Порто Ерколе, Тоскана, Италия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Със задвижване на всички колела, по един двигател на предната и задната ос, общо 300 к.с. мощност и 460 Нм въртящ момент, спортната, наклонена линия на покрива и емблематичната приставка към моделното обозначение, нашият ярко червен тестов автомобил Skoda Enyaq Coupé RS iV всъщност има всички признаци на спортен електрически SUV. Но дали е така? Подложихме на първи тест най-мощната Skoda. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Докато дизайнът на предната част не се отличава съществено от стандартния Enyaq , задната част изглежда много по-елегантна и по-малко обемиста от тази на модела, който е на пазара от началото на 2021 г. и който бързо се превърна в електрически бестселър във вселената на Skoda.
Но това, което е красиво, не винаги трябва да е практично и за марка, която се гордее със слогана "Simply Clever" и предлага на клиентите си чадъри във вратата, стъргалки за лед в капака на резервоара, практични джобове и специални места за кабелите за зареждане, такъв дизайн, разбира се, е донякъде контрапродуктивен.
Въпреки това, инженерите от Skoda са успели да запазят пространството за главите на пасажерите отзад, при това говорим за хора с ръст над 1.80 метра. Впечатление прави и стандартния панорамен стъклен покрив. А въпреки скосяването на тавана, багажникът на спортния лифтбек побира цели 570 литра - постижение, което е само с 15 литра по-малко от това на стандартния Enyaq.
Моделът RS може да бъде разпознат по специфичния му орнамент с две съответстващи табели, осветената псевдорадиаторна решетка с черна рамка, наречена "Crystal Face", със стандартните матрични LED светлини и огромните 21-цолови джанти. Тези по-скоро технически характеристики не са се сторили на специалистите от Skoda додтатъчно емоционално решаващи и затова дизайнерите са поставили акцент и върху цветовете. Най-впечатляващи от тях са рекламното зелено "Mamba Green", както и червеното, с която беше решен нашият тестов автомобил.
Но ако нямате смелостта да шофирате дълъг 4.65 метра, широк 1.88 метра и висок 1.61 метра (версията RS е около един сантиметър по-ниска от обикновените модели на модела купе), в тези поразителни цветове, от компанията предлагат и далеч по-стандартни.
Интериор
Skoda също така "завинтва" типичните RS отличителни знаци и в интериора на Enyaq Coupé RS iV. В допълнение към тях на очи се набиват спортния, перфориран волан, компоненти с карбонов вид, декоративните шевове, които могат да бъдат изпълнени в различни цветове, таблото, частично покрито с алкантара (или други скъпо изглеждащи материали), както и спортните седалки с интегрирани подглавници, които правят най-голямо впечатление в салона.
Страничните подпори изглеждат изключително смели, но са толкова меко подплатени, че странична опора почти не се усеща. Спортните кресла обаче държат водача и пасажера до него в позиция, доста по-добре от нормалните седалки. С други думи те са нещо средно между удобни и спортни, а видът им определено впечатлява.
Както при всички модели на новата MEB платформа на VW Group , малкият инструментален панел се намира зад волана . В предното стъкло обаче няма как да не се забележи уникалния head-up дисплей с AR функция, който визуализира допълнителна информация, а между седалките на водача и пътника е разположен свободно стоящ 13-инчов екран, показващ ни данни от инфотеймънт системата. Самата система все още има доста забележки, но от компанията поне полагат усилия да я подобрят и в резултат на последната ревизия, вече са възможни актуализации и по въздуха.
Двигател и ходови характеристики
Но сега на големия въпрос... дали Enyaq Coupé заслужава обозначението RS и има ли наистина смисъл от такъв модел? За да отговорим, карахме доста по криволичещите и понякога недотам добри пътища в Тоскана ...
Както вече споменахме, в RS версията работят два електромотора, както при моделите 80x на Skoda. На предния мост има асинхронен електродвигател, а на задния е налична по-мощна PSM машина (синхронен електромотор с постоянни магнити). Този силов тракт ускорява Enyaq Coupé RS до 100 км/ч за 6.5 секунди, а максималната скорост е ограничена до 180 км/ч. Бързо е, но не е много спортно. И по отношение на максимална скорост, и по отношение на ускорение.
