8 Април, 2022 12:12 4 256 52

Не очаквайте електрическите автомобили да поевтиняват!

  • батерии-
  • цени-
  • електромобили-
  • бъдеще

Суровините за батериите са скъпи и търсенето могат да изпреварят предлагането

Не очаквайте електрическите автомобили да поевтиняват! - 1

Новите технологии са скъпи. Но тъй като иновациите се развиват, разходите за суровини и производство са склонни да падат, както и потребителските цени. До известна степен това се случва и с акумулаторните електрически превозни средства. Всичко започна с невероятни цени и дългосрочни перспективи, но през 2022 г. електрическият Nissan Leaf - най-евтиният модел на пазара за електрически автомобили - вече струва само $28 425 (в САЩ).

Единственият проблем е, че най-евтиният Nissan с двигател с вътрешно горене все още е с повече от 10 000 долара по-евтин от Leaf. И всеки автомобилен производител, който продава електрически автомобили, има абсолютно същата история: Сравнимите превозни средства с двигател с вътрешно горене винаги са много, много по-евтини.

Разбира се, електрическите превозни средства все още представляват доста скромен дял от общите продажби на автомобили (например в Европа миналата година те представляват 10%). Това означава, че в близко бъдеще цените на електрическите автомобили и автомобилите с двигатели с вътрешно горене трябва да се изравнят, тъй като разходите за производство на електрически автомобили ще продължат да падат ... Но дали това наистина ще се случи на практика?

Това е предмет на интересно проучване, който обстойно е разгледан от изданието Road & Track. Журналисти наскоро разговаряха с техническия директор на Mercedes-Benz Маркус Шефер, който не е оптимист по отношение на бъдещите цени на акумулаторните електрически превозни средства.

Шефер е на мнение, че $50 за киловатчас капацитет на батерията като параметър, ще позволи на електрическите превозни средства да бъдат финансово равни на тези с ДВГ автомобилите. Но той не вижда как технологията на батериите може да постигне тази цел или дори да се доближи до нея.

Причината? Шефер твърди, че сегашната технология за батерии все още е твърде скъпа, въпреки нарастващото ѝ търсене. Разработчиците се опитват да намерят приемливи решения, но всеки път различни подходи „рестартират еволюционния процес на въвеждане на новите технологии за батериите“. Просто казано, революция вместо еволюция. И всичко започва отначало...

Маркус смята капацитета за добив на оскъдните суровини, които са част от батериите, за не по-малко потенциален проблем. И като обобщение, всичко това кара Шефер да бъде по-скептичен относно по-нататъшния спад в цените на електрическите превозни средства - ако изобщо паднат.

„Накратко, очакваният спад на цената под 100 долара или евро за киловатчас може да отнеме повече време от очакваното“, обяснява Шефер пред репортера на Road & Track . Но колко ще е това време - това не е ясно. Междувременно Mercedes-Benz се стреми да има гама от изцяло електрически превозни средства до 2030 г.

Това е след осем години. И така може би по-важното сега е дали новите технологии за батерии ще се появят и ще си проправят път на автомобилната арена, преди вътрешното горене да е принудено да изчезне завинаги. В противен случай купувачите на нови автомобили ще бъдат изправени пред дори по-скъпо бъдеще от настоящето, с което трябва да се справят сега.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Б А Й Х @ Й ‼️

    18 2 Отговор
    Ние си го знаем ! Обясни го на тесларя!

    Коментиран от #2, #6

  • 2 Дрън-дрън

    3 11 Отговор

    До коментар #1 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Той Тесларя си го знае.

    Тако за Mercedes
    "Суровините за батериите са скъпи и търсенето могат да изпреварят предлагането"

    То търсенето за Тесла е изпреварило предлагането от години. Само миналата година Тесла девет пъти вдигна цените и търсенето така и не намаля.

