8 Януари, 2023 13:15 31 500 27

Пет от десетте най-продавани нови коли у нас са Renault и Dacia, но най-продаваната е друга

  • нови автомобили-
  • продажби-
  • 2022
Пет от десетте най-продавани нови коли у нас са Renault и Dacia, но най-продаваната е друга - 1

Според статистиката на МВР, касаеща регистрациите на нови автомобили у нас, през изминалата година се наблюзава ръст на пазара от малко над 7 процента спрямо предходната 2021 година.

По-любопитното е обаче, че дългогодишния първенец в тази своеобразна класация Dacia, вече заема втората позиция. От десетте най-продавани модела нови автомобили , нас, пет са дело на Renault и Dacia, които са представени в България от един вносител.

Първата позиция обаче отива в ръцете на японците от Toyota. Става дума за моделът им Corolla, от който през миналата година са продадени 1239 нови автомобила. Втора и трета позиция са за модеите на Dacia - Duster и Sandero, които също могат да се похвалят с над 1000 продажби на годишна база.

Петицата се допълва от Renault Clio и Citroen C3. Следват Toyota C-HR, Kia Sportage, Renault Master, Renault Megane и Skoda Octavia. Всички те са продали автомобили в диапазона от 500 до 900 коли. Общо у нас през 2022 година са регистрирани 33 500 нови автомобила.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 56 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Шитът

    62 33 Отговор
    Разбира се, че ще е японка. Всичко различно и най-вече от групата на ваг би било огромен компромис!

    Коментиран от #6, #26

  • 3 Ами

    27 51 Отговор
    В моменти на криза е нормално първите три места да се заемат от ширпoтребата!

    Коментиран от #17

  • 4 АБВ

    16 44 Отговор
    Това са еднодневки
  • 5 Ггг

    9 19 Отговор
    Но най красивата Мазда сх30
  • 6 Ссссс

    38 18 Отговор

    До коментар #2 от "Шитът":

    И що да не случайно да са по здрави или за това че преди имаха малко по читави двигатели и толкова. Вече всичко се прави да издържи макс. 3 години и после за скрап няма немско, японско, кореиско или китайско всичко е един боклук.

    Коментиран от #20

  • 7 Има си обяснение

    24 8 Отговор
    В България се продават евтините коли, изключвам Тойота Корола, която е добро съчетание от цена, качество и размер. Шкода Октавия например е доста стойностен автомобил, но и цената му е космическа. За немските модели какво да говорим. БМВ разбиват пазара в луксозните класове, но цените определят по- ниските продажби в сравнение с Дачия например.

    Коментиран от #19

  • 8 Анонимен

    20 18 Отговор
    Общо взето най-големите пръчки....бедна държава, това е положението.
  • 9 Димитър

    13 2 Отговор
    Ами миналата година у нас за повечето модели се чакаше по година и половина за доставка.

    По тази причина маса хора си накупуха коли на склад, главно от Пежо защото имаха и не се чакаше.

    Ако нямаше проблеми с доставките класацията щеше вероятно да е други числа, за марките не мога да съм сигурен.

    Коментиран от #10, #23

  • 10 гост

    26 3 Отговор

    До коментар #9 от "Димитър":

    Като гледам няма нито едно Пежо в десетката , явно им е бил бая малък склада ! От друга страна Рено Мастер е товарен ван до 3,5 тона !! И мери бройки с най-евтините модели леки автомобили на пазара !! Като сложиш и че Клио , Сандеро и Дъстър също се купуват основно като служебни автомобили , ясно кой движи пазара и нас !

    Коментиран от #11

  • 11 Димитър

    11 6 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Тези класации са леко нагласени, защото тук имаше статия за това, че Пежо 208 и Дачия Сандеро Степуей са ТОП по продажби в БГ за миналата година, тук четем други неща.

    Относно Рено, новото Рено Аустрал кърти като цена и по всички други показатели, отделен е въпроса дали го има наличен или се чака.

    Коментиран от #13

  • 12 Тодор

    13 6 Отговор
    Преди 3 години първа беше Шкода, но при кризата с чиповете, концрена-майка им изигра мащеха и ето - сринаха се!

