1 Февруари, 2023 16:08 8 027 39

Вместо BMW-та руснаците вече правят още един евтин китайски автомобил

  • kaiyi-
  • е5-
  • русия-
  • автотор

Прогнозната цена на автомобила Kaiyi Е5 е около 1.5 милиона рубли (19 600 евро).

Вместо BMW-та руснаците вече правят още един евтин китайски автомобил - 1

Калининградският завод Автотор, който сглобяваше коли на марката BMW, започна да произвежда китайските автомобили Kaiyi. Името се произнася "Кай". Предприятието получи изключителното право да произвежда и разпространява продуктите на Kaiyi само в Русия и някои страни от ОНД.

Първият модел на марката ще бъде градският седан E5, съобщиха от пресслужбата . За да направи това, Автотор модернизира конвейера, актуализира софтуера и т.н., като инвестициите възлизат на повече от 100 милиона рубли (1 309 046 евро).

От декември 2022 г. до януари 2023 година се проведе т.нар. пилотно производство и след направените анализи заводът реши да започне масово производство и подписа споразумения с китайците. Това се случи на30 януари 2023 г.

Съгласно общото споразумение за сътрудничество между Автотор и Kaiyi Auto, калининградският автомобилен производител получи изключителното право да произвежда и разпространява продуктите на Kaiyi в Русия и някои страни от ОНД.

Вместо BMW-та руснаците вече правят още един евтин китайски автомобил

На първия етап Автотор ще се занимава с промишлен монтаж на базата на заварено и боядисана каросерия с частична локализация на компоненти от първо ниво, но в бъдеще се планира да се премине към пълен производствен цикъл.

Повече от 400 души работят на производствената линия на Kaiyi E5, а компонентите се внасят от Китай. Стартът на продажбите на E5 в Русия е планиран за първото тримесечие на 2023 година. Според източник на Ведомости, близък до проекта, прогнозната цена на автомобила е около 1.5 милиона рубли (19 600 евро).

Официален дистрибутор на Kaiyi е Kai Rus LLC, който ще се занимава с продажбите на автомобилите, резервни части и аксесоари, следпродажбено и гаранционно обслужване в Русия. До края на 2023 г. партньорите планират да представят още три модела на марката.

Основана през 1994 г., фабриката Автотор се занимава с монтажа на Hyundai, Kia и BMW. През март 2022 г. сглобяването на автомобили беше спряно от BMW, а заводът започна да изпитва сериозни проблеми с доставките на компоненти за автомобили.

Вместо BMW-та руснаците вече правят още един евтин китайски автомобил


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Българин

    24 44 Отговор
    да са им честити на ватниците

    Коментиран от #27, #28

  • 2 Теле

    35 12 Отговор
    Да си правят германите да им е по евтино, ако си намерят от нейде железо

    Коментиран от #32

  • 3 Българин

    24 47 Отговор
    от БМВ на това китайско недоразумение......
  • 4 Българин

    19 40 Отговор
    от ден на ден в коч...та става все по-хубаво

    Коментиран от #24, #25

  • 5 нАКа 47

    25 51 Отговор
    Копаят дъното ватенките. Жалка история!
  • 6 българина

    51 15 Отговор
    мен ме интересува ние каква кола произвеждаме? и всъщност крайна стока на стойност над 5000 или 10000 евро имаме ли? замислете се....
  • 7 Гориил

    35 9 Отговор
    Винаги правиш това. Ако това е лъжа, то тя трябва да е голяма. Германският концерн произвежда окончателно сглобяване и произвежда 30-40 хиляди автомобила годишно. Китайският автомобилен гигант възнамерява да организира 100% локализация и да произвежда три милиона автомобила годишно. Мисли за себе си.
  • 8 Санкции ли

    27 10 Отговор
    70 % от германските фирми изобщо не са напускали Русия след санкциите и продължават работата си

    Коментиран от #9

  • 9 Гориил

    27 11 Отговор

    До коментар #8 от "Санкции ли":

    Нека поправя грешката ти. Дано не се обидите. Но само 9 процента от чуждестранните фирми и компании напуснаха Русия.

    Коментиран от #13, #15

  • 10 Мдаа

    15 18 Отговор
    Ще се продават с подарък пръчици за ориз !

    Коментиран от #37

  • 11 Жоро

    12 21 Отговор
    80% от западните марки напуснаха рашистан.

    Коментиран от #39

  • 12 Ал Бунди

    14 14 Отговор
    И китайчетата ще окепазят ..тия до каквото се докоснат, му виждат сметката. Ето малко руски технологии..

    Коментиран от #17, #20

  • 13 Некой си

    13 17 Отговор

    До коментар #9 от "Гориил":

    То за това в руските дистрибутори я има 300-400 коли на склад от марките , я не. А като качество..ми нема място за сравнение. Возил съм се в чисто нов китаец..еми всичко вътре е евтинджос, скърца и пука като че ли ще се разпадне всеки момент. Така че, халал да са им на ватенките китайските еднодневки..

    Коментиран от #14

  • 14 Гориил

    24 5 Отговор

    До коментар #13 от "Некой си":

    Моят съвет е да си купите по-скъпа китайска кола. Евтиното рено също започва да скърца след 30 000 км.

