6 Февруари, 2023 10:59 39 751 66

Вижте колко печелят автомобилните компании от една продадена кола

  • автомобил-
  • печалба-
  • нови коли

Печалбите на Tesla са най-високи

Вижте колко печелят автомобилните компании от една продадена кола - 1
Снимка: Shutterstock

Питали ли сте се какъв е маржът на автомобилните производители за всяка произведена кола? Оказва се, че лидер в тази класация е американската компания Tesla, а утвърдени играчи на пазара, като Toyota, VW и Hyundai са далеч назад. Ford и китайците mcu работят "на червено".

Печалбите на Tesla са просто недостъпни за други марки автомобили. През 2022 г. нетната печалба от всяка продадена електрическа кола Tesla е почти $10 000. Докато Toyota, VW и Hyundai са получават около $1000 от всяка кола.

Това е и причината в началото на 2023 година компанията на Илон Мъск да направи тези безпрецедентни отстъпки за моделите на Tesla - с такива приходи компанията може да си позволи да играе доста с цените. Ето и по-конкретно какви са печалбите на някои от основните производители на пазара, като след марката ви показваме брутната и чистата печалби от продажбата на една кола. Данните са на Reuters.

Tesla 15 653 долара 9574 долара
GM 3818 долара 2150 долара
BYD 5456 долара 1550 долара
Toyota 3925 долара $1197
vw 6034 долара $973
Hyundai 5362 долара $927
Ford 3115 долара -762 долара
Xpeng 4565 долара -11 735 долара
Nio 8036 долара - 19 141 долара


През януари 2023 г. Tesla обяви, че отстъпките за нейните електрически превозни средства са достигнали почти 20% и това предизвика полемика. Купувачите в Китай, които преди това бяха купили коли на по-високите цени, започнаха да протестират. И с право, защото те не само надплатиха, но сега и пазарната стойност на колите им е по-ниска.

Не само тази компания обаче рязко намали цената на електрическите превозни средства. Chevrolet Bolt също поевтиня, а отстъпките за електрически Hyundai и Ford възлизат на 8-9%. Изданието Visual Capitalist събра данни как са поевтинели електрическите автомобили през последните месеци.

Отстъпки за електрически превозни средства в началото на 2023 г за някои модели са както следва (след модела е нова цена, цена с отстъпка и намалението в проценти)

Tesla Model Y Long Range 65 990 долара 53 490 долара -18,9%
Chevrolet Bolt EUV 2023г 33 500 долара 27 200 долара -18,8%
Hyundai Kona Electric 2022 г 37 390 долара 34 000 долара -9,1%
Ford Mustang Mach-E GT Extended Range 69 900 долара 64 000 долара -8,4%

Пресата побърза да заяви, че отстъпките на Tesla са стъпка на отчаяние. Но данните за печалбата потвърждават, че това далеч не е така. Ако погледнете пазарния дял на Tesla, става още по-очевидно, че позицията на компанията е много силна. На пазара на електрически автомобили в САЩ компанията на Илон Мъск държи 65%. Kia има 5%, Hyundai е с 4%, а Audi, Vokswagen и Rivian имат по 2%.

Ако вземем изключително електрически превозни средства от премиум клас, тогава лидерството на Tesla е още по-стабилно: тази марка притежава 75% от пазара. По този начин Tesla може да си позволи да намали цените, за да запази огромния си дял от пазара на електромобили и все пак да реализира прилична печалба.

Между другото, през януари 2023 г. стана известно, че Tesla стана най-скъпата автомобилна марка в света, а бившият лидер Toyota падна на трето място, оставяйки пред себе си и Mercedes. Имаше пренареждания и сред другите най-скъпи марки.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 АБВ

    67 15 Отговор
    То за това Тесла се разпада по пътя защото са много качествени

    Коментиран от #3, #38

  • 2 карчи

    97 13 Отговор
    Не е луд, този който яде баницата....
    Потребителите на тесла са същите, тези които купуват "мляко" от ядки, "пържоли" от скакалци и т. н... Разбрахте ме!

