Автомобилната индустрия все повече се ориентира към производството на електромобили и рано или късно, ако тенденцията се запази, ще ни се наложи да караме изцяло електрически коли. Последните имат, както много привърженици, така и немалко противници, но е факт, че у нас все още не сме готови за подобна стъпка.
И проблемът не е нито в цената, нито в предимствата или недостатъците на електромобилите, а в инфраструктурата за зареждане. В столицата, където има най-много зарядни станции например е истински ужас да си заредиш електромобила на бърза зарядна станция. Единственият шанс е да имаш гараж и свободни осем - девет часа. Но положението на бърза зарядна станция не е по-розово.
Както се оказва и там ще трябва да се въоръжите с търпение, при това с много търпение. Частният случай, който ви показваме на снимката е от столичния мол "Парадайз", в подземните паркинги на който има зарядни станции на Tesla. Проблемът е, че доста често всички те са заети, а както се вижда от снимката, до заетите зарядни станции чакат още доста електромобили. Така, че няма как да заредите ел. колата си за по-малко от няколко часа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Киро Острото
12:58 27.09.2022
2 Перко
Коментиран от #10
12:58 27.09.2022
3 Бедняк
Коментиран от #4
12:59 27.09.2022
4 Име
До коментар #3 от "Бедняк":
То и ток на черно имаКоментиран от #45
13:05 27.09.2022
5 Пилот на Ферари
Коментиран от #36, #47
13:05 27.09.2022
6 Хихихи..
13:06 27.09.2022
7 Венета Новакова
В центъра е трудно с паркирането.
Коментиран от #44
13:12 27.09.2022
8 Ню Джендърейшън
13:15 27.09.2022
9 Иво
Коментиран от #20
13:19 27.09.2022
10 Фиат Панда ! И аз съм така!
До коментар #2 от "Перко":
Иначе веднага си взимам! Тия горе написани глупости не ме интересуват13:19 27.09.2022
11 Норвегия
Коментиран от #13
13:26 27.09.2022
12 Професор
Коментиран от #30
13:35 27.09.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Аз Мемфистотел 27.09.2022 София България
Коментиран от #22, #23
13:56 27.09.2022
15 омъскаряване
Коментиран от #19
14:35 27.09.2022
16 Христо Божилов
14:36 27.09.2022
17 гледам на един шел
Коментиран от #32
14:44 27.09.2022
18 Последния Софиянец
Коментиран от #35, #39
14:59 27.09.2022
19 Дрън-дрън
До коментар #15 от "омъскаряване":
"свети" Илон-Шегобиец обеща на своите сектанти безплатно зареждане и го направи... платено!"А за какво мислиш, че са се наредили на опашка? Да плащат по левче за киловатчас? Нареди ли се се точно защото е безплатно.
А за тези които ще им се подиграват, ще ги питам дали няма да изчакат на някоя бензиностанция около час на опашката за да напълнят един резервоар безплатно? Хайде припомнете си какви опашки имаше не за безплатен бензин, а такъв на стари цени, само защото цената му щяла да се вдигне от 2,50 на 3 лв. Хората чакаха с часове!
Коментиран от #27, #42
15:31 27.09.2022
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Значи
15:40 27.09.2022
22 Дрън-дрън
До коментар #14 от "Аз Мемфистотел 27.09.2022 София България":
"Проблема е в домашните зарядни станции много са скъпи"Така е, безплатните зарядни станции с които идва всеки електромобил са адски скъпи. А платените които можеш да си купиш отделно, за да си ги закачиш на стената и да не вадиш всеки път от багажника зарядната станция която идва с автомобила и можеш да включиш във всеки един контакт, вече е непосилна за купуване и никой собственик който е дал 50-60 хиляди евро за електромобил не може да си позволи да даде 500 евро за най-скъпата оригинална зарядна станция на тесла. Живи да ги ожалиш!
И ако все пак теглят 10-20 годишен потребителски кредит за да си купят изключително скъпата станция, която струва две минимални работни заплати, после ще им се наложи да зареждат адски скъп ток по 14 стотинки за киловатчас и 100 километра ще им струват непосилните 2,80 лв.
Скъпо ли ти се струва всичко това и стоиш ли си зад думите?
Само за половин година ще дадеш повече за гориво, отколкото струва зареждането на електромобил на нощна тарифа плюс най-скъпата зарядна станция.
Коментиран от #25, #46
15:42 27.09.2022
23 Ето колко е скъпо
До коментар #14 от "Аз Мемфистотел 27.09.2022 София България":
Ето ти едно видео за всички разходи и начина да си инсталираш зарядна станция в гаража дори да не е прекаран ток и започнеш от тази стъпка!Коментиран от #34
15:44 27.09.2022
24 Турбо
Коментиран от #26
16:22 27.09.2022
25 Дрънчо
До коментар #22 от "Дрън-дрън":
Хайде стига - пак влизаме в оправдадетелен режим!!!Скъперник....взимай един потребителски кредит, грабвай една тесла с домашна станция и се радвай на жалките си спестени стотинки...
