Гордън Мъри, който е известен с проектиране на болидите от Формула 1 и в частност с идеята си за подналягане за повече притискаща сила, а по-късно и с легендарния суперавтомобил McLaren F1, в момента работи върху два нови електрически автомобила. Самият той говори за това на форум, организиран от британското списание Autocar.
Според Мъри това ще бъдат относително бюджетни електрически кросоувъри. Първият ще получи само задвижване на предните колела, четири места в купето и няма да надвишава четири метра дължина. Вторият ще петместен и ще бъде със задвижване на всички колела.
Интересното е, че в основата ще залегне новата архитектура iStream, разработена от самия Гордън Мъри. Както в бъдещите модели на Tesla, батериите в новите електрически превозни средства ще изпълняват носеща функция, тоест ще бъдат част от структурата на каросерията. Тази и други иновации значително ще намалят теглото на колата, като по този начин ще повишат нейната ефективност.
„Семейната кола не може да тежи 2.5 тона“, каза Мъри, с ясно намигване към някои от днешните електрически превозни средства. Той отбеляза, че колите му ще поставят нови стандарти за тегло, обхват и динамика.
Любопитно е, че един от кросоувърите ще се произвежда под марката Gordon Murray GMA , а вторият се създава за известен автомобилен производител. Възможно е във втория случай да става дума за по-малкия модел, като първоначално той ще бъде предназначен за услугата споделяне на автомобили. Не е ясно кой е автомобилният производител.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 омъскаряване
Коментиран от #8, #9
11:34 10.06.2022
2 Вълк
11:45 10.06.2022
3 Механик
А инак твърдението ,че не може лек автомобил (семеен) да тежи 2.5 тона си е точно на мястото.
Но и друго ме притеснява. Онзи ден тук в сайта имаше статия за рестрикции по повод ползването на ел. енергия дори в Япония. Ако всички коли станат електрически, от къде ще дойде тока за тях? Или тогава коли ще имат само определени хора, а мнозинството да ходи пеша, че не друса?
Коментиран от #5, #10, #33
11:51 10.06.2022
4 Знам го
12:03 10.06.2022
5 Ток ще има
До коментар #3 от "Механик":
Една кола харчи 20кВтч на 100км. и за година с 15000км излизат 3000кВтч. 3 милиона елколи(у нас) по 3000кВтч правят 9 млрд кВтч или 9ТВтч. Единия реактор в Козлодуй произвежда 8 ТВтч за година.Коментиран от #6
12:06 10.06.2022
6 Име
До коментар #5 от "Ток ще има":
А колко изнасяш от тоя токКоментиран от #7
12:09 10.06.2022
7 В момента
До коментар #6 от "Име":
изнасяме 1600МВт., а има случаи когато стигаме до 2100МВт. Да не си мислим обаче,че държавата ще позволи масово да зареждаме в къщи на регулирана цена. Ще го приравнят към промишления ток и ще го има, но на съответната цена. Преди време токът беше 4ст. за осветление и 2ст. за други консуматори.Коментиран от #11, #12
12:15 10.06.2022
8 Антиелектрика
До коментар #1 от "омъскаряване":
Докато не пусне в масово производство добър източник на електроенергия, захранващ електромобила, каквото и да изобрети ефект няма да има. Накратко без читава батерия с ниско тегло и голям енергиен капацитет няма развитие на електромобилите от сегашният им вид.12:36 10.06.2022
9 МЪСК
До коментар #1 от "омъскаряване":
И с 3.5 тона кола те опуквам на общо основание! Правя ви за смях НАЙ-ВЪРХОВАТА технология и то пред публика!Щото аз съм по действието, вие сте по мрънкането.
Аз съм господарят на света, вие сте вечната публика.
Коментиран от #81
12:43 10.06.2022
10 Грета Тумберг
До коментар #3 от "Механик":
Точно такива са плановете на глобалистите. Намалено население и без собствена кола за масите. То няма къде да спреш за покупка на нещо, ще се спира за зареждане. Аз и да искам дори пред блока няма да мога да зареждам(понякога спирам на 200-300 метра). Няма такива мощности към жилищата, а и трафопоста от лошия социализъм чака май следващия социализъм за да бъде подменен.12:49 10.06.2022
11 Име
До коментар #7 от "В момента":
Сиреч АЕЦ обезвмисля изцяло панели и перки и ги изгряждяме само и единствено за да храним немските производители зя смвтка на прескъп ток.Коментиран от #13
12:52 10.06.2022
12 Обърка мегавати с мегаватчаса
До коментар #7 от "В момента":
"изнасяме 1600МВт., а има случаи когато стигаме до 2100МВт."България изнася около 10 милиона мегаватчаса годишно.
