17 Март, 2023 17:02 24 391 17

Honda извади CR-V, което е пет пъти по-икономично от модификацията с ДВГ

  • honda-
  • cr-v-
  • e:phev

Honda пусна новия CR-V e:PHEV, но към момента - само за Китай

Honda извади CR-V, което е пет пъти по-икономично от модификацията с ДВГ - 1

Китайското съвместно предприятие Dongfeng-Honda представи CR-V e:PHEV - бензиново-електрическа версия, която изисква зареждане от контакт. Основните разлики са скрити под капака: новостта разчита на системата i-MMD от четвърто поколение, която се състои от 2.0-литров аспириран двигател, мотор-генератор, тягов електродвигател и литиево-йонна батерия.

От Honda потвърдиха, че новият бензинов двигател на CR-V развива 150 конски сили и 183 Нм въртящ момент, а електрическият мотор е с мощност 184 конски сили и 335 Нм въртящ момент. Разходът на бензин в комбинирания цикъл WLTC е намален с 12 процента до 1.61 литра на 100 километра. Електрическият пробег е 73 километра (+12 процента в сравнение с предшественика).

Plug-in хибридната версия е почти пет пъти по-икономична от обичайното шесто поколение Honda CR-V с 1.5-линров турбо двигател (193 конски сили, 245 Нм) и вариатор. Автомобилният производител предлага гаранция от осем години или 150 хиляди километра за електрическата система (окабеляване, батерия, електродвигател). Външните разлики на версията e:PHEV са минимални: в предния ляв калник има люк за зареждане на батерията, а ауспухът е само отдясно.

Цените на plug-in хибрида започват от 245 900 юана ($35 900). За сравнение, базовият нехибриден петместен модел Honda CR-V струва 185 900 юана ($27 150) в Китай. Реалната разлика в цената обаче е по-малка, тъй като версията e:PHEV е по-оборудвана по подразбиране. Към момента тази свръхикономична модификация ще се предлага само за китайския пазар, но впоследствие ще бъде предложена и на останалите пазари, включително в Европа.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Госあ

    25 10 Отговор
    Хибридите са най елегантния преход към водорода. Но върви го обяснявай на лакомото за лесни печалби простолюдие…

    Коментиран от #5

  • 2 Патурко

    14 39 Отговор
    Дрън Дрън .... че Пляс!!! С умиление ще си спомняме за марката Хонда! Мир на Праха й!
  • 3 Зевс

    29 6 Отговор
    1.61 литра първите 100 километра, докато още има ток в батериите, нали ;)
    Какво е "аспириран" двигател само автора (не)знае, гласувам за такъв с атмосферно пълнене.

    Коментиран от #9, #11

  • 4 супер зле

    11 13 Отговор
    Преди 2-3 години имаше статия за ел. мотоциклет, който освен литиева батерия, имаше и кондензатори. Те се зареждат много по-бързо от батерията и усвояват много по-голям процент от регенеративната енергия при спиране, като така се увеличаваше пробега в градски условия от 250 на 350. А япончетата не виждам никаква новост да са приложили при тоя хибриден миксер.
  • 5 верно ли

    26 9 Отговор

    До коментар #1 от "Госあ":

    Я вземи да ни обясниш тоя водород от къде се пръква? Извира ли от някъде? Поинтересувай се колко много енергия е необходива за да се образува водород. Може и да загреиш че хич не е био-еко-фреш, а същата измама като другите зелени енергии. Водород може да се прави само в много топли страни, но там пък няма вода.

    Коментиран от #6

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 верно ли

    8 8 Отговор

    До коментар #6 от "Госあ":

    Ако няма проблеми с добива на водород, според теб защо няма масово никнене на исталации за водород? Никой не иска да печели пари ли? Или енергийни лобита спъват развитието? Я ни просветли!

    Коментиран от #8

  • 8 Госあ

    6 4 Отговор

    До коментар #7 от "верно ли":

    По сложна технология, която промишлено работи само в Китай в момента. Нищо, че първият в света реактор четвърто поколение е японски и работи от доста време като експериментален. Та, точно затова е необходим и преход. Отговорите са прости, но пътят за достигането им е сложен.
  • 9 Посейдон

    19 2 Отговор

    До коментар #3 от "Зевс":

    Лошо е като редакторите от чуждите езици знаят македонски и малко говорим руски. В английския има един термин, "naturally aspirated engine" който се употребява за двигател който не е с принудително пълнени (турбо или компресор)
  • 10 Така е

    22 1 Отговор
    Ако бяха докарали елпробега до 100 км., щяха да кажат, че харчи 0 на 100. Като умножим 1.6л. по около 4, става над 6 на сто- реален разход при режим без заредена батерия от контакт.
    Крайно време е при плъгин хибридите да се въведат норми даващи реален разход в различни режими. А не само най-благоприятния. S клас също харчи 1-2л. ама уж.
  • 11 Серсемин

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Зевс":

    Върви на Аспирин бе! Слагаш хапчетата и колата бега ли бега...:)))
  • 12 От чужбина

    9 1 Отговор
    В случчая с хибридите е редно да се дават два разхода. Единия само на бензин а другия само на ток. Тогава истински проличава до колко е икономичен автомобила. Важна особеност е самото задвижване. До колкото разбирам може ДВГ-то изобщо да не е свързано механично с колелата, а директно само с генератор на ток. Няма скоростна кутия, няма съединител. Това опростява и олекотява автомобила. Тази маса се заменя с по-голяма батерия. Така ДВГ-то ще работи в най-икономичния си режим, без режимите в които има преразход на енергия /гориво/. Задвижването става само от ел.двигател/и/. Такъв автомобил може да има доста голям пробег на ток, зареден от мрежата и като допълнение от ток произведен от ДВГ-то, особено през зимата за да има и възможност за отопление и за да се осигури по-дълъг пробег като цяло.

    Коментиран от #13

  • 13 Така е

    6 1 Отговор

    До коментар #12 от "От чужбина":

    Сложно нещо е хибрида. Не случайно и това не е измислено в Русия или Китай. От интернет може много да се научи за хибрида и видовете. Ако се допълни с практически знания и притежаване на хибрид, някои хора разбират в детайли нещата. Вие има още много да научите. Иска се упорство и систематичност. Не е лесно. Теорията отнема 3-4 месеца четене и гледане- има чудесно направени и детайлни филми за различните видове.
    А всичко трябва да стъпи на много добро познаване на автомобила преди хибрида.

    Коментиран от #14

  • 14 Карлуково

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Така е":

    Робот ли си? Закълни се!
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 незнайко

    1 0 Отговор
    Първите 100 километра е с този разход от 1.61 литра а следващите 100 защо не кажат какъв е разхода за да придвижваш и ПРАЗНАТА батерия ???
  • 17 Хонда Шатъл

    5 1 Отговор
    Идеална си е колата. На градако ше харчи 2-3 на 100. На извънградско 4-5. Батерията е достатъчно голяма, за да подпомага сериозно и в извънградски режим и то за дълго време. А на хонда с електронен vtec не и трябва и турбо.