Главният изпълнителен директор на Audi, Маркус Дюсман, е освободен от поста си и ще бъде заменен от ръководителя на продуктовата и стратегическата дирекция на Volkswagen Group, Гернот Дьолнер, считано от 1 септември 2023 г. Този ход е поредната голяма промяна, извършена от новия главен изпълнителен директор на VW Оливер Блуме.
Дюсман "внесе голяма далновидност и прозорливост в планирането и придвижването на ключови стратегически решения, включително, на първо място, стратегията за електрификация", заяви Манфред Дьос, председател на Надзорния съвет на Audi. "В този момент Гернот Дьолнер е правилният човек, който ще продължи да укрепва продуктовата стратегия на компанията и нейните позиции на ключови пазари."
Дьосман пое поста главен изпълнителен директор на Audi през 2019 г. и преведе компанията през трудната COVID пандемията и конфликтът между Русия и Украйна. Въпреки това Reuters съобщава, че висшите ръководители на автомобилния производител са били разочаровани от това, че Audi изостава от германските си конкуренти BMW и Mercedes-Benz в прехода към електрификация. Освен това резултатите от продажбите на Audi в Китай не са отговорили на очакванията, което допълнително е повлияло на решението.
Неговият заместник се присъединява към Volkswagen през 1993 г. и от тогава насам Дьолнер се издига в йерархията, заемайки редица длъжности в Porsche, където новият главен изпълнителен директор на VW все още изпълнява длъжността главен изпълнителен директор. В Щутгарт Дьолнер ръководи отдела за Panamera, а от 2021 г. наблюдава продуктите и стратегията за цялата Volkswagen Group.
"За мен е чест и съм развълнуван, че поемам тази нова роля", каза Дьолнер. "Audi е фантастична компания с богата история. Очаквам с нетърпение да оформя бъдещето на компанията заедно с целия екип на Audi".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сарая
22:03 29.06.2023
2 БайБоцимир
Коментиран от #8
22:27 29.06.2023
3 име
22:49 29.06.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Честито!
23:22 29.06.2023
6 VW трошки
09:22 30.06.2023
7 Този вече ще довърши АУДИ!!!
09:24 30.06.2023
8 Реално
До коментар #2 от "БайБоцимир":
Кога кара ID.3 204 коня? А ID.4 4x4 или новия Buzz? Вървят страхотно, нямат паразитни шумове от мотори и инвертори. За разлика, Taycan и EQS на Мерцедес пищят един високочестотен инверторен звук като Нисан Лийф. Малко са наясно колко дразни (не всеки го чува). ID-тата са СУПЕР за каране, много широки вътре и са отличници по магистрален разход.16:50 30.06.2023
9 Инкасатора на вик
20:34 01.07.2023
10 Раптор
23:21 04.07.2023