    Коментиран от #16

  • 15 Некой си

    11 13 Отговор

    До коментар #9 от "Гориил":

    Тези 9% са около 30 000бранда. А безработните , които останаха на улицата са над милион. Всъщност са много повече..по-точно е да кажеш , че едва 9% са останали, ама в скоро време и те ще си идат..а като знаем чудото на руския гении..и успешно провежданото импортозамещение..тия се върнаха в 50тте години на миналия век...е ..има къде още надолу да кОпат..

    Коментиран от #38

  • 16 Некой си

    8 11 Отговор

    До коментар #14 от "Гориил":

    Мерси за съвета..за Рено не знам, не съм фен на френчовете, ама като гледам, ти си залетял по китайчетата. Така че съвета си запази за себе си...зЕми си най-скъпия и да ти е хаирлия..с кеф да си го покараш барем година..

    Коментиран от #18

  • 17 Ал Бунди

    8 8 Отговор

    До коментар #12 от "Ал Бунди":

    Манивелата ..манивелата е важна. 21 ВЕК СМЕ БЕ ...Малее..тия изораха дъното..
  • 18 Гориил

    21 18 Отговор

    До коментар #16 от "Некой си":

    Всеки има свой собствен път. За разлика от Запада Москва винаги е била честна, добронамерена и снизходителна към България. Не го оценихте.

    Коментиран от #19

  • 19 Некой си

    15 14 Отговор

    До коментар #18 от "Гориил":

    Ами бе..тия смешки ги разправяй на някой друг. За това когато се разпадна СИВ същата тая Масква, като наследник на СССР не пожела да си плати дълговете по търговското салдо с нас, някакви си 180млн $...До 1990 година...може и да е била добронамерена , ма после ни го спусна в три ката.. помня още какви мита набиха на нашите стоки, които станаха непродаваеми. Е, сега ще видят от къде изгрява слънцето..А тия приказки от шипковия храст ги разказвай на някой друг..
  • 20 Водач ПРО....

    12 3 Отговор

    До коментар #12 от "Ал Бунди":

    Тоя ПАЗ е мечтата на всеки шофьор..с едната ръка държиш волана, а с другата бършеш сълзите от щастие....
  • 21 ТОВА Е НАПРЕДЪК!

    10 8 Отговор
    НАЧИ РАШКИТЕ ВЕЧЕ СГЛОБЯВАТ АВТОМОБИЛИ КТО НАС ЕДНО ВРЕМЕ В ЛОВЕЧ - МАСКВИЧА?
  • 22 Рос

    10 6 Отговор
    До всички , които хейтят. Да видим колко и какви автомобили се правят у нас. За нормална индустриална държава отдавна производството на автомобил не е кой знае какво.

    Коментиран от #23

  • 23 Да ти кажа

    15 9 Отговор

    До коментар #22 от "Рос":

    Ами правени са ..и бойни машини са правени..МТЛБ, САУ2С1-Гвоздика, КЩМ... Когато правехме Рено-Булгар, точно братошките ни подляха вода, че къде иначе щяха да си продават боклуците. Но предвид малкия пазар, който сме, не е изгодно да се влагат огромни пари в заводи за автомобили..мигар не помниш какво стана с Греат уола...а също и трактори правехме в Карлово- и колесни , и верижни. Само че всичко бастисахме, защото нямаше пазари след 1989 година..до това ни докара СИВ..
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Браво Хасане

    0 2 Отговор

    До коментар #1 от "Българин":

    За искрените пожелания
  • 29 Произнася се

    1 1 Отговор
    Както е написано... Кайий
  • 30 Яяяяяя

    3 7 Отговор
    Си бавно, но славно окупира руската икономика! Европа ще духа супата, а чичко Путин след някоя годинка, ще е с пръст в устата. Ще е китайска провинция - Ру Си Я!
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Българин живеещ в Германия

    2 6 Отговор

    До коментар #2 от "Теле":

    Ти за германците недей да мислиш , ами мисли как ще си платиш тока и парното , ако изобщо ги ползваш тези екстри.
  • 33 Аз съм.

    3 1 Отговор
    Абе много специалисти се извъдихаи много загрижени за руснаците. Били боклук, много вероятно ама незнам някой дали са наясно японците с какво са започнали. Така че хайде да не ги мислим много а?

    Коментиран от #34

  • 34 Да питам

    0 2 Отговор

    До коментар #33 от "Аз съм.":

    Що бе..да не би пък ти да си наясно с какво са почнали? Аман от скачоци като тебе..твоите браточки значи дори още не са започнали, ако вземем предвид твоята аналогия..
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Ватенките започнаха

    3 2 Отговор
    Да произвеждат хладилник МраЗ за северните райони ,много добре отоплявали .Лицето е в едната стая гърбът са агрегатите в другата стая
  • 37 И кво му е на ориза

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Мдаа":

    е наркоман?
  • 38 както виждаш няма безработни

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Некой си":

    веднага са почнали нещо друго, но печалбата на тези 30 000 бранда къде е? хахаха Шорош къде ви намира все такива спрели ве хахахах
  • 39 “рашистан”

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Жоро":

    на къв език е наркоманче-жендърче?