16 Септември, 2023 13:15 31 090 34

Toyota удря Tesla в земята: Подготвя иновативни електрически автомобили с пробег до 1000 км

  • toyota-
  • батерии-
  • пробег
Toyota удря Tesla в земята: Подготвя иновативни електрически автомобили с пробег до 1000 км - 1

Toyota подготвя семейство електрически автомобили от следващо поколение. Първите модели ще се появят през 2026 ггодина, но по–интересна е информацията, че пробегът им ще е до 800 км с едно зареждане. Това съобщи сайтът Autocar .

За да постигнат този резултат от Toyota заявяват, че техните бъдещи електрически превозни средства ще имат по-модерни батерии. Освен това ще бъдат много по-евтини от електрическия кросоувър bZ4X .

За новите електрически автомобили първоначално ще се предлагат две акумулаторни батерии - литиево-йонна Performance и литиево-желязо-фосфатна Popularisation. Първият вариант ще осигури пробег до 800 км с едно зареждане, а вторият е предназначен за по–достъпните модели и ще е с по–малък пробег.

но това не е всичко. Според наличната към момента информация, японците се надяват през 2027 – 2028 година, че ще се появи High Performance литиево-йонна батерия. Това ще позволи да се увеличи пробегът на електрическите автомобили до, забележете, 1 000 километра.

До 2030 година Toyota планира да продаде 3.5 милиона електрически коли по целия свят. Повечето от тях ще получат новите батерии. Друга особеност на новите батерии ще бъде плоската им форма. Благодарение на това ще бъде възможно да се подобри аеродинамиката на електрическите автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 57 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Димчи

    43 16 Отговор
    Пише 1000 а се оказва 800 кой ги пише тия глупости

    Коментиран от #7, #26, #34

  • 2 Ударна Групировка Москал

    53 1 Отговор
    Докато не го извадиш не казвай че е голям.
  • 3 Факт

    34 11 Отговор
    Дрън дрън ярина
  • 4 Пилот на Ферари

    70 12 Отговор
    Toyota правят доста добър дизайн и относително здрава тежника . Само това е достатъчно да пратят Тесла в девета глуха .
    Да не говорим че и Китайците напредват яко .

    Коментиран от #9, #15

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Ся ко

    22 16 Отговор
    ТЕСЛА до тогава нищо ново ли ново няма да произведе?
    Що си мисля, че в това бъдещо пожелателно време ТЕСЛА пак ще е напред.
  • 7 Защо

    7 8 Отговор

    До коментар #1 от "Димчи":

    800 не е ли до 1000?

    Коментиран от #11

  • 8 Баце

    39 3 Отговор
    До сега не съм виждал някой производител да извади технология, която е много по-напред от другите. Всичко се подава бавно, бавно и се изцежда до дупка.

    Коментиран от #31

  • 9 Койча

    15 5 Отговор

    До коментар #4 от "Пилот на Ферари":

    Щом го правят и е достатъчно , защо досега не се е случило ?!? Защо не са я пратили в девета глуха ???
    Явно трябва и нещо друго ....

    Коментиран от #12

  • 10 Анализатор

    13 34 Отговор
    Удря Тесла ама друг път този пластмасов автомобил toyota последните 20 години нищо не става
  • 11 Брутно

    11 6 Отговор

    До коментар #7 от "Защо":

    801 е до 800. До хиляда е хиляда и едно.
    Ясно че имаш предвид че 800 е голямо число като и хиляда , и би следвало да е достъ добър пробег за електромобил. Но в този ред на мисли и 600 е до 800. И ако ппшемем твойта позиция че 800 е до 1000, то ще излезе че и 600 е там заедно с тях..
  • 12 МЪСК

    16 12 Отговор

    До коментар #9 от "Койча":

    А баш! Те купуваха от нас мотори и инвертори за RAV-4 EV.
    Ние от тях кво да вземем - голи приказки и голям мерак ;D
  • 13 Анонимен

    10 9 Отговор
    Тойотата ми е дщна 450 000км. До 2026та тъкмо ще стане на 600 000 и ще я хвърля, за да купя електричка.
  • 14 Ауу каква шокираща новина ама

    22 4 Отговор
    Докато я пуснат през 2026 до тогава и всички други ще са с този пробег. Защото батериите идват от едни и същи доставчици
  • 15 Малко си се обръкал

    20 18 Отговор

    До коментар #4 от "Пилот на Ферари":

    Тойота правят грозен дизайн, тънки ламарини с много ръжда и нормална техника като на всички други марки
  • 16 Авторе, после да не се окаже не много иновативен

    23 8 Отговор
    Като го гледам този "Иновативен" електрически автомобили май ще се окаже поредният грозен Приус
  • 17 Язе

    11 4 Отговор
    Да разбирам Тойота ще догонва NIO po probeg.
  • 18 Японец

    18 12 Отговор
    Чакай ся да се разбрем! В момента в света има само 2 вида автомобили - японски и всички останали!
    От японските има само 3 вида - Тойота, Хонда и всички останали!
    И това няма да се промени, нито в близко, нито в по-далечно бъдеще!
    Който не е съгласен с мен, ще му влезе мъжката на Теслата дръжката! (Ех, сега колко меки китки от вас ще скочат: ОБЕЩАЛ СИ!, ОБЕЩАЛ СИ!)

