През 1997 година по време на автомобилното изложение в Токио на щанда на Honda се появява интересен концепт на двуврат автомобил с висок клиренс, задвижване на четирите колела и модерна визия. През следващата година той е показан и на изложението в Женева, а няколко месеца по-късно е представен и серийният вариант, носещ името HR-V.
През 2013 година излезе и второто поколение HR-V с модернизирана визия, нови двигатели, какт водилото бе причислено към сегмента на компактните кросоувъри. Този път се предлагаше единствено с четири врати. Преди няколко месеца японците показаха и третото поколение на модела, претърпяло множество промени за които може да прочетете повече в следващите редове.
Екстериор
Модерно. Това е думата с която най-добре можем да опишем новата Honda HR-V. Започвайки с радиаторната решетка, която хитро е интегрирана в предната броня и LED светлините, които са серийни, а в по-високите нива на оборудване предлагат и матрична технология, компактният японски „джип“ предлага модерна визия и се различава радикално от своя предшественик. Предният капак е по-дълъг, стъклото е с по-голям ъгъл, а таванът е по-скосен от този при предишното поколение. По този начин е постигната и по-ниска цялостна височина от точно 1.56 метра.
Дължината на колата е 4.34 метра като от Honda казват, че въпреки, че тя е като тази на модела от 2013 година, пространството на втория ред седалки се е увеличило с 35мм. Готин дизайнерски елемент е „изчистването“ на задната врата от дръжката за отваряне, която е преместена върху C-колонката. При по-ниските нива на оборудване арките на калниците и добавките на броните са оставени небоядисани, докато при по-високо екипираните HR-V, те са в черен гланц. Най-високото ниво на оборудване получава и черен таван.
Задната част е другото място където модернизацията си личи сериозно. Там основната промяна е в светлините, които отново разчитат на LED технология и са свързани помежду си. Капакът е изчистен, а бронята е без отвори за ауспусите и без допълнителни елементи.
Интериор
Интериорът е комбинация от нови технологии и класически елементи. Таблото е стилно с дълъг въздуховод, който е прекъснат от централния дисплей с диагонал от 9 инча, както и от основния седеминчов дисплей пред водача. Напълно на противоположния бряг в сравнение с електрическата Honda E, тук почти всичко се контролира от физически бутони или превключватели като климатичната система, круиз контрола, смяната на предавките и други.
Готина функция, която за първи път се появява в HR-V са Г-образните въздуховоди, които позволяват на въздуха да циркулира в купето без да духа директно в шофьора и пътниците, като това е направено за по-добър комфорт. Материалите са приятни на допир, а сглобката е стабилна, типично по японски, където всъщност се прави моделът.
Инфотейнмънт системата, макар и да не е най-високо оценената на пазара, предлага всичко, което е нужно, а сериен Apple CarPlay и Android Auto позволяват непрекъсната безжична връзка с вашия смартфон.
Въпреки, че HR-V изглежда с малки размери, тези мисли се изпаряват в момента в който се настаните в салона. Независимо от това дали сте високи .60 м. или 1.90 м., мястото за краката със сигурност ще ви е напълно достатъчно, както отпред така и отзад, а единствените затруднения, които може да срещнете са, ако предпочетете втория ред седалки и то предимно за главата.
Багажникът е с обем от 320 литра, а мястото за багаж се увеличава при сгъване на облегалките в съотношение 60:40. Едно от най-удивителните неща в HR-V по отношение на пространството е системата наречена Magic Seats, която позволява различни комбинации от преместване и сгъване на задните седалки. Именно тази система позволява товарният обем да нарасне до над 1300 литра и да се превърне в удобно място, дори за пренасяне дори на колело.
Двигател и ходови характеристики
Вероятно тук ще трябва да извикаме инженерите от Honda, за да ви обяснят подробно какво точно се крие под капака на HR-V и как точно работи хибридният тракт. Накратко разполагате с 1.5-литров бензинов двигател с четири цилиндъра. Освен това колата разполага и с два електромотора, които могат да работят като задвижващи или като генератор в определени ситуации. Колелата пък от своя страна могат да бъдат задвижвани както от 1.5-литровия мотор, най-често при магистрално каране, така и от електромотора. Максималната мощност на цялата система е равна на мощността на електромотора от 131 конски сили, поради конфигурацията на силовия тракт. Ако сте пуснали по-силна музика дори може да не разберете бензиновият мотор работи или не, тъй като промяна в работата на колата съвсем не се усеща. Поради спецификата на CVT трансмисията, която от Honda използват, двигателят в повечето случаи е „в обороти“ и шумът от него може да ви се стори по-силен от нормалното.