Престани да ни занимваш с твоите полюции.....
Коментиран от #29
16:32 27.09.2022
26 Да да
До коментар #24 от "Турбо":
И отварят и устата, за да поглъщат и те повече енергия!!!16:33 27.09.2022
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Въпросче
До коментар #27 от "Дрън дрън та пляс":
Ако и досега имаше колонки за безплатно зареждане на горива, дали все още нямаше да има опашки? На онези зарядни са се наредили за безплатен ток и докато не спре да е безплатен, опашките няма да спрат.Държа да ми отговориш дали би стоял един час за безплатно зареждане на резервоара с гориво?
16:48 27.09.2022
29 Дрън дрън
До коментар #25 от "Дрънчо":
Прекалено малко километри минавам годишно за да ми излязат сметките. С електромобил може да пести някой който минава по много километри годишно.Коментиран от #41
16:49 27.09.2022
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Иванчо Сериозния
17:06 27.09.2022
32 Гост
До коментар #17 от "гледам на един шел":
Берта Бенц като в предприела пътуване на 190 км е купила бензин от аптека - другаде не се е продавал. Но Берта Бенц е имала топки а не като теб да мрънка за всичко18:16 27.09.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Турбо
До коментар #23 от "Ето колко е скъпо":
Евтиното зареждане в гаража свършва до нова година.Коментиран от #97
18:32 27.09.2022
35 Пфффф
До коментар #18 от "Последния Софиянец":
Ще ти се🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣19:54 27.09.2022
36 никата
До коментар #5 от "Пилот на Ферари":
Така е прав си, аз ако имах парите да си купя чисто нова кола на ток, боли ме фаро къв ще е разхода, и с ДВГ да беше - ако е в тая ценова категория и мога да си я позволя, плюс поддръжката и, значи и 30 на 100 да гори - боли ме фарот, ама за тях е много важно да минат тънко.20:11 27.09.2022
37 Бен гъзаря
20:18 27.09.2022
38 Хасковски каунь
Коментиран от #98
20:23 27.09.2022
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 голем смех
22:03 27.09.2022
41 Турбо
До коментар #29 от "Дрън дрън":
Ще спестиш дръжки!Многото изминати километри, означава често зареждане на батерията и следват още разходи за смяната на батерията с нова.Коментиран от #48, #51
22:23 27.09.2022
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 ГОСТ
До коментар #7 от "Венета Новакова":
Какви комисионни в ЕТЕМ?23:52 27.09.2022
45 Читател
До коментар #4 от "Име":
И учебници по български има.07:25 28.09.2022
46 Читател
До коментар #22 от "Дрън-дрън":
Къде има ток по 14 стотинки за киловат? За битови потребители е 22 дневна и 18 - нощна. С ДДС и пренос това...Коментиран от #49
07:29 28.09.2022
47 Баварец
До коментар #5 от "Пилот на Ферари":
Забрави една много важна позиция? Утре или вдругиден, какво ще дишаш, или какво ще дишат децата ти? Тази мъничка подробност ти е убягнала?Коментиран от #118
07:54 28.09.2022
48 Дрън-дрън
До коментар #41 от "Турбо":
Е колко да струва тази скъпа батерия и на колко пък километри да се сменя?При в 80 000 километра годишно разликата само от зареждане е над 10 000лв. След 6 години разликата ще е 60 000, автомобилът купен за 100 000 лв може да се продаде за повече от 50 000 лв и на практика ще са изминати 500 хиляди километра за без пари.
Твоята баничарка нова струва 50 000 лв, за гориво ще си дал повече от 60 000, поне десетина хиляди за обслужване и на 500 хиляди километра колко ще и вземеш? Тоест за същите километри ще си дал стотина хиляди лв повече.
Знам че това са пари за семки за теб и можеш да ги прежалиш заради върховното удоволствие да караш дизел, но за някои хора си заслужава !
Как пък не разбра че електромобилите са изгодни само ако наистина караш по много и не си заслужават за малък годишен пробег.
08:27 28.09.2022
49 При EVN
До коментар #46 от "Читател":
Е 14ст/квтч. Преди беше още по-евтино.08:42 28.09.2022
50 ДВГ форевер
08:49 28.09.2022
51 Да сменим батерията
До коментар #41 от "Турбо":
Ок. Да речем че караш по още повече километри и караш от най-скапаните първо поколение батерии и се е наложила смяна на батерията, като при онзи изминал 1,6 милиона километра.Тогава след 6 до 8 години ще се наложи да смениш батерията. Преди шест години една такава батерия струва 42 000 долара, днес струва 16 000 с труда за смяна, колко ли ще струва след още 6 до 8 години?
При 80 хиляди километра годишно ще си спестил тези 16 000 още на третата година само от разликата между цената на тока и дизела и това при твоя нереалистичен разход от 5 на 100 сравнен с електрическа с мощността на bmw m серия .