    За сметка на това, от Mercedes c биха засилили да произвеждат по 10 000 бройки EQC годишно и след многомилионна маркетингова кампания, продадоха в родината си 40 броя за два месеца.


    Интересно защо клиентите си купиха един милион автомобили от Тесларя на по-висока цена от Mercedes, вместо да си купят евтин и качествен Mercedes с ДВГ?

    Коментиран от #19, #24

  • 3 Scaff

    18 4 Отговор
    Не очаквайте електрическите автомобили да поевтиняват!........Не очаквайте да ги купуваме
  • 4 Гост

    19 2 Отговор
    Масовото навлизане на електрички е фантазия откъм инфраструктурна и ресурсна гледна точка. Би изкривило тотално мащабите на миниране на редки земни елементи, изисква друг вид градоустройство, друг вид енергийна инфраструктура. По-вероятно е да ви хлъзнат да се откажете от ДВГ и да се качите на ел тротинетки и градския транспорт, отколкото на масови ел коли. Разбира се това няма да засяга богатите. За тях винаги ще има Тайканоподобни играчки и расови коли с ДВГ от Ферари, Астън Мартин и Порше.

    Коментиран от #5

  • 5 Дрън-дрън

    1 14 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Разбира се че ще има промяна! Миньорите ще спрат да копаят въглища, газ и нефт и ще копаят цветни метали.

    Веднъж изкопани, ще трябват нови преработващи предприятия, а после готовите метали влизат във фабриката, а от другия и край излиза готов електромобил.

    В края на живота си този електромобил влиза рециклиращо предприятие, което отново го разделя, на различните метали, които отново влизат в онзи завод за производство на електромобили и накрая излиза готов електромобил.

    Цялото му производство и зареждане се извършва от ток произведен от близките фотоволтаици и вятърни генератори, който също се рециклират.

    Тоест за разлика от въглищата и нефта, веднъж изкопаните суровини могат да се ползват многократно, след като веднъж бъде изградена тази инфраструктура.

    Коментиран от #8, #10

  • 6 гост

    3 13 Отговор

    До коментар #1 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Хората с елементарни математически познания , да не говорим за по-големи , към които вашата групичка анти явно НЕ принадлежи са напълно наясно , че при над 10 процента годишна инфлация с натрупване , дори електромобилите да поскъпват с 5 процента годишно , след само 5 години ще са загубили над 30 процента от първоначалната си цена , тоест реално ще са поевтинели , а след 10 години над 50 процента ! Ама вие си байте по опорки , не ни пречите !!

    Коментиран от #9

  • 7 Jacques Yves Moineau

    6 0 Отговор
    Ти има ли нещо дето да е поевтиняло.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Хората с елементарни познания по математика биха ти обяснили какво е при инфлация 10% автомобилТесла да поскъпне с 30% ‼️Официални данни, сър‼️ не срещнах 5% , сори !

    Коментиран от #11, #16

  • 10 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 0 Отговор

    До коментар #5 от "Дрън-дрън":

    Бъдещето е в розово! Днес знаеш ли какъв е процента на върнатия стъклен и PVC амбалаж , който е практически 100% готов за използване ❓❓❓❓
    Къде мога да си върна буркани от нес кафе, детски пюрета, бутилки от уиски и шампанско ❓❓❓

    Коментиран от #13, #14

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Ти понеже си много грамотен

    1 11 Отговор

    До коментар #8 от "неграмотен смешко":

    Виждал ли си фотоволтаик на живо? Защото аз имам инсталирани 3 киловата на покрива и дори не са заели цялата площ на южния скат на покрива, а мога да сложа и на източната и западната.

    Има доста работещи заводи за рециклиране на литиево-йонни батерии от години. Дори още преди две години тук имаше статия за завод за рециклиране на apple, за да се справят с недостига на някакъв метал и повишената му цена.

