5 Април, 2022 16:23 95 914 52

Тествахме най-мощната, най-скъпата и най-тежката Skoda

  • skoda-
  • enyaq-
  • iv-
  • coupe-
  • rs-
  • тест

Моделът Enyaq Coupé RS iV е олицетворение на съвременните спортни SUV-та

Тествахме най-мощната, най-скъпата и най-тежката Skoda - 1

Порто Ерколе, Тоскана, Италия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Със задвижване на всички колела, по един двигател на предната и задната ос, общо 300 к.с. мощност и 460 Нм въртящ момент, спортната, наклонена линия на покрива и емблематичната приставка към моделното обозначение, нашият ярко червен тестов автомобил Skoda Enyaq Coupé RS iV всъщност има всички признаци на спортен електрически SUV. Но дали е така? Подложихме на първи тест най-мощната Skoda. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Тествахме най-мощната, най-скъпата и най-тежката Skoda


Докато дизайнът на предната част не се отличава съществено от стандартния Enyaq , задната част изглежда много по-елегантна и по-малко обемиста от тази на модела, който е на пазара от началото на 2021 г. и който бързо се превърна в електрически бестселър във вселената на Skoda.

Но това, което е красиво, не винаги трябва да е практично и за марка, която се гордее със слогана "Simply Clever" и предлага на клиентите си чадъри във вратата, стъргалки за лед в капака на резервоара, практични джобове и специални места за кабелите за зареждане, такъв дизайн, разбира се, е донякъде контрапродуктивен.

Тествахме най-мощната, най-скъпата и най-тежката Skoda

Въпреки това, инженерите от Skoda са успели да запазят пространството за главите на пасажерите отзад, при това говорим за хора с ръст над 1.80 метра. Впечатление прави и стандартния панорамен стъклен покрив. А въпреки скосяването на тавана, багажникът на спортния лифтбек побира цели 570 литра - постижение, което е само с 15 литра по-малко от това на стандартния Enyaq.

Моделът RS може да бъде разпознат по специфичния му орнамент с две съответстващи табели, осветената псевдорадиаторна решетка с черна рамка, наречена "Crystal Face", със стандартните матрични LED светлини и огромните 21-цолови джанти. Тези по-скоро технически характеристики не са се сторили на специалистите от Skoda додтатъчно емоционално решаващи и затова дизайнерите са поставили акцент и върху цветовете. Най-впечатляващи от тях са рекламното зелено "Mamba Green", както и червеното, с която беше решен нашият тестов автомобил.

Тествахме най-мощната, най-скъпата и най-тежката Skoda

Но ако нямате смелостта да шофирате дълъг 4.65 метра, широк 1.88 метра и висок 1.61 метра (версията RS е около един сантиметър по-ниска от обикновените модели на модела купе), в тези поразителни цветове, от компанията предлагат и далеч по-стандартни.

Интериор

Тествахме най-мощната, най-скъпата и най-тежката Skoda


Skoda също така "завинтва" типичните RS отличителни знаци и в интериора на Enyaq Coupé RS iV. В допълнение към тях на очи се набиват спортния, перфориран волан, компоненти с карбонов вид, декоративните шевове, които могат да бъдат изпълнени в различни цветове, таблото, частично покрито с алкантара (или други скъпо изглеждащи материали), както и спортните седалки с интегрирани подглавници, които правят най-голямо впечатление в салона.

Страничните подпори изглеждат изключително смели, но са толкова меко подплатени, че странична опора почти не се усеща. Спортните кресла обаче държат водача и пасажера до него в позиция, доста по-добре от нормалните седалки. С други думи те са нещо средно между удобни и спортни, а видът им определено впечатлява.

Тествахме най-мощната, най-скъпата и най-тежката Skoda

Както при всички модели на новата MEB платформа на VW Group , малкият инструментален панел се намира зад волана . В предното стъкло обаче няма как да не се забележи уникалния head-up дисплей с AR функция, който визуализира допълнителна информация, а между седалките на водача и пътника е разположен свободно стоящ 13-инчов екран, показващ ни данни от инфотеймънт системата. Самата система все още има доста забележки, но от компанията поне полагат усилия да я подобрят и в резултат на последната ревизия, вече са възможни актуализации и по въздуха.

Тествахме най-мощната, най-скъпата и най-тежката Skoda

Двигател и ходови характеристики

Но сега на големия въпрос... дали Enyaq Coupé заслужава обозначението RS и има ли наистина смисъл от такъв модел? За да отговорим, карахме доста по криволичещите и понякога недотам добри пътища в Тоскана ...