Това което си дал не е енергията която изнасяме за година, а моментната мощност която изнасяме.
При положение че АЕЦ Козлодуй е с мощност 2000 мегавата, на практика изнасяме мощността на една атомна централа и после се чудим защо въглищните централи имали 40% дял в производството на енергия в България. Ако спрем износа, въглищните централи ще работят по-малко и делът им ще е много по-малък, защото България ще се захранва с доста по-чисти източници на енергия.
А освен това цената на тока ще падне, защото в момента се определя от цената на която изнасяме, а токът в Европа е скъп, заради по-високата цена на газа, но ние не разчитаме на производство на ток от газови централи и това не ни касае, ако говорим за задоволяване на нуждите на България. Себестойността на тока на останалите централи не е мръднала от години и няма общо с цените на тока на борсата. Всичко е спекулативно и печалбите им са огромни.
Коментиран от #14
12:53 10.06.2022
13 Дрън-дрън
До коментар #11 от "Име":
Току-що получих фактурата си за месеца. 130 киловатчаса ми струват 83лв, което е 61 стотинки за киловатчас. Доста евтин този ток от АЕЦ Козлодуй?Сега разбираш ли защо вече 50 години няма инвеститори за АЕЦ Белене с мощност 2000 мегавата, но само за последните две години са се натрупали заявления за изграждане на собствени фотоволтаични мощности за фирми и частни лица с обща мощност 15 300 мегавата - колкото мощността на седем атомни централи всеки път като пекне слънце.
Точно защото са си направили сметка, че им е по-изгодно да ползват безплатен ток всеки път когато пекне слънце, вместо да плащат 60 стотинки за киловатчас.
Батериите, включително тези в електромобилите, ще позволят съхранението на тази енергия когато пекне слънце за ползване на по-късен етап, когато вече не пече. Защо тези фирми и граждани не разчитат на АЕЦ, а ще харчат собствени средства за изграждане на фотоволтаични централи?
Коментиран от #21, #22, #35
13:02 10.06.2022
14 У нас е така
До коментар #12 от "Обърка мегавати с мегаватчаса":
Произвеждаме нещо и ако е скъпо в чужбина го изнасяме дори за сметка на вътрешния пазар. Токът няма да поевтинее докато е скъп в ЕС. Спекулантите нямат насита - 50лв/МВтч е цената на тока от АЕЦ, а го изнасят на 5-6 пъти по висока цена. Ако всички коли минат на ток държавата ще се лиши от акциза върху петрола и ще намери начин да си го възстанови някак си. Дали ще монтират електромер с пломба на всяка кола или нещо друго ще измислят няма съмнение. Пост 5 е също мой и не съм объркал нищо. 10 мил. МВтч. са точно 10ТВтч., а АЕЦ Козлодуй произвежда 16ТВтч годишно.Коментиран от #16, #17
13:07 10.06.2022
15 Голям иноватор, голямо нещо
Изключителна иновация ще е това, да изобретиш собствена архитектура след няколко години, която обаче вече се произвежда от друг производител! Колко да са бъдещи моделите на Tesla, като в Тексас и Берлин вече се произвеждат точно по този начин, който ще бъде изобретен след време от този иноватор.
Ето, че Тесла поставя новите стандарти в автомобилното производство, а останалите я следват.
Коментиран от #82
13:07 10.06.2022
16 То вече е измислено!
До коментар #14 от "У нас е така":
Нарича се тол такса!Коментиран от #18
13:10 10.06.2022
17 Цените ще падат
До коментар #14 от "У нас е така":
Да не мислиш, че само българите са най-умни и само те ще изграждат собствено производство на електрическа енергия върху покривите на голяма част от предприятията? Въпрос на време тези мощности да бъдат инсталирани и да генерират електрическа енергия всеки път, когато пекне слънце.В това ще предизвиква излишък на електрическа енергия, което ще сваля цената и всеки път като се покаже слънцето. Ще се случва и обратното - цената ще се вдига всеки път когато се скрие слънцето, което пък ще стимулира инсталирането на средства за съхранение на евтината енергия за моменти когато токът е скъп. Тоест високите цени в момента са за добро, защото стимулират по-бързото изграждане на ВЕИ мощности, а в последствие и системи за съхранение на енергия.
