2 Август, 2023 10:10 8 961 16

Подробно за "двуликия" Land Cruiser Prado на Toyota

  • toyota-
  • land cruiser-
  • prado

Два ретро дизайна, хибрид и турбо двигател. Рама, раздатка и променена визия - изучаваме Land Cruiser Prado 250

Подробно за "двуликия" Land Cruiser Prado на Toyota - 1

Изцяло новата Toyota Land Cruiser Prado най-после бе представена официално. Шестото поколение на този всъдеход дебютира в Северна Америка и успя да ни изненада. Toyota предложи две опции за дизайн в ретро стил, запази цяла галактика от агрегати от консервативния 2TR-FE до модерния хибриден силов тракт i-Force Max, базирана на четирицилиндров турбо мотор и не се поколеба да покаже и утилитарни версии с небоядисани брони.

Подробно за "двуликия" Land Cruiser Prado на Toyota

Toyota Land Cruiser Prado е истински дълголетник, SUV-то с индекс "150" дебютира преди почти 15 години, а наследникът пристигна току-що. Премиерата се състоя в Северна Америка и това е мини-сензация: Toyota прави още един опит да върне Land Cruiser обратно в САЩ. В името на задокеанските клиенти позиционирането на модела се промени: Land Cruiser Prado направи крачка към практичността и придоби модерен външен вид в ретро стил.

Подробно за "двуликия" Land Cruiser Prado на Toyota

Промяната във формата е разбираема: Lexus GX играе в американския премиум сегмент, а гигантът Toyota Sequoia е насочен към семейните потребители. Новият Land Cruiser ще се състезава за клиенти с Land Rover Defender 110, Ford Bronco и Jeep Wrangler.

Първият вариант на SUV-то от серия 250 е две опции за външен дизайн. Базовата версия (и топ оборудването First Edition) са оборудвани с кръгли фарове, което символизира приемствеността на модела от първото му поколение от 1958 г. Останалата част от Prado получава правоъгълна оптика в духа на Land Cruiser 60. Само един различен детайл, но колко много се променя възприятието!

Подробно за "двуликия" Land Cruiser Prado на Toyota

По традиция Land Cruiser Prado е до голяма степен унифициран с Lexus GX . Общото е очевидно, когато се гледа отстрани. Новата Toyota е наследила впечатляващи размери от своя премиум колега: дължината/широчината/височината на SUV са съответно 4920/2139/1859 мм, междуосието е 2850 мм. В сравнение с предшественика си, Land Cruiser Prado 150, разстоянието между осите се е увеличило с шест сантиметра, а дължината и широчината са се увеличили с почти десет!

Подробно за "двуликия" Land Cruiser Prado на Toyota

Геометричната проходимост обаче все още е на ниво: пътният просвет е 221 милиметра, ъглите на атака са съответно на 30/22 градуса. Дъното на Land Cruiser Prado е покрито с дебела пластмасова облицовка, а базовите версии имат небоядисани черни брони и практични 18-цолови колела с висок профил. Обявени са стотици (!) фабрични аксесоари за офроуд, включително защитни плочи под дъното и практични багажници.

Подробно за "двуликия" Land Cruiser Prado на Toyota

Основата на Land Cruiser Prado е платформа на рама TNGA-F. В сравнение с предшественика си структурата на мощността е станала един и половина пъти по-твърда. Чисто ново е предното окачване с двутръбни амортисьори. Отзад е запазен непрекъснат мост, окачен на винтови пружини. Други характеристики на дизайна включват електрическо сервоуправление, значително по-големи спирачни дискове (432 мм в диаметър) и повдигаща се врата. Останала е обаче възможността за отделно отваряне на стъклото.

Шестцилиндровите двигатели вече са в миналото: базовият в САЩ е хибридната система iForce Max, позната от пикапа Tacoma. Под капака има 2.4 бензинов четирицилиндров турбо мотор, който е комбиниран с 8-степенна автоматична трансмисия с вграден електродвигател. Пиковата мощност - 331 конски сили и 630 Нм. Скромната тягова батерия от 1.87 киловатчаса обаче не позволява на SUV.то да стигне далеч, без да активира двигателя с вътрешно горене.