    Щом тогава е било рентабилно, представи си сега когато се вдигнаха цените на всички цветни метали!
  • 13 Втория линк от google

    1 6 Отговор

    До коментар #10 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Който търси намира.

    Изкупуване на стъклен амбалаж
    Стъклен амбалаж – цена:
    От 0,02лв до 0,04лв

    Видове стъкло, които изкупуваме:
    всякакви буркани и бутилки натрошени или цели

    Киров Скрап е пункт за вторични суровини във Варна, който изкупува всякакъв вид стъклен амбалаж. Стъкло лесно се превръща в нови стъклени буркани и бутилки. То не се износва и може да бъде рециклирано отново и отново много пъти.

    Ако разполагате с излишни стъклени отпадъци, не се колебайте – свържете се с Киров Скрап още сега за изкупуване на стъклен амбалаж във Варна на добри цени.

    КАК СЕ РЕЦИКЛИРА СТЪКЛО?

    Първо стъклото се измива, за да се премахнат етикетите. След това се отстраняват металните капачки. Стъклото се натрошава. Полученият продукт се нарича трошки. Трошките се смесват с пясък, варовик и натриев карбонат и се стапят в пещ. Стопеното стъкло изтича по улеи. Това стъкло се нарича шихта. Шихтата се разделя на порции според теглото, необходимо за производството на нови изделия. Полсе то се раздува в съответните форми.

    ЗНАЕТЕ ЛИ ЧЕ?

    Стъклото се рециклира до 1900 пъти. Една рециклирана стъклена бутилка спестява енергия за 4 часа осветление с 70 ватова крушка. С енергията която се спестява от рециклирането на една стъклена бутилка, може да се гледа телевизия до 20 минути.

    Коментиран от #17

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 2 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    😀😀😀😀😀
    Гоуем си баце! Значи печели 30% от автомобил, ама може да си позволи да свали 50% цената и да не е на загуба ! Това явно е марсианска икономика ! Тук и викаме на черно!
    А изведнъж 5% ги замени с вдигал щото може ! Гоуем си баце!
    Не обмислям покупка на Елкар, ама познавам един който вече продава една , щото от Варна зимата не успя да стигне до София за бизнессреща‼️

    Коментиран от #30

  • 16 Как си с цифрите

    4 4 Отговор

    До коментар #9 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Чел ли си доклада за печалбите на Mercedes от миналата година? Намалили са производството, уволнили са хората, затворили са фабрики, но въпреки това или на печалба, защото вдигнали цените и това била новата им стратегия.

    Нарочно ограничавали предлагането на гегата например, за да и вдигнат цената без да се потят много, защото са си повярвали, че са велика марка и клиентите Ще плащат каквото им кажат. Ама докога ли?

    Коментиран от #18

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 4 Отговор

    До коментар #16 от "Как си с цифрите":

    Както и с марките : над капака емблема на Мерцедес, под капака двигател от Дачия 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

    Коментиран от #25

  • 19 Turbo

    11 2 Отговор

    До коментар #2 от "Дрън-дрън":

    Цените на електрическите каручки нали щяха да вървят само надолу до изравняването им с тези на колите с двг,тесльо?Хвалиш нещо,което никога няма да притежаваш и ползваш.Забравих,че ти това работиш,да рекламираш Тесла без да си сядал в електромобил.Важното е да дрънкат стотинките в касичката.

    Коментиран от #21, #22

  • 20 Хайде разбери се със себе си

    1 8 Отговор

    До коментар #17 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    "Къде мога да си върна буркани от нес кафе, детски пюрета, бутилки от уиски и шампанско ❓❓❓"

    Попита, отговорих ти, а сега от няма къде, обърна плочата на "ама много евтино"

    Ами евтино е, затова излиза по-евтино да се рециклира отколкото да се произведе наново!

    Хайде сега си избери и опорна точка Дали електромобилите ще са скъпи втора употреба, защото изкупната цена на батериите им е много висока дори за скрап, или ще наблегнеш, че трябва да плащаш за рециклиране на батериите на електромобила като му свърши живота?