Независимо от това, "ритникът" при стартиране е наличен и създава определени емоции. По интересно е шасито, което се превръща в "точка на преплитане". За шасито в Enyaq Coupé RS от Skoda залагат на адаптивния DCC срещу допълнително заплащане от 500 евро, който може да се управлява чрез познатите режими. При comfort неравностите почти не се усещат, но кренът в завоите е осезаем. той значително намалява при режим sport, но въпросното люлеене не изчезва и купето, което тежи 2.3 тона, все още не накланя неприятно, особено за спортна кола.
И ако сега очаквате, че това ще доведе до поне високо ниво на комфорт при нормални ситуации на шофиране, ще трябва да ви разочароваме. Във връзка с 21-цоловите джанти дупките и напречните фуги винаги се пренасят грубо в интериора. Но на добра пътна настилка новата Skoda се усеща мека като масло, а асистиращите системи осигуряват допълнителен релакс. Точно като озвучителната система на Canton.
Освен по-големия крен, най-вече заради теглото на колата, останалата част от поведението при шофиране е на ниво. Кормилното управление полага много усилия и успява да овладее с лекота тежкото купе със задвижване на всички колела. Воланът е директен и силно информативен.
С други думи, на електрониката и е добре известно теглото на превозното средство и големия потенциал за опасност при твърде бързо завиване и точно поради тази причина се намесва бързо, преди нещата да станат неконтролируеми. Така че прекалено голямата маса не е съществен проблем за най-мощната Skoda.
Зареждане
За разлика от скоростта на движение, тази на зареждане е много по-бърза. Със 135 kW, новата Enyaq вече може да се зареждат с новия софтуер. При перфектни условия това трябва да позволи на батерията от 82 kWh да се зареди от 10 до 80 процента за около половин час. Според WLTP капацитетът може да бъде достатъчен за 505 км - което би съответствало на теоретична консумация от 17.2 kWh/100 км.
Трябва да е ясно, че тези числа нямат особен смисъл, като това не се отнася само за RS версията, нито само за чешките електромобили, а е валидно за всички нови електромобили. В случая трябва да си предвидите поне 20 kWh/100km. Пробното ни шофиране показа, че отметката 400 км пробег с едно зареждане е напълно постижима.
Цена
Свикнали сме автомобилите с марка Skoda да ни впечатляват с атрактивни цени, особено за това, което предлагат. Тук случая е по-различен. Не, че ще получите по-малко за парите, но те съвсем не са малко. Това всъщност е най-скъпата Skoda в историята на марката, но ако искате електрически спортен SUV, при това с много добро ниво на комфорт и с ефектна визия, то ще трябва да се разделите със шестцифрена сума.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #10, #41
16:35 05.04.2022
2 Име
16:36 05.04.2022
3 бай Кольо
16:38 05.04.2022
4 МаКаТа
16:40 05.04.2022
5 memento
Местя и си карам скандинавската красавица :)
Коментиран от #49
16:41 05.04.2022
6 Бактън be
16:45 05.04.2022
7 Язе
Коментиран от #21
16:46 05.04.2022
8 Вие сте лу,ди
16:46 05.04.2022
9 Мюмюн
16:48 05.04.2022
10 смех
До коментар #1 от "Караиванов":
Кое и е страхотното може би пробега от смешните 300км16:51 05.04.2022
11 Пешо
Коментиран от #18
16:53 05.04.2022
12 пьешу
16:58 05.04.2022
13 смях
Коментиран от #14
17:03 05.04.2022
14 Точно това си помислих и аз!
До коментар #13 от "смях":
Извинявайте ама в съседната статия след като са вдигнали цената на Тесла модел 3 с 16000 лв вече струва 100 хиляди лв. Кой нормален ще даде 20000 лв отгоре за да си купи SKODA, вместо да спестя 20000 лв и да си купи Tesla, която на всичкото отгоре е с половин тон по-лека, зарежда се два пъти по-бързо, има повече зарядни станции за нея и е много много по-бърза както при ускорение така и с максимална скорост от 250 км в час, без гръмки означения ер ес, спорт или тем подобни.17:13 05.04.2022
15 Никога повече немски леген с цена на сов
17:15 05.04.2022
16 Войникът 🇧🇬 без армия
Коментиран от #19
17:25 05.04.2022
17 Сега разбрахте ли?
