Toyota традиционно се възприема като надеждна, непретенциозна и лесно ремонтируема марка, чиито автомобили се оценяват на вторичния пазар заради тяхната издръжливост и висока продаваемост.
Това създава впечатлението, че всеки модел Toyota е кола с гарантирано качество за дългосрочна употреба. Въпреки това, сред моделите на марката има и по-малко успешни опции, като най-яркия пример е моделът Aygo.
Експертите не препоръчват закупуването на употребявана Toyota Aygo поради няколко съществени недостатъка. Първо, този автомобил е оборудван с еднолитров двигател с мощност от само 67 к.с., който за разлика от останалите агрегати на марката, не се слави с надеждност. В градски задръствания и на магистрала Aygo също така няма добро ускорение.
Малкият ресурс на двигателя е основната причина за тези препоръки, но има и още. Ниското качество на пластмасата в купето много бързо прави салона некомфортен. Само след две години започват шумове и скърцания от таблото и корите на вратите.
Освен това, от вътрешното пространство на хечбека оставя много да се желае. Задните седалки са неудобни за възрастни пътници, а капацитетът на багажника от само 168 литра е много малък за семейни пътувания или пътешествия. Този дизайн прави Aygo по-малко практичен избор в сравнение с други модели на Toyota или конкуренти на пазара.
Освен това Aygo не е най-често срещаният модел и когато се наложи да търсите резервни части, често можете да изпитате затруднения. Те могат да бъдат скъпи на вторичния пазар и в магазините и в някои случаи ще трябва да платите допълнително за доставка.
Тези характеристики трябва да се имат предвид при избора на употребяван автомобил, за да се избегнат неприятни изненади и излишни разходи в бъдеще.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 честен ционист
Коментиран от #6, #23, #24, #25, #31, #36, #41
11:35 13.11.2024
3 Леля Гошо
Коментиран от #13
11:38 13.11.2024
4 Бай онзи
11:38 13.11.2024
5 Глупости
11:44 13.11.2024
6 Куку
До коментар #2 от "честен ционист":
Пълна глупост! Имал ли си ,че даваш мнения? Аз купих ярис 2016 г. 1.3 ,100 коня бензин. Беше 2011 модел купувана от България. Сега е вече на 14г и 200 хил. Км само карана в България по дупки и т.н.. Е няма такава здрава кола ,още е с оригиналните съединител, амортисьори всичко по окачването...двигателя не е пипан даже и ангренажа не е докосван ,работи като часовник...и да правена е във Франция..какво от товаКоментиран от #21, #39, #42
11:47 13.11.2024
7 тъй шъй
Коментиран от #33
11:50 13.11.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Айде
12:05 13.11.2024
10 Като гледам
Коментиран от #18
12:06 13.11.2024
11 Кико
Единственият й плюс е фирменият знак.
12:06 13.11.2024
12 Бибибко Бойчев
12:24 13.11.2024
13 Хонда
До коментар #3 от "Леля Гошо":
Дзаз,например.Коментиран от #15
12:48 13.11.2024
14 шаа
12:50 13.11.2024
15 Кико
До коментар #13 от "Хонда":
Джаз е страхотна кола, но просто е един размер по-голяма от Айго. Конкурентът й в гамата на Тойота е Ярис.13:30 13.11.2024
16 Айго
13:39 13.11.2024
17 Като гост
14:08 13.11.2024
18 Такива работи
До коментар #10 от "Като гледам":
Не съм видял в Гърция, някой да кара над 120 по магистралите. Още едно обяснение, колко практична е тази кола за нормалните държави със закони. Само за Ганчу не става, защото времето му е ценно и трябва да се кара минимум с 200, че се излага.Коментиран от #40
14:10 13.11.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 честен ционист
До коментар #6 от "Куку":
Не е японска..Коментиран от #32
15:47 13.11.2024
22 джо
Коментиран от #43
15:53 13.11.2024
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Корг
До коментар #2 от "честен ционист":
Я пак?!? Toyota Aygo се сглобява единствено и само в завода в Колин, Чехия, което само по себе си е вече гаранция за в пъти по-добро качество от, например, Renault, правено в Турция. Относно "не най-често срещаният модел" - от фейслифта от 2014 и до спирането от производство през 2021-ва са продадени в Европа (именно продадени, а не само произведени) общо 690724 броя. За сравнение с кола от същия клас и произвеждан през същите години - "Nissan Micra" - произведени за Европа - 524386 броя. Освен това, "експертите" някак си пропускат факта, че Toyota Aygo, Citroen C1 и Peugeot 108 са ЕДНА И СЪЩА КОЛА! Т.е., на автомобилното шоу в Женева през 2014-та, трите коли са представени една до друга, с изричното обяснение, че в тях има ЕДНИ И СЪЩИ - двигател и електроника за управлението му, скоростна кутия, окачване, джанти и гуми. Разликите са във външния и вътрешен дизайн, като и тук има маса пълни съвпадения - например, задната врата на Peugeot 108 e същата като на Toyota Aygo. Т.е. - резервни части - дали фабрично нови или рециклирани, има просто много.За двигателя - това е градска кола - 68к.с. от еднолитров двигател, при тегло на колата 890кг с гориво, масло и охладител, си е напълно адекватна мощност. Що се отнася до надеждността - направо си трябва "експерт", който да обяви за ненадежден двигател, който е получил приза за "100% надеждност" за коли, използвани активно (с изминати над 20000км годишно) до 4 години след покупката им. Всъшност - очаквано, след
16:03 13.11.2024
25 Корг
До коментар #2 от "честен ционист":
Колата била "малка за семейни пътувания"?!? Ами, това НЕ Е кола за семейни пътувания. Това е МАЛКА градска кола (а Yaris е ГОЛЯМА, но пак градска кола). Трудно е да очакваш обем на багажника и удобствата на Corolla, Camry или колата разработена именно за "семейни пътувания" - Toyota Avanza. А 170л багажник си е напълно ОК за няколко торби след сериозно пазаруване."Колата няма добро ускорение"?!? - Първо - за какво ви е това "добро ускорение" в натоварено градско движение? Второ, ускорението е 14.2с от 0 до 100км/ч. Извинявайте, ама сходният, като размери VW Polo, фейслифт от 2014, с аналогичен двигател - 1 литър, 61 к.с., се ускорява за 14.7с. Обаче няма статия "Не купувайте VW Polo на старо"... И, въобще, какво имат предвид "експертите" под "добро ускорение"? За малка кола от 2014г, може би ще дадат за пример Opel Corsa OPC Nürburgring Edition - 0-100 за 6.5с?!?