    Защото истината е точно по средата - преди да идат за рециклиране, батериите Ще се ползват за съхранение на енергия от възобновяеми източници, преди да ти ги изкупят скъпо за рециклиране и пак ще е по-евтино, отколкото да се копае наново.

    Тесла заедно с цеха за производство на батерии, успоредно строят и цех за рециклирането им и в двете нови фабрики в Берлин и Тексас.

    Коментиран от #27

  • 21 Само половината е истина

    1 10 Отговор

    До коментар #19 от "Turbo":

    Винаги съм твърдял че цените на електромобилите и на автомобилите с ДВГ ще се изравнят около 2025 година, независимо дали ще поевтинеят електромобилите или ще се качат цените на ДВГ.

    А за преминаване към електромобили не е нужно цените им да паднат, а просто да са равни на тези на ДВГ и тогава ще са малцина, които ще си купят автомобил с ДВГ.

    А като четеш тази новина, смяташ ли че само цените на електромобилите ще се вдигат а тези на автомобилите с ДВГ ще се задържат или пък ще вземат да паднат?
  • 22 Пък и вярваш ли му на този

    1 7 Отговор

    До коментар #19 от "Turbo":

    Точно до преди два месеца обясняваха как за да се изравнят цените на електромобилите и автомобилите с ДВГ, цените на батериите трябва да паднат под 100 долара/евро.

    Сега когато цените на батериите се доближиха до тези нива, вече чакат цените на батериите да паднат на 50 долара, за да стане рентабилно производството на електромобили за Mercedes.


    Ако след две години цените паднат на 50 долара, ще искат някой да им подарява батериите и даже да им дава По някое евро отгоре, защото са благоволили да ги приемат, за да им излезе сметката.


    Както виждаш, Тесла вече има шест работещи фабрики за производство на електромобили, батерии и зарядни станции и не се оплаква от растящите цени.

    Както казах в предишното мнение, тях не ги интересува цената на която ще им продадат батериите, защото от едната страна на новите им два завода които отвориха в рамките на един месец, от едната страна влизат суровите материали, а от другата страна излизат готови автомобили и батериите се произвеждат в същия този завод без да се налага транспортирането им от другия край на света и пазарлъци с доставчици за цени и количества. Всичката печалба остава при Тесла

    Коментиран от #32

  • 23 KLJHBV

    5 1 Отговор
    И накрая дори и на Тесла цените нарастват и не можеш да си купиш такава под 100 хил. лева. Евтинийка, баце, кво ѝ плащаш. Обаче бъдещето е светло и 2025 година ще има изравняване.

    Е, няма да ни хареса посоката на това изравняване, но пък ще си зареждаме велосипедите от южния скат.
  • 24 MIB Plameni

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "Дрън-дрън":

    Интересно как клиенти на Мерцедес си купиха 2 000 000 автомобила за 2021г , а клиенти на Тесла 1 000 000 електромобили Друго по -интересно е че Мерцедес никога до сега не са печелили повече

    Коментиран от #26, #28

  • 25 MIB Plameni

    5 0 Отговор

    До коментар #18 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Хаха Вчера гледам един таксиджия отворил капака на своята Дачия ,и какво да видя...V8 същия като на Мерцедес. Хаха

    Коментиран от #29

  • 26 Май си пропуснал новината

    3 5 Отговор

    До коментар #24 от "MIB Plameni":

    VW Group ще се откаже от евтините си моделиКонцернът залага на носещите по-голяма печалба автомобили

    06.04.2022 15:21


    Германският концерн Volkswagen възнамерява да спре производството на десетки автомобили с относително достъпни цени и да се съсредоточи върху производството на по-печелившите премиум-модели като тези от марките Audi и Porsche. Това съобщава Financial Times, като се позовава на финансовия директор на производителя Арно Антлиц.