От там нататък става още по-весело - имаш си безплатна батерия за съхранение на произведенията на покрива енергия от фотоволтаиците през деня с която можеш да си захранваш дома или да си зареждаш електромобила. След няколко години ще имаш още една безплатна батерия, която ще е поема и дома и целия пробег на електромобила и цената на тока ще спре да те интересува толкова.
За същия пробег, ще си дал четвърт милион лв - 250 000 лв само за зареждане на резервоара и ще си сменил поне още 2 автомобила, вместо две батерии и то ако цената на горивата се запази.
Разбираш ли защо транспортните услуги първи ще минат на ток без никой да ги задължава?
Коментиран от #64
09:05 28.09.2022
52 Нищо ново под слънцето
Пред зарядните на Тесла ще е същото, като станат платени. А бонуса за източна европа няма да е вечен.
09:09 28.09.2022
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 истинко
10:55 28.09.2022
55 Пежо
Коментиран от #60, #61
10:56 28.09.2022
56 Точно така
11:17 28.09.2022
57 Гражданин
11:25 28.09.2022
58 Тарикат
11:28 28.09.2022
59 Гражданин
Коментиран от #65
11:35 28.09.2022
60 бокоБРАВО КИРО
До коментар #55 от "Пежо":
АЛОО НИКОЙ НЕ СМЕНЯ БАТЕРИЯ ..ПРОСТО ОТИВА ЗА СКРАБ КОЛАТА ...ЗАЩОТО НЯМА КОЙ ДА УТИЛИЗРА БАТЕРИИ ...Коментиран от #62
12:46 28.09.2022
61 Дрън дрън
До коментар #55 от "Пежо":
Я да ги видим тези твои сметки? По колко километра минаваш годишно, колко пари даваш за гориво и колко ще дадеш първата година ако си пуснеш партида за ток купиш си зарядна станция и сметнеш колко ток ще изхарчиш? Ако минаваш повече километри дори тогава няма да изхарчиш 12% повече.При 20 000 км и осем на сто бензин, ще заредиш 1600 литра за около 5000 лв.
1000 лв зарядна станция 22 киловата оригинална от тесла, 15 киловата партида ти струва 700 лв. Кабели и табло стотина лева, закръгляме ги на 2000 лв зарядна с мощност 11 kw, която за осем часа на нощна тарифа ще ти зареди който и да е автомобил напълно за 500 км пробег.
Тоест спокойно може да обслужва десетина автомобила за годишен пробег около 20 000 км и то само на нощна тарифа. Скъпо ли ти е?
20 000 километра са 4000 киловат часа дори по твоите завишени сметки, но ги приемаме заради зимата и загубите. На нощна тарифа по 14 стотинки ще ти струват 560 лв. Над 4000 лв по-евтино на година.
Заедно със зарядната станция и партидата ще ти струват 2500 лв - два пъти по-малко от 5 000 лв които ще дадеш само за гориво.
Ако не си скръндза и зареждаш на дневна тарифа по 25 стотинки за киловатчас, тези 20 000 км ще струват 1 000 лв за ток. Заедно с зарядната станция и отделната трифазна партида - 3 000 лв.
Дори да зареждаш по 1 левче за киловатчас, 4000 киловат часа ще ти струват 4000 лв и пак е по-евтино от на бензин.
Ето така се спори, а не с лъжи и пропаганда!
Коментиран от #63, #69, #70, #115
12:53 28.09.2022
62 Това да не са ти снаряди
До коментар #60 от "бокоБРАВО КИРО":
Батериите не се утилизират, а се рециклират и от материалите се правят нови батерии.При тези цени на материалите към момента е много по-евтино да се произвеждат батерии от рециклирани материали и към момента се изграждат толкова много фабрики за рециклиране, че се очаква повече от половината да фалират през следващите години защото просто няма да има достатъчно батерии за рециклиране.
А вероятно си прав, че след 10-15 години никой няма да сменя батерии на старите електромобили, защото ще са морално остарели колкото и ъпдейти по интернет да им правят. След 15 години автомобилите вече ще минават 1000 км с едно 10 минутно зареждане и ще тежат под 1,5 т. Да не говорим за новите системи, които ще измислят дотогава.