    Коментиран от #15, #22, #60, #65

  • 3 ТИРбушон

    63 6 Отговор

    До коментар #1 от "АБВ":

    Докато има балами ще има и тарикати....
  • 4 Ян Попеску

    36 13 Отговор
    Дакия и всички останале
  • 5 Печелят

    23 19 Отговор
    Но то не е както в България, да се дават доходоносните предприятия на „нашите“ хора и чакайте после да има икономика. Може би по-интересното е как една нова фирма като Тесла, задмина за 10-тина години Европейските производители, дори и Mercedes.

    Коментиран от #6, #7, #37

  • 6 Ами печелят

    20 34 Отговор

    До коментар #5 от "Печелят":

    Защото не ги бъркаше да работят 10 години на загуба, за да вкарват всеки изкаран долар в разработки на нови технологии, развиване на зарядна инфраструктура и изграждане на проектирани от нулата автомобилни заводи специално за електромобили, като електромобилите също са проектирани от нулата като електромобили.

    Освен това по никакъв начин не наблягат на екологията, а само на удоволствието от шофирането и вместо екологични и икономични автомобили, в прав текст са заявили, че никога няма да произвеждат бавни и скучни за шофиране автомобили. Така дори най-бавната и евтина Тесла понякога е по-бърза, но и ефективна от флагманите на останалите производители.

    Останалите постоянно наблягат колко са екологични техните електромобили, след като не могат да измислят други качества с които да ги хвалят и разчитат на последователите на Грета тунберг и разни дето ядат скакалци да си купят от тях електромобил, който да карат бавно за да спасят планетата, като го накарат да си плати дебело за добро удоволствие, за да изкарат максимална печалба, като електромобилите са им на същата платформа като ДВГ с всичките недостатъци от това .

    Всичкото това по горе казано накратко - Тесла се проектира от инженери, а останалите от счетоводители гонещи максимална печалба и pr отдел, който да обяснява колко били зелени, но по-голямата част от клиентите избират първото.

    Коментиран от #10

  • 7 ТеслАта

    36 4 Отговор

    До коментар #5 от "Печелят":

    Явно е настъпил момента всички правителства да си вземат обратно от Тесла милиардите бюджетни пари дадени във вид на бонуси и отстъпки за закупуване на колите им. Интересно ще ми е дали правителството на САЩ ще си приберат стотината милиарда пряко подарени на ТЕСЛА.

    Коментиран от #9

  • 8 Какво ли следва?

    4 13 Отговор
    Като гледаме цифрите Тесла е имала 65% пазарен дял досега, а сега цената на Tesla Model Y Long Range пада от 65 990 долара на 53 490 долара.

    Тоест крайната цена за клиента от началото на тази година пада с 20 000 долара надолу.

    Как ли ще се отрази това на пазарния дял?


    А останалите нямат полезен ход, защото цените им остават точно като миналогодишните, а volkswagen при под 1000 долара печалба от автомобил няма какво да предложи!

    Коментиран от #11

  • 9 Хайде стига партенки

    7 34 Отговор

    До коментар #7 от "ТеслАта":

    Кои са тези 100 милиарда подарен и на Тесла? Кога и за какво са им ги дали? Правителството никога не е давало милиарди на тесла и единственото което е дала са милиони заеми, на които датата за връщане все още не е изтекла, но Тесла върна още преди пет-шест години когато беше на загуба, а останалите на които бяха раздадени, все още не са ги върнали въпреки, че уж все са на печалба.


    Тесла няма абсолютно никакви дългове, а е отвсякъде на плюс. Но също така има над 20 милиарда кеш в сметките си, които няма за какво да изхарчи, за разлика от останалите като например volkswagen и toyota имат по над 200 милиарда дългове и печелят по-малко от Тесла за да ги върнат.
  • 10 Теслата

    36 4 Отговор

    До коментар #6 от "Ами печелят":

    ТЕСЛА-сектанта пак ли се появи. Още в първото си изречение си казал цялата истина(само дето не я осъзнаваш) НЯМА КОМПАНИЯ която да работи 10г. на загуба. Сега се напрегни и се сети как са оцелели през тези години. Оня над теб (ТеслАта)ти го е написал. За качеството на Тесла няма да говорим, че ще ти се смеят. А и нещо в последно време ,на ония с ел. коли на базата на коли с ДВГ ,процента в продажбите на ел. коли расте за сметка на намаляване на процента на Тесла. Не си мисли, че Пророка ти Мъск сваля цените от любов към клиента или за опазване на Планетата. Просто продажбите му се СРИВАТ, а и дотациите от държавите за ел. коли спират.