    Според него, растежът вече не е сред приоритетите на Volkswagen и затова през следващите 8 години компанията ще работи не върху увеличаване на пазарния дял, а върху качеството. Това ще доведе до намаляване на европейската гама на автомобили с двигатели с вътрешно горене с 60%. Сега тя се състои от над 100 модела от всички марки, контролирани от Volkswagen."


    ...
    Тоест и евтин автомобил с ДВГ няма да можеш да си купиш.

    И за да избегнем недоразуменията, не сравнявайте Дачия с Тесла, а сравнявайте модели в един и същ сегмент. Колко струва BMW 3 или Mercedes c-class, които са в сегмента на модел 3?
  • 27 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 0 Отговор

    До коментар #20 от "Хайде разбери се със себе си":

    Аз със себе си съм наясно . Остана да ти стане ясно и на теб ! Където пазаруваш, там трябва да ги изкупуват! Ето например в сервизи като купувам акумулатор ми изкупуват стария за почти 10% от цената на новия!А това с 0.02 лв не е изкупуване ! Просто искат да ги изхвърля в контейнера за стъкло , защото ще ми е по-изгодно , отколкото да дам пет лева за да отида и да взема 10 стотинки.
    Но търговците си включват амбалажа в цената , а той струва много над тия 2 стотинки! И хем били за еко , хем не им дреме ‼️
    Идеята е да имаш стимул да върнеш амбалажа , а те го правят , да имаш стимул да го изхвърлиш‼️
    Дано си ме разбрал !

    Коментиран от #31

  • 28 гост

    0 10 Отговор

    До коментар #24 от "MIB Plameni":

    Всъщност интересното е , че преди 4-5 години Мерцедес е продавал доста повече от 2 милиона автомобила , а поне от 15-20 години се върти около тия 2 милиона и не само не ги увеличава , а ги намалява всяка година и то със засилващ се темп , докато Тесла точно обратното , за някакви си 6-7 години вдигна бройката от 20-30000 на над милион и продължава да вдига със минимум 60-70 процента годишно !! И продава на секундата всичко излязло от фабриката и има поръчки за още поне 2 милиона , включително за модели , които още не са в производство !!! Та любимия ти магарцедес колко поръчки има и колко хиляди седят по дилърите и чакат промоции , хахах !!

    Коментиран от #41

  • 29 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 0 Отговор

    До коментар #25 от "MIB Plameni":

    Явно си нямаш идея колко пък водачи, горди собственици на А-клас , им е замръзнала усмивкат когато са видели под капака мотора на Рено , който се ползва и в Дачия !

    Коментиран от #51

  • 30 гост

    0 6 Отговор

    До коментар #15 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    При положение , че ме трият за какво да се напъвам да ти отговарям , живей си в нещастните заблуди , съвсем скоро резултатите ще са неопровержими дори за конете с капаци , знаеш кои !! Хаха
  • 31 Предишния ми коментар не беше до тебе

    0 7 Отговор

    До коментар #27 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Но и на тебе ще ти отговоря - Тесла не продаде повече от Mercedes, просто защото миналата година не можа да произведе 2 милиона, иначе можеше да продаде повече от Mercedes още миналата година.

    Така или иначе, вече отвориха двата нови завода и започнаха продажбите. До няколко месеца ще си оправят производствените процеси и до края на годината производственият капацитет ще е над 2 милиона. Тоест очаквай догодина да задминат по продажби Mercedes и да тръгнат за главата на Рено, а после и останалите.