Ще дойде момент, когато въглищните централи ще се палят само зимата.
Коментиран от #20
13:19 10.06.2022
18 С тол таксата
До коментар #16 от "То вече е измислено!":
не можеш да разбереш откъде се е зареждала елколата. Дали от регулираната цена за бита, на коя тарифа е било зареждането, дали от бърза DC станция или на по-бавна АС или пък от собствени солари. Така, че ще има и ток-такса.Коментиран от #19
13:27 10.06.2022
19 Дрън-дрън
До коментар #18 от "С тол таксата":
Целта на държавата нали е да събере акциз за всеки произведен киловатчас енергия използван за транспорт? Какво значение има откъде си го заредил? Да не твърдиш че трябва да взимат акциз само на бързите или само на бавните зарядни или само на тези собствено производство?Можеш да скриеш част или всичката собствена произведена енергия, както в момента не се плаща акциза за домашно произведен алкохол, но ще е почти невъзможно да не си платиш тол-таксата за почти всеки изминат километър.
По този начин много по-справедливо ще се плащат всички налози, защото ще се основават на реалното използване на пътната мрежа, а не автомобила който цяла година стои пред блока, да плаща същите на лози като фирмен автомобил който минава по 200 хиляди километра годишно.
Коментиран от #24
13:38 10.06.2022
20 За да бъде
До коментар #17 от "Цените ще падат":
енергийният пръстен в равновесие е необходимо да има така наречените "основни мощности" каквито могат да са само ТЕЦ и АЕЦ. ВЕИ-тата, и големите ВЕЦ само се включват като допълнителни мощности. За ТЕЦ ЕС измисли високи цени за СО2 емисии, а нашата АЕЦ е с още 15-20г. живот. При 17 000МВт (каквито са заявките) фотоволтаици относителният дял на ТЕЦ и АЕЦ става малък и системата може да се срути както стана в САЩ миналата зима.Коментиран от #25
13:47 10.06.2022
21 Хе хе хе
До коментар #13 от "Дрън-дрън":
Разбирам защото много се навъдиха на хранилката на фотоволтаици с подкрепа на германия германия си продава перките а мутрите дерат от народа огромни сметки за ток поради неефективното преобразуване на енергията от фотовотаиците и перките които си не стават за нищо.Но ивън ЕС отдавна се строят АЕЦ и никой не му пука за безмисленото пълнене на немски неефективни гушиКоментиран от #23
13:49 10.06.2022
22 Мхм
До коментар #13 от "Дрън-дрън":
А на теб ясно ли ти е че батерията за разлика от течните горива се разрежда и в положение на стоеж.Коментиран от #27
13:50 10.06.2022
23 Пак дрън-дрън
До коментар #21 от "Хе хе хе":
Ти май не разбра, че по-голямата част от тези мощности ще се използват само за лични нужди и няма да бъдат продавани, така че всичките ти опорни точки стават без смисъл.Един мегават фотоволтаична централа струва около 1 милион лв и произвежда от 1200 до 1400 мегаватчаса енергия годишно в зависимост от географското и положение.
При цени от 60 стотинки за киловатчас, ако вместо да ги купува от мрежата собственикът ползва произведената на покрива си енергия, ще пести на година между 720 и 840 хиляди лв.
Тоест при всички положения от втората година нататък, токът му ще е абсолютно безплатен защото ще са си върнали инвестицията във фотоволтаици и няма да плащат допълнителни стотици хиляди лева за ток всяка година.
Дали цената на тока няма да падне, като намалее потреблението?
Коментиран от #26
13:59 10.06.2022
24 На бързите
До коментар #19 от "Дрън-дрън":
и на бавните зарядни ще ти вземат паричките на място. Не може те да плащат промишлен ток, да поддържат огромни батерии и да не си вземат дължимото. Държавата ще вземе мерки да не зареждаме със субсидиран битов ток на ниска цена колите си. Как ще го направят - не знам, но ще гледат да наваксат липсата на акциза върху петрола. А справедливо ли е сам да си произвеждаш тока със солари, да не черпиш от мрежата, да караш много и да плащаш голяма тол такса?14:03 10.06.2022
25 Е така де!