    Коментиран от #12, #16, #17

  • 11 Бай Добри

    8 4 Отговор

    До коментар #8 от "Какво ли следва?":

    65990
    - 53490
    ---------------
    12500

    Коментиран от #13

  • 12 Дори не знаеш за какво говориш

    5 17 Отговор

    До коментар #10 от "Теслата":

    Както винаги сте скарани с цифрите. Покажи ми в кое тримесечие продажбите са намалели, като всяко тримесечие продава все повече и повече автомобили, въпреки че пазарният им дял пада.


    Няма как да разбереш че за тесла е по-добре да продава 20% от от 100 милиона годишно през 2030 година, отколкото 70% от 500 000, през 2018
  • 13 Неправилно смяташ

    4 4 Отговор

    До коментар #11 от "Бай Добри":

    66 000 минус 46 000 равно на 20 000
  • 14 Даниел

    11 12 Отговор
    Чета статията, гледам цифрите и немея - за пръв път виждам брутната печалба да е по-голяма от чистата. От Факти са направо факири на счетоводството :))))

    Коментиран от #35

  • 15 МЪСК💵

    2 11 Отговор

    До коментар #2 от "карчи":

    Не. Нищо не разбрахме. 6 нови завода се гласят с тази печалба

    Коментиран от #18

  • 16 МЪСК💵

    2 11 Отговор

    До коментар #10 от "Теслата":

    НИКОЙ, НИКЪДЕ и НИКОГА няма да си помисли да стигне TESLA

    Коментиран от #25

  • 17 Разбира се че има

    9 15 Отговор

    До коментар #10 от "Теслата":

    Почти всички компании работят първите си години на загуба. Особено пък ако растат, защото ръстат е свързан с разходи, а Тесла има 50% годишен ръст на производството вече десета година.

    Не знам дали си спомняш, че имаше статия че новите два завода на тесла "горят" милиарди всеки месец и ако другите два завода не бяха на огромна печалба, която да компенсира загубите на останалите два, Тесла пак щеше да е на загуба.

    А тесла е акционерно дружество и набира капитал с продажба на акции, а не чака на правителството, което я беше отрязало от субсидии още преди три години, но в същото време даваше по 7500 долара на нейните конкуренти включително на германските производители за да финансират германската икономика, но не и Тесла, която се опитваха да съсипят с всякакви средства.

    Коментиран от #23

  • 18 карчи

    12 3 Отговор

    До коментар #15 от "МЪСК💵":

    Като не сте разбрали бай Тойода, ще ви го обЯсни! 😉
    /фанатизмът момко е много вредно нещо! /

    Коментиран от #21

  • 19 Алексей

    24 1 Отговор
    Далечната вече 2001 г. имах познат, който работеше за Тойота. Тогава една Корола (Турска) 1.6 бензин 110 коня, с климатик и средно ниво, нова, струваше в ТМАуто 17 000 лв. Той ми каза тогава, че доставната цена, с транспорта, без печалба е малко под 10 000 лв. Другото е печалба. От тази печалба се изплаща завода в Турция + всичко останало, в което автоиндустрята разпределя печалбата от всеки един автомобил.

    Коментиран от #20, #43

  • 20 Начо

    11 1 Отговор

    До коментар #19 от "Алексей":

    В днешно време едно Айго (Чешко) средно ниво е над 40 000 лв, а една Корола (Турска) средно ниво е почти 70 000 лв
  • 21 Пак не разбрал?

    6 12 Отговор

    До коментар #18 от "карчи":

    Тойода вече е out от заводите на toyota. "Повишиха" го на шеф на борда на акционерите, но вече няма ръководни функции в заводите и дума за производството.

    А ако не си го разбрал, го изхвърлиха най-демонстративно точно два часа, след като Илон Мъск обяви финансовите резултати на Тесла и заяви пред цял свят, че е взел призът най-ефективен автомобилен производител, който последните 30 години се държеше от toyota.
  • 22 За кого говориш?