Подробно за "двуликия" Land Cruiser Prado на Toyota

Алтернативите са обичайният бензинов 2.4-литров турбодвигател T24A-FTS (281 к.с., 430 Нм), както и турбодизелът 1GD-FTV (2,8 литра, 204 к.с., 500 Нм). Дизелът на някои пазари ще бъде допълнен с 48-волтов стартер-генератор. Във всеки случай Land Cruiser Prado ще бъде оборудван с класически 8-степенен автоматик. Консервативната комбинация от 2.7-литров бензинов двигател с атмосферно пълнене 2TR-FE (163 к.с., 246 Нм) и 6-степенна автоматична скоростна кутия се различава технологично, но тази комбинация ще се предлага в Япония и Близкия изток.

Всички Land Cruiser Prado са оборудвани с постоянно задвижване на четирите колела с централен диференциал, двустепенна трансферна кутия и два заключващи се диференциала. Не е необходимо да плащате допълнително за офроуд режима на круиз контрола, асистента за подпомагане при спускане, както и за фабричните настройки на офроуд електрониката. Опции - система за деактивиране на предната стабилизираща щанга за по-добра артикулация на окачването, както и усъвършенствани всестранни камери с функция "прозрачен" капак. Но проходимостта на иновацията може да бъде ограничена от гумитe: в САЩ всички SUV-та ще бъдат оборудвани с универсални всесезонни гуми.

Подробно за "двуликия" Land Cruiser Prado на Toyota

Вътре Toyota Land Cruiser Prado е умишлено скромен. В базовата версия всъдеходът има медийна система с 8-инчов сензорен екран и шест високоговорителя, интериор от плат, механични настройки на седалките, обикновена черна пластмаса и само пет места. От „безплатните“ опции - отопляем волан и предни седалки, безжично зареждане за джаджи и 2400-ватов AC инвертор.

Подробно за "двуликия" Land Cruiser Prado на Toyota

Срещу допълнително заплащане можете да поръчате триредова седемместна версия, медийна система с 12,3-инчов сензорен екран, head up дисплей, цифрово огледало за обратно виждане, вентилация и електрически предни седалки, JBL аудио система с 14 високоговорителя и тапицерия от перфорирана кожа. Във всеки случай Land Cruiser Prado няма да достигне Lexus по отношение на броя на опциите. Но по отношение на вътрешния капацитет е направена голяма крачка напред и вторият и третият ред седалки могат да бъдат сгънати, за да образуват равен под.

В Северна Америка новият Land Cruiser Prado ще се появи през 2024 г. Вече беше обявено, че ще се опитат да запазят началната цена в рамките на 50 хиляди долара, като ще бъдат произведени само 5000 SUV-та от серията First Edition. За сравнение, Toyota Sequoia започва от 60 хиляди долара, а Highlander струва 41 хиляди долара.

Подробно за "двуликия" Land Cruiser Prado на Toyota


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 12 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 124

    43 4 Отговор
    Истински автомобил от истински производител.
  • 2 123456

    27 3 Отговор
    Винаги съм харесвал Тойота , любимия ми модел е Рав 4 , бензин . За японците е въпрос на чест да си свършат работата както трябва
  • 3 Дубаец

    8 11 Отговор
    Колко българки ще ми идват на гости да ги оправям в пустинята в това и да правя немислими неща с тях.
  • 4 ДрайвингПлежър

    25 3 Отговор
    Не съм голям фен на ретро дизайна, но нямам съмнение, че технически ще е бетон. Моторите са изпитани, няма изгзици. И са се ориентирали много добре предлагайки световен автомобил за пазарите, които не са полудели с екопростотията.

    Японците ще оцелеят, но европейските производители ги пиши бегали.
  • 5 нео

    9 0 Отговор
    Toyota Alphard Hybrid E-Four , този модел не е познат за мен .Разгледах го случайно в Ютуб .Луксозно , семейно , модерно и всичко за пълноценно пътуване
  • 6 089954

    28 2 Отговор
    Аз и всичките ми познати минаха на японски автомобили , а всички карахме немски и бяхме се сприятелили с майсторите по сервизите

    Коментиран от #7

  • 7 ДрайвингПлежър

    16 3 Отговор

    До коментар #6 от "089954":

    Малко попресилено :)
    Карам немски автомобил и освен масла друго не барам по него. Проблемът е, че не виждам с какво да го заменя след още година-две. Това, което швабите започнаха да предлагат е направо смехотворно... остава завой към Корея или Япония...