    Коментиран от #14

  • 13 гост

    12 7 Отговор

    До коментар #11 от "Димитър":

    В момента правиш съчинение по свободни разсъждения !! По-вярна класация от регистрации в КАТ няма и не може да има !! Това дето си дочул някъде е , че Пежо 208 беше по едно време първо по продажби В ЕВРОПА , а не в България !! Второ какво кърти някакъв модел според теб ама въобще не интересува тези , които реално купуват нови автомобили ! Както казах явно над 50% от всички купени автомобили са купени за служебни , а там важните неща са цена и условия за лизинг !! Ама ти си мечтай там нещо си , колкото да се самоубеждаваш като "разбирач" !!
  • 14 гост

    24 1 Отговор

    До коментар #12 от "Тодор":

    Това когато Шкода беше първа беше преди 15-20 години и тогава Шкода мереше цени с Дачия и корейските марки !! Сега е на и даже НАД цените на Фолксваген , а за френските и корейските не може да мечтае ! Така че с чипове и без чипове скоро няма да я видиш в тройката даже !
  • 15 Перник

    6 33 Отговор
    Ай стига с тия джапанки бе, само TDI

    Коментиран от #16

  • 16 Ко каза

    25 2 Отговор

    До коментар #15 от "Перник":

    Бегай с тия боклуци.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Лумпен

    9 2 Отговор
    1. Тойото 2. Рено- Нисан 3. ВАГ груп. Така е и по Света.
  • 19 Не е проблема цената

    17 0 Отговор

    До коментар #7 от "Има си обяснение":

    а качеството :) Отвори който поискаш американски сайт да провериш кои са на първите места по качество корейци и японци. Българина също не е глупав ;)
  • 20 миии не

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "Ссссс":

    Ако беше така половината производители да са фалирали отдавна. Много от тях карат на стара слава, но си има и марки , които все още държат на качество доколкото е възможно. Все пак трябва да си конкурентен и като цена.
  • 21 ЧИЧО МАНЧО

    1 3 Отговор
    АБЕ АЗ СЛЕДВАЩАТА Я ЗНАМ КОЯ Е , НАРИЧА СЕ И ТОЙ КОСМИЧ АМА ТОЗ ПЪТ НЕ Е РУСКИ , ИМА МЕРНИК НА ПРЕДНИЯ КАПАК , НЕ ЗА ЗАЙЦИ ЗА ЕДЪР РОГАТ ДО ТВА ЗА МЕЧКИ СТРЪВНИЦИ , НЯМА ДА СИ ИГРАЯТ С ОБИКНОВЕННИ МЕЧКИ , АЗ КАТО ВИДЯ НЯКОЯ МЕЧКА , ВЗИМАМ ПУШКАТА И СЕ ЦЕЛЯ УБИВАМ Я ,ТЯ СЕ ОБРЪЩА НА ГОРЕ С КРАКАТА И В СЛЕДСТВИЕ НА СМЪРТА УМИРА !!!😄😁😀🤣😂😃😀🤣😂👍👍👍,.

    Коментиран от #24

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Пресилено е това за година и половина

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Димитър":

    според мен - колега си взе лятото Duster, но не складов, 6 месеца след като я поръча, друг си купи Рено, но не си спомням даже модел, пак след горе-долу толкова време. Единствено на друг му бяха казали, че ако си поръча Тойота Корола - ще я получи след около година. Но съм съгласен, че това не е година с данни, които да са много показателни - доста хора правиха компромис, не им се чакаше и взеха, каквото има в момента.
  • 24 Никси

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "ЧИЧО МАНЧО":

    та колко викаш мечки си убил до сега ?!!!.

    Коментиран от #25

  • 25 ЧИЧО МАНЧО

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Никси":

    АБЕ НЯМАМ ОЩЕ СЕФТЕ АМА АКО СЕ СЛУЧИ ТЪЙ ЩЕ БЪДЕ , ДЕ АЗ ДА ЗНАМ СИГА !!!😁😃😃😄🤣😂😄🤣😂😀,.
  • 26 Той

    2 3 Отговор

    До коментар #2 от "Шитът":

    Японска е другия път. Туркиш! Рено и Форд са там
  • 27 Бари

    1 3 Отговор
    Само този който не се е возил на задната седалка на корола, не знае какво е истинската клаустрофобия!