Коментиран от #66
12:58 28.09.2022
63 Турбо
До коментар #61 от "Дрън дрън":
Дизела ми е винаги в готовност за път,без да съм зависим от времето за зареждане.Предлагаш ми да купя два пъти по скъп електромобил с ограничен пробег,за да пестят от гориво???Електромобила е изгоден само,ако си го зареждаш в гаража.С пробег 200 км на отиване и 200 км обратно,за да ти е евтино.След нова година всички битови потребители сме на свободния пазар и евтиното зареждане приключва.Благодаря,не се интересувам.Коментиран от #68
13:20 28.09.2022
64 Турбо
До коментар #51 от "Да сменим батерията":
Стига с тая реклама на една Тесла изминала 1,6 млн километра.За канадеца Марио с умрялата батерия, защо умишлено не споменаваш?От Тесла са му поискали 28 х.долара за подмяна на батерията.Коментиран от #67
13:24 28.09.2022
65 Точно обратното е
До коментар #59 от "Гражданин":
Досега не позволяваха на електромобилите да съществуват, като ги задушаваха по какви ли не начини, за да ни държат абонати към бензиноколонките и сервизите, както и към магазините за резервни части.Не се ли усещаш, че ти подаряват безплатен телефон срещу само 50 лв месечна абонаментна такса?
Колко да ти е евтино да караш пет години току-що купи ни е евтин автомобил за 2000 лв, който харчи 8 на 100 бензин и минаваш 20 000 км годишно? По-долу сметнах че само за гориво ще даваш по 5 000 на година, което означава че с автомобил за 2000 лв само на колонките ще дадеш 25 000 лв за гориво за следващите пет години!
Ако вече имаше евтини електромобили по 10 000 лв дори втора ръка, което е пет пъти по-скъп автомобил, за пет години за ток ще дадеш 3 000 лв.
Кой е евтиния автомобил за бедни хора и с кой автомобил те мамят и ограбват повече?
Коментиран от #71
13:28 28.09.2022
66 Турбо
До коментар #62 от "Това да не са ти снаряди":
Батерията "умряла" за пробег 77 х.мили на Тесла струваща 140 х долара.Много изгодно му е излязла Теслата на канадеца.Коментиран от #72
13:29 28.09.2022
67 Ти да видиш!
До коментар #64 от "Турбо":
Коя година са ги поискали и за коя тесла?Защото наскоро бяха поискали на един 16 000 долара за нова батерия на модел 3, но той си я оправил в друг сервиз за 700 долара.
И защо постоянно говориш за 10-годишните батерии на първите тесли които са проектирани за лаптопи от panasonic? Коментирай за деградацията поне на първите батерии за електромобили, които започнаха да вграждат в тесла модел 3 през 2017. Има достатъчно тестове и ревюта. Например 2,2% деградация за първите 100 хиляди мили - 160 000 км.
13:32 28.09.2022
68 Стига с тази нова година
До коментар #63 от "Турбо":
Хайде дай ми източник който да казва че от нова година сме на либерализирания пазар, защото аз стрик но следя темата, а ти си единствения източник на тази информация.Коментиран от #76
13:34 28.09.2022
69 Дърдорко
До коментар #61 от "Дрън дрън":
Ама си ги пляскаш ли пляскаш...хем убеждаваш всички колко страшна далвера електричнката, колко тънко е всичко, колко батерията е вечна с 1 000 000 цикъла на заряд/разреждане и как загубата на стойност била минимална и изведнъж - ами аз няма да си взема, много малко километри минавам...Колко малко - 5-10 хил ли? Ами тъкмо ще имаш една инвестиция и след 10 години ще имаш електрична с ниска амортизация и висока остатъчна... и ще си спестил 60 хил от гориво, ще ти е връщала ток без пари или ще си продавал в енерго-преносната мрежа и като я продадеш за поне 20-30 хил лв - ехее ти ще си напред бе момче!!! Даже вземи 2, да си на далавера!!!
Коментиран от #74
13:34 28.09.2022
70 А ето
До коментар #61 от "Дрън дрън":
на това твоето му се казва - дървен професор!!!И пропагандата я пускаш ти, палиш фитила и бягаш - ама не смееш да си вземеш ел. таак, нали???
И не започвай да ми пишеш за малкото ти километри, които минаваш - знаем вече!!!
Коментиран от #75
13:36 28.09.2022
71 Турбо
До коментар #65 от "Точно обратното е":
Бедните хора електромобили няма да си купят.Бедният човек си купува автомобил втора употреба според джоба.Зарежда си бензиновата кола с пропан бутан и кара пак според възможностите си.Тези пари за гориво не ги харчи наведнъж.Такъв човек няма 100 х.за електричка,че после да пести от ток.Електричка двора употреба може да си купи само някой "умник".13:37 28.09.2022
72 Пак ли?
До коментар #66 от "Турбо":
Да позная ли? Пак батерия от лаптопи, но не и за електромобили?Толкова ли не разбра че технологиите на батериите се подобряват с месеци, а не с години? Само китайците само тази година предложиха четири нови вида батерии в производство в големи мащаби, а предстоят и още.
Тесла вече започна производството на третото поколение батерии с 10 000 цикъла живот с потенциал 3,5 милиона километра, които никой никога няма да навърти, защото автомобила ще се разкапе преди батерията.
Спри да ни досаждаш за батерии с технологии от преди 15 години!
Но пък виж примерите ти са много удобни за хора които обясняват че от 150 години технологиите за батерии не са мръднали и както преди 150 години така и днес електромобилите нямат бъдеще.
