8 Октомври, 2023 10:06 33 840 34

Известно немско тунинг ателие на Mercedes фалира

  • carlsson-
  • mercedes-benz-
  • тунинг

Carlsson току-що пропусна своята 35-та годишнина

Известно немско тунинг ателие на Mercedes фалира - 1

Известното немско тунинг ателие Carlsson, специализирано в доработка на автомобили Mercedes-Benz престана да съществува. Основано през 1989 г., тунинг студиото Carlsson си създаде сериозно име с модифицирането на автомобили Mercedes-Benz. Компанията, създадена от братята Херберт, Ролф и Андреас Хартге, получи името си в чест на шведския рали пилот Ингвар Карлсон, който си сътрудничи със студиото.

Сега обаче, знаменитата компания не успя да отпразнува 35-ата си годишнина, тъй като внезапно реши да ограничи дейността си и вече да не се занимава с модификации на автомобили. Компанията разпродаде всичките си комплекти за доработка на Mercedes-Benz и дори се отърва от колекцията си от класически автомобили. Немското студио с шведски корени е затворено и обявено за продажба, но все още не се е намерил желаещ да купи известната компания.

Carlsson е в продължителна криза от 2007 година, след като компанията първо беше закупена от бизнесмена Матиас Алберт, а пет години по-късно той продаде 70% от акциите на холдинга Zhongsheng от Хонконг. През 2015 г. компанията е обявена в несъстоятелност и закупена от южнокорейската компания Sambo Motors.

Новите собственици преместиха централата си в Саарлуис и също така създадоха под-марката Carlsson Peninsula, студио за доработка на автомобили Hyundai и Kia. Идеята обаче се оказа доста успешна - Carlsson Peninsula продължава да предлага пакети за корейски автомобили, но това не се оказа достатъчно за да изведе основната марка Carlsson отново на печалба. Така ръководството взе решението да се отърве от нерентабилното предприятие и тунингът от Carlsson вече е в историята.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 33 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Читател

    30 10 Отговор
    Дъщерната на МБ, не е ли АМГ? Карлсон си беше екзотика.

    Коментиран от #7

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 факуса

    40 12 Отговор
    лоши руснаци,всичко развалят
  • 4 АмиФакти

    61 20 Отговор
    Ами фактите са, че цели немски индустрий фалираха през последните 30 години - докатао се правят на преданни на големия брат, то не беше в енергетиката, телекомуникациите, медицината - съкращенията достигнаха и до 100% от цялата индустрия. Но когато човек е евро-атлантик, той не разглежа фактите и историята - той просто е убеден в своята "правота"

    Коментиран от #15

  • 5 мда

    19 45 Отговор
    Ще фалира. Голфове и Сеати с Гарет2260 ги правят мармалад тея Мерцедеси.

    Коментиран от #6

  • 6 Ку-ку

    56 2 Отговор

    До коментар #5 от "мда":

    Сменяй дилъра, че тези не ти понасят... 😂
  • 7 Иво

    28 3 Отговор

    До коментар #1 от "Читател":

    АМГ първоначално беше странично тунинг ателие, както е и Брабус, впоследствие купено от Мерцедес.
    Карлсон да проба с тунинг на Дачия, може и да изплува 😂
  • 8 фен

    56 11 Отговор
    Такива новини от Германия взеха да стават ежедневие .. Санкциите действат!
  • 9 Пилот на Ферари

    28 2 Отговор
    То и други ще фалират както върви . Не само тунинг . Опер първи повлякоха крак .
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Баце ЕООД

    22 5 Отговор
    И още демокрация идва
  • 12 Баце ЕООД

    23 11 Отговор

    До коментар #10 от "За дъщеря си и сина си ли говориш":

    Ама иначе бай Тошово време и комунизма са лоши..

    Коментиран от #16, #18

  • 13 Гост

    16 0 Отговор
    Набутали са корейците с кинти
  • 14 Копейка

    23 9 Отговор
    Рушняците спеха газъ и тия далдисаха.
  • 15 Яд ли те е?

    18 21 Отговор

    До коментар #4 от "АмиФакти":

    "Ами фактите са, че цели немски индустрий фалираха през последните 30 години - докатао се правят на преданни на големия брат, то не беше в енергетиката, телекомуникациите, медицината"

    Фалираха, защото японците им взеха хляба, защото бяха визионери и предложиха нови технологии, които замениха цели армии от централистки например, които работиха в пощите и ги замениха с автоматични телефонни централи предимно на panasonic.

    Но колелото на историята се върти и сега японската автомобилна промишленост скоро ще фалира, от натиска на китайската автомобилна промишленост, защото китайците излязоха по-големи визионери и имат по-добри технологии както от японците така и от немците. Немците поне се борят, а японците тотално са се предали и отричат реалността, като мислят че модата на електромобилите ще отмине и ще си продават ДВГ до края на света. Много бизнеси ще умрат покрай ДВГ. Затова е цялата тази пропаганда срещу електромобилите. Но единственият въпрос е кога, а не дали ще дойде края на ДВГ и всички съпътстващи индустрии и компании.

