25 Септември, 2023 12:00 4 734 13

Една трета от собствениците на Tesla Model Y преминават към бензинови кросоувъри

  • tesla-
  • mfdel y-
  • продажби
Една трета от собствениците на Tesla Model Y преминават към бензинови кросоувъри - 1

Въпреки високите резултати на Tesla за лоялност, нейните конкуренти всячески се опитват да ухажват клиентите и успяват в голяма степен да ги върнат към традиционните коли с ДВГ. Това показва проучване на S&P Global Mobility, според което почти една трета от собствениците на Tesla Model Y се връщат към бензинови кросоувъри.

Проблемът за Tesla е особено актуален за най-продаваният им кросоувър - Model Y. Следващата кола за около една трета от собствениците на Model Y е бензинов кросоувър, SUV или пикап. Компанията на Илон Мъск очаква това да се промени, когато Cybertruck излезе на пазара.

Tesla Model Y е електрически автомобил с доста-високо ниво на лоялност в своя сегмент, което е 37.3 процента. На второ място е Ford Mustang Mach-E с 18.5 процента. Около 70 процента купуват друга електрическа кола след Model Y, но останалите се връщат към икономични кросоувъри или SUV-та.

Някои собственици на Model S също преминават към автомобили от други марки, лоялността към които намалява с възрастта на модела. Собствениците на Model S най-често избират да ги заменят с Lucid Air, Rivian R1T, Mercedes-Benz EQS и Rivian R1S. Около 11.7 процента от собствениците на Model S го сменят с Model X, а 7.9 процента с Model 3.

Що се отнася до Model 3, 72.8 процента от купувачите се връщат към марката. От тях 40.3% купуват кросоувъра Model Y , а 26.1% остават верни на най-достъпната Tesla. Проблемът, според специалистите от Tesla, както вече споменахме е, че марката няма какво да предложи на любителите на големи SUV и пикапи.

Първият електрически пикап Cybertruck, представен през 2019 г., слезе от поточната линия в Тексас през юли след двегодишно забавяне. Масовото производство обаче все още не е започнало. Плановете са да започне в края на тази година.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гого

    24 1 Отговор
    Според мащабно проучване на Фолксваген, на годишна база, преитежателите на електрически автомобили изминават значително по-малко километри от тези притежаващи превозни средства с ДВГ.

    Коментиран от #3

  • 2 ДрайвингПлежър

    32 7 Отговор
    90% от продажбите на тесла са заради култа и щото им дават субсидии да си начешат крастата. като пробват виждат че е кофти стоката и айде кой от къде е!
  • 3 ДрайвингПлежър

    32 3 Отговор

    До коментар #1 от "Гого":

    Нормално, повечето време си вързан за кабела. А за да тръгнеш трябва да планираш седмица къде има зарядна станция и като я намериш да намериш в близост и още една, защото в 1/3 от случаите не може да заредиш на първата посетена.
    Може да си представим и ситуация, да се прибереш в къщи петък следобед радостен, че ще ходиш някъде на почивка за уикенда... ама в събота се събуждаш стягаш отиваш до гаража... и ти вчера си забравил да включиш кфа в контакта щото си носил чанти с покупки или си бързал или децата са те заблели - почивка нанай си...
  • 4 Механик

    23 5 Отговор
    Тоя "Сайбър трак" на Мъск е нещо като ковида и украинската контра-перемога. Всички са чували за тях, всички ги очакват, а никой не ги е виждал.
    Нещо такова, дето се вика.

    Коментиран от #7

  • 5 Електричка само тостер и тротинетка

    12 4 Отговор
    теслата е само за кофата

    Коментиран от #6

  • 6 Мхммм

    3 4 Отговор

    До коментар #5 от "Електричка само тостер и тротинетка":

    Само не си хвърляй бутилките и консервите навсякъде, че искаме да ни е чисто и приятно като къмпингуваме 🏕️

  • 7 Дааа

    3 5 Отговор

    До коментар #4 от "Механик":

    Ще му предам

  • 8 Юлиус

    5 13 Отговор
    Минават ама друг път, не драскате глупости! Да, малко скучен автомобил е, но рядко има такива галоши, дето от Тесла ще минат на Рав4 или Срв, Куга, Кашкай, Тигуан! Аз лично не бих!

    Коментиран от #9

  • 9 ДрайвингПлежър

    15 6 Отговор

    До коментар #8 от "Юлиус":

    Правих кръгче с Тесла Х после ме возиха - бърз що се касае за ускорение, но изцяло бездушен автомобил - със същия ефект можеш да се возиш във влака точно толкова тръпка ти дава... интериора е наистина правен с тесла - емоция нулева, а и качеството нулево. Предпочитам да карам малолитражка, в нея има повече живот особено ако е топ модел с над 100 коня си стават джобна ракета

    Коментиран от #10

  • 10 Къци

    6 8 Отговор

    До коментар #9 от "ДрайвингПлежър":

    Какво само лъжеш като единственото дето си карал е в NFS...

    Коментиран от #11

  • 11 Къцка...

    8 3 Отговор

    До коментар #10 от "Къци":

    Това опит за шега ли беше? Няма автомобилен ентусиаст, който да се радва от идването на ел. колите. Да, имат макс въртящ момент във всеки един момент, бързи са - няма спор... Всичко друго обаче им е трагедия. Като започнем за мен с това, че нямат ръчна скоростна кутия...

    Коментиран от #12

  • 12 Доста автомобилни ентусиасти

    1 5 Отговор

    До коментар #11 от "Къцка...":

    Признават че са си купили Тесла за градски автомобил, а BMW x5 например са си го оставили за дълги пътувания. След няколко месеца се усещат, че не се изкарали bmw-то от гаража повече от един-два пъти и го продават.

    Случаите не са един и два. Като покарат теслата, bmw-то започвало да им се струва шумно, скучно и бавно. Буквално му се молиш да тръгне. Отделно се оплакват от липса на такъв контрол и стабилност като при теслата, която стои като залепена за асфалта.

    Така че удоволствието от шофирането е въпрос на навик. Ще ти липсва шума и ръчката първите седмици, А като се върнеш на тях ще ти липсва ускорението и стабилността. Кой компромис ще приемеш е въпрос на личен избор.

    Коментиран от #13

  • 13 Нормален човек

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Доста автомобилни ентусиасти":

    Надявам се, че написаното от вас не се отнася за държавата България. Не мисля, че при нас има кой знае какво значение стабилността и ускорението, след като дори и на малкото ни магистрали рискът да се убиеш е екстремно висок и то не заради безразсъдно шофиране, а заради дупки, бабуни, неравности,коловози и т.н. Съвсем друга тема е цената на електромобилите и животът на батериите им. Карах Кона с 64 квт и признавам, че не е лоша, обаче, по мое мнение за България си трябва само дизелова джипка. Мерцедесите също вършат работа, но от С класа нагоре 😉