Коментиран от #73
13:39 28.09.2022
73 Турбо
До коментар #72 от "Пак ли?":
Да ти напомня.Тесла не произвежда батерии.Склобява си електричките с батерии от китайски,японски и корейски производители.Щом са толкова качествени батериите,слизай от дизела и си купи Тесла.Гроздето било кисело.
Коментиран от #77
13:43 28.09.2022
74 Научи се да смяташ
До коментар #69 от "Дърдорко":
Сметнал съм ти че при 80 хиляди километра годишно се пестят 10 000 лв. При моите 8-10 хиляди километра годишно, за 10 години ще спестя 10 000 лв които ще ги изяде само инфлацията без да броим нищо друго.Тоест сметките за такъв малък пробег не излизат за разлика от големия пробег. Ти защо не си купиш микробус защото веднъж на 10 години ще спестиш за транспорт на гардероб или хладилник?
Засега електромобили те са изгодни за малък строго специфичен профил на шофьорите, а за останалите парите нямат значение.
Когато се изравнят цените на електромобилите и автомобилите с ДВГ, автомобилите с ДВГ няма да са изгодни за нито един профил шофьори.
13:45 28.09.2022
75 Аз съм сметнал
До коментар #70 от "А ето":
Аз съм сметнал за многото километри как излизат сметките, хайде ти ми сметни как ми излизат сметките за малкото километри и обещавам до края на годината да си купя електромобил!Просто ми докажи, че за следващите четири години ще ми излезе поне на същата цена като да карам сегашните си автомобили. Обикновено си взимам две три до четиригодишни автомобили и ги карам по две-три до четири години. Колкото е по-нов толкова повече години го карам. Бюджет 20-30 000 лв. Давай ти си!
Коментиран от #83
13:49 28.09.2022
76 Турбо
До коментар #68 от "Стига с тази нова година":
Приели сме след натиск от Европейския съюз от 2023 г всички битови абонати да сме на свободния пазар.Водят се преговори за отлагане,но не вярвам да се получи.Същото е с затварянето на ТЕЦ,имаме срок за затваряне.Коментиран от #78
13:50 28.09.2022
77 Какво ми напомняш?
До коментар #73 от "Турбо":
Че си забравил, че тесла произвежда 46 80 батерии и вече си се излагал на тази тема и отново държиш да се изложиш?Ами каквото и да говориш Тесла си ги произвежда и си сглобява тесла модел У с тях. Продължавай да викаш таково животно няма, продължавай да заравяш глава в пясъка и да мислиш че по този начин се е скрила опасността като щраусите, тя реалността продължава да си съществува и фактите са си факти.
Коментиран от #79
13:52 28.09.2022
78 Дрън дрън
До коментар #76 от "Турбо":
Покажи ми поне една статия в която да се говори че от нова година сме на либерализирания пазар. Една единствена която говори дори за съмнение, че това може да се случи. Ама по възможност статията да не е от преди 10 години, както обичаш да правиш за доказателство!Някоя поне от втората половина на тази година или в най-лошия случай от тази година.
При положение че взривиха северен поток, как точно си представяш че в близките години някой ще спре тецовете? Отново живееш в някаква паралелна реалност в която съществуват различни физични закони и различни логика и се случват различни неща.
Коментиран от #81
13:55 28.09.2022
79 Тропчо
До коментар #77 от "Какво ми напомняш?":
Тесла произвежда батерии 46 80 само на картинка.Илончо я показа на батери дей.Коментиран от #80
13:55 28.09.2022
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Тропчо
До коментар #78 от "Дрън дрън":
Преди да подадат оставка Кирчо и Кокорчо са преговаряли за отлагане и запазване на регулирания пазар засега.13:59 28.09.2022
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Не се ли
До коментар #75 от "Аз съм сметнал":
усещаш, че хората те бъзикат???А при 65 000 км на година за лек автомобил - кога и по колко ще трябва да чакам за зареждане???
На какви дистанции и при какви условия ще мога да си върша хем служебна работа, хем да се возя за лични нужди??? Ще успявам ли във всеки един момент да разчитам на тази кола, да спазвам времевите интервали за изпълнение на задачите и да не се съобразявам на какво пътуване тръгвам - от 100-200 км до 1500-2000 км за 1-2 дни??? А за камионите??? И не ми смятай само разликата в цената х киолемтрите и хоп готово...Трънския курс....Смятай дали изобщо поставените задачи ще могат да бъдат изпълнени!!!
И стига с тия части, сервизи, масла и обслужвания.... колко нови коли си имал в гаранция и си ги обслужвал??? Колко дефекта непокрити от гаранцията са ти дали и колко пари си дал за тях??? За какви пари са се продали след това спрямо аналозите на пазара "нов внос"???
Коментиран от #84, #85
14:07 28.09.2022
84 А ти?
