Това става ясно от ново проучване на Американската автомобилна асоциация (AAA). Шофьорите, използващи адаптивен круиз контрол са най-склонни да изпитват проблеми. Оказва се, че шофьорите са склонни да се доверяват на възможностите на тази система повече от необходимото, което влияе негативно на тяхната безопасност.
Например, някои шофьори вярват, че колата ще спре сама, когато открие неподвижен обект на платното, докато други са сигурни, че адаптивният круиз контрол също ще може да избегне неподвижно препятствие с маневра. А както е добре известно не всички автомобили са обучени да правят това.
Според експертите от AAA причината за подобни проблеми се крие във факта, че шофьорите не преминават никакво обучение, преди да седнат зад волана на съвременен автомобил, пълен с електронни помощници.
Информацията, предоставена от дилъра за адаптивната система за круиз контрол например, обикновено е изключително ограничена. А формулата „учи чрез практика“ не работи в този случай, защото шофьорите не могат да разберат напълно технологията сами.
„Това проучване показва, че днешните автомобилни технологии изискват нещо повече от учене в движение“, каза Джийн Ладосер, регионален директор по връзки с обществеността на AAA. „Собствениците на нови превозни средства трябва да получат безопасно и ефективно обучение, преди да използват тези системи на пътя.
За да попречи на шофьорите да направят фатални грешки, AAA предлага всички собственици на нови автомобили с електронни асистенти да следват следния план:
Разберете предварително предназначението на технологията в представителството и след това прочетете ръководството за употреба на автомобила.
Не правете никакви предположения за това какво може и какво не може да направи технологията.
Системата за подпомагане на шофирането не трябва да се бърка със системата за автономно управление.
След като сте запознати с теорията, тествайте системата на пътя във възможно най-безопасните ситуации.
Никога не разчитайте на тази технология; вместо това, действайте така, сякаш колата я няма - тоест, водачът винаги трябва да е готов да поеме управлението, ако е необходимо.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 име
10:38 10.04.2022
2 кънчо
Някои дори пречат и дразнят и намаляват удоволствието от шофирането.
Поради тази причина и цените на автомобилите се вдигнаха .
10:44 10.04.2022
3 Аз...
10:49 10.04.2022
4 Коджа Бангиев
Коментиран от #6
11:45 10.04.2022
5 Стефан Петров
12:03 10.04.2022
6 Има един проблем
До коментар #4 от "Коджа Бангиев":
Автомобилите наистина станаха лаптопи на колела. По принцип всичко което си написал е вярно, но повечето проблеми идват от един-единствен възел който няма никакво място в един лаптоп и това е ДВГ.Няма лаптоп с ДВГ. Ако замениш това ДВГ с електрически двигател, изведнъж повечето може би ще се превърнат в твърдо да в сравнение със старите автомобили.
По-безопасни, по-надеждни, по-екологични, по-икономични, за ремонт според зависи, но за обслужване със сигурност е по-лесно, за дълговечност и дълготрайност пак зависи.
Ако говорим за километри без ремонти, има една Тесла която измина 1,5 милиона километра, като за първите 500 хиляди километра смени три двигателя и и беше ремонтирана батерията, като за известно време кара с оборотна батерия, а после и върнаха ремонтираната.
Това бяха детски болести на първите модел S, но очевидно са ги направили, защото за последните милион километра не е имало никакви ремонти или обслужване на двигателя и батериите.
Въпросът с дълговечността остава отворен, защото най-старите смислени електромобили са на възрастта на онази Тесла с 1,5 милиона километра пробег, която продължава да се движи, но никой не може да каже колко време ще продължи това.
Но пък единственото което е вероятно да се скапе са батериите. А като всеки лаптоп, хардуера ще е остарял преди да е нужна смяна на батериите и първият собственик отдавна ще е забравил за този автомобил. Да му мислят тези, които искат да го карат 20-30 -годишен
Коментиран от #11, #12
12:34 10.04.2022
7 Егати американците
12:37 10.04.2022
8 Марин
13:15 10.04.2022
9 Абе
13:38 10.04.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 искам да те видя
До коментар #6 от "Има един проблем":
как се щупуваш батерия за колата си как я плащаш и как броиш парите за монтажа й за да се покефя на това колко си заблуден че зелена енергия наистина е зелена06:18 11.04.2022
12 wdefgrth
До коментар #6 от "Има един проблем":
И ти кога за последно отваря двигател или скоростна кутия поради МЕХАНИЧЕН проблем в него/нея? Най-много да издуха гарнитура, което почти винаги идва след прегряване, т.е. задкурмилното устройство е било тотален "80-процентник".Много добре знаеш, че в днешно време ако ти се наложи да ходиш "на майстор" заради проблем в двигателя или кутията, то почти винаги е заради проблем "в електрониката". Я някой потенциометър се бъзика, я накой от безбройните датчици, я някой кабел, я настойките на "адресите по мрежата". Най-близкото до проблем с механиката е някой соленоид примерно, което пак спада по-скоро към "електрическата" част.
Изобщо тая приказка за малки деца за това как електричките си вървят ли вървят, защото са с "една движеща се част" я разправяйте на някой, на който не му се е налагало да си смени телефона, лаптопа или дори принтера, защото той просто спря, а ремонта е 80% от стойността на новия продукт. Ако изобщо може да се ремонтира, де!
09:47 11.04.2022
13 'къф ви е проблема
20:42 11.04.2022