Изпълнителният директор на Volvo Джим Роуън прогнозира ценови паритет между електрическите автомобили и колите с двигатели с вътрешно горене. Според него паритетът ще бъде постигнат много скоро - до 2025 година.
Освен това компаниите, които наблягат на „зелена“ мобилност, не трябва да разчитат на допълнителни щедри субсидии от правителствата. Вместо това сами трябва да потърсят начини за намаляване на разходите. Основната е намаляване на цената на най-скъпия елемент - батерията.
Ценовият паритет между превозните средства, работещи с батерии и задвижвани с гориво, ще бъде постигнат „около 2025 г.“, каза Роуан на конференция в Стокхолм. „Дотогава ще има технологии, които ще намалят цената на батериите. Повече пробег на по-ниска цена - ние ще постигнем това “, твърди ръководителят на Volvo.
"В близко бъдеще електрическите автомобили ще бъдат оборудвани с по-леки, по-евтини и батерии с по-голям капацитет, които осигуряват достатъчен пробег на по-ниска цена", каза още Роуан. Въпреки това, според други експерти, въпреки че разработките в тази област са в ход, те не са достатъчно активни.
Миналата седмица Volvo представи флагмана на своята електрическа гама - триредовия кросоувър EX90 , а също така анонсира неговия "малък брат" . Цената на най-технологичния модел на марката вече е известна: в добре оборудвана версия той ще струва 80 хиляди евро.
Шведският производител постепенно преминава изцяло към електричество. Volvo се фокусира върху кросоувърите, които са най-популярните, но марката няма да се откаже и от седаните и комбитата. Нови електрически автомобили в тези класове ще видят бял свят през следващите години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
14:39 14.11.2022
2 Месара
14:40 14.11.2022
3 Финансов гений
14:42 14.11.2022
4 СМОГ
Коментиран от #15
14:56 14.11.2022
5 Електромер с банков чип
14:57 14.11.2022
6 Да бе!
15:00 14.11.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Факт
15:07 14.11.2022
9 Ще ме копат у Дъстеря
15:13 14.11.2022
10 Алексей
15:15 14.11.2022
11 Комунист
15:22 14.11.2022
12 Тези мошенници
15:50 14.11.2022
13 Трифонов
Коментиран от #16, #17
16:13 14.11.2022
14 ДрайвингПлежър
16:24 14.11.2022
15 СМОГ
До коментар #4 от "СМОГ":
Хахаха! 7 минуса! Отговорът е само един: яденето на месо завъжда глисти, които отделят токсини и правят човека неадекватен (не осъзнава, че от ауспуха излиза отрова за живите организми) иагресивен (обижда всеки, който не желае да му смъpди).
16:29 14.11.2022
16 СМОГ
До коментар #13 от "Трифонов":
Вместо да пишеш небивалици, отвори vsichkotok и иди на бързо DC зарядно да си решиш проблема за минути. Или целта беше да помрънкаш като мома?16:33 14.11.2022
17 Не се притеснявай за глупости
До коментар #13 от "Трифонов":
След като ще зареждаш по два пъти седмично за по 500 км ще установиш че минаваш покрай достатъчно бързи зарядни станции, на които можеш да спираш веднъж на два-три дена за по 10 минути.Е вярно няма да е както сега да спираш само по веднъж седмично и да сипваш за пет минути за 1 000 км за седмицта.
После ще установиш, че вместо по 10 000 лв годишно за гориво, които даваш в момента, ще ти е по-евтино да си държиш автомобила в гараж за 2000 лв на година и за още 1500 лв да си зареждаш ток в гаража, вместо да ходиш по зарядни.
Но това ще е само ако вземеш да си направиш сметката, а ти няма да си я направиш, а ще караш по старому, защото така си свикнал и не искаш да променяш нищо колкото и да ти струва.
17:13 14.11.2022
18 човек от народа
Коментиран от #20
17:27 14.11.2022
19 Надали ще е през 2025 година
Точно както тесла свали цените на модел y в Китай, защото за първи път от много години насам, след поредното удвояване на производствения капацитет до над 1 милион автомобила годишно само от китайския завод, производството успя да задоволи търсенето и вече не се налага да чакаш с месеци за да си получиш новият автомобил в Китай, а има логистични проблеми да изпратят всичките тези огромни количества към Европа.
17:29 14.11.2022
20 Така е!
До коментар #18 от "човек от народа":
Няма как да задминеш някой за нещо, включително практичност, ако той вече е зад тебе. В повечето отношение електромобилите са много по-практични от автомобилите с ДВГ.Имат много по-голям полезен обем както в интериора така и като товарен обем, включително под предния капак. Много по-икономични са и не изискват обслужване на двигателя. Можеш да си ги зареждаш вкъщи и да не стъпваш на публична зарядна станция през по-голямата част от годината. По тихи са и доста по-отзивчиви при шофиране.
17:33 14.11.2022
21 Добро
17:58 14.11.2022
22 Турбо
Коментиран от #23
19:51 14.11.2022
23 За кое да се надяваме
До коментар #22 от "Турбо":
Не се ли усещаш, че статията се отнася за Европа? Китайските електромобили още днес са по-евтини от европейските автомобили с ДВГ. Вече 35% от продадените в Китай автомобили се зареждат в контакта и само за една година продажбите са се увеличили двойно, точно защото електромобилите ВЕЧЕ са по-евтини от автомобилите с ДВГ.Коментиран от #24
22:26 14.11.2022
24 Турбо
До коментар #23 от "За кое да се надяваме":
В статията пише електрическо Волво за 80 х евро. Бензиновото сигурно е наполовина.Коментиран от #25
07:27 15.11.2022
25 Сигурно е така
До коментар #24 от "Турбо":
Ама той шефът на volvo какво ли разбира в сравнение с тебе и откъде да знае колко струва едно бензиново volvo!Сигурно е чел някоя статия и говори глупости!
08:40 15.11.2022