31 Март, 2022 17:11 15 270 6

Знаете ли кога (НЕ) трябва да използвате круиз контрол? (ЧАСТ II)

  • круиз контрол-
  • темпомат

Темпоматът не е опасен по своята същност, но не винаги е и най-безопасният вариант

Знаете ли кога (НЕ) трябва да използвате круиз контрол? (ЧАСТ II) - 1

ЧАСТ I


Кога не помага?

Въпреки че съвременните модели с круиз контрол имат много автоматични функции за безопасност, все още има моменти, когато те не помагат.

Шофиране из града

Както споменахме по-рано, круиз контролът е най-подходящ за шофиране на дълги разстояния. Придвижването по градските улици има много нюанси: пешеходци, които се движат напред-назад, велосипедисти и т.н. В резултат на това активирането на круиз контрола по време на шофиране с ниска скорост може да не е безопасно.

Шофьорът е сънлив или уморен

Някои може да си помислят, че круиз контролът улеснява шофирането, когато водачът е уморен. Това обаче не е вярно. Тъй като АСС поема някои от футкциите на шофьора, той неизбежно увеличава риска от заспиване по време на шофиране.

Знаете ли кога (НЕ) трябва да използвате круиз контрол? (ЧАСТ II)

Пътищата са мокри или заледени

Дори ако колата ви е оборудвана с много асистенти за безопасност, ще бъде по-безопасно да шофирате без круиз контрол при неблагоприятни метеорологични условия. Използването му може да причини злополука, като завърти колелата по-бързо, когато те не получават сцепление, а в много сценарии използването му на път с локви води и до аквапланинг.

Шофиране по криволичещи пътища

На път с остри завои спецификата на карането е такава, че трябва да намалите предварително, за да запазите контрол над превозното средство. А повечето темпомати не правят това, като поддържат постоянна скорост.

Интензивен трафик

Активно използвайки стандартен круиз контрол не е препоръчително да се използва на магистрала в интензивен трафик. Условията на магистралата могат да се променят по всяко време, така че трябва да сте нащрек веднага щом има промяна в пътната обстановка.

Знаете ли кога (НЕ) трябва да използвате круиз контрол? (ЧАСТ II)

Заключение

Накратко, круиз контролът не е опасен по своята същност, но не винаги е и най-безопасният вариант. Ако сте на дълго пътуване и магистралата е сравнително права, темпоматът наистина може да помогне за намаляване на умората на крака.

Ако обаче вали или има трафик по пътя, най-добре е сте без "круиз". Разбирането на всички тези нюанси е от съществено значение и ви позволява да вземате по-безопасни решения по време на шофиране.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 20 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    29 3 Отговор
    Много добър материал.Добре е да се знаят тези неща, защото много хора се предоверяват на електронните системи.

    Коментиран от #2

  • 2 Съгласен

    13 4 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    Ползвам го много често на дълги разстояния и съм съгласен с всичко казано. Ще допълня, че задните накладки се изтъркаха доста по-бързо от предните, поради автоматичното спиране за запазване на дистанцията от предната кола. Особено непршятно е, когато предната кола започне рязко да спира. Но много често ме изпреварва с част от секундата, преди да натисна спирачката. От тази гледна точка е много полезен. Също и за пешеходци, защото някои рязко излизат на платното на пешеходна без да се оглеждат и си говорят по телефона. Като цяло съм доволен. Не е добър на резки завои, защото колата влиза в насрещното. Да заспиването е 100% така. Предоверих се в началото, като купих колата и одрасках мантинелата на магистралата след задрямване. Оттогава имам едно наум. Поздрави!
  • 3 Someone

    17 2 Отговор
    Пропусналите сте "Слизане по надолнище",
    Карах зад една приятелка от Търново до Габрово и голяма част от участъка беше слизане от планината. Бях цъкнал Круиз контрола и си викам "Ех, че кеф, поддържа си скорост".
    На влизане в града го спрях и на първия светофар щях да се забия в нея. Натискам спирачката, а колата не спира. Тъпия круиз контрол по надолнището си държи леко спирачка, колкото да трие накладките в дисковете и да забавя. Дисковете червени, накладките миришат на изгоряло, а спирачката трябва да се натисне до долу, че да забави автомобила...

    Коментиран от #6

  • 4 Boxer EZ 3.0

    16 2 Отговор
    Круиз контролът е хубаво да се ползва от време на време или при тест за покупка на кола с цел бърза диагностика, без специален уред. Системата извършва проверка преди да се включи. Един датчик да не работи - круиз контрол няма!
  • 5 Частен случай

    8 1 Отговор
    При мен веднъж се получи следната ситуация: карам с адаптивния темпомат зад една кола с около 140км/ч по магистралата в дясна лента. Настигаме камион, предната кола минавя вляво да изпревари и моята като засече бавния камион, такива спирачки удари, че здраво ни ошашка.
  • 6 Xda

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Someone":

    При нормалните коли, при спускане просто превишава зададената скорост и не натиска спирачки