    3 29 Отговор

    До коментар #2 от "карчи":

    "Потребителите на тесла са същите, тези които купуват "мляко" от ядки, "пържоли" от скакалци и т. н... Разбрахте ме!"


    Децата и внуците ти знаят ли какви ги пишеш за тях по форумите? Как ли ще реагират, ако го прочетат? Или си мислиш, че ще запазят семейните ценности и никога няма да се качат на електромобил, а цял живот ще карат дизела, който ще им завещаеш?

    Коментиран от #28

  • 23 едрфтгъух

    18 2 Отговор

    До коментар #17 от "Разбира се че има":

    Ти вярваш ли си на лаѝната и помията които ръсиш?

    Да взема ли да ти изкарам списък на фирмите които по един или друг начин БУКВАЛНО СА ПОДАРИЛИ на Илонка Маскова НАД $300 МИЛИАРДА? Да те открехна- ВСИЧКИ тези фирми са 100% държавна собственост, 70% от фирмите са собственост на ЦРУ и други интересни службички и 95% от тези фирми-дарители някак "случайно" фалират и биват закрити в правилния момент и ОТКАЗВАТ да си търсят парите от Илонка...

    Коментиран от #24

  • 24 Стига празни приказки

    2 12 Отговор

    До коментар #23 от "едрфтгъух":

    Дай конкретни цифри и факти? Кога, колко за какво са дали на Тесла пари. Обърни внимание на тесла не на Илон не на някоя друга фирма. И не е лошо да вземеш да почнеш да правиш разлика между милиони и милиарди. Знаеш ли колко са 300 милиарда?

    Коментиран от #27

  • 25 Смех 😆🤡🤣

    7 1 Отговор

    До коментар #16 от "МЪСК💵":

    Те вече ги бият най продаваната ел кола в Европа е Пежо 208 на стогодишните.В Америка е на Форд ф150 пак на стогодилните проблема са тапите катайци които не могат да бият чуждите производители.В Самият Катай ФВ вече 5 десетилетия е най продаваната марка дори на вътрешният си пазар жълтите дръпнати май муни не могта да бият чужденците представи си за какви комплекси говорим

    Коментиран от #26

  • 26 То засега само това остана

    1 9 Отговор

    До коментар #25 от "Смех 😆🤡🤣":

    От целия арсенал от въпроси. а само преди няколко години основния ви аргумент беше, че останалите автомобилни производители произвеждат автомобили за да печелят за разлика от тесла, която ще фалира всеки момент защото работи 10 години на загуба и ще ви отърве от присъствието си.

    А при 50% планиран ръст, не остана много време и за тази опорна точка, защото един по един скоро те са ще изпревари всички автомобилни производители и по продажби. За тази година наред са mercedes audi и bmw.


    А peugeot са задминати по продажби още миналата година с над 300 хиляди броя.

    Коментиран от #33

  • 27 Гост

    15 1 Отговор

    До коментар #24 от "Стига празни приказки":

    Парите от продажбата на въглеродните квоти ? А милиардите субсидии от държавата за покупката на електромобили Тесла?

    Коментиран от #29, #31

  • 28 Гошо

    19 1 Отговор

    До коментар #22 от "За кого говориш?":

    Хаха жегна те човека но е прав! Само модерно мислещите и с евроцености могат да харесат Тесла ! Те ядът всичко това което описа човека плюс че се женат мъж за мъж и правят паради за да покажат че са и те човеци а те милите и господ не ги иска

    Коментиран от #30

  • 29 Пълни глупости

    3 10 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Въглеродните квоти не ги плаща държавата, а ги плащат другите автомобилни производители за да си спестят плащанията към държавата. И става въпрос за милиони, а не за милиарди. Дори в по-ранните години, най-голямата сума беше около милиард на година. Колко години да е работила Тесла, за да събере 300 милиарда?


    А субсидиите не ги дават на тесла, а връщат по 7500 долара от данъците на КЛИЕНТИТЕ. Тесла субсидии само за първите 200 000 автомобила и за всеки завършил втори клас е ясно че това също не са 300 милиарда долара, а само 1,5 милиарда които подчертавам не са дадени на Тесла, а на клиентите, като се вдигнали продажбите, но не и печалбите на Тесла.