До коментар #83 от "Не се ли":
Не разбра ли че моята теза е, че след 10 години тоест 232 година, електромобилите по пътищата на българия ще са по-малко от 10% и електромобилите засега отговорят на много тесен кръг специфични изисквания?Като начало гараж и регулярни сравнително дълги пътувания до около 400 км дневно.
65 000 км годишно са напълно постижими при тези условия - 1250 км седмично което са три зареждания.
Стига по маршрута да има бързи зарядни станции, какъв ти е проблема да изминеш 1000-2000 километра за два дни, въпреки че това не се вписва в горния профил?
Примерен маршрут софия-бургас-софия се изминава с 20-тина минути спиране за зареждане - 10 минути на отиване и 10 на връщане за по-спокойно. Това дали ще е проблем за да си свършиш работа?
Коментиран от #86, #87, #123
14:27 28.09.2022
85 Годината
До коментар #83 от "Не се ли":
2032 година а не 232.Забравих да спомена, че при 350 км дневно във всеки работен ден, които се минават с едно зареждане дори през зимата, са ти над 90 000 км годишно заредени на нощна тарифа, за по-малко от 8 часа всяка нощ.
Тоест ще ти отнеме по 10 секунди за включване и 10 секунди за изключване на зарядното всяко денонощие. Колко хора изминават повече от 350 км служебно за денонощие всеки божи ден?
На 150 kw зарядна станция, дори при 20 киловат часа на 100 км, тези 100 км се зареждат за 8 минути за всеки километър над тези 350-400 км с едно зареждане.
Непосилно ли ти се струва? Толкова голям работохолик ли си, че не можеш да отделиш 15-20 минути да заредиш на ден и то не всеки ден?
Коментиран от #88
14:39 28.09.2022
86 Чета
До коментар #84 от "А ти?":
какво ми пишеш, но наистина не разбирам за какво се напъваш и какво се опитваш да докажеш???Ми не, за съжаление не върши работа - маршрута не е само София-Бургас или удобни за еладжиите пътища...
Пресен пример от вчера вечерта - наложи се след 18.30 в най-големия порой през задръствнаията в София по спешност да закарам роднина до Пд и да се върна веднага обратно по стария път до Пз и от там до Сф - 60 лв нафта за 2 мин на Шел-а и оттам на отиване скоростта до разклона за Калугерово беше ниска заради интензивния дъжд, след това 140-160 и на връщане по магистралата след като се качих на Пз - пак същото темпо...имам да се возя в града и днес и утре, работата ми е на 30 км в посока от нас...не съм се съобразявал с парно/клима каква скорост поддържам заради разход...по борд даде 5.9... и да лъже, няма да е повече от 7....това с коя електричка ще го направиш и ако дори има такава - каква ще е цената нова???
Коментиран от #89
14:46 28.09.2022
87 Турбо
До коментар #84 от "А ти?":
"Сравнително дълги пътувания до около 400 км дневно" хахахахахахахахахахахаха фурнаджията пак постави дълги пътувания и 400 км(200 в едната посока) в едно изречение.Коментиран от #91
14:58 28.09.2022
88 Турбо
До коментар #85 от "Годината":
Гласиш си опорките както на теб ти изнася и напълно според възможностите на електромобилите.Коментиран от #90
15:01 28.09.2022
89 Дрън дрън та дрън и накрая
До коментар #86 от "Чета":
Изприказва толкова празни приказки и накрая каза нещо умно. Попита колко ще струва чисто новата електричка. Всъщност към момента това им е единственият проблем и в момента в който се реши, света преминава изцяло на ток.А иначе по въпроса, спираш на Гелеменово на зарядната станция която е 200 kw, за 15 минути пълниш 300 км за 40-50 лв и останалото е същото. Ще си изгубил 10 минути повече, което не вярвам да те беше объркало.
За това разстояние дали ще си включиш климатика на топло или на студено, ще ти отнеме максимум една минута разлика в зареждането и максимум левче и 5 километра от пробега.
Коментиран от #92
15:12 28.09.2022
90 Хайде Добро утро
До коментар #88 от "Турбо":
Най-накрая схвана че електромобил се купува ако ти отговаря на профила на шофиране и възможностите за зареждане!Ако не беше така, всички щяха да карат електромобили или пък никой да не кара.
15:14 28.09.2022
91 Малко ли ти се вижда
До коментар #87 от "Турбо":
Казваш четири стотинки километра всеки божи работен ден пет дни в седмицата и 90 хиляди километра годишно ти се струва малко заредени само на нощна тарифа и твърдиш, че минаваш повече?Хайде бе! Започна да ми се привижда един мармот!
А даже не съм включил допълнително дозареждане по пътя, за да ги направим над 100 хиляди километра годишно.
Вече съм ти смятал че дори при твоите 30 хиляди километра има някакъв смисъл, когато направят електрически баничарки и ако има зарядни по маршрута ти. Засега стига си мрънкал 100 пъти ти обясних че нямаш алтернатива на дизеловата баничарка и да не мислиш за нищо друго, включително хибрид.
