Dacia може да пусне малък, много евтин електрически автомобил, сравним по размер с Citroen Ami. Това разказа Дейвид Дюран, директор по дизайна на румънския автомобилен производител.
През последните години Dacia разработи и пусна няколко нови автомобила, които се продават добре в Европа. Специално трябва да се спомене електрическият автомобил Dacia Spring.
В много страни, включително и в нашата, той се превърна в лидер в сегмента на електрическите превозни средства. Това не е изненадващо предвид достъпната му цена (тя у нас е 43 000 лв).
Освен това Dacia Jogger, която наскоро беше пусната в продажба също се превърна в хит. Продажбите на новото трето поколение Dacia Duster ще започнат през есента на 2024 г., а след това ще се появи новият кросоувър Dacia Bigster.
Dacia, която, да припомним, принадлежи на френския концерн Renault, сега планира да разработва по-големи автомобили. И следователно те ще станат по-скъпи. Като пример можем да дадем предстоящият Bigster.
Това ще бъде новият водещ кросоувър на румънския автомобилен производител. Серийното производство на Bigster се очаква да започне през 2026 година, като този автомобил ще се превърне в най-големия и скъп модел в историята на Dacia.
Но сега стана известно, че Dacia ще произвежда и още по-малки автомобили. Според Дюран румънската компания няма да забрави и най-малките автомобилни сегменти. Той уточни, че става дума за превозно средство, предназначено за пътувания в града.
От думите на Дюран стана ясно, че Dacia може дори да пусне конкурент на френския електрически автомобил Citroen Ami. Ще примонми, че Ami е електрически четириколка, която се продава и у нас за малко над 20 000 лв.
Произвежда се от 2020 година, като максималната скорост на Ami е 45 км/ч. Тъй като не е автомобил, не се нуждае от различно оборудване. Например, не се нуждае от активна безопасност и системи за подпомагане на водача. Освен това не се нуждае от климатик.
Ако Dacia пусне конкурент на Citroen Ami, това ще бъде най-малката кола в моделната линия на румънския автомобилен производител. В момента най-малката кола в моделната линия на Dacia е Spring.
Дължината на Spring е само 3.73 метра. В същото време Dacia Spring побира 4 души, и на практика се явява стандартен автомобил. Още по-малъко возило ще се превърне в най-достъпния модел на компанията Dacia, като цената му със сигурност ще е по-ниска от тази на Ami.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Смех
Коментиран от #3
10:48 09.07.2023
2 ЯКО ЛЪЖАТ в детайлите.
10:50 09.07.2023
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 ...
Коментиран от #6
10:52 09.07.2023
5 Аааааа
Питайте Кирчо, продават се автомобилите, като топъл хляб, та чак никой от местните не може да се вреди да си купи.
10:52 09.07.2023
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 играчка с цената
11:04 09.07.2023
8 Мхм
До коментар #3 от "Направи и ти!":
Аз съм произвел с мозъка си решението на един от най големите проблеми не само за човечеството но и за природата нещо невиждано досега и със сигурност откритие от такъв калибър недостижим за нилого нито в миналото нито в настоящето нито в бъдещето.А че не съм произвел поредната недомислица все пак не съм завоф с хиляда работника не е гоояма файда11:04 09.07.2023
9 Хахаха..
Коментиран от #18
11:22 09.07.2023
10 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ
11:26 09.07.2023
11 Дачия само емблема
Коментиран от #15
11:30 09.07.2023
12 Е..ахти скъпия
11:35 09.07.2023
13 Автото
11:40 09.07.2023
14 Българин
А ние се заблуждаваме, че всичко си е "както преди".
Дачия е лидер в бюджетния сегмент, и правят поносими автомобили ширпотреба. Не са върха, но са ставащи коли, и все повече теглят напред.
11:44 09.07.2023
15 Хихихи..
До коментар #11 от "Дачия само емблема":
А българското Рено как се казва?Коментиран от #16, #20
11:46 09.07.2023
16 Аз нямам желание
До коментар #15 от "Хихихи..":
Производството на автомобили е частна инициатива. Направи си. Никой не те е спрял.12:08 09.07.2023
17 Така е
12:35 09.07.2023
18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #9 от "Хахаха..":
НЕ знаеш и пишешили знаеш, но пак пишеш ❓
България е произвеждала
Булгаррено /8 и 10,
АЗЛК / Москвич,
Шкода/ Мадагаскар,
Роувър/ Маестро,
Авробуси Чавдар,
Има и нови дизайнерски модели вече в пробни серии ‼️
Коментиран от #19, #24
13:09 09.07.2023
19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #18 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Шкода / Мадара(извинявай поправих го, но пак така е излязло )
13:11 09.07.2023
20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #15 от "Хихихи..":
Булгаррено ❗Имаше два модела от 8 и 10 ‼️
Що питаш, да се заяждаш ли или от любопитство ❓
Коментиран от #22, #25
13:13 09.07.2023
21 ККК
13:50 09.07.2023
22 Да бе
До коментар #20 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
помня го, беше си много булгар и тук-там Рено.18:08 09.07.2023
23 щерев
Коментиран от #27
19:31 09.07.2023
24 Прав си
До коментар #18 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Произвеждала в едни други лоши времена, а сега в златния век не може домати и краставици да отгледа!И по- лошо ще става!
20:01 09.07.2023
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Перо
20:48 09.07.2023
27 Лада Горбачов
До коментар #23 от "щерев":
От рено са им забранили, защото са се опитвали да продават навън, а лиценза е бил само за бг. Москвичите само се сглобяваха в Ловеч, и то не особено сполучливо.Коментиран от #29
21:29 09.07.2023
28 Вчера видяхте след удар
23:02 09.07.2023
29 пак московски опорки
До коментар #27 от "Лада Горбачов":
И на кого са се мъчили да продават? Че нали това е целта да се продават!06:48 10.07.2023
30 Бойко гледай Бойко
10:06 10.07.2023
31 Йо Несбьо
Прави впечатление, че май сме единствените сред бившите страни от СИВ без собствено производство на автомобили. "Шкода" дръпнаха доста след покупката от "Фолксваген", "Дачия" са популярни сред ниските класове автомобили покрай "Рено" и само у нас нищо, а поне 3 марки опитваха.
Нямаме нормално управление и това си е!
16:51 10.07.2023
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Стефан Стефанов
14:29 07.12.2024