    Тоест не можахме да ги докараме и до 3 милиарда, колкото е печалбата само за миналата година.

    Да ти припомня ли че само от емитиране на акции, само за последните две събития tesla събра два пъти по 10 милиарда от акционерите?

    А това не са държавни пари. Държавата досега само пречеше на Тесла. Както Тръмп, който спря субсидиите за Тесла, така и Байдън, който реши че ще върне субсидиите, но само на компаниите които имат синдикати, при положение че тесла нямаше. Също така при покана на всички автомобилни компании при президента Тесла не получи покана, все едно не съществува. Само до преди една година, байдън не беше споменал думата Тесла в нито една официална реч все едно не съществува. Дори и спадна до абсурда да каже, че general motors бил световен лидер при електромобилите.

    На това ли му каз
  • 30 И ти ли говориш

    1 8 Отговор

    До коментар #28 от "Гошо":

    За децата и внуците си, които ще карат електромобили? Моля те да им да го прочетат и да си го запишат, за да те споменават с добро един ден!
  • 31 Само да питам

    3 7 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Тези субсидии само на Тесла ли се дават или на абсолютно всички автомобилни производители? След като ги дават на всички, защо само тези които дават на Тесла ти бодат очите?

    Ако Тесла е разчитала само на субсидии и въглеродни квоти, за да произвежда в момента по 1,5 милиона автомобила годишно, къде са им електромобилите на останалите, които вече имаха готови заводи, а през годините когато Тесла губеше милиони, те печелеха десетки милиарди, а и имаха 100-годишен опит? Какво се обърка при тях?

    Особено при toyota, която е усвоила най-много милиарди от всички, включително и стотици милиарди само от японското правителство за водородни технологии? Колко печелят от тях и докъде стигнаха с милионите хибридни автомобили които обещаваха за 2020 година?

    Коментиран от #32

  • 32 Грешка

    3 2 Отговор

    До коментар #31 от "Само да питам":

    Особено при toyota, която е усвоила най-много милиарди от всички, включително и стотици милиарди само от японското правителство за водородни технологии? Колко печелят от тях и
    а докъде стигнаха с милионите ВОДОРОДНИ автомобили които обещаваха за 2020 година?

    А къде са им поне електромобилите заради които са усвоили толкова милиарди субсидии?
  • 33 Смех 😆🤡🤣

    6 0 Отговор

    До коментар #26 от "То засега само това остана":

    Бла жла Тесла имат един модел който е продавяем нали се сещаш какви брутални глопусти дърдориш

    Коментиран от #34

  • 34 Кое точно е глупост

    2 10 Отговор

    До коментар #33 от "Смех 😆🤡🤣":

    Защото вашите глупости как 50% ръст е невъзможен в дългосрочен план ги слушам вече седма година, а те са вече седма година ви опровергава и продължава да го прави.

    И тебе ще те питам, кога предвиждаш че тесла ще изостане от геометричната прогресия с 50% ръст, които обявиха през 2015 година ?


    2015 50 000
    2016 75 000
    2017 112 500
    2018 168 750
    2019 253 125
    2020 379 688
    2021 569 531
    2022 854 297
    2023 1 281 445
    2024 1 922 168
    2025 2 883 252
    2026 4 324 878
    2027 6 487 317
    2028 9 730 975
    2029 14 596 463
    2030 21 894 695

    Давай чакаме да те видим и на тебе прогнозата? През коя година предвиждаш че няма да може да се справи със своя един единствен продаваем модел?

    Коментиран от #40

  • 35 Е какво те учудва

    5 3 Отговор

    До коментар #14 от "Даниел":

    "Чета статията, гледам цифрите и немея - за пръв път виждам брутната печалба да е по-голяма от чистата. От Факти са направо факири на счетоводството :))))"

    Давам ти пример. Отиваш и купуваш 100кг картофи по 50 стотинки и го продаваш по левче. Брутната ти печалба е 50% - 50 стотинки печалба на килограм. Но като сложиш 20 лв наем за сергия, 10 лв за обяд и 30 лв за гориво, се оказва че нетната ти печалба е минус 10% и нетна загуба 10 стотинки на килограм.