Както вече споменахме, в RS версията работят два електромотора, както при моделите 80x на Skoda. На предния мост има асинхронен електродвигател, а на задния е налична по-мощна PSM машина (синхронен електромотор с постоянни магнити). Този силов тракт ускорява Enyaq Coupé RS до 100 км/ч за 6.5 секунди, а максималната скорост е ограничена до 180 км/ч. Бързо е, но не е много спортно. И по отношение на максимална скорост, и по отношение на ускорение.

Тествахме най-мощната, най-скъпата и най-тежката Skoda

Независимо от това, "ритникът" при стартиране е наличен и създава определени емоции. По интересно е шасито, което се превръща в "точка на преплитане". За шасито в Enyaq Coupé RS от Skoda залагат на адаптивния DCC срещу допълнително заплащане от 500 евро, който може да се управлява чрез познатите режими. При comfort неравностите почти не се усещат, но кренът в завоите е осезаем. той значително намалява при режим sport, но въпросното люлеене не изчезва и купето, което тежи 2.3 тона, все още не накланя неприятно, особено за спортна кола.

И ако сега очаквате, че това ще доведе до поне високо ниво на комфорт при нормални ситуации на шофиране, ще трябва да ви разочароваме. Във връзка с 21-цоловите джанти дупките и напречните фуги винаги се пренасят грубо в интериора. Но на добра пътна настилка новата Skoda се усеща мека като масло, а асистиращите системи осигуряват допълнителен релакс. Точно като озвучителната система на Canton.

Тествахме най-мощната, най-скъпата и най-тежката Skoda

Освен по-големия крен, най-вече заради теглото на колата, останалата част от поведението при шофиране е на ниво. Кормилното управление полага много усилия и успява да овладее с лекота тежкото купе със задвижване на всички колела. Воланът е директен и силно информативен.

С други думи, на електрониката и е добре известно теглото на превозното средство и големия потенциал за опасност при твърде бързо завиване и точно поради тази причина се намесва бързо, преди нещата да станат неконтролируеми. Така че прекалено голямата маса не е съществен проблем за най-мощната Skoda.

Зареждане

Тествахме най-мощната, най-скъпата и най-тежката Skoda


За разлика от скоростта на движение, тази на зареждане е много по-бърза. Със 135 kW, новата Enyaq вече може да се зареждат с новия софтуер. При перфектни условия това трябва да позволи на батерията от 82 kWh да се зареди от 10 до 80 процента за около половин час. Според WLTP капацитетът може да бъде достатъчен за 505 км - което би съответствало на теоретична консумация от 17.2 kWh/100 км.

Трябва да е ясно, че тези числа нямат особен смисъл, като това не се отнася само за RS версията, нито само за чешките електромобили, а е валидно за всички нови електромобили. В случая трябва да си предвидите поне 20 kWh/100km. Пробното ни шофиране показа, че отметката 400 км пробег с едно зареждане е напълно постижима.

Цена

Тествахме най-мощната, най-скъпата и най-тежката Skoda


Свикнали сме автомобилите с марка Skoda да ни впечатляват с атрактивни цени, особено за това, което предлагат. Тук случая е по-различен. Не, че ще получите по-малко за парите, но те съвсем не са малко. Това всъщност е най-скъпата Skoda в историята на марката, но ако искате електрически спортен SUV, при това с много добро ниво на комфорт и с ефектна визия, то ще трябва да се разделите със шестцифрена сума.

Тествахме най-мощната, най-скъпата и най-тежката Skoda

Тествахме най-мощната, най-скъпата и най-тежката Skoda


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 42 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    84 14 Отговор
    Страхотно ревю, страхотна кола, но и "страхотна" цена.

    Коментиран от #10, #41

  • 2 Име

    49 7 Отговор
    Да, колата е хубава, малко недотам спортна, както казва Радо, но пък за всеки ден електричка е супер. Съгласен съм обаче, с коментар 1, че цената е височка.
  • 3 бай Кольо

    45 17 Отговор
    Кокпита отврат!
  • 4 МаКаТа

    45 1 Отговор
    Е това е тест, подравления за автора. Да покажеш на хората и плюсове и минуси, а не като аутобилд и ауто мотор унд шпорт, които само възхваляват немските (в случая - чешките) коли.
  • 5 memento

    38 25 Отговор
    Кой пиян чех е шил кожата на седалките? Много, много ниско качество на тапицерията... то верно, че този екземпляр е като за журналисти, и на никой не му пука как сяда, ама явно е, че седалките няма да се задържат в добро състояние за дълго.