    А Mercedes имаше огромни печалби за миналата година, защото успя да разпродаде всичко произведено, но не продадено през 2020 година. Тази година няма да има този шанс, защото няма наличности, а съкратиха и доста производствен капацитет.
  • 32 Turbo

    7 0 Отговор

    До коментар #22 от "Пък и вярваш ли му на този":

    Е,на тебе ли да вярвам?Нали виждам,че скъпите електрички продължават да поскъпват.Не ми отговори как прецени,че електричките са толкова добри,след като никога не си притежавал и скоро няма да притежаваш електромобил.Нещо като платен рекламен агент на Тесла,без да си проверил на практика тезите,които подкрепяш.Опорките ти са клипове в Ютуб, информация от нета и Уикипедия.Поне качвал ли си се в Тесла?Плюеш "пушилиците",а караш дизелово Рено Сценик.

    Коментиран от #33, #34

  • 33 Бъркаш ме с някого

    0 6 Отговор

    До коментар #32 от "Turbo":

    Никога не съм притежавал Рено Сценик и съм карал три различни тесли, който наистина не са били мои, но имам лични впечатления.

    Също така и впечатленията на собствениците, които учудващо за тебе, съвпадат с мненията в ютуб.
    А ако наистина си гледал клипчета, над половината от тях собствениците се оплакват от недостатъците на Тесла и аз никога не съм твърдял, че са безпроблемни. Дори и напротив - винаги съм им изтъквал недостатъците.

    Само, че вие не можете да си намерите постоянна опорна точка. Веднъж Тесла няма печалба, после пък била скъпа. На тебе какъв ти е дерта, след като няма да си купуваш Тесла? Хайде аз логично я харесвам, както харесвам и ferrari, Ламборгини и дори съм имал porsche за кратко, ама ти защо я мразиш?

    Аз харесвам брюнетки, ама това не означава, че мразя блондинките.

    Коментиран от #35

  • 34 И мълчиш по въпроса

    0 5 Отговор

    До коментар #32 от "Turbo":

    Само електромобилите ли поскъпват? Какво се случва с цените на автомобилите с ДВГ?

    След 2025 година електромобилите или автомобил с ДВГ в същия сегмент ще е по-евтин?

    След като поскъпват, делът на електромобилите ще се увеличава ли или ще пада?

    Омразната ти Тесла, ще продължи ли да прави 50-процентен ръст на продажбите с всяка изминала година за следващите няколко години и ако не, още колко години ще прави 50% ръст? Поне тази година ще има ли такъв ръст или продажбите ще се сринат още тази година, заради високите цени?

    Всъщност това последното е основният въпрос, по който упорито отказваш да разсъждаваш. Каквито и глупости да пишеш, Тесла ще продава все повече и повече и ти го знаеш, но не искаш да го признаеш.
  • 35 Turbo

    6 0 Отговор

    До коментар #33 от "Бъркаш ме с някого":

    Бъркаш понятията мразя и не харесвам.Аз не мразя Тесла,а просто не я харесвам ,ти знаеш защо.Не искам да гадая какво щяло да стане, колко щял да бъде ръста и т.н.Това е по твоята специалност.

    Коментиран от #36

  • 36 Хайде бе?

    0 6 Отговор

    До коментар #35 от "Turbo":

    А гаданията, че Тесла не може да построи фабрика за по-малко от две години? За колко време започна да работи фабриката в Тексас, въпреки че мястото беше избрано осем месеца по-късно от това в Берлин?

    Нали си много добър в предвижданията какво НЕ може да направи Тесла, която не харесваш, но не мразиш?

    При това фабриката е най-големия завод за производство на автомобили в световен мащаб. От Фолксваген са планирали разширение на съществуващ завод, за който казват че по най-оптимистични прогнози, ремонтът ще приключи през 2026 година. Ремонтът!

    Защо ми се струва че точно заради тази скорост на промяна мразиш толкова много Тесла или както го наричаш там нехаресване.

    Коментиран от #37

  • 37 Turbo

    5 0 Отговор

    До коментар #36 от "Хайде бе?":

    Спорът беше за Гига Берлин.Там строителството продължи 2 години и 3 месеца,колкото и да ми се пънеш.Преживей го.