    Няма как нетната печалба да ти е по-голяма от брутната, защото имаш допълнителни разходи да включваш освен разликата между себестойността на продукта за да го произведеш и крайната цена за клиента. Най-малкото имаш данъци да плащаш върху печалбата които също трябва да включиш като разходи преди да си видиш чистата печалба

    Коментиран от #36

  • 36 гост

    8 2 Отговор

    До коментар #35 от "Е какво те учудва":

    Всъщност брутна и нетна печалба са преди и след данъци и такси , но резултата е същия , брутната печалба ВИНАГИ е ПО-ГОЛЯМА от нетната !! Иначе хващам бас , че другаря "специалист" по печалбата е учил политикономика на социализъма , само там нетната или чистата печалба може да е по-голяма от брутната !!

    Коментиран от #39, #52

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 бай тошо

    2 6 Отговор

    До коментар #1 от "АБВ":

    покажи ми една тесла дето се е разпаднала на пътя
  • 39 Сигурен ли си?

    2 2 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    Nio 8036 долара брутна печалба и нетна печалба минус 19 141 долара, тоест загуба 19 141 долара.


    Е какви да са тези данъци и такси от 27 000 долара на автомобил?

    Просто печелят от производство на автомобили, но имат много разходи за изграждане на мрежа, сервизи, реклами изграждане на заводи и какво ли не.

    Коментиран от #47, #48

  • 40 Плюс минус ли пак?

    1 3 Отговор

    До коментар #34 от "Кое точно е глупост":

    От толкова много минуси, някой няма ли да ми каже на кой ред е грешката и тесла няма да може да постигне тези резултати?

    Защо всички обяснявате, че има грешка, но не може да я посочите?

    2015 50 000
    2016 75 000
    2017 112 500
    2018 168 750
    2019 253 125
    2020 379 688
    2021 569 531
    2022 854 297
    2023 1 281 445
    2024 1 922 168
    2025 2 883 252
    2026 4 324 878
    2027 6 487 317
    2028 9 730 975
    2029 14 596 463
    2030 21 894 695

    През коя година ще се провалят? Илон Мъск залага като реалистично постижение около 10 милиона и затова си е поставил по-високата цел да осигури материали и батерии за поне 20 милиона, които евентуално ако не може да продаде като готови автомобили ще продаде само батериите на други производители или ще ги ползва за съхранение на енергия или зарядни станции.

    Дали ще успея да продаде поне два милиона тази година, за да изпревари audi mercedes и BMW?
  • 41 Кьоспе

    6 3 Отговор
    Тесла се срина, а в мобилето държат някакви втора ръка по 100к. Абсурд.

    Коментиран от #56

  • 42 ха ха

    4 0 Отговор
    Аз залагам 2027-ма година най-късно електрокарите да изпаднат в рецесия. За последните 3 години цената на лития се е утроила. Като той не е най-сериозната компонента за оскъпяване на тока от батерии. Тази година токът е по-скъп в ставнение с 2022. Догодина очакват все още да поскъпва. След това щял да стане по-евтин...
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Гост

    2 0 Отговор
    Nio 8036 долара - 19 141 долара и как брутната е 2.5 пъти по-малка от нетната? Факири :)
  • 45 Дизелова мравка

    3 2 Отговор
    Не ми пука за електричките, кажете нещо за 5-6-7 годишните дизелови джипки, с по 200 коня и нагоре ?! Карам такава, дава ми 10/100 среден разход, висока ГО, висок данък и т.н..... Ама и от това не ми пука, карам си я с кеф !
    Да съм жив и здрав, напролет ще си купя и един Ланд Крузер или Форд Раптор пикап.....
  • 46 Пак ли не разбра написаното?

    1 2 Отговор
    Първо за пореден път не разбра написаното в статията, а след това дори и обяснението в 39-то мнение не разбра, а сега чакаш трето обяснение, че не си видял знака минус и не си прочел в статията че Форд и китайците работят на червено.

    Сега остана да отидеш да прочетеш в google какво е знак минус и какво е червено, за да разбереш статията и да ни обвиниш, че сме го прочели това нещо и ние в google и се правим на умни, че знаем какво е знак минус.

    После даже можеш да ни се подиграваш, че сме научили от youtube какво е да работиш на червено.

