Новата генерация на Hyundai Kona ще се появи пред публика съвсем скоро, но в продажба ще влезе най-рано през следващата година. Тестът, който направихме е на настоящата версия на Kona, като съвсем умишлено не избрахме електрифицирана версия. Говорим за компактен кросоувър с бензинов двигател, аналогови уреди и модерен дизайн или с други думи "old school" кола в модерна обвивка и не на последно място - продаваща се у нас на атрактивна цена.
Екстериор
Подобно на Nissan Juke, визуално Kona също е нещо като "обичай ме или ме мрази". Може да не е толкова екстремен като Juke, но идеологията е подобна. Неговата основна цел е да бъде достатъчно поляризиращ, за да привлече поколението и на милениалите. Външният вид на Kona определено е поляризиращ. Има заплашителни очи на Чингис Хан за предните фарове, които са с напълно различна философия от дизайна от трислойната предна решетка.
Предницата впечатлява с два комплекта фарове за мъгла. И отново, те изглежда са дошли от две напълно различни коли. Тези отгоре са заобиколени от тежка облицовка и сякаш са слезли от някакъв военен камион. Междувременно тези в долната част са прости, непретенциозни и функционални; като прост инструмент на работник..
Но по някакъв начин този калейдоскоп от различни дизайнерски елементи всъщност се събира, за да създаде една доста привлекателна "муцуна". И тук казваме лека кола, а не SUV, защото въпреки че Kona се продава като кросоувър, тя по-скоро е по-мускулест и леко повдигнат хечбек.
Интериор
Вътре нещата са по-нормални. Има спортни акценти, но кормилното управление, уредите пред водача, климатичната система, сензорният мултимедиен дисплей и всичките тапицерии на вратите, дизайнът на централната конзола и дори вентилационните отвори и дръжките на вратите са типични за Hyundai. Ясно е, че позата на млад и екстравагантен автомобил са само във външната част.
Всъщност Kona е базирана на модела i20. Така че вътре има достатъчно място за четирима пътници. Мястото за раменете и коленете е подобно, но пространството за главата изглежда е малко повече от това на хечбека. С други думи интериорът е добре изпълнен, материалите са качествени, уредите са традиционни, като всичко това прави колата функционална, удобна за пътуване и практична.
Двигател и ходови характеристики
Компактните размери, заедно със спортната настройка на окачването и бензиновия мотор с мощност 198 к.с., правят този автомобил доста забавен за шофиране. Kona се чувства лека предсказуема на пътя. Има бързо превключване на предавките, благодарение на седемстепенната автоматична трансмисия, а по-планински пътища се усеща стегната - без недозавиване и крен.
Кормилното управление на Kona е леко, но прецизно. Един от недостатъците на колата е недотам доброто обезшумяване на салона. Аеродинамични шумове и такива от мотора липсват в купето, но спортното окачване прави разговорите с пасажерите отзад малко по-трудни. Но пък от друга страна по-твърдата возия придава на Kona напълно приятна динамика на шофиране.
Но какво е добра управляема кола без подходящата огнева мощ под капака? Този аспект се покрива от 1.6-литровия бензинов двигател с директно впръскване, съчетан с гореспоменатия автомат с двоен съединител. Двигателят е не само с приличен оборотен диапазон, но впечатлява и с приятен звук и доста мащност. 198-те коня го карат да се измъква от завоите с ентусиазма на развълнувана мажоретка. И се появяват трицифрени скорости, преди да можете да броите до осем. Но пък, когато сте по-спокойни, двигателят става безшумен и е готов за бързи изпреварвания, дори когато оборотомерът се движи под знака от 2000 об./мин.
Цени
Това е едно от големите предимства за бензиновата Kona. Тя представлява традиционен автомобил, без електрификация, харчещ около седем литра на сто километра и изключително приятен за управление. Той ще допадне на онези, които не искат автомобили-компютри. Разполага с стандартен мощен ДВГ, аналогови уреди пред водача и с всички необходими екстри - такива, нужни не поколението Y (известно също като Милениали) , а на хората на средна възраст. А предвид все по-покачващите се цени на новите автомобили, тази на Kona е доста атрактивна.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марин
Коментиран от #2
11:00 06.07.2023
2 МаКаТа
До коментар #1 от "Марин":
Така е. Цената ѝ също е добра - не е ниска, но на фона на сегашната реалност е перфектна.Коментиран от #13
11:01 06.07.2023
3 коня
11:12 06.07.2023
4 Раптор
Коментиран от #5
11:25 06.07.2023
5 гост
До коментар #4 от "Раптор":
Класическият автоматик е голям, тежък и скъп, освен това е и по-бавен като реакция. Защо да го правят още, щом могат да предложат нещо по-просто и лесно на същата цена, което ще рече да си увеличат маржа на печалбата? Повечето хора си нямат и на идея как работят автоматите така че дали е цвт или роботизирана, все тая. Важното е да има два педала и да върви като дадеш газ, това е.Коментиран от #7, #8, #12, #18
11:33 06.07.2023
6 гост
11:35 06.07.2023
7 ....
До коментар #5 от "гост":
мхм, дали пък щото не е по-евтино да слагат тия кенфи и CVT.... :)14:02 06.07.2023
8 Тоя па
До коментар #5 от "гост":
Душевната и сърдечна болка ще дойде, когато човек разбере колко пари трябва да налее за ремонт на кутията. Ама както е казал народът - всички се смеят заедно, но всеки си плаче поединично.14:18 06.07.2023
9 Малко ми е
14:51 06.07.2023
10 Димирест
15:04 06.07.2023
11 Няма да я купя
Новата Кона вече е в Хюндай, видях я със собствените си очи края на юни. Не е официално представена, но цената на 1.0 3 цилндъра и 120к.с. е около 51 000лв., благодаря, но ще пропусна. Да визията ми харесва, вътре е по-голяма с 20см., но до тук.
17:54 06.07.2023
12 Явно не сте запознат
До коментар #5 от "гост":
Да, класическият автомат сменя скоростите по-бавно. И това са му минусите. Като разликата не е някаква чутовна имайки предвид, че не говорим за спортни автомобили, а за ежедневна, семейна кола. Във всичко друго e по-добрия вариант. Атоматиците с двоен съединител са чупливи, по-скъпи за производство и не на последно място - отваратителни в тръгни-спри трафик. Реагират бавно при подаване на газ от място, придърпват... Трагедия са! Който е карал такова нещо знае за какво става въпрос. Относно колата, много е тясна отзад, малък багажник и тн. Има по-добри алтернативи в този ценови диапазон.21:30 06.07.2023
13 СЗО
До коментар #2 от "МаКаТа":
65000 за малолитражка?? Не е много атрактивна....23:33 06.07.2023
14 Aлереко
00:14 07.07.2023
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Ив ах
08:35 07.07.2023
17 Чудесен автомобил
10:11 07.07.2023
18 Знайко
До коментар #5 от "гост":
...аз не бачкам , за печалбата на спестовниците....ако даваш по-смотана алтернатива на истинския автомат-дай и по ниска цена! А пък това да не можеш да разбереш кое е фарове и кое халоген....нямам думи. Кривогледа предница, липса на багажник, липса на премиум елементи а цена като за среден клас автомобил....много е хубава, купете си я!10:45 07.07.2023