    Местя и си карам скандинавската красавица :)

    Коментиран от #49

  • 6 Бактън be

    53 23 Отговор
    Туй чудо защо е толкова грозно?
  • 7 Язе

    64 7 Отговор
    "Най-мощната, най-скъпата и най-тежката Skoda". Ако това са новите тенденции, не искам да имам нищо общо със съвременните автомобили. 2.3 тона? Сериозно ли? И някакви думички за "спортна кола"? Вие спортна кола виждали ли сте, знаете ли какво представлява? :)

    Коментиран от #21

  • 8 Вие сте лу,ди

    58 10 Отговор
    Толкова пара за шкода хаха
  • 9 Мюмюн

    41 7 Отговор
    Кат гу зяпаш туй ут пидесе шийсе метра мяза на Х6. Иде ми малку натруфено идно такова, а и има утвратителни жанти.
  • 10 смех

    47 11 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Кое и е страхотното може би пробега от смешните 300км
  • 11 Пешо

    30 3 Отговор
    Много пари са това, кой в момента може да даде толкова пари за нова кола?

    Коментиран от #18

  • 12 пьешу

    30 2 Отговор
    "отметката 400 км пробег с едно зареждане е напълно постижима" - апцалутно. с уточнението, че ви трябва едно въженце - да си завържете шкодичката на единия му край и да сецкате.
  • 13 смях

    48 3 Отговор
    И тези се самозабравиха, който е готов да даде 120 хилки за кола, точно Шкода ще си вземе...

    Коментиран от #14

  • 14 Точно това си помислих и аз!

    51 6 Отговор

    До коментар #13 от "смях":

    Извинявайте ама в съседната статия след като са вдигнали цената на Тесла модел 3 с 16000 лв вече струва 100 хиляди лв. Кой нормален ще даде 20000 лв отгоре за да си купи SKODA, вместо да спестя 20000 лв и да си купи Tesla, която на всичкото отгоре е с половин тон по-лека, зарежда се два пъти по-бързо, има повече зарядни станции за нея и е много много по-бърза както при ускорение така и с максимална скорост от 250 км в час, без гръмки означения ер ес, спорт или тем подобни.
  • 15 Никога повече немски леген с цена на сов

    34 2 Отговор
    ВАГ Груп кола ,мерси подобно вече пробвах
  • 16 Войникът 🇧🇬 без армия

    43 2 Отговор
    Какви са тия баснословни цифри ,като цена за този автомобил!?!? Гати Екото ! То и за това една от причината да не върви еко кампанията е цифрата пара която трябва да дадем ние потребителите за да сме " ЕКО" Видимо го удариха ЕС на бизнес и санкции и нулева загриженост за населението 😄😄😄

    Коментиран от #19

  • 17 Сега разбрахте ли?

    28 2 Отговор
    Защо Тесла е планирала да произвежда 20 милиона електромобила през 2030 година? Включително такива за 25 хиляди долара? Ами защото останалите производители предлагат електромобили, които не желаят да продават, но ги задължават политиците.

    Затова уж предлагат електромобили, ама са на такива цени, че да не се купуват и като дойде 2030 година, да кажат " ние искахме да спрем ДВГ и да продаваме електромобили досега, ама клиентите не ги искат"
  • 18 Тоз, който е креднал много

    18 1 Отговор

    До коментар #11 от "Пешо":

    той може да даде.
  • 19 Че кога го е грижило ЕС

    24 1 Отговор

    До коментар #16 от "Войникът 🇧🇬 без армия":

    за хората. Лапачката е важна лапачката.
  • 20 Истината

    32 2 Отговор
    Външно са изкопирали дизайна от BMW X6.
    След 10г, ако издържи дотогава, когато италианците го съсипят от каране, ще дойде и в БГ-то, че сигурно ще е и масов автомобил, висящ по сервизите.
  • 21 Цецо

    28 1 Отговор

    До коментар #7 от "Язе":

    Съгласен съм,
    това е точно обратното на спортна кола каквато е например Мазда МХ-5.
    Малко купе или кабрио със 160-180 коня и тежи точно 1 тон ...
  • 22 Христо Божилов

    25 8 Отговор
    Нелепо копие на Х6. Шкода ще си остане социалистическа марка автомобили завинаги
  • 23 Амчи

    23 0 Отговор
    Гола вода е цената
  • 24 Иво

    15 12 Отговор
    И къде ще вдигаш повече от 180 км/ч? Дори на магистралата София - Пловдив максимално безопасно е 140-150 км/ч.

    Коментиран от #35

  • 25 гост

    9 30 Отговор
    Страхотна кола и страхотен дизайн, хубаво е, че Шкода правят интригуващи коли на по-ниска от ФВ. Цената й е много добра за кола от подобен вид и модел.