До коментар #20 от "За да бъде":
Нали затова ти казах, че цените като се скрие слънцето ще са адски високи, за да компенсират работата на тец-овете в горещ резерв? И съответно ще се появят но много газови централи, които се палят за часове без последствия, докато въглищните централи това не го могат и могат да бъдат гасени само няколко пъти годишно без вредни последствия.А сигурните и евтини атомни централи предвещават около евро за киловатчас цена на тока във Франция през първото тримесечие на следващата година, когато ще имат недостиг на ток заради многото аварирали атомни централи и невъзможността им да бъдат ремонтирани дотогава. Ще разчитат основно на внос от Германия, която засега е постигнала над 50% дял на възобновяемите източници в енергийния микс, без негативните последици за които говориш.
14:04 10.06.2022
26 ти приказваш глупости
До коментар #23 от "Пак дрън-дрън":
Хаха да изграждаш централа за лични нужди има смисъл само ако го прави завод и пак е неконкурентен щото му се оскъпява продукцията и става непродаваемаКоментиран от #29
14:06 10.06.2022
27 Така е!
До коментар #22 от "Мхм":
Батерията се разрежда докато си стои. Глоби около 1 процент от заряда си за месец. Ама ако ще ползваш батерията веднъж на месеца, то се губи смисъла от притежанието и. За да се балансира енергийната система, батериите ще се зареждат всеки път като пекне слънце, а енергията им ще се ползва когато слънцето се скрие, а това не се случва веднъж месечно, а е абсолютно сигурно поне веднъж на 24 часа, а някой път по-често.Тоест саморазряда за който говориш няма да има никакви последствия.
Коментиран от #28
14:07 10.06.2022
28 Мхм
До коментар #27 от "Така е!":
Не става мой зимата какво правиш.Облачно време какво правиш.Просто аец е най доброто.Какво да правим не съм аз виновен че панела е боклук и преобразува 5% от енергията на падналият фотон в електрична.Иска ти се знам даже ще се насеееш да убиеш руснаците и да направиш европа велика.Ама не ставаКоментиран от #32
14:10 10.06.2022
29 Ти да видиш!
До коментар #26 от "ти приказваш глупости":
А някакви сметки ще направиш ли или приказваш ей така да си правиш вятър на устата?Значи всяко предприятие има избор да даде веднъж на 25 години един милион лева, а след това да ползва безплатна енергия или при настоящите цени на тока да дава от 720 хиляди до 840 хиляди лв годишно и да ги включи в себестойността на продукцията си.
Кое предприятие ще има по-ниска себестойност на производство за следващите 25 години?
Едното предприятие ще е платило еднократно 1 милион лева за 25 години, а другото не се знае точно колко ще плати през следващите 25 години, но при сегашните цени минимум 18 милиона за ток за същата продукция.
Тоест едното предприятие може да си направи дългосрочен план за 25 години напред за част от продукцията, а другото?
Коментиран от #31
14:11 10.06.2022
30 Напълно справедливо
Това е най-справедливото. Електромобилите са тежки и разрушават повече пътната настилка. Разбира се че е справедливо който руши той да плаща, а не фирмената баничарка която върти 200 хиляди километра годишно да плаща същата винетка, като Volkswagen polo, с който дядото си ходи всяка седмица до селото на двайсетина километра.
Коментиран от #34
14:15 10.06.2022
31 Плувай под вода смехурко
До коментар #29 от "Ти да видиш!":
Глей ся най мощните ветро турбини са с мощност около 5кв един реактор е 1500мвт от ново поколение тоест за да изградиш същата мощност турбини ти трябват 300 милиона турбини знаеш ли колко турбини са това.Толкова по темата нито има място за тях нито желание някой да ги прави.Освен това не прявиш разлика между пикова мощност и постоянна мощност.Най добрите фотоволтаици на сънпоуър американски са по 325 вята мощност това прави че един реактор от 1500мегавата се замества от 4,6 милярда фотоволтаични панела.Айде лек ти ден.Коментиран от #36
14:22 10.06.2022
32 Не става, ама става
До коментар #28 от "Мхм":
В момента климатикът ми работи с онези 5%, които всъщност са около 20 от слънчевата енергия, преобразувана от фотоволтаиците на покрива ми, въпреки че плащам евтин битов ток.Теоретичния им добив е около 4000 киловатчаса, но аз ползвам около 3000 от тях, защото нямам батерии където да съхраня останалото. Заемат само 15 квадрата от покрива ми. Е колко пък да са неефективни? Цялата инсталация ми струваше под 3000 лв за 3 киловата.