    Но най-важното е, че въобще не е важно кой откъде го знае, а дали го знае. Така че продължавай да гледаш youtube и да четеш google, за да завършиш и ти ВИУ, да не си стоиш така необразован, че скоро ще започнеш да обясняваш как Нио печели повече от Тесла и ще не е трудно да ти затворим устата, защото имаш "доказателства" прочетени в тази статия.
  • 47 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Сигурен ли си?":

    Тия термини не са измислени само за автомобилни компании , а принципа е универсален за цял свят !! Брутната печалба е формирана от разликата между продажната цена и себестойността на производство , но после има финансови разходи ( погасяване на кредити , валутни разлики и т.н) , амортизация на активи , непогасени данъци от предни години и т.н. !! Тоест ако фирмата по принцип е в лошо състояние , дори да печели от основното си производство , накрая може да е на загуба !! А това са просто осреднени цифри без разяснение откъде са дошли !

    Коментиран от #49, #51

  • 48 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Сигурен ли си?":

    Специално за публичните компании освен това дето изброих за финансови разходи има и обезценка на акциите или разходи за обратно изкупуване на акции , което често се използва при големи сривове на акциите за подкрепа на цената !
  • 49 Виждаш ли как сам си противоречиш

    0 1 Отговор

    До коментар #47 от "гост":

    Какъв е проблемът тогава нетната печалба да е по-голяма от брутната печалба от производството на автомобили?

    При Тесла се очаква да стане точно това след време. Дори самият ти си го казвал, но останалите не можеха да те разберат и си мислех, че поне тебе няма защо да те убеждавам в това?
  • 50 Исторически парк

    1 0 Отговор
    Смятай колко са им пренадути цените ;)

    Коментиран от #55

  • 51 То е ясно откъде

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "гост":

    "А това са просто осреднени цифри без разяснение откъде са дошли !"

    При Нио е ясно откъде идва загубата. Инвестират много пари в това на клипа, въпреки че имат добри печалби от продажбата на автомобилите. Според мен тези станции нямат бъдеще, предвид все по-бързото зареждане на батериите и по-добре да бяха хвърлили тези милиарди в разработка на бързо зареждащи се батерии, но само времето ще покаже дали съм прав. Може пък да имат успех.

    Коментиран от #53, #57

  • 52 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    Тоест пък представи си колко щеше да е печалбата на Тесла , ако не бяха големите сривове на борсата миналата година заради войната !

    Коментиран от #54

  • 53 Клипа

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "То е ясно откъде":

    За тези станции става въпрос

  • 54 Цената на акциите

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "гост":

    Няма нищо общо с финансовите резултати. В случая от две години не е имало нито емитиране на акции, нито обратно изкупуване, така че по отношение на акциите нямат нито приходи нито разходи и акциите нямат отношение към отчета на Тесла.

    Цените на акциите имат отношение само към финансовите отчети на тези, които търгуват с тези акции е то ако са купували и продавали в този период. Ако само ги притежават, пак нямат никакво отношение към финансовите им отчети.
  • 55 Ти остави надутите цени

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "Исторически парк":

    Както виждаш, тесла никога не е криела че има 15 хиляди долара печалба на автомобил, но въпреки това имаше хора, чийто бизнес беше да купуват чисто нови тесли по 70 000 долара и да ги продават като втора ръка с десетина хиляди долара печалба на хора които не искат да чакат една година за да получат новия си автомобил, защото се бяха натрупали заявки и Тесла не можеше да смогне с производството.

    Представяш ли си онези, които с ясно съзнание са плащали 25 000 отгоре, за да не чакат?

    И ако при онези скъпите цени тесла държеше 65% от пазара на електромобили в САЩ, си представи какви ще са продажбите, след като си увеличиха производствения капацитет и цените паднаха с 20 000 надолу, а конкурентите и не могат да свалят цените без да продават на загуба?
    Сега заради по-голямото производство ще си вдигнат отново печалбите заради икономии от мащаба и пак ще печелят повече от останалите въпреки, че продават много по-евтино
  • 56 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #41 от "Кьоспе":

    В мобилето има съвсем прилични Модел С по 48-50 000 ЛЕВА (!!!!!!!) , които на всичкото отгоре са със доживотно безплатно зареждане на станциите на Тесла , които скоро в България ще има във всички окръжни градове !! Което напълно си заслужава да смениш батерия дори , щото ще я избиеш само за 3-4 години !
  • 57 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "То е ясно откъде":

    Инвестициите в материални активи са ПРЕДИ определяне на брутната печалба !!!!! След нея се пресмятат само ФИНАСОВИ разходи , които са необлагаеми в повечето държави !!! Така че да инвестират каквото си щат или имат големи кредити , които им изсмукват печалбите или загубата е от обезценката на акциите , доколкото си спомням беше към 90 % за миналата година !!