15:18 28.09.2022
92 Аха
До коментар #89 от "Дрън дрън та дрън и накрая":
и ще имам остатне да си се возя още 2 дни след това...То понеже твоите бакалски сметки са много умни...давам ти пример от реалния живот...пипон...ами ако на зарядната има още 2-3-ма като теб, какво ще правим - ще стоим и ще подсмърчаме ли???
Кажи бе човек, как може да си такъв дразнител и на всичкото отгоре да нямаш топки да направим реален тест с твойта любима тесла??? Хвалиш нещо, което дори не си виждал на живо...електромер залутан....
Коментиран от #93, #94
15:39 28.09.2022
93 Свършиха ли аргументите
До коментар #92 от "Аха":
Знаеш ли как разбирам кога спорът е приключил в моя полза? Опонента вместо аргументи започва да използва обиди.А единственият ти аргумент в мнението е несъстоятелен, защото ще направиш абсолютно същото както и на бензиноколонката като е заета, ще отидеш на другата зарядна колонка. И тримата ще можете да си зареждате без да си пречите, защото за всеки ще си има по една колонка.
Сега очаквам поредната порция бисери, как ще се наредите 30 човека да чакате за тези колонки, точно снощи в дъжда.
16:07 28.09.2022
94 И само още едно въпросче
До коментар #92 от "Аха":
Колко километра мина за същия ден с автомобила преди да тръгнеш за Пазарджик? Защо въобще се наложи да зареждаш, след като автомобилът ти обикновено минава по 1500 км с едно зареждане без да отидеш до тоалетна, да пиеш кафе или дори да се храниш защото няма време от работа?Да не си карал 1200 км за същия ден?
Защото електромобила обикновено те чака напълно зареден всяка сутрин, е вярно само за 400-500 километра, но рядко някой минава повече от стотина километра на ден и спокойно може да отиде до Пазарджик без да му се наложи да зарежда.
Коментиран от #95, #107
16:19 28.09.2022
95 Еконт
До коментар #94 от "И само още едно въпросче":
Защо в Еконт няма електрокари?Точно заради малкия пробег и липсата на зарядни по всички пътища.Да те пратя с електрокар да разнасяш пратките по офисите по селата.400 км няма да са ти достатъчни за една смяна.Иди търси зарядна в село Горно нанадолнище.Коментиран от #96
17:01 28.09.2022
96 Точно така е
До коментар #95 от "Еконт":
Но пропускаш факта че реално няма лекотоварен електромобил който да им върши работа иначе 400 км са им напълно достатъчни. Ако не вярваш попитай някой шофьор на еконт.За сметка на това, повечето фирми които дават автомобили под наем имат поръчки за десетки хиляди електромобили само към tesla.
Херц дори имат заявка за 100 000 броя и въпреки това не са получили и един цент отстъпка нито някакви привилегии и си чакат вече цяла година доставката.
Еконт вероятно ще започнат с електрически камиони, защото те въртят многото километри, а не бусчетата които я навъртят 100 км за деня, я не.
Коментиран от #108
17:06 28.09.2022
97 киро
До коментар #34 от "Турбо":
евтиното зареждане почва след нова година с фотоволтаици20:05 28.09.2022
98 кире
До коментар #38 от "Хасковски каунь":
а от фотоволтаици колко струва един киловатКоментиран от #104
20:08 28.09.2022
99 ...
Коментиран от #100
20:58 28.09.2022
100 Има начин
До коментар #99 от "...":
Светът се променя с дни и часове. С настоящите кризи, които никнат като гъби след дъжд, ще става все по-непоносимо и безсмислено да се живее в големите градове и хората ще се върнат към по-малките населени места, където ги няма тези проблеми.Освен това кризата с коронавируса показа, че голяма част от работата може да се върши онлайн и дистанционно.
Енергийната криза ще принуди голяма част от предприятията, фирмите и гражданите да си произвеждат енергията сами, за да оцелеят.
21:52 28.09.2022
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Деб
22:28 28.09.2022
103 Жгмъц
22:40 28.09.2022
104 Чук
До коментар #98 от "кире":
Струва зареждане за една седмица😂🤣22:41 28.09.2022
105 Някой
23:34 28.09.2022
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Питанчо
До коментар #94 от "И само още едно въпросче":
за деня бях изминал около 150 км - Софйиско градско в час-пик, пътуването беше до Пд и обратно през Пз... ти смятай какви километри са това... Неслучайно ти пиша и поддържаната скорост по магистралата...защото колкото ел. ППС-та да съм засичал, нито едно не е поддържало нормална скорост от около 140....преди това колата беше заредена и изминала още 300+ км за 1-2 дни....Никога-никъде не съм ти писал, че минавам 1500 км без зареждане - моля без фантазии, те с в твоята ел. глава!!! Въпреки, че с по-старата след ремап-а и мех. п.к. при поддържане на 80-90 можеше и да се случи пробег с 1 зареждане, близък до описания от теб...