16:04 13.11.2024
26 Пълни групости
16:47 13.11.2024
27 До автора
Коментиран от #30
16:49 13.11.2024
28 По- глупава статия
17:15 13.11.2024
29 Бугат Веронов
17:27 13.11.2024
30 Буха ха
До коментар #27 от "До автора":
Експертите били казали така. Кои са тези експерти не е много ясно. Сигурно са албански.17:30 13.11.2024
31 Не знам,
До коментар #2 от "честен ционист":
ама явно хората не те слушат. От три години карам тойота, при това беше 10-годишно дизелово комби на 250к км като я купих. Най-здравата, безпроблемна кола, която дава всичко, което реално ползвам в ежедневието, с минимален разход на гориво, и тогава ми излезе две заплати. От познатите ми, които смениха коли последните години, към една трета мина на Тойота. Чисто нови, на по 3-5-10 години, буквално един не плака за нещо сериозно като проблем. Може и да е шанс, може и хората, които ги купуват, да гледат практичността и надеждността и да не са толкова капризни и да не се оплакват, не знам. Статистиката на продажбите май не го показва, но за мен и марката заслужено става все по-красива и популярна по родните пътища. Айгото е много изолиран пример, доста нишов модел, дори и да не е сполучлив, макар че коментират друго, си е едно изключение за марката.17:35 13.11.2024
32 Куку
До коментар #21 от "честен ционист":
Много си назад с днешния свят! Повечето коли вече не се правят в оригиналните си държави 90 % сигурно. За японските само високия клас се прави в Япония, примерно моята Мазда 6. Аз лично съм работил в Нисан Англия, всичко идва от Япония без някой дреболии и се сглобява под супер стриктен контрол...17:38 13.11.2024
33 Знайко
До коментар #7 от "тъй шъй":
...между другото Дайхатсу са марката , която успява да истиска най-много конски сили от литър обем.А за Айгото - щом колите на доставчиците на пици продължават да се движат със светлинна скорост по дупките и прелитат ниско, карани от шофьори със стаж 3 месеца, значи стават. Мисля , че Айгото въпреки малкия мотор ще има по-висока скорост на магистралата от прехвалената Дачия Спринг
А лично на мен Айго-X като дизайн ми допада, макар при затваряне на вратите да чувам характерния кух, кънтящ звук все едно удряш обърната пластмасова кофа в асфалта.
18:13 13.11.2024
34 Уса
Коментиран от #37
18:42 13.11.2024
35 Порно
19:56 13.11.2024
36 Мда
До коментар #2 от "честен ционист":
В момента чакам РАВ4 да дойде от Япония. Ама ти нова кола си виждал само на картинка.20:02 13.11.2024
37 Кико
До коментар #34 от "Уса":
Пичове / пиша в мн ч , защото не си само ти/, защо не правите разлика между Ярис и Айго?21:59 13.11.2024
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Жоро
До коментар #6 от "Куку":
Аз карам Рено Гранд Сценик 1,9 дци с 130 коня такси. Закупен нов от България. За 15 години съм навъртял 650000 км два пъти съм сменял съединител,дискове,накладки и ремонт на турбината. Двигателя не е отварян. Този двигател е железенКоментиран от #45
08:09 14.11.2024
40 Пътя за Халхидики
До коментар #18 от "Такива работи":
не е магистрала, а и няма пътни такси :)Всеки пържи малолитражките като V8, но ресурсът им е 4 пъти по-малък
08:47 14.11.2024
41 умен циганин
До коментар #2 от "честен ционист":
И в Англия ги сглобяват и аз съм доволен от маята Корола.Имам я от 5 години и само сипвам бензин,сменям масло и накладките на спирачките,нищо друго,дори и ремък не съм сменял.А збравих че вчера допълних климатроника с фрион защото беше изтекъл.Така че Тойота Корола 110 коня е решението .11:10 14.11.2024
42 умен циганин
До коментар #6 от "Куку":
Ярис е малка но супер издръжлива кола.11:12 14.11.2024
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Янко
23:43 14.11.2024
45 Кукундрели
До коментар #39 от "Жоро":
Ххаахх ..имаш в предвид 65000 хил. Може...да си сменил толкова работи...06:50 15.11.2024
46 Прехвалени в българия от реклама
22:21 15.11.2024