    Коментиран от #19, #20

  • 19 Китаец

    7 5 Отговор

    До коментар #18 от "Японец":

    "До 2030 година Toyota планира да продаде 3.5 милиона електрически коли по целия свят. "

    Да ти припомня ли, че Тесла беше продала 3,5 милиона още 2022 година, а за 2023 ще продаде още около 2 милиона. Ако ще и 5000 км да минават с едно зареждане за 5 секунди, щом не могат да произвеждат повече, какво значение има?

    Това е същото като заявките за пикапа на Тесла, които са вече 2 милиона, но са си сухи заявки без никакви шансове за големи продажби през следващите години.

    За този грозен пикап поне има два милиона чакащи, а за toyota засега няма и 1000 чакащи. В Китай имаше случай в който дилър подарява по един автомобил с ДВГ за всеки продаден електромобил на toyota.
  • 20 Мда

    9 18 Отговор

    До коментар #18 от "Японец":

    Евтини пластмасови ежедневки с предно предаване. Тойота/Хонда и премиум в едно изречвение няма. Карай си Королата и гледай да не превишаваш 120 км/ч че започва да шуми. Ние ще се мъчим с Мерцедес и Ауди - скъпо, луксозно, мощно, удобно и комфортно.

    Коментиран от #21, #22, #29

  • 21 Дойчен Кочен

    11 6 Отговор

    До коментар #20 от "Мда":

    Ми мъчете се, като ви е толкова акълът... Да удължим още малко агонията на райха...
  • 22 симо

    10 2 Отговор

    До коментар #20 от "Мда":

    ама с цената на една две тойоти си купуваш бюджетен мерцедес ,ауди или бмв...а ако искаш лукс и качество има лексус....
  • 23 Хахохи

    4 3 Отговор
    Тойота или Фолксваген ще фалират. След като закриха Сеат... а тойота ще продава по 3.5мил. ел. коли... явно няма да липсва на никой народната кола.
  • 24 Овчаров

    10 3 Отговор
    Най продаваната кола в света- Тойота, следвана от Фолксваген. Ще фалират, ама друг път.
  • 25 Анджело

    5 3 Отговор
    В мойта кола отдавна ползувам забележете плоска жълта батерия 4.5 волта на Никопол. Държи цял ден. Не съм засичал келометражът. След деня я фъргам и тургам нова за следвашия ден. Ефтини са като фафли = 6 стинки. Ама едновремешните 6 фафли ядеш 3 пътя евеш
  • 26 промо

    3 5 Отговор

    До коментар #1 от "Димчи":

    800км, означаеа 600 км, през първите 2 години, след това капацитета на батерията пада до 350.....Акумулаторната батерия от такъв тип не изглежда като нещи напредничаво. ДВГ е по- сложна система, която осигурява стабилна мощност на дълъг път и за дълго време.

    Коментиран от #32

  • 27 Тежко

    4 3 Отговор
    то всяка една електричка казват един пробег но всичко е според карането й ??? затова казват - ДО едиколко си км!!! а като знам тойота и хюндай как всяка година връщат в сервиз стотици хил. коли заради дефекти в системите ...,не бих си взел от тях дори ел кола
  • 28 Баба, цоцолана

    3 3 Отговор
    Електричка, минава до 800 км.
    Забелязвате ли ДО, много е важно да обърнете внимание на това ДО. После хвърляте електричката и си копувате нормална кола.
  • 29 Албански комплекс

    12 0 Отговор

    До коментар #20 от "Мда":

    До 2010 г повечето автомобили в Албания бяха Мерцедес, доста от тях крадени. Тъй като Енвер Ходжа им забранявал, да имат каквито и да е коли, се получи ефекта на махалото - или Мерцедес или нищо. Сега 13 години след това, албанците карат всички марки, хората са преживели комплекса. Ти обаче още не си.
  • 30 Пилотът Гошу

    3 2 Отговор
    В заглавието бяха хиляда, два реда по-долу отидоха на "до 800" ... след 2 години като излязат ще са на 500....
    Докато цените не са като на ДВГ, пробегът и той, мрежата за зареждане да е навсякъде и токът да стига просто няма въобще нужда да коментираме тея кютуци ...
  • 31 Пилотът Гошу

    4 3 Отговор

    До коментар #8 от "Баце":

    Точно така е. Нали помниш какви кръчмарски хвалби бяха с новите батерии на Тесла, пробегът щял да бъде х4 ... е, излязоха и кво... от 300-500 км отидоха на 450-650.... Хвалбите потънаха в небитието...

    Коментиран от #33

  • 32 щом казваш

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "промо":

    Личи си, че имаш опит с електричните....от познат на познат и една жена каза в магазина или пред блока....
  • 33 Пропуснал си

    6 1 Отговор

    До коментар #31 от "Пилотът Гошу":

    От Тесла казаха че и сега могат да произведат автомобил с 1 000 км пробег, Но това би означавало два пъти по-тежка батерия, по-скъп автомобил и по-голям разход на енергия за 100 км, за да спестиш 10 минути от зареждане веднъж в годината.

    Решиха че всичките им автомобили ще имат около 500 км пробег и с подобряване на батериите ще правят автомобилите по-евтини, по-леки, по-бързи и същевременно по икономични и най-вече ще се зареждат много по-бързо.

    Бързото зареждане съчетано с зарядни станции през 30-40 километра напълно обезсмисля мъкненето на по-голяма батерия през цялата година защото веднъж годишно трябвало да спреш един път повече за зареждане. Лично аз смятам стратегията им за правилна. По-добре да стават по-евтини със същия пробег, отколкото да запазват същата цена но да увеличават пробега с подобрения на батериите.
  • 34 Прочети

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Димчи":

    Статията докрая, не е като да е цяла книга