В началото на 90-те години на миналия век, Opel разработва спортно купе с изключителен дизайн, което бързо се превръща в любим модел на мнозина, дори и до днес. Първото поколение на модела остава в производство 8 години, преди германската марка да се откаже от него през 1997 година. В периода от 1997 година до 2000 година, когато на пазара се появява Opel Astra Coupe, марката няма представител в този популярен за времето си сегмент и за това има интересна причина.
Макар много хора да не подозират, Opel всъщност прави второ поколение Calibra, което за съжаление на много от феновете не вижда бял свят. Направени са няколко прототипа, един от които е изложен в музей на марката, които показват как е трябвало да изглежда наследника на спортното купе. Колата е базирана на Opel Vectra, като използва основните ѝ компоненти, но преработени за по-спортно поведение.
Интересното е, че прототипите дори не са показни по онова време, като се смята, че причините за това са различни. Според някои, шефовете на марката не са били доволни от крайния резултат и не са искали да дават празни надежди на феновете, докато други смятат, че инженерите на марката не са били доволни от свършеното.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Хе хе
До коментар #1 от "мечо":
Мечо, кога се купиш мечок 124 или 201 или 140, или 126, чак тогава ще се родиш.Коментиран от #7
13:20 02.05.2022
3 Йохо
До коментар #1 от "мечо":
Ти вече си мъртъв .просто не го осъзнаваш.родил се бил...13:34 02.05.2022
4 Циганското
Коментиран от #5, #8, #15
13:42 02.05.2022
5 Qwerty
До коментар #4 от "Циганското":
Тако е, ама трябва ли да изброяваме колите започващи с Е или W моделен индекс? За тях какво да кажем? Каруци? Циганите, бай дъ уей, са доста прагматични купувачи! Да сне ги виждали в японски коли?Коментиран от #13
14:42 02.05.2022
6 Ситрошен
15:01 02.05.2022
7 хохо
До коментар #2 от "Хе хе":
Мечок е само W140, W126 му викат пура, на W124 у нас му викаха ритнат заради плоската задница. W201 не го карай да си купува, освен ако не е нещо яко спортно.15:01 02.05.2022
8 Абе
До коментар #4 от "Циганското":
Ти в коя година живееш ? Орките отдавна карат Е60, С-класи и т.н. какви калибри те гонят..15:02 02.05.2022
9 ХХМ
17:05 02.05.2022
10 C20LET
Коментиран от #11
17:47 02.05.2022
11 Колибри
До коментар #10 от "C20LET":
Имах такава - страхотия - 2,0 16V турбо, 204 кс, 240 кмч, 6 степенна скоростна кутия, двойно умно предаване, за времето си е невероятна, цена по каталог 27 000 марки (М3 е бил 36 000). Един от моделите наравно с Лотус Омега и 1я Спийдстър са короната на Опел. За съжаление ги няма вече.21:43 02.05.2022
12 Циганското ферари
Коментиран от #14
13:11 03.05.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 ХХМ
До коментар #12 от "Циганското ферари":
Колега извинявам се но това което си писал е доста не сериозно. Калибра турбо май не си карал. Казвам го от опит. Имам наблюдение, карал съм всички версии на голф 4 и няма база за сравнение.Коментиран от #16
15:52 03.05.2022
15 Йо Несбьо
До коментар #4 от "Циганското":
Колко струва половин кило злато, пък дори и 14-каратово, сещаш ли се? Не знам какво правят и как, при мен в Чехия са същата работа. Златен ланец за 10 000 лева и то при някакъв си смешен иначе "Мечо"...20:02 03.05.2022
16 Пинифарина
До коментар #14 от "ХХМ":
Карал съм "копанарско" Ауди 80 комби 400 к.с. доработено дето на 1-ва вдига 100 за 4 секунди.И пак не съм доволен.Колата не е само конски сили и турбо.Наскоро гледах видео с Фиат 2.0 20 вентила турбо, което е много повече кола от умрялата Калибра.Оказа се че може с лека доработка да се вдигне до 340 к.с. и е по-бързо от стоково Ферари на писта.За мен е много повече кола от сглобения опел и като чуство и като звук и като визия.09:44 04.05.2022
17 Този коментар е премахнат от модератор.