1 Март, 2023 16:00 2 141 9

BMW-тата от Neue Klasse може да се задвижват не само с ток, а и с водород

  • bmw-
  • neue klasse-
  • водород

Водородът за новата платформа е замислен от самото начало

BMW-тата от Neue Klasse може да се задвижват не само с ток, а и с водород - 1

Както неведнъж сме ви разказвали, баварците подготвят нова платформа за своите бъдещи автомобили. Архитектурата се нарича Neue Klasse platform и ще бъде в основата на новата гама от електрически превозни средства (EV), която ще бъде пусната на пазара през 2025 година. Въпреки че платформата е предназначена предимно за електромобили (EV), BMW очевидно проучва възможността за коли на тази база, които да са съвместими с водородната енергия.

Юрген Гулднер, генерален мениджър на споменатата програма, каза пред Autoblog , че BMW работи върху възможността за интегриране на водород в платформата Neue Klasse. Той обаче разкри, че водородната кола няма да бъде готова до 2025 година, но впоследствие ще се появи първо на по-големи автомобили. В края на краищата беше потвърдено, че първият базиран на BMW Neue Klasse модел ще бъде седан и ще бъде последван от компактен SUV.

Тъй като BMW започва "на чисто" с Neue Klasse, подготвената за бъдещето платформа е по-икономична и ефективна, особено ако водородът за нея е замислен от самото начало. Това позволява на баварците да останат гъвкави и отворени за изследване на нови технологии, когато се случват.

Гулднер обясни още и за решението за опаковане на резервоарите за водород, като каза, че планът е по-малки резервоари да бъдат разположени един до друг, като те ще се монтират на мястото на батерията на електромобила . Този подход би позволил по-голяма гъвкавост по отношение на броя на резервоарите, необходими за различните модели автомобили.

Както отбеляза Гулднер, останалата част от технологията, като двигателя, вече е в колата, така че е само въпрос на намиране на правилния дизайн и разположение на резервоарите за водород.

Идеята за водородно-електрически модели, базирани на Neue Klasse, все още не е бетонирана, но изглежда, че Гулднер е оптимист за потенциала на технологията. Той го нарече най-вълнуващият проект, по който е работил през 25-те си години в BMW, и е уверен, че компанията ще продължи да разширява границите на иновациите през следващите години.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 швайнщайгер

    2 1 Отговор
    и защо премахнахте комента?да не би статията да е поръчкова?
  • 3 Обаче

    2 1 Отговор
    Идеята за водородно-електрически модели, базирани на Neue Klasse, все още не е бетонирана,
    но е истински перспективна, особено, когато водорода се добива от резервоар с амоняк.
  • 4 Сатаната

    1 0 Отговор
    Е, какво, и тази ли ще е гуми, от ПОТОПА на сам чакам нещо ново.
  • 5 Флинтстоун драйв

    6 3 Отговор
    С ток и водород, а може и кон да се впрегне, ако се наложи.
  • 6 Смех 😆🤡🤣

    4 7 Отговор
    За да запазят умрелият двг.Ще ви издам обаче едн атайна двг на водород е най безсмисленото нещо на планетата

    Коментиран от #8, #9

  • 7 Така е

    7 3 Отговор
    Не е спомената ролята на Тойота за реализиране на мечтите на БМВ. Те мечтаят за водородни коли от 50години.
    Сега им казаха как се прави.
    А дали водородните коли са перспективни, мен ме съмнява.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Гостенин

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Смех 😆🤡🤣":

    Ти прочете ли статията ? Би ли ми казал, къде става дума за ДВГ ?