    Коментиран от #30

  • 26 ДЪРТ

    21 1 Отговор
    егати цената за ел автомобил!!!!
  • 27 Her Flick

    14 2 Отговор
    много добро ревю, поздравления. иначе колата хем ми харесва, хем не много.
  • 28 Байчо от Бг

    19 0 Отговор
    Ами не ме кефи, но ако ми я подарят : ще си я карам
  • 29 Потурко

    24 5 Отговор
    Смях в залата! Дори на снимките се вижда калпавата изработка! Представям си на живо каква трагедия е! И това за шкода от 118000 лв нагоре .... Ко ... Не ... Мерси
  • 30 факт

    8 5 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    пии хяповете шкода е неинтригувяща маека от източна европа
  • 31 Тва кат го гледам

    10 0 Отговор
    Много мяса на Х 6....😉😀😀😀😀😉
  • 32 PlimP

    15 5 Отговор
    тия инвалиди от Шкода изобщо наясно ли са , кое точно с нарича купе и кво му е "купе" на тоя кодуп, срещу 30-тина хиляди отгоре може да се сдобиеш с Ферари в добро състояние, което ще те накара да се усмихваш много повече и наистина е купе
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Много пари

    18 2 Отговор
    На фона на GT-R на по 5-6 години на по 30-40к км за по 85, то няма сила да ме накара да дам 120 за Шкода, когато с 35 отгоре си покривам каско, бензина за 50к км и обслужването на Годзилата за 5 години.

    Коментиран от #47

  • 35 Йоко - понко

    7 3 Отговор

    До коментар #24 от "Иво":

    Прав сте, но една категория водачи ,,тарикати" се движат с над 200км.ч. нищо че има ораничение от 140км.ч. на всяка автомагистрала, трябва да има камери и устройства измерващи времето и скоростта от точка А, до точка Б. и такива големци трябва да си плащат.Във всички цивилизовани страни, се спазват ограниченията на скоростта и глобите са големи за нарушителите. А ние каква страна сме?
  • 36 Българин

    5 1 Отговор
    Да , колата изглежда добре, но това са безумно много пари за една кола, всъщност обикновеният българин не може да си купи обикновена нова кола с двг, камо ли на ток.
  • 37 Егати

    2 0 Отговор
    Ами хубаво ама това пак си е шкодичка и дизайна не помага.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 неам думи

    4 0 Отговор
    120000лв за Шкода ще дам, когато си купя маломерен апартамент в Хиподрума за 300000евра
  • 40 ⚜️Просветен⚜️

    4 0 Отговор
    Предната решетка ми се види като копирана от Бумер !
  • 41 kkk

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Интересно би било и колко време се чака след поръчка... С тези срокове, я камилата, я камиларя

    Коментиран от #43

  • 42 Пламен

    3 0 Отговор
    118хил лв...Мерси...
  • 43 Дядо ви кУрти от село Пиперково

    10 0 Отговор

    До коментар #41 от "kkk":

    Ако я поръчаш сега,ще дойде заедно с американските Ф16 блок 70...
  • 44 Хитлер

    2 1 Отговор
    Как ще чакаш за нова кола това не е ли соц изпълнение с чакането.505 км в тестови условия ,където колата седи на място без външни фактори вятър,тегло на пасажери и багаж, наклон на пътя,триене на гумите при движение и други.Цената за момента не е като за джоба на българина за това си караме дизеловите брички и си дишаме "чистия" въздух .
  • 45 Жорко

    1 0 Отговор
    Това е май х6
  • 46 Жорко

    3 2 Отговор
    Дисплеят като таблет.Дърво .Смешници,като Нюндай.
  • 47 Йо Несбьо

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "Много пари":

    Двата автомобила нямат нищо общо, несъпоставими са, но и аз бих предпочел Нисан ГТР. Виждал съм преди години - красота...
  • 48 Груйо

    1 2 Отговор
    По грозна и от Кия
  • 49 Най-вероятно

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "memento":

    е некой Ганчо, може и полилавял! За баш тези "услуги" от години наемат наши хора по чешко/и/словашките авто работилници. Около 2к в лева заплата вече + безплатно общежитие + 1во, 2ро, 3то х 3 пъти дневно в столовата за няма и 5 евра купони!
  • 50 And

    2 0 Отговор
    Грозно копие на Х6
  • 51 Браво

    2 0 Отговор
    Първата Шкода, която ми харесва истински на външен вид, но влизането в територията на BMW, включително и ценово, ще й изяде главата, за съжаление.
  • 52 По жицата

    1 0 Отговор
    Боже,колко мъка има на този свят!