    Коментиран от #38

  • 38 Е така де!

    0 4 Отговор

    До коментар #37 от "Turbo":

    Това нали ти го казах още преди точно една година - ще издадат разрешителното за строеж няколко месеца след като започне производството в завода. Дали пък не познах?

    Коментиран от #39

  • 39 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #38 от "Е така де!":

    Кога ли си познал нещо хахахаха.Пак си се изгубил в превода с Гугъл,тесльо хахахаха различаваш ли понятията строително разрешение и одобрение за въвеждане в експлоатация?Май не.

    Коментиран от #40, #43

  • 40 Аз поне мога да ползвам Гугъл

    0 4 Отговор

    До коментар #39 от "Turbo":

    А ти вече втора година не можа да разбереш, че Тесла стоеше без окончателно разрешително за строеж, което получи на 4 март 2022г, заедно с ОВОС, което е задължително условие, за да получиш разрешително за строеж.

    Одобрението за въвеждане в експлоатация получи на 22 март - 18 дни по-късно след като изпълни още над 400 допълнителни изисквания в разрешението за строеж.

    Както виждаш, това са два отделни документа.

    Ако смяташ датите за издаването на тези два документа плюс ОВОС ЗА грешни, дай правилните дати, заедно с термините на немски и източника. Аз вече ти ги дадох. Те бяха по всички световни и германски медии на 4 март тази година, колкото и да ги игнорираш, защото не можеш да приемеш колко си се излагал в продължение на две години.

    Коментиран от #42

  • 41 MIB Plameni

    5 0 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Пишеш отново глупости! Мерцедес,като изключим периода на пандемията,всяка от последните години е била рекордна по продажби,което означава че всяка следваща година е по успешна от предходната
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Пак ли омраза?

    0 2 Отговор

    До коментар #39 от "Turbo":

    Явно си е попрекалил те са ти изтрили мнението.

    Опа то не беше омраза, ами нехаресване. Ти не мразиш света не мразиш мен не мразиш Тесла ти просто не ни харесваш!

    Това обаче не може да промени нито хронологията, нито какво сме писали преди година. Ако искаш да ти припомня, за да не ми изопачаваш думите.


    "Аз разбрах, че си мислиш за Берлин докато гледаш клипове от Тексас и затова те хлъзгам от три дена и те карам да ми отговаряш за клиповете от Тексас. Като те питах защо клипа отпреди 2 часа е с заглавия 277 ден, защо не ми каза, че клипа не е от Берлин? Ами много просто защото не се усети! Даже когато ти го казах в прав текст че не си на същия континент не ти излизат дните! Просто броиш дните на друга фабрика при която времето за строеж няма нищо общо с сроковете. Там забавянето е по бюрократични причини и още при почването, обявиха година и половина за най-оптимистичния срок за започване на производство. Ако не е така, намери поне един пример в който казват, че производството ще започне преди юни 2021 година? Швабите все още не са им дали екологично разрешително, което е един от необходимите документи за да ти издадат окончателно разрешително за започване на строеж. Хич няма да се учудя да започнат производството, преди да получат окончателното си разрешително за започване на строеж."

    Това е мнение публикувано на 27 април 2021 година в темата " Илон Мъск подкара Tesla Cybertuck (ВИДЕО)"

    Очевидно тогава не си схванал, но да повторя за
  • 44 Да повторя с големи букви

    0 2 Отговор
    Очевидно тогава не си схванал, но да повторя за да спреш да се излагаш:

    "при която времето за строеж НЯМА НИЩО ОБЩО С СРОКОВЕТЕ. Там забавянето е по БЮРОКРАТИЧНИ ПРИЧИНИ и още при почването, ОБЯВИХА ГОДИНА И ПОЛОВИНА за най-оптимистичния срок за започване на производство. "

    СПРИ ДА ЛЪЖЕШ, ЧЕ НЯКОГА СЪМ КАЗВАЛ ГОДИНА ЗА БЕРЛИН!

