22 Март, 2023 10:40 4 195 22

Европейците предпочитат бензинови коли на групата Renault

  • нови автомобили-
  • продажби-
  • европа

Европейският автомобилен пазар бележи ръст вече седем месеца подред

Европейците предпочитат бензинови коли на групата Renault - 1

Европейският пазар на автомобили расте вече седем поредни месеца. Според резултатите от февруари 2023 г. продажбата на нови леки автомобили в страните от ЕС са се е увеличили с 11.5% спрямо миналата година и възлизат на 802 763 единици.

Това показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). През февруари всички най-големи автомобилни пазари в Европа показват ръст: в Испания автомобилният пазар нараства с 19.2%, в Италия - със 17.4%, във Франция - с 9.4%, а в Германия - с 2.8%.

Според резултатите за януари и февруари най-голямо увеличение на продажбите на нови автомобили е регистрирано в Испания (+32.1%) и Италия (+18.2%). Във Франция продажбите са се увеличили с 9.1%, но в Германия за първите два месеца от годината броят на регистрациите почти не се е променил (+0.2%).

Европейците предпочитат бензинови коли на групата Renault

Що се отнася до конкретни производители на автомобили, продажбите на групата Volkswagen (включително Skoda, Audi, Seat, Porsche и др.) в Европейския съюз са се увеличили с 18.2%, тези на групата Renault - с 26.3%, на Mercedes-Benz - с 8.5 %, а в алианса Stellantis, който обединява концерните на Fiat Chrysler и PSA Group, те са се увеличили само с 1.6%.

У нас също се наблюдава сериозен ръст на продажбите на нови автомобили. Данните на ACEA показват, че новорегистрираните автомобили в България са се увеличили през февруари с цели 34.1% спрямо година по-рано до 2 589 броя.

Като цяло, в Европа, най-зле се представят Mitsubishi (-49.3%), Honda (-36.3%), BMW Group (-2.2%), Ford (-3.4%) и Volvo (-0.1%). Що се отнася до предпочитаните задвижвания, то европейците купуват най-много бензинови коли, следват хибриди и дизелови и чак тогава се нареждат електромобилите.

Европейците предпочитат бензинови коли на групата Renault


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Радо

    12 19 Отговор
    Дъстър дизел 4х4 - това е машината!!
  • 2 🇧🇬🇪🇺💯

    39 3 Отговор
    Не са европейци а лично германците предпочитат френски бензинови, дизелови двигатели пред германските оскъпени щайги.
    В разговори съм питал защо Рено Дизел а не германски коли, отговорът е еднозначен, “френските дизели са много по ефтини и по качествено направени”❗️
    Толкова за германски родно производство бензинови и дизелови щайги❗️
    Comprende Compradore ❓

    Коментиран от #3

  • 3 Дааа

    15 13 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬🇪🇺💯":

    Един роднина след приключението си с една френска бръкма им викаше... "Любов френска". Толкова го бяха изнервили недомислиците им.
    То навсякъде почти вече е така, оптай да смениш някоя част в нова кола, ако не си вързан директно със сървъра във Франция или Германия не можеш пипнеш нищо по колата. Още от приемането ти в сервиза започваш с 1 бон назад.
    Айде хвалете ги тея "консумативи" на западняците с многото пари, дето всеки ги джоби за щяло и нещяло.

    Коментиран от #8

  • 4 Така е

    21 3 Отговор
    Нещо не се харчат батерийните. А са най-добрите, но европееца не го разбира. Купувайте елколи да падне цената на бензина.
  • 5 Съдията Дред

    24 3 Отговор
    Ако извадим от уравнението Дачия, Рено са зле. Пежо се срутиха, защото спряха бюджетния 301, а на другите модели вдигнаха цените повече, отколкото другите производители, щото се позиционирали в "луксозния сегмент". Това може да прозвучи добре само на 1 април, и ще се усмихнем снизходително. Но като не искат за клиенти цяла група потребители, като се отказват от пазарен сегмент, тяхна воля.
  • 6 Куку

    19 10 Отговор
    Това че Европа е в криза и хората си купуват по -евтини коли , ( на половината цена на немските) не прави френските по- качествени и хубави .А и не им се чака година за немско отива и се мята на румънския ке..ф!!! А че WV групата отдавна е тракатралник и децата знаят...
  • 7 БАРС

    27 2 Отговор
    Най сетне една вярна статистика да прочета.Истината е че в Германия все повече се продават френски коли правими впечатление като се разкарвам из Германия.Самият аз имам две френски коли ,а съм можел да си купя от всяка една Немска марка .

    Коментиран от #9

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 гост

    9 15 Отговор
    Глупости на търкалета !! Тези "ръстове" са спрямо миналата година , преди която имаше спадове с по 30-40 % на всички производители !! Истинския максимум на европейския пазар е още 2018 година и всички години след това са НАДОЛУ !!!! Особено пък за кюмбета за дизел върховата година е 2016 , а за бензин 2017 !! След това реален ръст и то по 70-80% годишно имат само плуг ин хибридите и чистите електрички !! Всичко останало е на доизживяване и то бързо !!

    Коментиран от #12

  • 12 Мнение

    16 4 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Ако разчиташ на хипер, мега, гига "иновативните" съвременни електрички (последователно свързани батерии от GSMи с колела и дисплей), да са бъдещето (средносрочно и дългосрочно), меко казано си се заблудил!!!

    По ненадеждни, замърсяващи и с несигурен пробег от съвременните електрички, просто няма!

    Всичко по овладените медии за тия т.нар. "еко" електрички (захранвани на ток от въглища /справка световния енергиен микс/), е пропаганда с цел да не се сгромоляса капиталистическата глупост, която казва, че компанията Х, ако няма постоянна и достатъчно голяма печалба, значи фалира!

    Няма как да има безкраен ръст на доходите на планета с ограничени ресурси!
    Крайно време е автомобилите да започнат да се правят отново макс надеждни (както бяха през 80-те и 90-те) , а не основно икономически изгодни, но изкл замърсяващи!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Бай Х

    19 1 Отговор
    Каквито и глупости да пишете,колите от групата Рено,с фабричната газова уредба Еко-G е на сметка и като цена,и като возия,и като поддръжка+пестенето от цената на горивото !
    А немският кенеф е като този при Халите !!!
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Така е

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Приказки измислени. 10 години гаранция има само тази марка. Другите са с по 5г. макс. 7г. А дефекти по окачването за 1 година го има при някои марки. Не говоря за тях. И да точно 5лв на ден струва карането на нов автомобил от по-нисък клас и смяната му през 15г.

    Коментиран от #19

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Така е":

    Напълно вярно, всеки производител дава различна гаранция.На последното ми ново Пежо гаранцията беше 100 х.км или 2 години,което настъпи първо.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Хахах

    2 4 Отговор
    Групата Рено да се чете като Рено Дръстер и групата баничарки около него. Самото Рено е мега зле.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.