Точно като предприятията, през нощта и през по-голямата част от зимната си плащам тока, но поне когато пече слънце ми е безплатен и дори имам излишък който се похабява. А дори съм съгласен тези 1000 киловатчаса да ги подаря на енергийно бедните вместо да ходят на вятъра. В такъв случай дори щях да си инсталирам още фотоволтаици, които да ми покриват нуждите дори при облачно време и през зимата.
Коментиран от #37
14:23 10.06.2022
33 Др. Инженер
До коментар #3 от "Механик":
Понеже си не особено интелигентен ще ти го кажа така - няма да има маса, ще има доста малък брой високо интелигентни хора и няма да има недостиг на ток , храна и т.н.14:26 10.06.2022
34 мисълта ми беше
До коментар #30 от "Напълно справедливо":
че не може в тол таксата да се включва акциза за тока с който си заредил. Един си плаща 1лв/кВтч на DC, а друг се самозарежда от солари които си е платил и си ги поддържа. Тол таксата е за поддръжка на пътната инфраструктура. Токът за бита е субсидиран заради баба Пена с минималната пенсия, а не за някой който кара за кеф.Коментиран от #39
14:28 10.06.2022
35 Гост
До коментар #13 от "Дрън-дрън":
Ключовата дума тук е "ако пекне слънце".Коментиран от #38
14:32 10.06.2022
36 Дрън-дрън
До коментар #31 от "Плувай под вода смехурко":
Моята централа има 10 фотоволтаика по 330 вата от старо поколение, защото е тригодишна. Заемат 15 квадрата и са три киловата. Покрива ми е 200 квадрата и спокойно може да поеме 10-15 киловата, които ще осигурят нетното ми годишно потребление и ще остане място за още толкова.Тоест само на покривите на 200 хиляди домакинства по 10 киловата са мощността на АЕЦ Козлодуй.
Това са 200 хиляди покрива по 33 панела. 6,6 милиона панела за какви 4,6 милиарда приказваш?
И това е само по покривите на къщите. Ами ако се покрият и огромните покриви на предприятия, складове, паркинги и магазини, вместо както досега енергийната мафия да сади полята с фотоволтаици и да продава енергията на баснословно високи цени?
Коментиран от #43
14:38 10.06.2022
37 Купи си
До коментар #32 от "Не става, ама става":
4 акумулатора 12В 80Ач и ще имаш "заместител" на солара с капацитет 4кВтч на 48 волта. Ще имаш за вечерта 1кВт за 4 часа. Предполагам, че имаш соларен инвертор с възможност за акумулатор. За година 1000кВтч са 200лв,(за сега) за 4-5г. ще си върнеш парите и няма да хабиш еленергията.Коментиран от #40
14:42 10.06.2022
38 Е така де!
До коментар #35 от "Гост":
За щастие слънцето има навика да пече всеки ден, макар и през облаците когато се произвежда доста по-малко енергия, като днес например. Ако наистина инсталират 15 000 мегавата - колкото е мощността на седем АЕЦ, дори в облачно време България ще има огромен излишък за износ, съчетан с двете хиляди мегавата мощности на АЕЦ Козлодуй, които не могат да се изключват и да искаме, а потреблението на България рядко надскача 4-5 хиляди мегавата през по-голямата част от годината.14:42 10.06.2022
39 Дрън-дрън
До коментар #34 от "мисълта ми беше":
Ако ще има акциз само на тока за зареждане на електромобили, няма как да разберат дали си заредил от контакта в гаража или на бърза зарядна станция, а и няма значение къде точно си го заредил ако акциза се плаща на киловатчас.Дали държавата ще нарече таксата на електромобилите акциз или каквото и да е друго, за нея е по-важно да си ги събере И това ще стане най-лесно с тол-таксата. Да не мислиш че в момента тол-таксата отива за ремонт на пътищата или пък ремонтът на пътищата се поема само от тол таксата? Всичко е мижи да те лажем. Идеята ми е че ако държавата иска да ти вземе едни пари, ще ти ги вземе дори да караш електромобил и да си го зареждаш от слънцето и няма кой да я спре.
14:46 10.06.2022
40 Дрън-дрън
До коментар #37 от "Купи си":
Моя инвертор е мрежов с ограничител и не може да работи с акумулатори. Ако сметнеш колко струват тези четири акумулатора ще видиш че няма смисъл.Нека приемем за по-лесно че са по 100 лв, въпреки че струват повече. Един такъв акумулатор има 400 цикъла живот, което ще рече че един цикъл ти струва левче.