Затова уж предлагат електромобили, ама са на такива цени, че да не се купуват и като дойде 2030 година, да кажат " ние искахме да спрем ДВГ и да продаваме електромобили досега, ама клиентите не ги искат"
17:40 05.04.2022
18 Тоз, който е креднал много
До коментар #11 от "Пешо":
той може да даде.17:58 05.04.2022
19 Че кога го е грижило ЕС
До коментар #16 от "Войникът 🇧🇬 без армия":
за хората. Лапачката е важна лапачката.18:00 05.04.2022
20 Истината
След 10г, ако издържи дотогава, когато италианците го съсипят от каране, ще дойде и в БГ-то, че сигурно ще е и масов автомобил, висящ по сервизите.
18:03 05.04.2022
21 Цецо
До коментар #7 от "Язе":
Съгласен съм,това е точно обратното на спортна кола каквато е например Мазда МХ-5.
Малко купе или кабрио със 160-180 коня и тежи точно 1 тон ...
18:16 05.04.2022
22 Христо Божилов
18:29 05.04.2022
23 Амчи
18:43 05.04.2022
24 Иво
Коментиран от #35
19:41 05.04.2022
25 гост
Коментиран от #30
20:40 05.04.2022
26 ДЪРТ
20:54 05.04.2022
27 Her Flick
20:55 05.04.2022
28 Байчо от Бг
21:09 05.04.2022
29 Потурко
21:57 05.04.2022
30 факт
До коментар #25 от "гост":
пии хяповете шкода е неинтригувяща маека от източна европа22:00 05.04.2022
31 Тва кат го гледам
22:13 05.04.2022
32 PlimP
23:39 05.04.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Много пари
Коментиран от #47
06:07 06.04.2022
35 Йоко - понко
До коментар #24 от "Иво":
Прав сте, но една категория водачи ,,тарикати" се движат с над 200км.ч. нищо че има ораничение от 140км.ч. на всяка автомагистрала, трябва да има камери и устройства измерващи времето и скоростта от точка А, до точка Б. и такива големци трябва да си плащат.Във всички цивилизовани страни, се спазват ограниченията на скоростта и глобите са големи за нарушителите. А ние каква страна сме?09:15 06.04.2022
36 Българин
09:30 06.04.2022
37 Егати
09:33 06.04.2022
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 неам думи
10:29 06.04.2022
40 ⚜️Просветен⚜️
10:42 06.04.2022
41 kkk
До коментар #1 от "Караиванов":
Интересно би било и колко време се чака след поръчка... С тези срокове, я камилата, я камиларяКоментиран от #43
11:12 06.04.2022
42 Пламен
11:13 06.04.2022
43 Дядо ви кУрти от село Пиперково
До коментар #41 от "kkk":
Ако я поръчаш сега,ще дойде заедно с американските Ф16 блок 70...11:14 06.04.2022
44 Хитлер
11:32 06.04.2022
45 Жорко
14:49 06.04.2022
46 Жорко
14:53 06.04.2022
47 Йо Несбьо
До коментар #34 от "Много пари":
Двата автомобила нямат нищо общо, несъпоставими са, но и аз бих предпочел Нисан ГТР. Виждал съм преди години - красота...17:15 06.04.2022
48 Груйо
17:40 06.04.2022
49 Най-вероятно
До коментар #5 от "memento":
е некой Ганчо, може и полилавял! За баш тези "услуги" от години наемат наши хора по чешко/и/словашките авто работилници. Около 2к в лева заплата вече + безплатно общежитие + 1во, 2ро, 3то х 3 пъти дневно в столовата за няма и 5 евра купони!22:05 06.04.2022
50 And
00:55 07.04.2022
51 Браво
11:33 11.04.2022
52 По жицата
14:27 30.04.2022