    Коментиран от #27, #33

  • 16 Няма лоши времена

    40 4 Отговор

    До коментар #12 от "Баце ЕООД":

    В годините за които говориш по бай тошово време, в цял свят се живееше по лесно, отколкото днес. Ако мислиш, че не е така дай пример? В коя държава Днес се живее по-добре отколкото се живееше тогава?

    Пък и не забравяй момента, че времената бяха хубави защото и ние бяхме млади. С умиление се сещам дори за казармата и училището, въпреки че докато съм преживявал онези времена съм се молил на всички богове да свършат колкото се може по-скоро.
  • 17 Санитар

    38 5 Отговор
    Няма поръчки, няма печалба. Само за една нация се сещам с огромни пари без данъци. Тя е под санкции. А санкциониращите..... фалираха.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Форум

    32 2 Отговор

    До коментар #18 от "Антикомуне":

    То сега ама въобще не се краде,те окрадойа цела държава,ама иначе всичко е цветя и рози
  • 21 Лекувам наркозависимост

    6 28 Отговор
    Незнам ама вчера се дърпах с един мерджан 2023 ,коне моне нз си кво , аудито го уби тоя кошник и човека като спряхме се разплака ,искаше да си реже вените на пътя ,чисто нов кашон а 20 годишнито умрялди го направи на парцал

    Коментиран от #22, #23, #25, #31

  • 22 Гад

    25 1 Отговор

    До коментар #21 от "Лекувам наркозависимост":

    И като излезе от пубертета какво стана? А, пардон, ти не си излизал.
  • 23 Ти да видиш

    31 2 Отговор

    До коментар #21 от "Лекувам наркозависимост":

    Забравил си да споменеш че mercedes-а е бил най-наточеното AMG, А ти си бил с 20-годишно дизелово audi 80 коня.

    Също така пропусна да споменеш че човека ти е предложил бартер и даже да ти доплати, но ти си отказал!

    Чак ме разочарова, че не ги спомена тези подробности!
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Факт

    25 2 Отговор

    До коментар #21 от "Лекувам наркозависимост":

    Не знам защо така но забелязвам че БМВ и алуди се карат от най големите малоумници.Не казвам че всички са такива но малоумниците и масово налитат на тях като си мислят че карат Ферари.

    Коментиран от #32

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Едва ли

    13 2 Отговор

    До коментар #15 от "Яд ли те е?":

    това е причината.Факторите за затваряне на кепенцата са както преки,така и косвени.Едно е да произведеш с евтина работна ръка и евтини енергоносители,предимно руска газ,и съвсем друго е да плащаш здраво на своите бюргери и да произвеждат със скъпа американска газ.Гастарбайтерите не са квалифицирана работна сила и не могат да заменят дойчовците.Така е и с газта,руснаците им даваха евтино и немците даже продаваха на разни балъци руска газ по реверсивни газопроводи и печелеха яко.
  • 28 Има рима : )

    10 2 Отговор

    До коментар #10 от "За дъщеря си и сина си ли говориш":

    Богаташите минават на ток, за да са в крак с модата и нищо повече! Това си е така, от времето на Приус - има няма 30 годинки. Маниаците си падат по осмаците : )
  • 29 Ами не беше хубав тунинг

    9 1 Отговор
    И за това стигна до там.Народа не е прост
  • 30 Ако нема рима, удари ма

    11 2 Отговор
    Електричките са за бедняци наъзени пред Закона, богатите ВИНАГИ са били над него и ще си карат каквото им е кеф.
  • 31 бивш наркоман няма

    5 0 Отговор

    До коментар #21 от "Лекувам наркозависимост":

    а ти като си се събудил си вядял че краката си ги развил
  • 32 не бе

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "Факт":

    те не си мислят че карат ферари що не са виждали и на картинка ферари просто се изживяват по пътищата като пилоти от F1 а какви коли карат е другата драма... и после по новините като тоя на жълтите да ама е с автомобил е баба му е милионерка от ме здра така е няма лошо
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 дрфтгъхуй

    8 0 Отговор

    До коментар #33 от "дрфтгъхуй":

    ...
    После идва нуждата от преносна мрежа- далекопроводи, трафопостове, десетки и дори стотици хиляди км. яки жици за захранване на тея мощни зарядни станции и безобразно много и скъпо оборудване...
    Кой ще плаща всичко- държавата не може... Инвеститор който да налее буквално стотици милиарди в сложна мрежа с мизерна възвращаемост, и то след минимум 25 години просто няма да намериш...

    Автобуси, таксита, камиони за доставки в града да са ток е перфектно и е задължително да се случи, но това ще е- чисто електрическата кола НИКОГА няма да стане масово явление. НЕВЪЗМОЖНО Е по технологични причини...