Последователно олекотената конструкция е от особено значение при автомобилите с електрическо задвижване, тъй като освен капацитета на батерията друг ограничаващ пробега фактор е теглото на автомобила. Колкото по-лек е той, толкова по-голям е пробегът. За да компенсира допълнителното тегло на електрическите компоненти, при своите автомобили BMW i залага на олекотената конструкция и иновативните материали.
Модулът Life на BMW i3 е изграден почти изцяло от карбонов композит – Carbon Fibre Reinforced Plastic или CFRP. Производството на този иновативен материал се извършва в джоинт венчър предприятие SGL Automotive Carbon Fibers (SGL ACF). Карбоновите нишки се създават с т.нар. прекурсор (термопластични текстилни влакна от полиакрилнитрил).
За тази цел всички елементи на нишката се отделят газообразно в сложен, многостепенен процес, за да се получи нишка от почти чист въглерод със стабилна графитна структура. Тя е с дебелина само 7 микрометра (0,007 мм) – за сравнение човешкият косъм има дебелина около 50 микрометра. За използването при автомобилите впоследствие около 50 000 от тези отделни нишки се комплектоват в т.нар. „rovings“ или „heavy tows“, след което се намотават за по-нататъшна обработка.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 tooshortname
Коментиран от #5
14:17 12.10.2013
2 Румен Янев
17:00 12.10.2013
3 Румен Янев
Коментиран от #6
17:31 12.10.2013
4 Милен Николов
21:57 12.10.2013
5 Румен Нешев
До коментар #1 от "tooshortname":
Още от 70-те години Трабант се прави от Дуропласт - втвърдени фенолови смоли, армирани с отпадъчни текстилни влакна.23:10 12.10.2013
6 Shmeker
До коментар #3 от "Румен Янев":
Е къв е филма???? Частите по моргите са без пари на Е39 като не можеш да я поддържаш с нови - тва е добър вариант09:04 14.10.2013
7 PROFESIONALISTA
А частите по моргите съвсем не са без пари, а обикновено на 50% от магазина. И когато детяйлите в един модел умишлено се правят различни от предходния всяка година, тогава на моргите им става труден животеца, и от една кола могат да продадат бързо едва 5-10% от детайлите, останалите 20% ги продават с години, а останалото до 100 директно отива за скраб... Ето защо за да избиват огромните разходи за поддръжка на складови площи, както и инвестициите за покупка на ударените коли, те трябва да продават на все по-големи цени, и бизнеса им съвсем не е розов...
08:15 16.10.2013