Тоест всеки съхранен киловатчас на мен ще ми излиза 25 стотинки, след което трябва да изхвърля акумулаторите и да купя нови, като в същото време токът през нощта ми струва 14 стотинки, ако го ползвам от контакта.
Ами не, благодаря. Не искам да си съхранявам безплатната енергия! По-евтино е да не я ползвам! Направил съм си сметката предварително. Когато нощната тарифа стане над 30 стотинки, тогава може да се замисля. Искрено се моля да не е скоро!
Коментиран от #41
14:52 10.06.2022
41 Друго
До коментар #40 от "Дрън-дрън":
предложение. За циклите на акумулатора не ги знаех със сигурност и така е както си сметнал. Излишната енергия можеш да съхраниш в бойлер за топла вода. Акумулира около 4-10 кВтч в зависимост от обема. През зимата едва ли ще имаш излишна енергия, но може да се измисли нещо като акумулираща печка, особено ако си увеличиш фотоволтаиците.Коментиран от #42
15:03 10.06.2022
42 Така е!
До коментар #41 от "Друго":
Радвам се, че мога да помогна на някого, който не търси оправдание, а решения.Бойлера и сега го ползвам за съхранение на енергия, въпреки, че от 15 години имам слънчеви панели за топла вода, които дори през зимата успяваха да подгряват водата до 40 градуса. Сега доподгрявам на ток и мога пълноценно да ползвам слънчевата енергия.
За през зимата просто увеличавам мощността на подовите климатици, които загряват както бетонните плочи, така и тухлените стени, а 15-те сантиметра топлоизолация и тройният стъклопакет върши останалото. При напълно изключено отопление при минус 5 градуса навън, за едно денонощие температурата пада с около градус.
Ако увелича броя на панелите, остава проблемът с излишната енергия през лятото. Въпреки това съм се замислил да добавя по няколко панела на източния и на западния скат на покрива, на два отделни инвертора.
По този начин с цената на малка загуба на годишен добив от инсталиран киловат , ще имам почти постоянна генерирана мощност от Изгрев до залез, за разлика от сега с всички панели обърнати на юг. Сутрин слънцето пече силно, но мощността е една трета от максималната. Вечер е същата работа, особено през зимата, а тогава времето между изгрева и залеза е много по-кратко и всеки киловат час е много по-ценен отколкото през лятото.
Ще се радвам, ако съм помогнал. Ако има нещо, питай без да ти пука за мнението на останалите!
Коментиран от #44
15:25 10.06.2022
43 Турбо
До коментар #36 от "Дрън-дрън":
Начинът ти на мислене издава,че си беден човек.Вместо да пишеш по форумите глупости как да спестиш,измисли как да изкараш повече пари.Коментиран от #45
16:10 10.06.2022
44 Гост
До коментар #42 от "Така е!":
Ще се топлиш зимата и ще се къпеш безплатно,ако има слънце.Що за скотски живот живееш?Коментиран от #48
16:30 10.06.2022
45 Аз съм беден, но не ме мисли
До коментар #43 от "Турбо":
Ама не карам автомобил на лизинг и мога да си позволя да си пиша по форумите. Не се притеснявай за мен, а отивай да работиш, за да си платиш лизинга и сметката за ток.А ако ти остане време, вземи прочети някой учебник, за да не се излагаш, че двигателя имал въртящ момент и съответно мощност без да е свързано нищо към изходящия му вал!
За разлика от тебе аз поне пиша смислени неща по форумите с които мога да помогна на някого, а ти пишеш само дезинформация.
Коментиран от #46, #47
16:33 10.06.2022
46 Турбо
До коментар #45 от "Аз съм беден, но не ме мисли":
Това за въртящият момент откъде го измислил?Къде съм твърдял подобно нещо?Пишеш само щуротии по форумите.Къде съм бил до сега мислиш цял ден?Сега си почивам.Ти си от сутринта на клавиатурата.
В Европа всички си купуват автомобили на лизинг.Само наш тесльо купува втора употреба в брой.
Коментиран от #49
16:40 10.06.2022
47 Гост
До коментар #45 от "Аз съм беден, но не ме мисли":
Пишеш смислени неща ха ха ха клоуна на форума от село Белозем.16:41 10.06.2022
48 Така е!
