
Завиващи задни колела е имало преди повече от 110 години11:28 27.03.2022
54 Ами смятаме
До коментар #48 от "ЛОШО":
"400КМ ПРОБЕК ПЪЛЕН ПРОВАЛ ТЕЖИ ПОЧТИ 3 ТОНА ГОЛЯМ РАЗСОД ЗАРАДИ ТЕЖЕСТТА 25КВ НА 100КМ СМЯТАЙТЕ ЗА СЕГА ПО О,21СТ.НА КИЛОВАТ САМО МИНУСИ ЕЛЕКТРОМОБИЛА Е ДЛЪЖЕН ДА МИНАВА С ЕДНО ЗАРЕЖДАНЕ НАД 1000КМ "Първо не беше нужно да крещиш, защото писането с големи букви в интернет е равностойно на крещене и неуважение към останалите. Ако не можеш да пишеш без правописни грешки, което всеки ще ти прости, поне недей да пишеш с големи букви, ако обичаш. Благодаря предварително!
А сега ето сметките за "провала" на електромобилите.
Много правилно си отбелязал, че този три тона шлеп харчи като за световно - почти два пъти повече от Тесла модел 3. Но нека все пак направим сметката какво губиш като зареждаш ток за 21 стотинки вместо бензин за 3 лв? Не че собственика на S класа го бърка, но ето така за спорта.
Ако минаваш 52 000 км годишно, това са 1000 километра на седмица - 250 киловатчаса. Тоест трябва да заредиш батерията почти три пъти на всеки седем дни. Ако всяка вечер включваш автомобила в контакта, както правиш с телефона си, за десетина часа от най-обикновен контакт 230V 16А, ще зареждаш около 40 квтч на нощ. От монофазна зарядна станция за 1000 лв - два пъти повече.
Това ще ти струва 250х0.21= 52,5лв/за седмица за 1000 километра с S класа. На бензин в най-оптимистичния нереалистичен разход погледнат с розови очила от 8 на сто, са 80л х 3лв = 240лв.
За годината 2 730 лв за ток или 12 480 лв за бензин - изберете сами.
12:20 27.03.2022
55 Да сметнем и за градско?
До коментар #48 от "ЛОШО":
Защото там е най-голямото предимство на електромобилите. За разлика от бензиновите и дизеловите автомобили, електромобилите са най икономични в града. Цитирам реални данни, засечени в реален тест:"Най-ниската консумация от 14.4 kWh / 100 км постигнахме в градския трафик на столицата. Това съответства на пробег от 700 километра"
Ако караш 1000 км градско всяка седмица, бензиновия автомобил в градския трафик на столицата ще ти харчи поне 12 на сто. При 80 литра резервоар, за годината ще трябва да го заредиш 78 пъти, а батерията 74 пъти.
За годината 7 488квтч х 0,21лв=1573лв
Или 6240л. х 3лв. = 18 720лв.
За 10 години 170 хиляди лв разлика - почти още една чисто нова S класа.
Мислиш ли, че ще е нужно дълго убеждение на хората да преминат към електромобили при тези цени на горивата?
Защото Това са реални разходи на гориво не само на S класата, а на повечето по-големи автомобили. Почти всеки SUV гори 12 на 100 градско или повече.
И това без да смятаме остатъчната стойност, която ще е близо до отрицателна за автомобилите с ДВГ след десетина години.
Коментиран от #57, #62
12:41 27.03.2022
56 Сухия
14:34 27.03.2022
57 Димитър
До коментар #55 от "Да сметнем и за градско?":
Мерцедесът си е супер, само дето е 200000 лева, а коли над 50 000 не са за нормални хора с нормални заплати. Повечето от нас нямат гараж, държат си колите на улиците и те често стават жертва на вандализъм, кражби. Първо правило при взимането на кола е дали можеш да си го позволиш, тоест да си купиш нова кола, да я треснеш на улицата и да не ти пука за нея, да не ти пречи на семейният бюджет и да си плащаш обслужване, застраховки с лекота. Колко от Българите могат да кажат това ако си купят Мерцедес EQS 300? За тези които могат, браво! Тези от нас които не могат си купуват бюджетни коли - Дачия сандеро степуей, Кио Рио, Тоуота Ярис и подобни, също така си ги караме с кеф.14:34 27.03.2022
58 волен сидеров
15:00 27.03.2022
59 Трябва да разберете
16:07 27.03.2022
60 българина
19:43 27.03.2022
61 Бай Ставри
Мерцедес беше едно време автомобил, когато автомобилопроизводителите се брояха на пръсти!
21:58 27.03.2022
62 ДЕ ГО ВИЖДАШ ТИЯ ТОК ПО 21
До коментар #55 от "Да сметнем и за градско?":
Стотинки..... От мазето ли ша опъваш кабел или ша ХОДИШ НА БЪРЗА ЗАРЯДНА СТАНЦИЯ ЗА ПО ЛЕВ ДВА КВ. Ч. КАКТО СЕ ОЧЕРТАВА..... ИНАЧИ ПИСАЛ ПИСАЛ ПИСАЛ.....Коментиран от #64
04:07 28.03.2022
63 Тва е кола за балъци
Коментиран от #65
06:45 28.03.2022
64 Тока идва от контакта
До коментар #62 от "ДЕ ГО ВИЖДАШ ТИЯ ТОК ПО 21":
В гаража. Хайде ако нямаш гараж спри да мечтаеш за Mercedes S класа, пък бил той и бензинов или дизелов.А цената на тока през нощта наистина не е 21 стотинки, а е 14 стотинки все още. А през деня ми е още по-евтин през по-голямата част от годината, заради фотоволтаиците на покрива. Ако карах по 1000 километра на седмица, отдавна щях да съм си купил електромобил, защото сметките излизат. Само че аз ги минавам за два месеца и няма никакъв смисъл.
Точно както няма никакъв смисъл за човек който минава 1000 километра за месец или повече, да държи непременно електромобилът да минава 1000 км с едно зареждане, за да си го купи, защото щял да изгуби един час през месеца за зареждане и това ще е най-големият проблем в живота му.
Също като проблемът, че няма къде да зарежда автомобилът за 300 хиляди и затова няма да си го купи, при положение че панелката в която живее под наем или е теглил кредит за да си я купи, струва стотина хиляди лева, а сегашната му кола е купена за 5000 лв, колкото струват само джантите на този автомобил от статията.
11:04 28.03.2022
65 Ти първо изкарай парите
До коментар #63 от "Тва е кола за балъци":
А чак после обявявай, какво ще си купиш ако ги имаш парите. Когато вече си ги изкарал и са ти в джоба, когато си търсиш каква да ти е четвъртата кола за 300 000 лв, е възможно пък да решиш да си купиш и такъв автомобил. Дотогава недей разсъждава с ако, ако, ако ... то нямаше да направя еди-какво си.И аз нямам толкова излишни пари за автомобил, но в никакъв случай не бих обявил за глупак, някой който е решил да си го купи. Както са казали хората, кеф цена няма.
Коментиран от #67
12:04 28.03.2022
66 Тодор Мотокаров
12:25 28.03.2022
67 MIB Plameni
До коментар #65 от "Ти първо изкарай парите":
Получаваш +Коментиран от #68
18:09 28.03.2022
68 Е най-после
До коментар #67 от "MIB Plameni":
И един плюс от тебе. Досега само минуси.18:18 28.03.2022