Ускорението от 0 до 100км/ч отнема 10.6 секунди, а максималната скорост е 170км/ч. Новото HR-V със сигурност не е най-бързата кола на пътя, но пък предлага умерена динамика, каквато повечето клиенти вероятно ще търсят, а и очакват от подобен тип автомобил.
Солиден плюс, който можем да отбележим е свързан с окачването. Отпред то разчита на McPherson, а отзад на нова Н-образна рамка, които допринасят за изключително комфортно пътуване и завидна стабилност в по-остри завои.
Разходът по време на теста, който направихме се "въртеше" около стойностите между 6 и 7 литра на 100 километра, като през повечето време автомобилът бе натоварен с багаж и четири човека, което също оказва влияние.
Цени
Базовият модел в изпълнение Elegance започва на цена от 59 990 лева с ДДС, докато най-скъпият модел ще ви струва точно 10 хиляди лева отгоре. Дали това си струва много или малко, ще оставим на вас да прецените, но ако решите, че нямате нужда от всичко, което Advance Style предлага, то средното ниво на оборудване – Advance ще ви "стъпи" на 63 990 лева. Ето и цените на новата Honda HR-V, а как ви се струват, можете да споделите в коментарите под статията.
Заключение
Новата Honda HR-V е избягала леко от първоначалната си концепция от автомобил за младежи, които търсят поредното забавление с компактен, но сравнително проходим автомобил, като е захвърлила задвижването на четирите колела. От друга страна пък колата е подходяща за всеки, който търси японската здравина и практичност на относително прилична цена.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ввв
11:12 07.04.2022
2 Суичиро Хонда
11:13 07.04.2022
3 БатП
Коментиран от #4
11:16 07.04.2022
4 споко
До коментар #3 от "БатП":
ще се продава по добре от немският биклюкКоментиран от #7, #10
11:21 07.04.2022
5 Дошо
12:00 07.04.2022
6 Хитлер
12:02 07.04.2022
7 Пеко
До коментар #4 от "споко":
Те за тва ли само нея в европа не са я спрели...12:06 07.04.2022
8 хахах
12:37 07.04.2022
9 9525
Коментиран от #11, #12
12:42 07.04.2022
10 БатП
До коментар #4 от "споко":
Туксона е корейски и се предлага с по-адекватни двигатели, съответно продава 6-7 пъти повече годишно поне в Европа. И докато Хонда правят здрави коли, вариатора по принцип е проблемен и по-слаб от един автоматик. Слагат го защото е евтин.Коментиран от #13, #17
12:51 07.04.2022
11 хахах
До коментар #9 от "9525":
от кога 2 литровият двигател е голям ? хахахахахахахКоментиран от #18
12:56 07.04.2022
12 Нормален
До коментар #9 от "9525":
Колата е прекрасна.От два месеца карам седан с 2.0 от Канада.Разход с преобладаващо извънградско 6,3.С преобладаващо градско 7,5.Това без включен икономичен режим.Дълго се колебах заради CVT-то, но то работи прекрасно, особено в градски условия.Работата му е много по-добра от тази на аналогичната кутия в Тойота.Пробвах Тойота със CVT и бях потресен.Мислех, че и Хондата ще е същата трагедия.Дали, че Тойотата беше с 1,6 мотор, не знам.В крайна сметка се реших за Хонда и съм доволен.Вози чудесно, стои много добре на пътя, спирачките са очудващо добри въпреки, че дисковете са малки.Много по-добре обезшумена от предишната ми 8-ма серия с 1.8 мотора.Върви по-добре, дори бих казал, че върви повече отколкото очаквах.Инериора е просторен, багажника също е доста добър.Пробвал съм и с ръчни скорости, CVT-то ми харесва повече.Както казах колата е прекрасна.Ако обичаш да шофираш и да въртиш километри спокойно без да се правиш на състезател ще ти хареса много.Като гледам как върви с 2.0 то с 1.5Т ще е с доста прилична динамика..Там въртящия момент е несравнимо по-голям.Гледам по чуждите форуми американците масово пишат за изминати по 250 000км с 1.5Т без никакви проблеми със CVT-то и двигателя.Леко съжалявам, че не взех 1.5Т.Коментиран от #19