До коментар #44 от "Гост":
Нали затова живея в къща с фотоволтаици на покривите, Това е защото не мога да си позволя панелка на осмия етаж, като тебе и вместо решения, да търся оправдания защо няма да може това или онова!Като няма слънце, има ток, а бойлера се включва автоматично всяка нощ на нощна тарифа и загрява бойлера, ако вече не е загрят от слънцето. Ако случайно спре тока, винаги мога да включа пелетната горелка, като тогава цената на цикъл зареждане на акумулатора няма да ме бърка много и освен бойлера, ще си загрея и плочите с подовото отопление, въпреки че и пелетите поскъпнаха много тази година и ми беше по-изгодно да се топля с подовите климатици. Абе направо скотска работа. Все евтинкото търся, защото имам избор.
Не е като да живея на осмия етаж на панелката и да ме топлят съседите отдолу.
Коментиран от #51, #83
16:45 10.06.2022
49 Любимото ми
До коментар #46 от "Турбо":
Сега ще се почне ама това не съм го писал аз:36 Турбо
Предлагам ти следният експеримент.На равен път при напълно загрят дизелов двигател ,включваш на първа скорост и пускаш бавно съединителя.Предлагам умишлено дизелов двигател,защото този трик съм го изпробвал,получава се.Ако на празен ход мощността и въртящият момент са нула,защо автомобила тръгва след като отпуснеш съединителя ?По формулата мощност,обороти и въртящ момент,само едно от тях да е нула следва и останалите да са нула.
17:56 05.06.2022
С колкото и Ника да пишеш, не можеш да се скриеш. Некомпетентността ти прозира отвсякъде!
При натиснат съединител, какъв въртящ момент предава вала на двигателя към колелата? Верният отговор е 0, следователно по формулата и мощността е нула, като ти дори в собствения си пример не можеш да го разбереш, камо ли аз да ти дам пример!
Коментиран от #50, #52
16:56 10.06.2022
50 Турбо
До коментар #49 от "Любимото ми":
Напротив,аз го писах.Както винаги се правиш на интересен.Задавам ти въпрос.Как при нула мощност автомобила потегля.Коментиран от #53
17:34 10.06.2022
51 Гост
До коментар #48 от "Така е!":
Откъде го измислил.Живея в тухлена кооперация и се топлят/охлаждам с климатици.Ще ми сравняваш Варна с село Белозем ли ?Коментиран от #54
17:37 10.06.2022
52 Турбо
До коментар #49 от "Любимото ми":
Пускаш бавно съединителя и автомобила тръгва с 0 мощност и 0 въртящ момент без газ хахахаха17:38 10.06.2022
53 А аз ти отговорих няколко пъти
До коментар #50 от "Турбо":
Даже в предишното мнение пак го направих, но ти така и не можеш да разбереш отговора.Ех само, ако знаеше за какво служи това устройство наречено съединител!
Ако си отговориш на този въпрос, ще получиш отговора, ама все конкретно трябва да ви обясняват какво точно трябва да потърсите в уикипедия, за да се образовате.
Защо въобще е необходим съединител, а предавките не се включват директно? Каква му е целта? Каква е разликата дали ще го пусна бързо този съединител без да подавам газ и защо ме караш да го пускам бавно?
17:41 10.06.2022
54 Не си го измислям
До коментар #51 от "Гост":
Постоянно задаваш един и същ въпрос - как ще си зареждаш електромобила, като няма да ти стигне разклонителя пуснат от панелката на осмия етаж до съседната пресечка в градинката където си си паркирал автомобила обикновено. Или и това не си го писал?Също както не си писал и обвини мен, че живееш в Столипиново и си поръчал Тесла cyber truck на интимния си приятел Хайл за изненада, ама Илон Мъск ти бил развалил изненадата, защото забавил производството!
После турбо написа че бил видял фотоволтаиците в Белозем докато ходил в Калековец за стока и ти повтаряш тази опорна точка. Окей не ме бърка че живея в Белозем, по-добре отколкото като тебе в Столипиново.
Коментиран от #55
17:46 10.06.2022
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Къде е този колега?
До коментар #55 от "Гост":
Защо се покри когато ти го попита на коя улица в Белозем се намира тази къща, за да я видиш в google maps? И аз съм любопитен и аз го попитах същото след тебе! Ама той изчезна и не се показа повече. После турбо мина да я видя, ама като му зададох един конкретен въпрос изведнъж се сети че не бил той писал това мнение, както след малко ще се сети Какво е съединител и пак ще мине със същия номер, че два месеца не е писал тези глупости, а някой друг пише вместо него, за да го излага!А, онова как всички видеотеки които дават двд-та под наем в България фалирали една година след изобретяването на двд-то, защото им минала модата също ли не го писахте вие? Нали съседът ти беше подарил един кашон с дивидита през 2000 година на детето ти да ги гледа? Даже не се усещате колко се излагате когато напишете нещо лесно проверимо.