Кой спор си спечелил??? Хайде осигури отосителна нова ел. кола - аз имам грижата да осигуря поне 2 конвеционални дизелови коли среден клас и да направим реален тест по един и същи маршрут заедно!!! Ако желаеш може да разширим теста и за през седмицата, когато се използва за работни задачи и после за съботно-неделни возения из страната... На инфарткни пътувания от рода на София-Загреб с добро темпо от рано сутринта до късно вечерта няма да те каня...ти и без това си знаеш, че си загубил още от преди това....
Коментиран от #109, #110
14:04 29.09.2022
108 Нещо
До коментар #96 от "Точно така е":
за цените на тока в Европа от съседната статия да разкажеш???Или той ще пада ли пада, без пари ще става...и къде ти отива главната опорка с евтиното возене???
14:07 29.09.2022
109 Магистралка
До коментар #107 от "Питанчо":
Ето ти колко минава един електромобил с скорост 130 км в час по магистралата - 420 км с с 20 градско в софия. Изразходени 68 киловат часа които ще струват 9 лв и 50 стотинки и ще се заредят през нощта за по-малко от 7 часа на 11 kw зарядна станция на тесла която струва 1000 лв.И между другото само градско този автомобил ще измине много повече от 420 км с едно зареждане.
Тоест едно зареждане за 9,50 щеше да ти стигне включително за пътуването до пловдив през пазарджик.
Обаче пък за всеки случай нищо не ти пречеше да заредиш на някоя от зарядните за още стотина километра за пет минути и срещу 15 лв. Точно затова обикновено зарядните колонки са свободни са защото на тях се зарежда за 10-тина 15 минути максимум или просто допълваш за пет минути за да си спокоен, че ще стигнеш до по-бавна станция на по-ниска цена.
14:36 29.09.2022
110 Клипът
До коментар #107 от "Питанчо":
Ето ти ходене от софия до слънчев бряг без зареждане и остатъчен пробег от 20-на километра.Коментиран от #111, #112
14:37 29.09.2022
111 Спри с тези
До коментар #110 от "Клипът":
филмчета, ела да направим този клип кола до кола, с камера и поддържане на 140-150 на магистрала с напълно натоварени коли спрямо заводските спецификации!!!Ще измине ли същия пробег при ниски температури? Ами повишението на скоростта само с 10-20 км/ч до какво води??? Защо водещи авто-медии показват именно това в практическите тестове???
9.50 в съня ти…заредена на село, от контакта в гаража….
Коментиран от #113
22:34 29.09.2022
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Така кажи
До коментар #111 от "Спри с тези":
Има и други "филмчета" - 2780км за 24 часа - средна скорост с включено зареждане 115км/ч.Ако махнеш няколко часа за зарежданията, скоростта си е 150км/ч.
Както казах, единствената разлика ще е 5 до 10 минути за зареждане до морето независимо от скоростта и независимо от метеорологичните условия.
А подигравката ти със село всъщност е едно от най-големите предимства на електромобилите. Където и да си тръгнал, навсякъде има контакти и ток. На село, на вилата, при роднини в провинцията, а дори и на хижа в планината, но по тези места няма бензиностанции.
06:23 30.09.2022
114 Иде трета световна
09:28 30.09.2022
115 Будалата
До коментар #61 от "Дрън дрън":
Ами ЕС като ти спрат ТЕЦ и АЕЦ кво по евтино ще зареждаш през ноща?Пък и ако се отопляват на ток градове като София Ел. преносната система няма да издържи.Кво остава като си включите (миксерите на батерии)?И ако събереш всички ватове ,киловтове колко АЕЦ ще трябват?Физика 7 клас + математика 1клас.!09:07 01.10.2022
116 Будалата
09:09 01.10.2022
117 Скорпион
10:35 01.10.2022
118 случаен
До коментар #47 от "Баварец":
а що забравяш,че за 1 тон литий,са нужни няколко милиона литра вода ,а в процеса на производство на батерии тез дет ги произвеждат ще дишат отрови и децата им също,ама явно те на са важни за вас10:54 01.10.2022
119 Българин
15:18 28.10.2022
120 мучо
09:28 29.11.2022
121 Какво
19:12 06.12.2022
122 Малко стана
17:02 07.12.2022
123 Знайко
До коментар #84 от "А ти?":
....10 минути дръжки! Ами ако има друга кола на зарядното и батерията и е голяма и човека иска да си я зареди догоре? Най-добре си купи една електричка и си направи канал в тубата да ни споделяш ИСТИНСКИ впечатления! Е, няма да излезе много евтино но пък ще е забавно за нас!12:24 13.12.2022
124 Знайко
12:37 13.12.2022
125 ТЕЗИ КОИТО ..
08:52 20.02.2023
126 Бъдещето е на електрическите автомобили
14:01 14.01.2024