Както неведнъж сме ви разказвали, баварците подготвят нова платформа за своите бъдещи автомобили. Архитектурата се нарича Neue Klasse platform и ще бъде в основата на новата гама от електрически превозни средства (EV), която ще бъде пусната на пазара през 2025 година. Въпреки че платформата е предназначена предимно за електромобили (EV), BMW очевидно проучва възможността за коли на тази база, които да са съвместими с водородната енергия.
Юрген Гулднер, генерален мениджър на споменатата програма, каза пред Autoblog , че BMW работи върху възможността за интегриране на водород в платформата Neue Klasse. Той обаче разкри, че водородната кола няма да бъде готова до 2025 година, но впоследствие ще се появи първо на по-големи автомобили. В края на краищата беше потвърдено, че първият базиран на BMW Neue Klasse модел ще бъде седан и ще бъде последван от компактен SUV.
Тъй като BMW започва "на чисто" с Neue Klasse, подготвената за бъдещето платформа е по-икономична и ефективна, особено ако водородът за нея е замислен от самото начало. Това позволява на баварците да останат гъвкави и отворени за изследване на нови технологии, когато се случват.
Гулднер обясни още и за решението за опаковане на резервоарите за водород, като каза, че планът е по-малки резервоари да бъдат разположени един до друг, като те ще се монтират на мястото на батерията на електромобила . Този подход би позволил по-голяма гъвкавост по отношение на броя на резервоарите, необходими за различните модели автомобили.
Както отбеляза Гулднер, останалата част от технологията, като двигателя, вече е в колата, така че е само въпрос на намиране на правилния дизайн и разположение на резервоарите за водород.
Идеята за водородно-електрически модели, базирани на Neue Klasse, все още не е бетонирана, но изглежда, че Гулднер е оптимист за потенциала на технологията. Той го нарече най-вълнуващият проект, по който е работил през 25-те си години в BMW, и е уверен, че компанията ще продължи да разширява границите на иновациите през следващите години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 швайнщайгер
16:15 01.03.2023
3 Обаче
но е истински перспективна, особено, когато водорода се добива от резервоар с амоняк.
16:23 01.03.2023
4 Сатаната
16:25 01.03.2023
5 Флинтстоун драйв
16:59 01.03.2023
6 Смех 😆🤡🤣
Коментиран от #8, #9
17:31 01.03.2023
7 Така е
Сега им казаха как се прави.
А дали водородните коли са перспективни, мен ме съмнява.
18:31 01.03.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Гостенин
До коментар #6 от "Смех 😆🤡🤣":
Ти прочете ли статията ? Би ли ми казал, къде става дума за ДВГ ?12:16 02.03.2023