В класацията, отчитаща световните продажби на автомобили през 2022 г. настъпиха интересни промени. Ако обобщим обема на продажбите на пазарите на 78 страни по света и сравним цифрата с показателите от 2021 г., тогава се вижда, че обемът на продажбите на нови автомобили е намалял с 2 процента до 78.49 милиона единици.
В челната десетка има интересни размествания. Първо и второ място в рейтинга заемат съответно Китай и САЩ. Индия заема третото място. Експлозивният ръст на търсенето (с 24 процента!) в Индия се дължи на голям брой нови и интересни модели на много атрактивни цени.
Именно Индия е най-неочакваната промяна в ТОП-10. Освен това за първи път в историята Индия е класирана на трето място. Япония обикновено беше пазар номер 3, главно поради огромното търсене на достъпни кей автомобили. Японският пазар обаче отдавна спря да расте.
В Бразилия търсенето на нови автомобили е спаднало с 1%, скромен спад предвид този на пазарите в Обединеното кралство и Франция, където продажбите са паднали съответно с 5% и 10%.
Любопитнж и, че повечето пазари в Югоизточна Азия отбелязват ръст. Например Индонезия изпреварва Испания и е 14-ият по големина автомобилен пазар. Всичко това благодарение на появата на местно произведени BEV (електрически превозни средства с батерии) като появата на пазара на Wuling Air EV - най-евтиният и най-продаван електромобил в света. Търсенето на тези автомобили допринася за растежа на пазара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 И Япония ще тръгне нагоре
Да видим дали в Япония не се продават електромобили, защото няма търсене или просто защото никой не им ги предлага, а toyota отпечатва безплатни образователни листовки за училищата в които се се обяснява колко са чисти хибридите в сравнение с ДВГ, но за електромобили дори не се споменава в тези листовки и повечето японци дори не знаят за такава опция.
11:52 03.02.2023
2 Ти да видиш!
Има нещо нередно тук? Според toyota и антиелектриците електромобилите са скъпи и страните от третия свят никога няма да могат да си ги позволят, а ще карат евтини автомобили с ДВГ и хибриди. А сега изведнъж пазара расте, заради ЕВТИНИТЕ електромобили, а в същото време продажбите в Япония спадат.
Коментиран от #3, #4
11:55 03.02.2023
3 Гост
До коментар #2 от "Ти да видиш!":
Спри да ми дуднеш за електромобили и продай нафтенката.Купи си една евтина китайска въшка ,щом ти харесват.Коментиран от #5
12:00 03.02.2023
4 Гост
До коментар #2 от "Ти да видиш!":
Какво те учудва тлупи? Индия е с 1,4 млд население.В Индонезия с 270 млн са 6 пъти повече от Испания с 47 млн население.В тези бедни страни купуват евтини електрички с 20 км пробег.Коментиран от #6
12:07 03.02.2023
5 Аз да не живея в третия свят
До коментар #3 от "Гост":
Та ще си купувам евтин електромобил?Обяснявам по друг начин за да схванеш написаното в предишното мнение - прогнозите на toyota че третия свят няма да мине скоро на ток и затова за тях ще произвеждат евтини автомобили с ДВГ през 2030 година, са разбити на пух и прах още през 2023 година. Ръстът на продажби е именно заради евтините електрически автомобили.
Коментиран от #8, #9
12:10 03.02.2023
6 Ахааа!
До коментар #4 от "Гост":
Тоест признаваш, че там не могат да си позволят нито да си купят нито да зареждат скъпите автомобили с ДВГ, а си купуват евтини електрички?Не очаквах да схванеш по-рано от две години и ме изненада приятно! Дано и от toyota схванат!
Коментиран от #7
12:12 03.02.2023
7 Гост
До коментар #6 от "Ахааа!":
Класацията е за АВТОМОБИЛИ! В Индия Тата произвежда евтини малолитражни за 2-3 к. долара за местния пазар,тлупи.12:27 03.02.2023
8 Гост
До коментар #5 от "Аз да не живея в третия свят":
Точно в страна от третия свят живеем, личи си по автомобилите втора употреба които ползваме.Ако живееше в бяла държава и печелиш достатъчно, досега да си купил мечтаната Тесла.Засега само дрън дрън каш по форумите,тлупи.
12:31 03.02.2023
9 Гост
До коментар #5 от "Аз да не живея в третия свят":
Ти да не казваш че това китайче ще го купуват в Япония?Не познаваш японците,върли националисти и мразят китайците.
Коментиран от #10
12:33 03.02.2023
10 Поживëм увидим
До коментар #9 от "Гост":
Тази година до няколко месеца започват да отворят представителствата, но за догодина няма да се учудя да продават повече електромобили в япония, отколкото японските компании.А като даваш япония за пример за бяла държава, защо и те карат от тези мини автомобилчета, като най-продавания евтин електрически автомобил, който даже е голям по японските стандарти?
Коментиран от #11
12:50 03.02.2023
11 Гецата
До коментар #10 от "Поживëм увидим":
Виждал ли си японец отблизо?Рядко надхвърлят ръст от 1,50.За тях голям автомобил,за европееца е малък.В Япония всичко е маломерно,улици апартаменти коли дрехи.
13:51 03.02.2023
12 12345
13:59 04.02.2023