Коментиран от #57, #58, #59
18:11 10.06.2022
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Гост
До коментар #56 от "Къде е този колега?":
Отговорих ти но ме триеш.За навика ти да пишеш с чужди ник е достатъчно да спомена че ти викаме многониковото.Коментиран от #60
19:49 10.06.2022
60 Аз поне не го крия
До коментар #59 от "Гост":
Пиша всеки път с различен Ник и почти никога с един и същи. Точно за да не пишете от мое име. Само че аз си имам твърди тези, които доказвам с какъвто и да е Ник.Само че ти пишеш с различни никове по друга причина - да симулираш, че много хора пишат и да се измъкваш от глупостите, като тази че двигателя работи с една и съща мощност на неутрална предавка и на първа с 10 километра в час, защото оборотите били еднакви.
На неутрална скорост двигателя предавал някакъв въртящ момент различен от нула и затова мощността не била 0?
И на всичко отгоре всички никове инженери по ДВГ, КОИТО НЕ ЗНАЯТ ПРИНЦИПА НА РАБОТА НА СЪЕДИНИТЕЛЯ и за какво служи.
19:59 10.06.2022
61 Аз поне не го крия
20:02 10.06.2022
62 Аз поне не го крия
Коментиран от #63
20:03 10.06.2022
63 Ще сменяме темата ли
До коментар #62 от "Аз поне не го крия":
Да изместим излагацията със съединителя? Не ти се получава. Още повече се излагаш, Гост Турбо инженер Димов Радев.20:07 10.06.2022
64 Аз поне не го крия
20:09 10.06.2022
65 Аз поне не го крия
20:10 10.06.2022
66 Кой се излага?
Коментиран от #67
20:16 10.06.2022
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Турбо
Коментиран от #69
21:29 10.06.2022
69 Ще те изчакам
До коментар #68 от "Турбо":
Да се изложиш лично!Коментиран от #73
00:34 11.06.2022
70 Гочето
07:15 11.06.2022
71 Вътю Т.Панчев
21:09 11.06.2022
72 Математик
Електромобилите се зареждат с по над 650 ампера ток без проблем.
21:58 11.06.2022
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Гост
08:59 12.06.2022
75 Гост
Коментиран от #76
09:26 12.06.2022
76 Така де
До коментар #75 от "Гост":
Той затова турбо инженера Димов се покри и го е срам да пише! Мощността и въртящия момент на неутрална скорост били същите, като на първа предавка при движение на автомобила по равно, защото оборотите били същите - по-голяма излагация един инженер не може да направи. А той (ти) се излага вече трета четвърта година с това твърдение и се гордее с него!Коментиран от #78
12:23 12.06.2022
77 Гост
14:50 12.06.2022
78 Турбо
До коментар #76 от "Така де":
Не съм се покрил.Отвори ми се работа и нямам време да се занимавам с теб.Още не си казал как автомобил с 0 изходяща мощност потегля без да се подава газ и без да се увеличават оборотите.Коментиран от #79, #80
20:48 12.06.2022
79 Не знам
До коментар #78 от "Турбо":
Не съм учил по твоя учебник, ама ти много напираш да ми обясниш. Давай!Обясних как потегля според тебе?
07:47 13.06.2022
80 Поправка
До коментар #78 от "Турбо":
ОбяснИ как потегля според тебе?07:48 13.06.2022
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Знайко
До коментар #15 от "Голям иноватор, голямо нещо":
За мен това ознаава,че такава интегрирана в рамата батерия, няма да е никак лесна за смяна, което ще направи поставането на новата батерия още по-скъпо! ...а трябва да е точно обратното-да можеш да сменяш батериите лесно и даже ако искаш да си носиш втора заредена батерия. Иновация ама дръжки!11:59 13.12.2022
83 Знайко
До коментар #48 от "Така е!":
Дори и да имаш избор защото си умен и имаш кинти, не е гот да се подиграваш на хората , които не могат да си го позволят. ...и ако виждаш ,че са в панелката и не могат да имат избор, защо ги убеждаваш,че трябва да правят като теб? Ще те разбера единствено ако целта е да се фукаш колко си НАПРЕДНАЛ! На ти един минус заради високомерието ти!12:08 13.12.2022