14:29 07.04.2022
13 Нормален
До коментар #10 от "БатП":
CVT-то освен, че е по-евтин се монтира и защото е по-икономичен.В последните години детските му болести са оправени и както писах вече американците масово съобщават за навъртяни 250000км без проблеми с 1.5Т мотора.Въртящия момент на 2.0 е доста по-малък.С него кой знае колко километри ще мине без проблеми ако се кара нормално и се сменя маслото на 50-60000км.В теста на AUTOBILD CVT-то не е показало никакви признаци на износване на теста от 100 000км.14:33 07.04.2022
14 Николай
Коментиран от #15
14:57 07.04.2022
15 Нормален
До коментар #14 от "Николай":
Какво им е на седалките?Материята е много по-добра от тази на Тойота, Форд, Фиат и Рено примерно.14:59 07.04.2022
16 Хонда
15:19 07.04.2022
17 Нормален
До коментар #10 от "БатП":
Какви са адекватните двигатели на Хюндай?Всеки с някакъв дефект.И дизеловите и бензиновите.100 000км и заминава в кофата.Проблеми с прегряване и самозапалване, проблеми с колянов вал, коляномотовилков механизъм, задиране на бутала в цилиндрите, превъртане на лагери...Наистина новите модели на Корейците изглеждат страхотно, но нещо с надеждността им куца.Коментиран от #20
15:55 07.04.2022
18 7939
До коментар #11 от "хахах":
Бяга ти семантиката - съответно не разбираш сравнението на прилагателните имена. 2 литра двигател е по-голям от 1,5 литра двигате и съответно 1,5 литра двигател е по-малък от 2 литра двигател. При положеление, че повечето европейски автомобили вече са с 1-литров двигател, 1,5-литров малък ли е?17:29 07.04.2022
19 2396
До коментар #12 от "Нормален":
Няма за какво да съжаляваш, че си си взел К20 двигател. С 1.5Т имаха проблеми с маслото до края на 2015 година, които от 2016 отстраниха, но пак остана едно съмнение за него. Малък двигател с много конски сили и турбина. За никоя ходя 250 хиляди не е било въпрос. Въпросът е колко ще минат 500 хиляди, К20 е един от най-често стигащите тази цифра. Хонда все пак е най-големият производите на всякакви ДВГ-та.17:38 07.04.2022
20 БатП
До коментар #17 от "Нормален":
Моите сравнително директни впечатления за корейските двигатели са от двулитровия дизел 184 коня, който излезе доста приятен и читав двигател. Не мога да обясня защо в 4х4 Хюндай е доста плавен и като движение, докато в Киа Спортидж с предно някак работеше нервно и дразнещо, но е факт, че държи и то на сериозно каране. Относно скоростната кутия, признавам, че само в Тойота съм я пробвал, но тотално ме отказа.11:44 08.04.2022
21 Димитър
Когато най накрая пристигна и я пробвах на живо останах доста разочарован от нея... Не че колата е лоша, в никакъв случай, но изобщо не си струва парите, този автомобил трябваше да бъде с поне 10000 по евтин за да има смисъл. Негативните неща:
1. Возията е доста твърда, чиста каруца си е. Все пак не е спортен автомобил а е типичен градски SUV, би трябвало да набляга на комфорта но...не. CR-V 3-та генерация вози 100 пъти по комфортно. В момента карам ситроен с3, 2020г. също вози 100 пъти по комфортно, а е кола, която струваше 20 000 чисто нова. Очаквам за 3 пъти повече пари повече.
2. Шумът на двигателя при всяко повече от минимално настъпване на газта е потресаващ, да, не е нещо с което не би се свикнало с времето, но...60 000 за това?
3. Хубаво са наблъскали с екстри още от базовия модел, но и това не е нещо уау, при положение че вече почти всички марки слагат конкурентни екстри в базовите си модели (освен немците, ония са стиснати)
Крайното ми мнение е, че колата е просто ок. Лично аз очаквах че за 60 000 лева(пари, с които да не забравяме, че не особено отдавна можеше да се купи двустаен апартамент) колата ще бъде доста по изпипана.
11:32 10.04.2022