    Коментиран от #62, #63

  • 58 Г.П.

    2 1 Отговор
    Мнооого силно се съмнявам, че производител като VW ще продава стоката си на 1-2% печалба, а в същото време да вдига завод след завод из целия свят... Или сметките не са такива или данните, които се изнасят не са реалните!

    Коментиран от #59

  • 59 Какво те учудва

    2 2 Отговор

    До коментар #58 от "Г.П.":

    Просто не знаеш цялата истина. Както volkswagen така и toyota имат по 200 милиарда дългове с които са си построили заводите и продават на мижава печалба, за да може автомобилите им да са по-евтини от на останалите и да останат лидери на пазара и да се бият в гърдите, че продават най-много автомобили.

    Остави другото, ами и тези мижави печалби вместо да ги ползват за да си върнат дълговете, ги раздават като бонуси на шефовете и дивиденти на акционерите, а като им потрябват пари за инвестиции теглят нови дългове.
  • 60 Глупости.

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "карчи":

    Купувачите на Тесла искат да карат кола, която да ускорява за 3 секунди до 100 и която да струва 7лв. на 100 км, вместо да платят 150хил Евро и да изминават 100км за 40лв.
  • 61 Но Ти си луд

    2 0 Отговор
    1000 $ печалба, учудващо, тока нашите джамбази правят повече от канефи втора ръка.
  • 62 А ти осъзнаваш ли

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "гост":

    Че при автомобилните компании брутният марш на печалбата включва себестойността на материалите и труда за производство на автомобила спрямо продажната му цена, а нетната печалба е чистата печалба разделена на броя на произведените автомобили. Тоест нито разходите за изграждане на зарядни станции нито приходите им са включени в брутния марш за производство на автомобил, но се включват в общата печалба.

    Точно затова при тесла скоро нетната печалба може да е по-голяма от брутната, защото се очаква скоро приходите и печалбите от зарядните станции да са по-големи отколкото от автомобилното производство.


    Е точно това е грешката на всички, които приемат Тесла за автомобилна компания. От години ви го повтарям. Грешно е да се гледат само произведените автомобили, без да се вземат предвид другите бизнеси на Тесла.

    А както продажбите на електромобили растат в геометрична прогресия, с още по-голяма геометрична прогресия расте и броя на зареждащите автомобили и приходите от тях и логично приходите от зареждане ще изпреварят приходите от производство.

    Чиста математика, която повечето тук не разбират.
  • 63 Пак повтарям

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "гост":

    Ако компанията не е купувала или продавала свой акции за финансовия период на отчета, тяхната цена няма никакво отношение за финансовия отчет. Ако ще да са се вдигнали с хиляда процента, ако ще да са паднали на нула, щом няма купена или продадена поне една акция, то няма как да има разход или приход от нея който да влезе в отчета.

    Отразява се единствено на цифричката за пазарна капитализация на фирмата и толкова. Точно обратното е. Финансовия отчет може да вдигне или да свали цената на акциите, но и това не е задължително и няма правило.
  • 64 Иванов

    1 1 Отговор
    Абсолютно невъзможно е , фолксваген да печелят по 1000 долара на кола. Много повече печелят, нема кой да ме убеди в противното.
  • 65 Иванов

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "карчи":

    Само да те открехна , щото явно си залупен- млякото от ядки е необходимост за някои хора. ако случайно не си чул- има хора , алергични към млечни продукти , а пък обичат да пият кафето си с мляко. Не бъди толкова залупен и тесногръд, прочети малко и научи нещо- не е срамно.
  • 66 Лъжа

    0 0 Отговор
    Никой няма да произвежда коли ако печели 1000 долара от кола.