    Коментиран от #8

  • 8 089954

    22 1 Отговор

    До коментар #7 от "ДрайвингПлежър":

    Това имах впредвид приятелю . Германците много занижиха качеството , аз досега карах само немски и предимно бензинови , сега минах на Рав 4 пак бензин и мога да видя разликата .Половината ми познати минаха на Тойоти и Хонди , има и такива с Нисан и Хюндай , това са хора карали Ауди ,Бмв, Мерцедес .Немските ги правят счедоводители с калкулатор , япоснските все още ги правят инженери и все още има атмосферни двигатели
  • 9 Факт!

    8 24 Отговор
    Близо 3-тонов гюмезарник, пълен с евтина пластмаса, асматични моторчета с 4 цилиндъра и краднати екстри от Ланд Ровър! Но ако слизаш от заДръстер ще ти е ок.

    Коментиран от #10

  • 10 Георги

    5 24 Отговор

    До коментар #9 от "Факт!":

    Единственият смислен коментар под Ленд Роувъра от Алиекспрес.
    Четеш и цъкаш с език колко болни мозъци са писали горните коментари, че чак колко доволни били, как хората с немски коли са приятели с майсторите...
    Карайте си рециклираните кофички от кисело мляко и си трайте, пък нека расовите коли са за хората с повече от 7 мозъчни гънки.
    Щом са толкова добри всички японски, защо тогава са на 1/3 от цената на Ауди, БМВ и Мерцедес? Или сега ще измислите нещо много умно като довод :)

    Коментиран от #11, #14

  • 11 Знайко

    15 4 Отговор

    До коментар #10 от "Георги":

    Високите цени на европейските коли са свързани с високите разходи по производството им в Европа-то не са лицензи, то не са сертификации, то не са заплати, то не са бонуси, то не са осигуровки, а напоследък и суровини с 2.5 пъти по-високи цени, че и проблеми с доставките и приране и пускане на производствените линии през 3 месеца. Тоест, това ,ч е има високи цени , не означава, че в колите има някаква по-нова технология. Германците отпреди 20 години искат още 2000 евро за кожата и още 500 евро за ел стъкла и още 1000 евро за двузоновия климатик...те сами си го натикаха, а сега даже не могат да предложат нормален лукс, без цената да е звездна. Ако не си коригират ценообразуването до 5 години са чао- ще продават коли само на полицията и пощите!
  • 12 До Хорхе най доле

    13 6 Отговор
    Ти Lexys GS,RX,LS,някой от споменатите карал ли си или поне возил ли си се.Силно се съмнявам в това,ма ти си играч ама отдаде.Тойта срещу немските производители да бяга пак немагат да я стигнат,ама защо да ти отварям очите.
  • 13 До Хорхе най доле

    8 5 Отговор
    Ти Lexys GS,RX,LS,някой от споменатите карал ли си или поне возил ли си се.Силно се съмнявам в това,ма ти си играч .Тойта срещу немските производители да бяга пак немагат да я стигнат,ама защо да ти отварям очите.
  • 14 До Гогата

    9 4 Отговор

    До коментар #10 от "Георги":

    Гога, в коя алтернативна вселена немския дарак държи цена като японския автомобил ми е интересно? Защото на повечето места по света 10,дори 15 годишна тойота струва колкото 6 годишно ауди или мерцедес. Айде ся да си говорим истината. Над 20 немски автомобила съм имал най-вече мерцедес, ауди и фолксваген,ставаха за нещо едно време. Но това което получавам като качество и надеждност при тойота, мазда, хонда, сузуки и дори хюндай и киа е мнооого напред...
  • 15 ЕвроЗона

    6 0 Отговор
    Говорете каквото искате, ама това ще се продава като топъл хляб!
  • 16 лидерски дефицит

    0 0 Отговор
    Съотношението цена/качество, е основният критерий, по който клиентите се ориентират, на кого да се доверят! И понеже колата е скъп, дълготраен актив, всеки преди да реши, изучава и до най малката подробност, какво му се предлага, за да не му се смеят близки и приятели! Място за измами няма! И тоя, който си позволи да мами, се обрича на фалит!