12 Октомври, 2013 10:20 8 252 7

Производство на олекотени BMW-та от CFRP

  • bmw-
  • cfrp-
  • карбон
Последователно олекотената конструкция е от особено значение при автомобилите с електрическо задвижване, тъй като освен капацитета на батерията друг ограничаващ пробега фактор е теглото на автомобила. Колкото по-лек е той, толкова по-голям е пробегът. За да компенсира допълнителното тегло на електрическите компоненти, при своите автомобили BMW i залага на олекотената конструкция и иновативните материали. 
Модулът Life на BMW i3 е изграден почти изцяло от карбонов композит – Carbon Fibre Reinforced Plastic или CFRP. Производството на този иновативен материал се извършва в джоинт венчър предприятие SGL Automotive Carbon Fibers (SGL ACF). Карбоновите нишки се създават с т.нар. прекурсор (термопластични текстилни влакна от полиакрилнитрил). 
За тази цел всички елементи на нишката се отделят газообразно в сложен, многостепенен процес, за да се получи нишка от почти чист въглерод със стабилна графитна структура. Тя е с дебелина само 7 микрометра (0,007 мм) – за сравнение човешкият косъм има дебелина около 50 микрометра. За използването при автомобилите впоследствие около 50 000 от тези отделни нишки се комплектоват в т.нар. „rovings“ или „heavy tows“, след което се намотават за по-нататъшна обработка.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 tooshortname

    2 1 Отговор
    Още от 80-те години на миналия век " Трабант" се произвеждаше с олекотени купета от сложнотермопресован извлек на рециклирана целулоза...

    Коментиран от #5

  • 2 Румен Янев

    1 5 Отговор
    А според" великите "инжинери на БМВ с новите чупливи модели дето излизат всеки месец .... все едно че джи ес еми правят дали не трябва водача да бъде подложен на строга диета ? И задължително сутрин да мине надлежно през тоалетната и НИКАКВИ ДЕБЕЛИ ДРЕХИ ??? Все по - смешни и по - смешни стават с жалките си напъни !!!!
  • 3 Румен Янев

    0 1 Отговор
    Айде на минуситееееее ..... ама защо не ви дойде едно бмв произведено след 2000 - ната година на главата та да видите във какъв филм сте се вкарали

    Коментиран от #6

  • 4 Милен Николов

    0 1 Отговор
    Сложете "инженери" в кавички, че то сега има само счетоводители.
  • 5 Румен Нешев

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "tooshortname":

    Още от 70-те години Трабант се прави от Дуропласт - втвърдени фенолови смоли, армирани с отпадъчни текстилни влакна.
  • 6 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Румен Янев":

    Е къв е филма???? Частите по моргите са без пари на Е39 като не можеш да я поддържаш с нови - тва е добър вариант
  • 7 PROFESIONALISTA

    0 0 Отговор
    Материала на Трабант е поне 2-3 пъти по тежък от въглеродните нишки, и много по-чуплив... Нищо общо няма в случая, освен идеята за олекотяване, която и тогава са преследвали. А че правят колите по начин, който предполага да се карат до 10 г и да се хвърлят за рециклиране, това си е факт, но не само при БМВ. И няма как да е иначе, защото хората са доказали, че след това е нерентабилно да се приведе в изправност относно икономически и екологически показатели един автомобил. А това че бай българин може да побългари колата и да я търкаля без да се иска от нея някаква екология, е друг въпрос, и е един от факторите да започнат да ограничават тази възможност още при производството на колата. С други думи- никой не иска да се движат неекологични стари коли, и на никой не му пука какво ще правят хората с малко пари, които не могат да си купят нова кола.
    А частите по моргите съвсем не са без пари, а обикновено на 50% от магазина. И когато детяйлите в един модел умишлено се правят различни от предходния всяка година, тогава на моргите им става труден животеца, и от една кола могат да продадат бързо едва 5-10% от детайлите, останалите 20% ги продават с години, а останалото до 100 директно отива за скраб... Ето защо за да избиват огромните разходи за поддръжка на складови площи, както и инвестициите за покупка на ударените коли, те трябва да продават на все по-големи цени, и бизнеса им съвсем не е розов...