    Особено пък особено пък от както се разбрахме, че за първа копка обявяваш намерението на Тесла да строи в Берлин, седем месеца преди да получат нотариален акт за закупената земя и да направят реалната първа копка за основа на първата сграда.

    Тоест в България Volkswagen вече има няколко първи копки за строеж на завод, защото обяви няколко възможни локации в България преди пет години.
  • 45 Mercedes като и BMW

    1 4 Отговор
    Просто ги е страх от Tesla. Изгледайте видеото и ще видите защо. Само където в статията забравят да споменат, че шефът на Mercedes говори само за електромобилите на Mercedes. Както ще видите във видеото, Tesla си е осигурила дългосрочни договори както за материали така и за батерии и няма да бъде засегната в същата степен нито от недостига, нито от повишените цени на материалите и батериите, а сваля цените и заради по ефективното производство

    Коментиран от #46

  • 46 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #45 от "Mercedes като и BMW":

    Тесла сваля цените?Нещо жестоко си се заблудил.Цените на Тесла се вдигнаха вече няколко пъти.Заглавието на статията дали го прочете, Мун4о?

    Коментиран от #48

  • 47 Прочетох го, кратунчо

    0 4 Отговор
    А ти прочете ли, че ти говоря за цените на батериите и материалите за тях, както и цените на другите материали.

    Хайде сега го съчетай с по-ефективното производство, което също намалява себестойността на продукцията, а след това добави 9 пъти увеличените цени само за миналата година и 7000 евро само за еднократно повишение на цените на един от моделите и си представи какъв е маржът на печалбата на автомобил.

    След това можеш да го умножиш по около 1,5 милиона автомобила и въобще няма да се учудя още догодина, Тесла да печели повече от Mercedes като годишна печалба.

    Коментиран от #49

  • 48 И за да не съм голословен

    0 4 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    Ето ти една статистика, която прочетох току-що. Дето се вика, днес в САЩ, а утре по цял свят

    Продажби на луксозни/премиум автомобили в САЩ - Q1 2022:

    Tesla (приблизително) - около 110 000 (увеличение с 41.% на годишна база) и 21.8% дял
    BMW - 73 714 (ръст от 3,2%) и 14,6% дял
    Lexus - 64 365 (спад с 13,3%) и 12,8% дял
    Mercedes-Benz (без Sprinter и Metris) - 62 251 (спад с 20,5%) и 12,4% дял
    Audi - 35 505 (спад с 35,3%) и 7,0% дял
    Общо : 503 709 (намаление с 10,3%)
  • 49 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #47 от "Прочетох го, кратунчо":

    Ще се самоцитирам.Изприказва много приказки без да кажеш нищо съществено.Сами се правиш да изглеждаш по умен.

    Коментиран от #50

  • 50 Така е!

    1 3 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    Каквото съм имал да го казвам, съм го казал още преди една година и то стана реалност, за разлика от всички празни приказки които изприказвахте в рамките на тази година.

    Сега нищо не казах, само си повторих тезата от преди една година.

    Точно както от три години нищо не казвам, само повтарям, че каквото и да приказвате, до 2030 година Tesla ще поддържа около 50% ръст и ще продава около 10 милиона автомобила. Хайде ако не искаш да говориш празни приказки, поне веднъж отговори на въпроса това вярно ли ще е или не, защото моите думи поне са изпълнени със съдържание и цифри, а вие много говорите но нищо не казвате и досега не сте отговорили нито веднъж ама нито нито нито нито нито веднъж на този въпрос.
  • 51 MIB Plameni

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    И аз видях едно Рено с двулитров двигател с 421кс както при Мерцедес А класа хаха
  • 52 Кокаинчо

    0 0 Отговор
    Може ли сектантите теслари да ми обяснят какво в тази измислена марка освен цената е премиум.